Skip to main content

Sinds paar weken een nieuwe afstandsbediening (zwart) aangeschaft en gekoppeld aan mijn Philips smart tv. Koppeling ging toen al lastig maar uiteindelijk gelukt.
Koppeling met KPN TV+ ging gemakkelijk en is nog steeds werkend.

Na update van software Philips tv werkt de afstandsbediening niet meer op de tv.
Alle mogelijke toetsen-combinaties gedaan en Philips tv-codes geprobeerd maar niets helpt!

Heeft iemand een idee of hier ook mee te maken?

Lees deze handleidingen zeer goed door en voor je weet werkt jouw comfortplus afstandsbediening weer goed. Welke type philips TV heb je? En heb je ook in de handleiding van jou Philips TV gekeken. Volgende keer goed opletten als je weer een softwareupdate doet op jou Philips TV en bewaar ook de orginele afstandsbediening van jou Philps TV.

Dank voor je reactie.

Het model van de tv is 32PFS6906/12.
Uiteraard de orginele afstandsbediening bewaard alsmede de KPN L8 afstandsbediening die ik nu weer gebruik en probleemloos werkt met de tv.

De door jou aangehaalde handleidingen had ik al gelezen en allerlei opties uitgevoerd maar helaas nog steeds niet gelukt...

Vreemd dat het jou niet lukt om de Comfort+ met jouw televisie te koppelen immers de Comfort+ afstandsbediening zou automatisch alle instellingen van jouw gewone afstandsbediening over moeten nemen bij het koppelen.

Ik neem aan dat jouw gewone afstandsbediening ook aan de TV+ Box gekoppeld is, klopt dat?

Ook ik gebruik een Comfort+ afstandsbediening en ik vond het koppelen juist zeer gemakkelijk. Ik heb werkelijk niets hoeven doen anders dan de pairing mode te starten. De instellingen werden automatisch overgenomen en ik kon direct mijn Sony televisie bedienen.

Werkt de gewone afstandsbediening van de TV+ Box nog wel op jouw televisie?

Ja de gewone witte KPN afstandsbediening die ik bij de TV+ Box kreeg werkt zonder problemen.
De problemen met de comfort+ afstandsbediening begonnen eigenlijk pas na de TV update van Philips.

Maar goed, ik merk dat dit geen probleem is wat vaak voor komt.
Probeer het van de week nog wel eens allemaal overnieuw en dan zien we wel weer verder.
Bij onze Samsung TV totaal geen problemen gehad met koppelen. Werkt al maanden probleemloos.

Reageer