Skip to main content
Beantwoord

Casten/spiegelen vanaf Samsung telefoon naar Soundbox geeft geen geluid

• September 14, 2025
  • 2 reacties
  • 46 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb pas de Kpn soundbox maar het lukt mij niet om mijn samsungtelefoon te casten naar mijn soundbox. Ik wel beeld maar geen geluid maar wel beeld. Mijn soundbox is verbonden met een utp kabel en bevindt zich op hetzelfde netwerk als mijn telefoon. Wat doe ik fout ?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@GerardM55, wat gek dat het niet lukt om te casten naar jouw KPN TV+ Box.

Mijn advies is om de tv-box een frisse start te geven. Dit lost veel problemen op.

2 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 14, 2025

Zie ook hier, KPN Kennisbank.

Via Google vond ik dit:

AI-overzicht

Je kunt naar je KPN TV+ Soundbox casten door op je mobiele apparaat of laptop de app te openen (zoals YouTube of NPO Start), de video te starten, op het cast-icoontje te tikken en de Soundbox te selecteren als het apparaat om naar te casten. De KPN TV+ Soundbox is namelijk een apparaat met ingebouwde Google Cast-ondersteuning, net als de KPN TV+ Box. 

Stappen om te casten: 

1. Open een app met cast-ondersteuning: op je telefoon, tablet of laptop. Dit kunnen apps zijn zoals YouTube, NPO Start of andere streamingdiensten.
  2. Start de gewenste video: of het content die je wilt bekijken.
  3. Tik op het cast-icoontje: dat bovenin het scherm verschijnt. Dit icoontje lijkt op een rechthoek met een wifi-symbool aan de onderkant.
  4. Selecteer je KPN TV+ Soundbox: uit de lijst met beschikbare apparaten om te beginnen met casten.

Belangrijk om te weten:

• De KPN TV+ Soundbox fungeert als een tv-ontvanger met ingebouwde speaker en ondersteunt Google Cast. 
  • Zorg ervoor dat je mobiele apparaat en de KPN TV+ Soundbox op hetzelfde wifi-netwerk zijn aangesloten. 
  • Je hebt vaak wel een abonnement nodig voor de streamingdienst die je wilt gebruiken. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 17, 2025

Hi ​@GerardM55, wat gek dat het niet lukt om te casten naar jouw KPN TV+ Box.

Mijn advies is om de tv-box een frisse start te geven. Dit lost veel problemen op.