Skip to main content
Beantwoord

Cijfers op LG afstandsbediening werken niet via HDMI CEC

• September 6, 2025
  • 8 reacties
  • 84 keer bekeken

Bedankt voor c en c sturing afstandsbediening B en O stage Soundbar met LG G5 tv .Alleen werken de 1 tot 9 toetsen niet op de afstandsbediening . Dus een heel eind met p+ of p- om bv bij kanaal 233 te komen . Hoe op te lossen ?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@FHP, welkom op onze community! Op dit moment is wat je schrijft helaas nog niet mogelijk maar zoals Peter al noemt kun je wel de KPN afstandsbediening gebruiken om de cijfers op je TV te bedienen

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 6, 2025

Ik neem aan dat je voor 233 bent uitgeweken naar de kpn afstandsbediening… 😁

Niet alle tv merken ondersteunen de cijfertoetsen met HDMI CEC. De (mijn) Samsung bijvoorbeeld ook niet. Dan moet je (ik) voor de directe cijfers toch even de kpn afstandsbediening gebruiken.

Verder gebruik ik 'favorieten’ om redelijk vlot (...) naar m'n zenders te kunnen. Via de gids kan ook nog.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

Ik gebruik de KPN afstandsbediening.

Daar bedien ik ook de LG tv mee.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 6, 2025

Bedankt Peter , was al bang foutje van mij …😉hoop dat daar nog vanuit KPN oplossing voor komt ,gedoe met twee afstandsbedieningen.. 

groeten FHP

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 6, 2025

KPN gaat niet over HDMI CEC. De box ondersteunt het wel.

Ik dit geval ligt de bal bij LG. Of zoals bij mij bij Samsung. 

De KPN TV+ box ondersteunt het namelijk wel. Eerder gebruikt op de Sony uit 2016. En dan werken de cijfertoetsen op de Sony afstandsbediening wel voor de zenders.

En met meerdere Android-TV en Google-TV boxen op mijn Sony en Samsung geprobeerd. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 10, 2025

Hoi ​@FHP, welkom op onze community! Op dit moment is wat je schrijft helaas nog niet mogelijk maar zoals Peter al noemt kun je wel de KPN afstandsbediening gebruiken om de cijfers op je TV te bedienen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Bedankt Thomas voor je reactie ,ik begrijp dat jullie er nog mee bezig zijn , tot die tijd volg ik de wijze raad van Peter en van jou en de rest op ! Bedankt alles duidelijk . 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2025

De bal ligt mijns inziens bij LG en Samsung. Die moeten het gaan ondersteunen voor Android-TV boxjes. Want ook mijn Nokia 8000 en Chromecast Google-TV 4k doen niets met de cijfers van m'n Samsung. Wel met de Philips en de Sony. Maar die kleinere en veel oudere tv's heb ik niet in de woonkamer.

Als ik de KPN DIW7022 gebruik gebruik ik gewoon de kpn afstandsbediening. Want dan kan ik én de cijfers gebruiken, maar ook gewoon de tv volume en aan/uit.

Ga ik naar een app IN m'n tv dan switch ik ook even van afstandsbediening.

Er is nooit meer dan één afstandsbediening tegelijk nodig zo.

BTW. Wil ik wel tv kijken met de Samsung ab én de cijfers gebruiken dan gebruik ik de KPN iTV app in m'n TV.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 10, 2025

Nog stommer: je LG heeft misschien een verborgen popup waarmee je de cijfers alsnog kunt versturen. Dat is natuurlijk niet werkbaar, maar LG weet dus best hoe ze de cijfers via hun IR-blaster, en waarschijnlijk ook best via HDMI CEC, naar een mediabox kunnen sturen. Maar ze willen dat niet met de knoppen van de afstandsbediening?