Skip to main content

Aangezien het algemene update topic niet meer mag gaan over eerdere bugs sinds het begin van de TV+ box heb ik besloten een eigen bug topic te openen. Hier zal ik alle issues die ontdek gaan rapporteren en zal ik het update topic verder niet meer gebruiken hiervoor. 

Known Issues :

Lipsync problemen: 

Speelt sinds de lancering, was grotendeels verholpen in update : 0.14.0 en 1.87.2. Gesloopt sinds de update na deze versies.  Geen verdere updates meer van gehoord. 

Zie dit topic 
 

LG tv heeft geen bronsignaal. Speelt sinds heden en verleden, ook geen nieuwe bevestiging dat hier momenteel onderzoek naar gedaan wordt. 
Hard volume op stereo zenders, zacht op dolby.  Geen idee of hier onderzoek naar gedaan wordt. Blijft al een tijdje stil hieromtrent. 
Geen ondertiteling met Prime Als ondertiteling op live tv uitstaat, weergeeft prime geen ondertiteling.  Maar andersom moet ik steeds de ondertiteling uitzetten en niet vergeten weer opnieuw aan/uit te zetten bij toegankelijkheid.
  Meer volgt indien ontdekt. 

Graag een update hierover 🙂

@Chrizziey 

 

Ziet er mooi uit.

 

Maar, ik heb 2 LG tv's 

LG Oled 48” C1

LG LED 32” 3 jaar oud.

Op beide heb ik geen problemen. 


Vorige week bij een vriend van me op een LG mogen installeren.

Ook geen problemen Type :LG OLED65C24LA


Hier ook geen probleem met lg oled tv


En grijp ik in, ik hoef niet te horen wie er geen problemen hebben, dat weet ik inmiddels. Daarvoor het algemene topic gebruiken s.v.p. @joop2011@MennoG78 en @leusi068.

Anders heb ik straks 50 '’Heb ik geen last van reacties'’. Dat wil ik juist voorkomen.

 


Beeld hapert en stottert na het opstarten.  Sinds de meest recente updates van 2 weken geleden stottert het geluid enorm na het opstarten. Voornamelijk als de pip begint te lopen. 

 


En grijp ik in, ik hoef niet te horen wie er geen problemen hebben, dat weet ik inmiddels. Daarvoor het algemene topic gebruiken s.v.p. @joop2011@MennoG78 en @leusi068.

Anders heb ik straks 50 '’Heb ik geen last van reacties'’. Dat wil ik juist voorkomen.

 

 

Dat begrijp ik, maar is het dan niet beter om dit punt eruit te halen? 


Dat begrijp ik, maar is het dan niet beter om dit punt eruit te halen? 

Nee, het is namelijk een issue wat ik ervaar, en die moet gewoonweg opgelost gaan worden. Heb hier op dit forum meerdere mensen gezien die wel dit issue ervaren.

Ik wil alleen niet op ieder probleem wat ik hier post een reactie hebben van '’Heb ik niet, heb ik geen last van'’ want dat voegt helemaal niks toe. 


En grijp ik in, ik hoef niet te horen wie er geen problemen hebben, dat weet ik inmiddels. Daarvoor het algemene topic gebruiken s.v.p. @joop2011@MennoG78 en @leusi068.

Anders heb ik straks 50 '’Heb ik geen last van reacties'’. Dat wil ik juist voorkomen.

 

 

Dat begrijp ik, maar is het dan niet beter om dit punt eruit te halen? 

Ja eens lijkt eerder op een lokaal probleem.

Net zoals andere die er last van hadden wat ik terug las was het iets lokaals.


Ja eens lijkt eerder op een lokaal probleem.

Net zoals andere die er last van hadden wat ik terug las was het iets lokaals.

Dat hoor ik dan wel van het tv team terug als dit zo is. Aannames kan ik niks mee. Maargoed ik wil niet dit topic gebruiken om hierover een discussie te starten. Heb immers meer issues die opgelost moeten worden. Voor de overzichtelijkheid dus genoeg hierover. 😉


Over de andere vraag ik me ook af of dat niet iets lokaals is. Aangezien ik het op 6 ontvangers niet voor elkaar krijg.

3 zelf en 3 bij maatje.

(lip sync uitgezonderd)


@Chrizziey 

Hartelijk dank voor jouw reactie.

Ik hoop dat ook jouw DIW7022 snel goed werkt, want dat kijkt een stuk fijner.

 

1 vraagje:

Heb je glasvezel of koper?

Ik ben benieuwd of dat ook een mogelijk kan zijn.

Ik heb glasvezel. 


Aangezien het algemene update topic niet meer mag gaan over eerdere bugs sinds het begin van de TV+ box heb ik besloten een eigen bug topic te openen. Hier zal ik alle issues die ontdek gaan rapporteren en zal ik het update topic verder niet meer gebruiken hiervoor. 

Known Issues :

Lipsync problemen: 

Speelt sinds de lancering, was grotendeels verholpen in update : 0.14.0 en 1.87.2. Gesloopt sinds de update na deze versies.  Geen verdere updates meer van gehoord. 

Zie dit topic 
 

LG tv heeft geen bronsignaal. Speelt sinds heden en verleden, ook geen nieuwe bevestiging dat hier momenteel onderzoek naar gedaan wordt. 
Hard volume op stereo zenders, zacht op dolby.  Geen idee of hier onderzoek naar gedaan wordt. Blijft al een tijdje stil hieromtrent. 
Geen ondertiteling met Prime Als ondertiteling op live tv uitstaat, weergeeft prime geen ondertiteling.  Maar andersom moet ik steeds de ondertiteling uitzetten en niet vergeten weer opnieuw aan/uit te zetten bij toegankelijkheid.
  Meer volgt indien ontdekt. 

Graag een update hierover 🙂

@Chrizziey Wat betreft LG toestellen.

Hier zijn heel veel issue te realteren aan CEC icm de ECO stand.

In de meeste gevallen werkt de LG niet goed met de ECO stand uit.

Gevolg is dan dat er geen beeld verschijnt of alleen geluid.

stekker eruit is dan de oplossing.

Work a round hiervoor is dan de ECO stand op AAN en CEC AAN op onderste vinkje en AB aanzetten met linker toets tv uitzetten met toets.

Hier zijn veel mensen mee geholpen soms probeer ik nog wel eens de optie het snel starten maar dan zijn deze issues meteen terug dus concreet zonder ECO stand kan ik geen tv kijken.

Ik heb 4 toestellen waarvan de nieuwste anderhalf jaar is en de oudste 3 allemaal hebben ze dit ongeacht wat voor merk of soort HDMI ik er aan koppel.

De fenomeen zie ik regelmatig terug komen en mijn inziens was men hier ook mee bezig een beetje jammer dat dit schijnbaar nog niet de serieuze aandacht krijgt.

Wat betreft het verbindingstype is dit zowel op DSL als op glasvezel te relateren ook het gebruik van een switch  maakt niets uit.

Wat betreft de heren hierboven van het forum waar de toestellen het schijnbaar wel goed doen is dat fijn voor ze, echter lees dit forum even door en realteer hoeveel issues er zijn met LG toestellen van klanten soms komt het ook wel eens met een Sony toestel voor maar het merendeel zijn LG toestellen.

En ik heb het natuurlijk over de STB DIW7022.

mvg


Aangezien het algemene update topic niet meer mag gaan over eerdere bugs sinds het begin van de TV+ box heb ik besloten een eigen bug topic te openen. Hier zal ik alle issues die ontdek gaan rapporteren en zal ik het update topic verder niet meer gebruiken hiervoor. 

Known Issues :

Lipsync problemen: 

Speelt sinds de lancering, was grotendeels verholpen in update : 0.14.0 en 1.87.2. Gesloopt sinds de update na deze versies.  Geen verdere updates meer van gehoord. 

Zie dit topic 
 

LG tv heeft geen bronsignaal. Speelt sinds heden en verleden, ook geen nieuwe bevestiging dat hier momenteel onderzoek naar gedaan wordt. 
Hard volume op stereo zenders, zacht op dolby.  Geen idee of hier onderzoek naar gedaan wordt. Blijft al een tijdje stil hieromtrent. 
Geen ondertiteling met Prime Als ondertiteling op live tv uitstaat, weergeeft prime geen ondertiteling.  Maar andersom moet ik steeds de ondertiteling uitzetten en niet vergeten weer opnieuw aan/uit te zetten bij toegankelijkheid.
  Meer volgt indien ontdekt. 

Graag een update hierover 🙂

@Chrizziey Wat betreft LG toestellen.

Hier zijn heel veel issue te realteren aan CEC icm de ECO stand.

In de meeste gevallen werkt de LG niet goed met de ECO stand uit.

Gevolg is dan dat er geen beeld verschijnt of alleen geluid.

stekker eruit is dan de oplossing.

Work a round hiervoor is dan de ECO stand op AAN en CEC AAN op onderste vinkje en AB aanzetten met linker toets tv uitzetten met toets.

Hier zijn veel mensen mee geholpen soms probeer ik nog wel eens de optie het snel starten maar dan zijn deze issues meteen terug dus concreet zonder ECO stand kan ik geen tv kijken.

Ik heb 4 toestellen waarvan de nieuwste anderhalf jaar is en de oudste 3 allemaal hebben ze dit ongeacht wat voor merk of soort HDMI ik er aan koppel.

De fenomeen zie ik regelmatig terug komen en mijn inziens was men hier ook mee bezig een beetje jammer dat dit nog niet de serieuze aandacht krijt.

Wat betreft het verbindingstype is dit zowel op DSL als op glasvezel te relateren ook het gebruik van een switch  maakt niets uit.

Wat betreft de heren hierboven van het forum waar de toestellen het schijnbaar wel goed doen is dat fijn voor ze, echter lees dit forum even door en realteer hoeveel issues er zijn met LG toestellen van klanten soms komt het ook wel eens met een Sony toestel voor maar het merendeel zijn LG toestellen.

En ik heb het natuurlijk over de STB DIW7022.

mvg

Inderdaad mooi voor ons ;)

echter werkt het CEC met eco aan of uit gewoon prima op die toestellen die ik getest heb.

TV van 3 jaar oud en 1 van paarmaanden net uitgebracht.

Zag gister ook een topic waarbij degene aangaf het probleem ook te hebben maar die had het ook met ze eigen android box.


Inderdaad mooi voor ons ;)

echter werkt het CEC met eco aan of uit gewoon prima op die toestellen die ik getest heb.

TV van 3 jaar oud en 1 van paarmaanden net uitgebracht.

Zag gister ook een topic waarbij degene aangaf het probleem ook te hebben maar die had het ook met ze eigen android box.

@MennoG78 Dat is mooi Menno, maar ik heb hier heel veel mensen geholpen die dit probleem wel hebben vandaar dus ook een work a round.

Wat je opmerking betreft over aan andere android box kan ik geen oordeel over geven.

Simpel weg omdat ik dat niet getest heb.

de work a round had voor de ontwikkelaars al een signaal moeten zijn dat dit een structureel probleem kan zijn.

Maar daar kan jij niets mee -;)

Fijn weekend


Als ik net tv kijk heb ik nog een probleemmet het geluid dat gaat de minuten steeds harder en dan weer zachter even later is het wel goed?

 


“off topic” 

Tip:

Als je op quote klikt, haal dan zoveel mogelijk tekst weg, anders wordt het topic veel te lang en onoverzichtelijk.😉

“off topic” 


Als je op quote klikt, haal dan zoveel mogelijk tekst weg, anders wordt het topic veel te lang en onoverzichtelijk.😉

Dit. Sluit ik mij bij aan. 


@Chrizziey  welke opties heb jij bij je aanvullende instellingen van je geluid op je LG tv?

staat er een standaard vertraging ingesteld? Bij mijn Samsung was dat wel zo. Toen ik deze op nul had gezet was mijn probleem opgelost. Ik heb daarnaast ook een nieuwe korte HDMI 2.1 kabel gekocht maar ik weet niet of dit van positieve invloed is geweest.

 

Ps ik heb zowel een nieuwe 2.1  kabel gekocht voor mijn tv kastje als voor mijn soundbar.


Hoi Chris, we houden de bekende bevindingen ook bij in het hiervoor bestemde topic!

 

De overige issues helpen we graag mee verder, zoals je hierboven al leest ervaart niet iedereen deze. 
Wil je dit topic daarvoor gebruiken? We denken graag even mee.

Als je zoeits hebt van “ik meld het, jullie lossen het maar op met een update” kan dat natuurlijk ook, ik heb de feedback in ieder geval al doorgegeven.

Mocht het toch iets specifieks bij jouw aansluiting zijn zal het daarmee waarschijnlijk niet opgelost worden.


Hi @Thomas,

Dat known issue topic is ineens na mijn topic weer tot leven gewekt, want er is ook ruime tijd niks mee gedaan, daardoor had ik mijn twijfels of dit topic nog wel bijgehouden werd. 

Dit topic gebruik ik graag voor een probleemoplossing. Maar het is ook zo dat de issues niet bij mij alleen spelen. Het geen signaal hebben op LG TV's is al meerdere malen vaker gemeld en er is nooit een oplossing op gekomen. Het feit dat dit niet bij iedereen speelt is in deze niet super relevant, want niet alle klachten die nu in het algemeen spelen, spelen ook daadwerkelijk bij iedereen. Aangezien ik nu met een workaround de tv+ box iedere avond van het stroom haal is niet ideaal, want de box moet gewoon vanuit standby beeld gaan geven. 

De prime ondertiteling is ook een issue die enkel speelt op de TV+ ontvanger, op mijn chromecast met Google TV heb ik nergens geen last van qua ondertiteling. Dit issue is dus toe te schrijven aan de TV+ box. 

 


Hi @Thomas,

Aangezien ik nu met een workaround de tv+ box iedere avond van het stroom haal is niet ideaal, want de box moet gewoon vanuit standby beeld gaan geven. 
 

 

EVEN EEN CORRECTIE BOVENSTAANDE IS GEEN WORK A ROUND VOOR LG

 

De work a round om te voorkomen dat iedere keer de stekker eruit moet is nogmaals.

-OP STB

*ECO stand AAN

*CEC op AAN op onderste vinkje na

-OP LG

*CEC of SMARTLINK AAN

Tv aanzetten met linkerknop waar TV opstaat uit zetten met rechter knopje met KPN.

Dit is de work a round om te voorkomen dat je iedere keer de stekker eruit moet trekken.

mvg


 

De work a round om te voorkomen dat iedere keer de stekker eruit moet is nogmaals.

-OP STB

*ECO stand AAN

*CEC op AAN op onderste vinkje na

-OP LG

*CEC of SMARTLINK AAN

Tv aanzetten met linkerknop waar TV opstaat uit zetten met rechter knopje met KPN.

Dit is de work a round om te voorkomen dat je iedere keer de stekker eruit moet trekken.

mvg

Bedoel jij met laatste vinkje dat over die Taal selectie?

Die heb ik inderdaad ook uit staan ook bij degene waarbij ik het installeerde op een LG tv. (staat volgens mij standaard uit althans dit was in de pilot periode zo)

Wellicht verklaart dat het dat  ik het bij de LG tv installaties die ik gedaan heb bij vrienden / kennissen het niet had wat Chrizzey ervaart



Wat betreft de ondertiteling bij Amazon, kun je de app allereerst eens herinstalleren?
Heb je hierover ook al contact gehad met Amazon?


Als dat het niet oplost:

  • Heb je voorbeelden van programma's waar je geen ondertiteling hebt?
  • Als je dan de ondertiteling van de box aanzet, is dat dan de ondertiteling via het ondertitelicoon, of via de android instellingen, of beide?

@Chrizziey  heb je de tv box recent al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?

een collega van moest zijn kastje beneden iedere keer herstarten omdat hij geen geluid had. Terwijl het kastje boven, die veel later is geïnstalleerd geen problemen heeft.

 Dan lijkt me dat wellicht een volledige reset naar fabrieksinstellingen een oplossing kan bieden.


 

De work a round om te voorkomen dat iedere keer de stekker eruit moet is nogmaals.

-OP STB

*ECO stand AAN

*CEC op AAN op onderste vinkje na

-OP LG

*CEC of SMARTLINK AAN

Tv aanzetten met linkerknop waar TV opstaat uit zetten met rechter knopje met KPN.

Dit is de work a round om te voorkomen dat je iedere keer de stekker eruit moet trekken.

mvg

Bedoel jij met laatste vinkje dat over die Taal selectie?

Die heb ik inderdaad ook uit staan ook bij degene waarbij ik het installeerde op een LG tv. (staat volgens mij standaard uit althans dit was in de pilot periode zo)

Wellicht verklaart dat het dat  ik het bij de LG tv installaties die ik gedaan heb bij vrienden / kennissen het niet had wat Chrizzey ervaart

Ja correct

Chizzeg trekt schijnbaar iedere keer de stekker eruit.

De work a round was er juist voor om dat te voorkomen tot dat het issue met snel opstarten icm handshake van LG toestellen is opgelost.

Ander issue was opstarten zonder beeld maar wel geluid.

Of opstarten zonder beeld.

mvg