Skip to main content
Beantwoord

Code voor afstandsbediening werkt niet op Salora TV

• January 7, 2026
  • 8 reacties
  • 115 keer bekeken

Geen van de codes van kpn , ook 637, werkt op salora tv. Iemand een andere code of oplossing?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Marcina ,

Als alle in dit topic genoemde codes niet werken om de KPN afstandsbediening af te stemmen op de tv, dan gaat dat helaas niet lukken ben ik bang. Dan kun je de Salora afstandsbediening blijven gebruiken om je tv uit en aan te zetten en om het volume te bedienen.

Maar er is eventueel nog een optie om maar één afstandsbediening te gebruiken, maar dat is wel afhankelijk van welke tv ontvanger je hebt. Als je een DIW7022 (TV+) box hebt, dan kun je ook HDMI CEC gebruiken. Als je die instelling aanzet, dan gaat je tv ook uit wanneer je de tv ontvanger uitzet. Voorwaarde is wel dat je tv dit ondersteunt. Dat zul je even dienen op te zoeken. De DIW7022 heeft ook een eigen volumeregeling, dus als je met Salora afstandsbediening de tv eerst op een gewenst niveau zet, dan kun je met de KPN afstandsbediening het volume regelen. 

bron: moderator Arjan 

8 reacties

Stephan.z
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 7, 2026

Had je al deze al geprobeerd?
005 - 079 - 088 - 117 - 118 - 120 - 148 - 312 - 328 - 637

Ik wacht ook nog steeds op een nieuwe ccode voor die van mij.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 7, 2026

Ja allemaal, geen resultaat

• January 7, 2026

Salora is notoir lastig, via de zoekfunctie :
https://community.kpn.com/search?q=salora
Genoeg / te veel resultaten.

Eerder was er een afstandbediening die alle codes kon langslopen.
Maar dat is niet meer ?
( is weggemoderniseerd )

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 7, 2026

Probeer ook eens 463, 313, 367, 244.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 11, 2026

Dank jullie wel voor de codes. Helaas werkt het nog steeds niet. Zal nieuwe tv worden vrees ik.

• January 11, 2026

Of alle codes proberen van 000 - 999    :-<
( maar is er wel een die het doet ? )

Of :

Eerder was er een afstandbediening die alle codes kon langslopen.
Maar dat is niet meer ?

Dat kan dus niet meer ?

Of, 

Ik meen dat er een TV kastje was waar bij met een instelling het uigangsvolume van het kastje wordt geregeld, dan kan de “TV” ( eigenlijk een monitor ) op een vast audio volume blijven staan.
Maar, is dat zo ? Welk TV kastje had of heeft dat ?
( of is dat ook al weggemoderniseerd ? )

Hier een van de vele eerdere onderwerpen er over :

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 11, 2026

Hallo ​@Marcina ,

Als alle in dit topic genoemde codes niet werken om de KPN afstandsbediening af te stemmen op de tv, dan gaat dat helaas niet lukken ben ik bang. Dan kun je de Salora afstandsbediening blijven gebruiken om je tv uit en aan te zetten en om het volume te bedienen.

Maar er is eventueel nog een optie om maar één afstandsbediening te gebruiken, maar dat is wel afhankelijk van welke tv ontvanger je hebt. Als je een DIW7022 (TV+) box hebt, dan kun je ook HDMI CEC gebruiken. Als je die instelling aanzet, dan gaat je tv ook uit wanneer je de tv ontvanger uitzet. Voorwaarde is wel dat je tv dit ondersteunt. Dat zul je even dienen op te zoeken. De DIW7022 heeft ook een eigen volumeregeling, dus als je met Salora afstandsbediening de tv eerst op een gewenst niveau zet, dan kun je met de KPN afstandsbediening het volume regelen. 

bron: moderator Arjan 

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 11, 2026

Probeer de codes voor een LG tv.

005   208   244   328   741   744   800

Het kan ook zijn dat je de codes van Nokia kan proberen.
( In 1992 werd SALORA in zijn geheel overgenomen door NOKIA)