Skip to main content
Vraag

Casten van telefoon van KPN TV+ app naar Samsung tv lukt niet

• October 3, 2025
  • 18 reacties
  • 197 keer bekeken

Streamen lukt niet vanuit KPN tv app. Andere apps vinden wel de tv, maar kpn app zegt geen apparaten te kunnen vinden! Heel vervelend dit

18 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

Chromecast of Airplay?

Heb je de meest recente kpn tv+ app versie op je mobiel?

Domme vraag misschien: Is je mobiel op moment van cast poging verbonden met dezelfde wifi als de tv?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Hoi

Ja klopt, zelfde WiFi etc. Andere apps op mijn telefoon (zoals Youtube) vinden de tv direct.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Tv is van Samsung met ingebouwde Chromecast

• October 4, 2025

Euhm... Samsung heeft geen Chromecast dacht ik 🤔

Bij YouTube en sommige andere apps gebruik je niet echt Chromecast maar een functie van de betreffende apps zelf. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 4, 2025

Euhm... Samsung heeft geen Chromecast dacht ik 🤔

Bij YouTube en sommige andere apps gebruik je niet echt Chromecast maar een functie van de betreffende apps zelf. 

@RarVaas , dat is simpel te testen met bijv. de NPO Start app, die gebruikt zeker Chromecast en heeft geen eigen alternatieve cast functie.

• October 4, 2025

Samsung forum:

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/ingebouwde-chromecast/td-p/8080907

Daarin schrijft iemand:

"Eigenlijk heeft geen enkele Samsung tv een ingebouwde Chromecast."

Ook in diverse andere topics op dat Samsung forum word geschreven dan Samsung tv's geen Chromecast hebben. Bijvoorbeeld:

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/problemen-ingebouwde-chromecast/m-p/6173685

• October 4, 2025

Met een Samsung waar inderdaad geen Chromecast in zit kan de functie Smart view/scherm spiegelen worden gebruikt. Link

Apps zoals YouTube en Netflix hebben inderdaad een functie waarmee je de app op de TV kan opstarten. Dat is dus niet maatgevend zoals al is genoemd. Dezelfde functie maakt het mogelijk deze apps op een  tv ontvanger of willekeurige mediastreamer op te starten wat enkel werkt als deze hierop zijn geïnstalleerd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Hoi

Ik noem het misschien verkeerd, dus geen chromecast dan, maar het werkte eerder wel een nu niet meer.

Smartview is dan een geitenpaadje, maar toch irritant, het hoort met 1 druk op de knop te werken

• October 4, 2025

@RarVaas  vanaf welk apparaat wil je casten? Met Apple producten zoals de Iphone en Ipads is Airplay mogelijk met televisies van Samsung.  

Ps hoe jong of oud is jouw Samsung want KPN heeft een app beschikbaar. Dus is casten niet echt nodig.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 4, 2025

Samsung heeft geen ingebouwde Chromecast. 

Casten kan alleen van Netflix en YouTube. Deze maken gebruik van "app to app" casten. 

De Samsung heeft geen Chromecast en de KPN TV app ondersteunt app to app casten niet. 

Verder hoef je kpn tv helemaal niet te casten naar een Samsung. Want er is gewoon de smart-tv app kpn tv voor de Samsung. Lekker geen telefoon of tablet nodig. 

Groeten Peter, Samsung kijker. 

Oh, heb je de circa 60 eigen gratis zenders van Samsung al eens bekeken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Hoi Peter, Dank voor je uitleg.  Hoe kan ik die smart tv app van kpn vinden op mijn tv? Als ik zoek op kpn, vind ik niks. 

MvGr Roy 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 5, 2025

Hallo ​@RarVaas ,

Hoe kan ik die smart tv app van kpn vinden op mijn tv? Als ik zoek op kpn, vind ik niks. 

Om te beginnen zou je ook ergens een oud type Chromecast tweedehands kunnen kopen. Nieuw waren die apparaten destijds rond de 40 euro. 

Dan jouw vraag over de KPN TV-app.

Samsung TV's kunnen de KPN TV+ app ondersteunen, maar niet alle modellen. Voor Samsung TV's met het Tizen-besturingssysteem werkt momenteel de oude KPN iTV app, terwijl nieuwere modellen binnenkort de nieuwe KPN TV+ app ondersteunen, vergelijkbaar met Android TV. Download de app vanuit de app store van je tv, log in met je KPN ID of abonnementsgegevens en geniet van tv kijken zonder extra ontvanger. 

Op dit moment is de KPN TV+-app nog niet beschikbaar voor Samsung. 

Verschillen per platform:

• Samsung TV's (Tizen):Voor veel Samsung TV's (Tizen) is de KPN iTV app de juiste optie. Deze app biedt vergelijkbare functionaliteiten als de KPN TV+ app, zoals live tv kijken, terugkijken en Begin Gemist. 
  • Android TV:Op Samsung TV's met Android TV kun je de nieuwe KPN TV+ app vinden in de Google Play Store. Deze app is gratis voor KPN Internet & TV-klanten. 

Hoe te downloaden:

1. Open de app store op je Samsung TV.
  2. Zoek naar "KPN" om de juiste app te vinden (KPN iTV of KPN TV+).
  3. Download en installeer de app.
  4. Log in met je KPN ID of abonnementsnummer en pincode. 

Waar vind je de inloggegevens?

• Je abonnementsnummer en pincode vind je in MijnKPN onder 'Producten' > 'Thuis' > 'Informatie & Instellingen'. 

Belangrijk:

• Zorg ervoor dat je Samsung TV over voldoende recente software beschikt om de app te kunnen gebruiken.
  • Met de KPN TV+ app kun je (binnenkort) tv kijken zonder extra tv-ontvanger of kabels.

Edit 11.15:  Aangepast na feedback van Rowi met informatie over de nieuwe App die in de testfase zit. 

• October 5, 2025

De TV+ variant voor Tizen is toch nog in de test fase of heb ik een melding gemist?

Verder bestaat er bij mijn weten geen enkele televisie van Samsung met AndroidTV ook dat deel klopt simpelweg niet. 

AI is leuk maar de helft van de Google AI informatie deugt bijna nooit.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 5, 2025

De TV+ variant voor Tizen is toch nog in de test fase of heb ik een melding gemist?

Klopt, ik had deze tekst vanochtend van internet gekopieerd. Ik vul het maar gauw een beetje aan ter verduidelijking. Dankjewel.   

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 5, 2025

Bedankt allemaal, misschien is mijn tv dan te oud

MvGr Roy 

• October 5, 2025

Bedankt allemaal, misschien is mijn tv dan te oud

MvGr Roy 

Dat is mogelijk welk model gaat het om? Nagenoeg elk model jonger dan 2017 is geschikt met de opmerking dat het een Benelux model moet zijn.

En ik ben ook nog steeds benieuwd vanaf welk apparaat je wil casten naar de TV. Omdat je aangeeft dat het wel heeft gewerkt. Ik weet uit eigen ervaring dat behalve via scherm spiegelen dit nooit heeft gewerkt vanaf mijn Samsung tablet naar de TV van Samsung. Zeker niet met de vorige itv app. De nieuwe TV+ app gebruik ik niet.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

Weet je het bouwjaar van je tv? Of anders het type?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 5, 2025

Hoe kan ik die smart tv app van kpn vinden op mijn tv? Als ik zoek op kpn, vind ik niks. 

MvGr Roy 

Heb je een Samsung account en dus toegang tot de 'app store'.

Dit is het op mijn Samsung uit 2019:

Selecteer dan apps (die vier rondjes) en druk op de ok knop

Selecteer het vergrootglas en bevestig. 

Bij mij zijn vervolgens de eerste letters kp al genoeg om 'm te vinden.