Skip to main content

Sinds een paar weken kunnen wij geen commerciële zenders meer zien. Scherm blijft zwart. Nederland 1-2-3 doet het wel. 
 

op onze 2e tv werkt alles wel naar behoren. Heeft ander type ontvanger. 
 

alles is al 2 maal herstart. Het gaat hier om type ontvanger arcadyan uit 2014. 

@Basonline 

 

Je hebt de Arcadyan HMB 2260, dat is inderdaad een oud beestje ondertussen.

  1. Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de Expearia box of Box12? (of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen)
  2. Zijn NPO 1, 2 en 3 wel goed scherp van beeld? 

Het spul is 9 jaar geleden bekabeld via cat.6 aangesloten. Het beeld op 1-2-3 is prima. Er zit een experiabox in de meterkast. 


De Expriabox is waarschijnlijk de V10 (bij een oudere kan je beter een neiuwe aanvragen.

 

Bel gratis 0800-0402 en vraag om een nieuwe KPN tv decoder. 


Hallo @Basonline. Een nieuwe ontvanger zal vermoedelijk inderdaad het probleem oplossen. Is er inmiddels contact geweest met de klantenservice om de ontvanger in kwestie, om te ruilen? 


Er is inmiddels 2 maal contact geweest met de klantenservice en die kwamen ook tot die conclusie. Nieuwe ontvanger wordt opgestuurd naar een supermarkt om op te halen. Dat laatste is wel een beetje onhandig aangezien de supermarkt 4 kilometer verderop zit. Misschien een idee voor @Kpn om die dingen gewoon rechtstreeks op te sturen? Verder prima service. 


Misschien een idee voor KPN om die dingen gewoon rechtstreeks op te sturen?

Hiervoor rekent Postnl extra kosten. KPN rekent hiervoor dan ook € 10 door aan jou als klant. Het gebeurt dan ook alleen als de klant er specifiek om vraagt. 

Nota bene. Denk eraan de oude ontvanger mee te nemen met de adapter. Maar zonder de afstandsbediening. Die gebruik je ook voor de vervanging. 


Die afstandsbediening begint na 10 jaar wel gaat te worden. Ik zie al weer een volgende probleem aankomen. Hoe zeggen de Engelse dat ook al weer?🫣


Die afstandsbediening begint na 10 jaar wel gaat te worden. Ik zie al weer een volgende probleem aankomen. Hoe zeggen de Engelse dat ook al weer?🫣

 

Afstandsbediening kan je via de WEB aanvragen. (klik op deze link links)

Dan krijg je binnen 1 dag een nieuwe.

En oude mag naar de milieu staat. 


Ah, dank voor de tip. De link geeft aan dat er wel een nieuwe afstandsbediening onderweg is. We gaan het zien. 
 

dank voor zover. 


Ai. Zou er dan per ongeluk een afstandsbediening in plaats van een box opgestuurd zijn??? 🤔😯

Dat zou ook niet de eerste keer zijn. 


@PeterG 

Ik denk / gok dat hij eest gebeld heeft en een nieuwe KPN tv decoder opgestuurd krijgt.

En daarna via de link die ik vermelde een ab aangevraagd heeft.

Dus denk ik beide.😉