Skip to main content
Beantwoord

Casten lukt slechts deels

• December 30, 2024
  • 1 reactie
  • 59 keer bekeken

Ik heb problemen met casten via de KPN iTV-app op mijn iPhone (SE2) naar Chromecast (V3). Mijn iPhone (iOS-versie 18.2) en KPN-iTV-app (versie 08.59.04) zijn up-to-date. 

Wanneer ik vanuit de app wil casten verschijnt de naam van het programma waar ik naar wil kijken op mijn tv (Sony), krijg ik een steeds ronddraaiende pijl te zien en een stukje groen op de tijdsbalk van het programma, maar is niet sprake van een ‘doorbraak’ naar weergave van echte programmabeelden.

Wat is hier aan de hand? Hoe dit op te lossen?

Netflix etc kunnen probleemloos gecast worden. Alleen KPN laat het afweten

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Soestdijker. Welkom op de community! Wat vervelend dat het casten via de KPN iTV-app niet goed werkt, terwijl andere apps zoals Netflix wel probleemloos werken. Het lijkt erop dat er mogelijk een specifiek probleem is met de verbinding tussen de iTV-app en de Chromecast. Hier zijn een paar stappen die je kunt proberen:

1. Controleer of zowel je iPhone als Chromecast met hetzelfde wifi-netwerk zijn verbonden.
  2. Start zowel je iPhone, Chromecast als de ExperiaBox opnieuw op.
  3. Probeer de KPN iTV-app opnieuw te installeren.

Als dit het probleem niet oplost, kun je contact opnemen met de klantenservice door een terugbelafspraak in te plannen of het probleem hier verder toelichten. We helpen je graag verder!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 2, 2025

Hoi ​@Soestdijker. Welkom op de community! Wat vervelend dat het casten via de KPN iTV-app niet goed werkt, terwijl andere apps zoals Netflix wel probleemloos werken. Het lijkt erop dat er mogelijk een specifiek probleem is met de verbinding tussen de iTV-app en de Chromecast. Hier zijn een paar stappen die je kunt proberen:

1. Controleer of zowel je iPhone als Chromecast met hetzelfde wifi-netwerk zijn verbonden.
  2. Start zowel je iPhone, Chromecast als de ExperiaBox opnieuw op.
  3. Probeer de KPN iTV-app opnieuw te installeren.

Als dit het probleem niet oplost, kun je contact opnemen met de klantenservice door een terugbelafspraak in te plannen of het probleem hier verder toelichten. We helpen je graag verder!