Skip to main content
Vraag

Chromecast werkt niet met KPN TV

• May 25, 2025
  • 27 reacties
  • 288 keer bekeken

Chromecast werkt wel

op Ziggo en YouTube maar niet op KPNiTV?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

27 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

Je hebt nog een zwarte chromecast?

Je bent thuis?

Je wilt casten met IPhone of Android?

• Auteur
  • Topper
  • May 25, 2025

Ja en ik ben thuis en heb goeie wifi 

casten met iPhone of Android

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 25, 2025

casten met iPhone of Android

Wat is het nou

Om thuis niet meer te hoeven casten heb ik een jaar geleden de Chromecast Google-TV gekocht. Die is niet meer te koop maar wel de Google Streamer. 

• May 25, 2025

Welke itv versie is dat al wat de TV+ app heet ik dacht te hebben gelezen dat daar problemen mee waren.

• Auteur
  • Topper
  • May 25, 2025

Ja dat klopt.  Had ik ook gelezen.  Dat is toch raar?

• May 25, 2025

Ja dat klopt.  Had ik ook gelezen.  Dat is toch raar?

Een nieuwe app kan altijd kinderziektes hebben, dat is niet heel raar.

Wat werkt er nu exact niet? Ziet de app de Chromecast niet en vanaf welk apparaat merk/model/operating systeem en versie wil je casten?

• Auteur
  • Topper
  • May 25, 2025

Alles werkt behalve KPN?? Gewoon met de app van KPN of 

• May 25, 2025

Alles werkt behalve KPN?? Gewoon met de app van KPN of 

Je kan wel via de app zelf kijken? Wat gebeurd er exact als je via de Chromecast optie wil kijken. Voor hulp is meer informatie en detail nodig. Mogelijk is deze reactie deels weggevallen. Dan wachten we even op de overige informatie die nu lijkt te missen.

• Auteur
  • Topper
  • May 26, 2025

Hi!  Ja via de app op m’n foon kan ik wel kijken

als ik wil streamen blijft ie zoeken

ik heb alles al 10x opnieuw gedaan zowel de chromecast, google home app en KPN app verwijderd en opnieuw gedownload 

ziggo doet t wel?? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Ik wou het weer eens testen. Maar hij start héél traag op.

Het duurt lang voordat de optrekkende golf komt. Daarna is het 1 minuut zwart voordat het startscherm komt.

En dan nu even testen met casten (hier thuis niet meer nodig; overal streaming apparaten met de app er al in).

….

En casten lukt gewoon vlot. Ik kan het probleem van jullie helaas hier niet reproduceren.

….

Overigens start ie nu weer vlot. Ik denk dat ie net de laatste update had gehad.

• Auteur
  • Topper
  • May 26, 2025

Net weer geprobeerd.  Hij blijft zoeken 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Hmm…..

Welke chromecast het je als het nog een zwarte is. Tweede generatie ( ronde Google chrome logo) of derde generatie ( letter G ).

Kijk even hier als je het niet zeker weet. https://www.androidplanet.nl/tips/welke-chromecast-heb-ik/

• Auteur
  • Topper
  • May 26, 2025

Ja. 2e generatie 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Oeh, die is wel errug oud hoor. Zeker 9 à 10 jaar.

• Auteur
  • Topper
  • May 26, 2025

Ik denk 7 jaar?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

Zou ook nog kunnen. In 2018 is ie in verkoop vervangen door de Generatie 3.

Ik heb vorig jaar mijn Generatie 3 (met de G) vervangen door een Chromecast Google-TV. Hoef ik thuis niet meer te casten.

Ik néém aan dat je in de woonkamer kijkt met de ontvanger. En casten in slaapkamer?

• Auteur
  • Topper
  • May 26, 2025

Heb je daar wat meer info over want ik weet niet wat ik het beste kan kopen (ik ben 72)

ik kijk in het tuinhuis en de wifi is goed

ik vind t alleen raar dat hij t overal op doet behalve KPN

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2025

De Chromecast Google-TV is inmiddels alweer vervangen door de Google Streamer qua verkoop.

Als je in het tuinhuis een tv(tje) met Android-TV of Google-TV hebt kun je ook casten. Of de app van KPN TV installeren om te kijken (Google account nodig voor toegang Google Play Store).

Zelf heb ik (ook) een Nokia 8000 streamingbox. Die bevalt ook uitstekend. Werkt ook heel goed i.c.m. de KPN TV app. (hoef je niet meer te casten). Het prettige van deze is dat ie een afstandsbediening met cijfers heeft dus kun je zo naar een andere zender.

• Auteur
  • Topper
  • May 26, 2025

Hi! Dankjewel 🙏 weer iets wijzer

fijne avond nog

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Crijn, op dit moment kan er inderdaad een probleem optreden als je probeert te casten vanuit de TV+ app op mobiele telefoon of tablet naar Chromecast. Hier wordt aan gewerkt door de ontwikkelaars, hopelijk komt er snel een update voor zodat het dan opgelost is.

• Auteur
  • Topper
  • May 27, 2025

Ik mag t hopen dank je

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 27, 2025

Even afwachten dan maar, Crijn. Ook met iets nieuws kopen.

Hier werkte casten gisteravond overigens wel. Met een Chromecast 3-de generatie. Op een of andere manier is kennelijk niet iedereen getroffen met het cast probleem. Wel voornamelijk iPhone/Apple. Maar ook Android gebruikers meldden het. Ik dacht dat het verholpen was.

• Nieuwkomer
  • May 31, 2025

Ik heb precies hetzelfde probleem als Crijn (casten werkt bij alles behalve KPN tv). Hoe kom ik op de hoogte van een update met een oplossing hiervoor?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 31, 2025

Abonneer je op de sectie Product updates. Weliswaar van alle producten, maar ook van de app voor smartphone en tablet.

@Nelly11 

• Nieuwkomer
  • May 31, 2025

Top. Dankjewel.