Skip to main content
Beantwoord

Commentaar in oorspronkelijke taal bij Ziggo Sport, kan dat?

• November 21, 2024
  • 9 reacties
  • 290 keer bekeken

Hallo,

Ik heb net een extra pakket van Ziggo Sport aangeschaft. Is het mogelijk om de taal van de sport uitzendingen aan te passen en zo het originele commentaar te kunnen ontvangen? Bij mijn Ziggo abonnement was dit namelijk wel mogelijk.

En als het nu niet kan is het niet een idee om het in de toekomst wel mogelijk te maken? Zo niet, is het eerlijk gezegd een dealbreaker voor mij.

Beste antwoord door TijtheMan

Goedemiddag ​@EdwardVI ,

Als ik de omschrijving goed interpreteer is de wens om te schakelen tussen audiosporen (zoals dat vroeger met a/b knop op eurosport kon(en blijkbaar bij ziggo nu ook nog steeds?)).

In geval van KPN is dat tweeledig. 1: Ziggo dient dat aan te leveren in de stream naar KPN (waarvan ik niet weet of dat nu het geval is) en 2: Dit dient in de ontvanger/software mogelijk gemaakt te worden (audio selectie).

Voor deze laatste weet ik dat het nu nog niet zo is, maar dat het wel in beeld is om mogelijk te maken. In welk stadium dat zit en wanneer dat dan daadwerkelijk live komt is wat dat aangaat niet duidelijk. Het is overigens niet alleen relevant voor de (Ziggo)Sport kanalen. Het zou bijvoorbeeld ook leuk zijn om zenders die gebruik maken van nasynchronisatie de betreffende programma's in de originele taal te kunnen krijgen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 21, 2024

Hiervoor moet u bij Ziggo zijn, ​@EdwardVI.

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • Antwoord
  • November 21, 2024

Goedemiddag ​@EdwardVI ,

Als ik de omschrijving goed interpreteer is de wens om te schakelen tussen audiosporen (zoals dat vroeger met a/b knop op eurosport kon(en blijkbaar bij ziggo nu ook nog steeds?)).

In geval van KPN is dat tweeledig. 1: Ziggo dient dat aan te leveren in de stream naar KPN (waarvan ik niet weet of dat nu het geval is) en 2: Dit dient in de ontvanger/software mogelijk gemaakt te worden (audio selectie).

Voor deze laatste weet ik dat het nu nog niet zo is, maar dat het wel in beeld is om mogelijk te maken. In welk stadium dat zit en wanneer dat dan daadwerkelijk live komt is wat dat aangaat niet duidelijk. Het is overigens niet alleen relevant voor de (Ziggo)Sport kanalen. Het zou bijvoorbeeld ook leuk zijn om zenders die gebruik maken van nasynchronisatie de betreffende programma's in de originele taal te kunnen krijgen.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 21, 2024

Oh? Zit dat eraan te komen bij KPN? Dat zou inderdaad te gek zijn want bijvoorbeeld Arte en andere Duitse zenders maken vaak gebruik van Zweikanalton, dan kan je inderdaad films in de originele taal horen, in plaats van die vermaledijde nasynchronisatie, ​@TijtheMan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 21, 2024

Het zou bijvoorbeeld ook leuk zijn om zenders die gebruik maken van nasynchronisatie de betreffende programma's in de originele taal te kunnen krijgen

Dit kan al bij ZDF ​@TijtheMan . Via kanaal 196 wordt 'original ton' door jullie doorgeven. 

ARD is altijd nagesynchroniseerd dus 195 is alleen "klar sprache". Hierbij wordt achtergrond muziek weggelaten. 

Ook Eurosport (2) zendt 2 talig uit. Ook niet bij kpn beschikbaar. 

Bij mijn weten is de geluidskeuze bij Ziggo alleen via DVB-C en de ontvangers mogelijk/beschikbaar, niet app of http://ziggogo.tv. Maar daar kan ex Ziggo ​@EdwardVI misschien duidelijkheid over geven. 

Enne, via http://go.ziggosporttotaal.nl is ook alleen Nederlands beschikbaar. 

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • November 21, 2024

Om te zeggen dat het eraan zit te komen is wat kort door de bocht. Het is in beeld en er wordt gekeken naar de mogelijkheden. Het is helaas niet zo simpel als alleen de ontvanger er geschikt voor maken. Dit omdat de betreffende stream door de gehele keten heen op de juiste manier verwerkt dient te worden. En de keten is zo sterk als de zwakste schakel. Als er dus ergens een machine staat die dit niet kan, zal het niet live gaan tot dit aangepast is als het al aangepast wordt.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 21, 2024

Ik val van de ene verbazing in de andere: dus op kanaal 196 van ZDF kan je bijvoorbeeld Engels horen in plaats van nagesynchroniseerd Duits, ​@PeterG? Ga ik even proberen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 21, 2024

Dat kan alleen als er op teletekst "2k" bij staat. Vaak alleen bij films in de nachtelijke uren. 

Gebruik de app TEXT TV of

https://teletext.zdf.de/teletext/zdf/

Komende 48 uur in ieder geval geen uitzendingen met originele taal

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 25, 2024

@Ratonesque 

Let op. Hun gids loopt van 06:00 tot 06:00. Onderste is eigenlijk al woensdagnacht. 

2K=via 196 originele taal 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 25, 2024

OK, ga ik even proberen, bedankt ​@PeterG.