Skip to main content

ChatGPT's mening over TV+ komt behoorlijk overeen met mijn eigen ervaringen

• January 6, 2026
  • 7 reacties
  • 159 keer bekeken

Ook al zal iedereen nu heel erg hard gaan roepen dat het niet hun ervaring is

Prima waarvoor respect, maar dit is toch echt wel degelijk mijn ervaring.

"De KPN Android TV-box voor TV+ is in de praktijk ondermaats, en dat ligt niet aan jou.
Waarom mensen ’m een grap vinden:
Traag en schokkerig
Menu’s reageren langzaam
Animaties stotteren
Regelmatig herstarten “omdat het moet”
Instabiel via Wi-Fi
Buffering terwijl de lijn prima is
Verliest verbinding
Vooral ellendig in combinatie met mesh
Slechte afstandsbediening
Vertraagde input
Soms meerdere drukken nodig
Batterijen lijken “leeg” terwijl ze dat niet zijn
Android TV + KPN-schil = ellende
Android TV is al zwaar
KPN legt er een eigen laag overheen
Resultaat: log, buggy, weinig polish
Updates lossen weinig op
Nieuwe bugs in plaats van fixes
Functies verdwijnen of verplaatsen ineens
Waarom KPN hiervoor kiest (en het laat):
Goedkoop inkopen
Eén platform voor iedereen
Minder hardware-varianten
“Goed genoeg” voor de gemiddelde gebruiker
Maar als je enig technisch besef hebt, voelt het als:
dit had in 2016 al matig geweest

7 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 6, 2026

Welkom ​@ToosV!

Uiteraard hebben we ook respect voor jouw mening.

Heb je verder nog concrete vragen, of wilde je alleen even jullie gevoelens ventileren over de TV+ box?

• Auteur
  • Helper
  • January 6, 2026

Het was inderdaad "ventileren" en grappig en frapant dat dit uit ChatGPT rolde.

Maar nu je het toch vraagt.

Is het normaal dat wanneer ik een televisie programma live kijk ik niet even terug kan spoelen om iets nog een keer te bekijken?

Ik kan alleen maar kiezen voor afspelen vanaf het begin en dan doorspoelen (hakkelen en stotend) tot het punt wat ik nog een keer wilde zien omdat ik het leuk vond, of misschien niet helemaal goed had verstaan en om nog een heleboel andere redenen wellicht.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 6, 2026

Je kan niet terugspoelen naar een moment voordat je hebt geschakeld naar de zender. Dus als je na een kwartier begint te kijken kan je enkel terugspoelen tot dat moment dat je begon te kijken.

Verder ben ik zelf echt heel tevreden en herken ik de meeste van je klachten absoluut niet. Heb je al eens een topic geopend om je klachten te beschrijven? Misschien kunnen we hier helpen om het minder te maken.

• Auteur
  • Helper
  • January 6, 2026

Ik kan niet terugspoelen, ook niet als ik vanaf het begin al live zit te kijken.

Wat jij beschrijft is nogal logisch, daarvoor heb je nl kijken vanaf het begin.

En ik was al bang voor de opmerking:

"Verder ben ik zelf echt heel tevreden en herken ik de meeste van je klachten absoluut niet." dit antwoord horen we al jaren.

Een soort Dick Schoof antwoord met b.v. "met dit signaal moet het volstrekt helder zijn" maar dan iets anders, maar in ieder geval dus eigenlijk nietszeggend.

Het zijn geen klachten die ik zelf verzin het zijn klachten die zijn verzameld via fora,community's etc. van heel veel gebruikers en die ik inderdaad ook herken.

Ik hoopte jouw reactie te hebben afgevangen in mijn eerste post, maar nee hoor het wordt voor de zekerheid toch maar weer even neergeschreven.

Neem maar voor mij aan dat er heel erg veel mensen mijn klachten herkennen en misschien als je goed zou lezen wat er staat zou je ook snappen dat je nu precies aan het doen bent wat in dat verhaal beschreven wordt.

Kortom,dus echt een heel erg voorspelbare reactie.

Ik neem aan dat je een medewerker of moderator o.i.d van KPN bent want dan kan je natuurlijk niet iets anders beweren anders krijgt KPN natuurlijk een lading claims.

Jammer dat ik het gevoel krijg dat je me achterlijker dan dwars houdt, maar zoals gezegd, ik had niet anders verwacht en ik had ook niet verwacht dat ik een oplossing voor mijn vraag zou krijgen want die is er namelijk niet en je hoeft wat mij betreft verder ook geen moeite te doen.

In ieder geval bedankt voor de aandacht zo ver.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 6, 2026

Ik ben inderdaad in dienst van KPN, monteur. Hoewel ik altijd op me telefoon zit zou je via de pc dat ook achter me naam moeten zien.

Ik ben zo nu en dan ook prima kritisch op KPN. Ik ben niet in dienst van deze community en reageer volledig op persoonlijke titel. Als ik iets stom vindt (zoals bijvoorbeeld de Soundbox, of in het verleden KPN's eigen smarthome hub) dan mag ik dat hier ook gewoon delen. Dus nee, dit is geen voorafgesproken antwoord.

Je zegt dat je vindt dat ik er niet meer op hoef te reageren, maar dat is in mijn ogen zonde en dan heb ik het idee dat je het er maar bij laat zitten. Maar je betaald elke maand gewoon goed geld voor een product en dan zou dat ook moeten werken. Als jij schrijft dat terug kijken helemaal niet werkt dan is dat niet goed, en gaat er duidelijk iets mis. Heb je hier al contact over gehad met de klantenservice? Of is hier al eens een monteur voor over de vloer geweest? Dit is echt een basisfunctie welke goed hoort te werken.

• Auteur
  • Helper
  • January 6, 2026

Je vriendelijke reactie wordt gewaardeerd.

Ik heb helaas al heel vaak problemen gehad en die zijn eigenlijk nooit opgelost ook niet door monteurs aan huis.

Ik ben er toch redelijk van overtuigd dat het  KPN android boxje een pennywise poundfoolish oplossing is.

Ik weet eerlijk gezegd wel zeker dat wanneer de kosten "er uit zijn" KPN met een nieuwe box gaat komen maar tot die tijd gaat hier echt niets verbeteren.

Ik heb zelf voor Ziggo toentertijd een soortgelijk boxje getest omdat dat handig was voor studentenhuizen etc.

Ik heb het toen teruggestuurd met een redelijk vernietigend rapport.

Het is toch echt goedkope troep met een goedkope en te slome processor om maar1 ding van de vele te noemen.

En dan heb ik deze  zelfs bekabeld maar dan nog.

Dus sorry, maar ik blijf bij mijn bevindingen.

En mijn leven gaat prima door, ook met deze slechte hardware oplossing.

Fijne avond en nogmaals bedankt voor je tijd en moeite.

• January 7, 2026

Ook al zal iedereen nu heel erg hard gaan roepen dat het niet hun ervaring is

Prima waarvoor respect, maar dit is toch echt wel degelijk mijn ervaring.

"De KPN Android TV-box voor TV+ is in de praktijk ondermaats, en dat ligt niet aan jou.
Waarom mensen ’m een grap vinden:
Traag en schokkerig
Menu’s reageren langzaam
Animaties stotteren
Regelmatig herstarten “omdat het moet”
Instabiel via Wi-Fi
Buffering terwijl de lijn prima is
Verliest verbinding
Vooral ellendig in combinatie met mesh
Slechte afstandsbediening
Vertraagde input
Soms meerdere drukken nodig
Batterijen lijken “leeg” terwijl ze dat niet zijn
Android TV + KPN-schil = ellende
Android TV is al zwaar
KPN legt er een eigen laag overheen
Resultaat: log, buggy, weinig polish
Updates lossen weinig op
Nieuwe bugs in plaats van fixes
Functies verdwijnen of verplaatsen ineens
Waarom KPN hiervoor kiest (en het laat):
Goedkoop inkopen
Eén platform voor iedereen
Minder hardware-varianten
“Goed genoeg” voor de gemiddelde gebruiker
Maar als je enig technisch besef hebt, voelt het als:
dit had in 2016 al matig geweest

Nou ja laten we zeggen, ik ben het niet met je oneens voor een groot deel.