Skip to main content
Beantwoord

Chromecast tijdbalk is te kort bij opnames als ik cast vanaf de TV+ App

• September 24, 2025
  • 4 reacties
  • 49 keer bekeken

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Als ik bij een opname chromecast streaming aanzet in de mobiele tv+ app (iOS) houdt de totale duur van de tijdbalk die in beeld is (in de app) geen rekening met de extra opnametijd aan het begin en eind van de opname. Dat betekent, vooral bij kortere opnames, dat het lastig doorspoelen is met de tijdbalk, ook omdat de eigenlijke start van de opname op ong. 5 minuten in de tijdbalk ligt.  De tijdbalk groeit dan wel mee naarmate het afspelen vordert, maar je kunt niet vooruitspoelen nadat de “netto” lengte van de opname is overschreden.

Bijvoorbeeld:

• TV+ app versie 08.78.02 (en eerder)
  • iOS 18.7
  • Chromecast HD v3 (grijze hockeypuck)

Beste antwoord door Jasper van KPN

De ontwikkelaars nemen het punt ook mee, zodat het voor een latere update aangepakt kan worden! Het kijken zelf werkt wel, daardoor heeft dit punt niet de hoogste prioriteit. Dit kan daardoor wat langer duren voordat het is opgelost dus.

4 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Dat is niet handig inderdaad ​@Wartywolfs, op het moment dat je doorspoelt en de tijd rechts staat op 00:00 stopt het doorspoelen ook dus? 

Dit speelt dus bij opnames kijken zeg je, speelt het ook als je vanuit de gids een programma van eerder terug probeert te kijken? Of krijg je daarbij wel een volledige voortgangsbalk te zien bij het casten?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Ook bij terugkijken zie ik de “netto” lengte van het programma volgens de gids in de tijdsbalk in de app.  Bijv “Tijd voor Max” duurt 45 min volgens de gids, dit toont de tijdsbalk ook in de app tijdens het casten in plaats van de verwachte 1u5 min (45 + 5 + 15 minuten extra speeltijd).  Je kunt niet verder doorspoelen dan 40 minuten vanaf het begin tijdstip dat in de gids staat (45 minus de extra 5 minuten speeltijd vóór het begin van het programma die dan wél als speeltijd geldt, je kunt dus wel tot 5 minuten voor begin terugspoelen.)

Daarna blijft ie wel doorspelen, en groeit de aan de linkerkant getoonde lengte, maar het bolletje blijft aan de rechterkant staan op 00:00.  Je kunt dan niet meer vooruitspoelen met het bolletje op de tijdsbalk; als je per ongeluk het bolletje iets naar links beweegt en daarna weer helemaal naar rechts, dan springt het afspelen soms zelfs terug naar het oorspronkelijke eind tijdstip.

Vooruitspoelen met de 30 seconden knop lukt dan nog wel als je in “blessuretijd” zit.  Maar dat is vrij pijnlijk omdat het elke keer ong 5 seconden extra duurt voordat de stream weer hervat.

Op het gecaste beeld op tv zie ik dan weer wel kort een voortgangsbalk met “bruto” lengte verschijnen als ik aan het doorspoelen ben.

Voorbeeld: Tijd voor Max terugspelen via de gids.

Bij start casten:

Na Doorspoelen tot eind:

Afspelend in “blessuretijd”:

Jasper van KPN
Moderator

Ik wist door jouw bericht wat ik kon verwachten, maar ik keek alsnog heel verbaasd naar de tv toen het programma doorging terwijl de app op de telefoon 00:00 aangaf. Ook via AirPlay lijkt die tijdsaanduiding niet helemaal te kloppen, dus ik neem dit punt ook mee naar de ontwikkelaars 🙂

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 2, 2025

De ontwikkelaars nemen het punt ook mee, zodat het voor een latere update aangepakt kan worden! Het kijken zelf werkt wel, daardoor heeft dit punt niet de hoogste prioriteit. Dit kan daardoor wat langer duren voordat het is opgelost dus.