Skip to main content
Beantwoord

Complimenten voor de TV+ Box

• April 4, 2025
  • 22 reacties
  • 376 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+9

Ik wil even de complimenten geven voor de huidige werking van de TV+ box. Goed werk, KPN!

Toen ik in de pilot van de TV+ box zat, was ik niet tevreden. Ik heb dan ook aan het einde van die pilot de TV+ box graag teruggestuurd. Deze week dan toch de overstap gewaagd en gisteren de TV+ box aangesloten. Er was wel een vervelend probleem: 

In de pilot waren vooral de volgende zaken voor mij een no-go om over te stappen naar TV+:

-niet opstarten met live-tv.

-ongelooflijk veel moeten klikken om ergens te komen in het menu, in de opnamelijst of in de gids.

-het ontbreken van de lijstweergave van opnames.

-het niet kunnen aanpassen van dat drukke startscherm.

-vanuit het menu niet snel naar live-tv kunnen gaan. 

Ik heb vanmiddag de TV+ box verder ingesteld en de huidige werking bekeken. Ik heb gelukkig gemerkt dat de bovenstaande punten zijn opgelost.

Ik ben heel benieuwd naar de verdere ontwikkelingen!

Beste antwoord door Jan van KPN

Bedankt voor je positieve feedback ​@Katana321 , altijd leuk om zoiets te lezen!
Mooi dat alle punten die je benoemt inmiddels zijn opgelost maar we blijven natuurlijk bezig om de boel (nog meer) te verbeteren :)

Voor de verdere ontwikkelingen weet jij als vertrouwd gezicht op deze Community volgens mij wel waar je moet zijn dus dat komt vast helemaal goed. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

22 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 4, 2025

Tja, hij is heel prettig nu.

Maar we zijn dan ook 2 jaar en 2 maanden en 11 dagen na de invoering (na de pilot) 😉

Maar deze ken je als vaste bezoeker hier natuurlijk ook:

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 4, 2025

---

Maar deze ken je als vaste bezoeker hier natuurlijk ook:

Jazeker ken ik die. Dat topic heb ik al die tijd gevolgd en ik zag beetje bij beetje mijn no-go's verdwijnen. 👍

ArnoK
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • April 5, 2025

Ik wil even de complimenten geven voor de huidige werking van de TV+ box. Goed werk, KPN!

Maar zoiets simpels als het kunnen sorteren van je apps blijkt een brug te ver.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 5, 2025

Hier werkt dat gewoon.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 7, 2025

Bedankt voor je positieve feedback ​@Katana321 , altijd leuk om zoiets te lezen!
Mooi dat alle punten die je benoemt inmiddels zijn opgelost maar we blijven natuurlijk bezig om de boel (nog meer) te verbeteren :)

Voor de verdere ontwikkelingen weet jij als vertrouwd gezicht op deze Community volgens mij wel waar je moet zijn dus dat komt vast helemaal goed. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • April 7, 2025

Ik. Ben. Van. Mijn. Stoel. Gevallen!!! 😅🤣 Katana321 een compliment, over TV+?! Gekheid! Heel tof en fijn om te lezen!

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 7, 2025

@Shyrin van KPN En waarom jij van jouw stoel zou vallen, is mij een raadsel...

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • April 7, 2025

In mijn beleving was je eerder vrij kritisch over het product, dus ik had dit compliment totaal niet zien aankomen. Dat je nu een compliment geeft, verrast me nogal: vandaar dat ik zei dat ik ervan 'van mijn stoel viel'.

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 7, 2025

In mijn beleving was je eerder vrij kritisch over het product, dus ik had dit compliment totaal niet zien aankomen. Dat je nu een compliment geeft, verrast me nogal: vandaar dat ik zei dat ik ervan 'van mijn stoel viel'.

Tja, ik was in de pilot idd kritisch over de tv+ box. Laat dat ‘vrij’ maar weg. 😀 En geloof mij, mijn vrouw was toen nog véél minder gecharmeerd van de box. Om een huwelijkscrisis te voorkomen, heb ik de box na het einde van de pilot teruggestuurd...

Ik vond de box in de tijd van de pilot lastig te bedienen en vond het menu onoverzichtelijk. Ik moest toen ongelooflijk veel klikken om ergens te komen. Dat is echt allemaal veel beter geworden door de aanpassingen die later gedaan zijn.

Trouwens, waar ik vorige week ook blij van werd, was dat de tv+ box vanuit de doos heel gemakkelijk en eenvoudig in gebruik te nemen was. Ik hoefde maar een paar aanpassingen te doen om het apparaat voor ons lekker te laten werken. 

En in het weekend heb ik alle instellingen nagelopen en die allemaal vastgelegd in een gedeeld document zodat mijn vrouw ook altijd de juiste en beste instellingen kan doen.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • April 10, 2025

Mooi om te lezen dat je destijds kritisch was, maar nu echt verbetering ziet in gebruiksvriendelijkheid en installatiegemak van de TV+ Box. En hulde voor het gedeelde instellingen-document, dat is next level service aan huis (best een mooie voor de tip van de maand, ​@Alexandra van KPN) én een topoplossing om een nieuwe huwelijkscrisis te voorkomen 😉😁

Forum|alt.badge.img+16
  • April 10, 2025

Ik deel je mening ​@Katana321, vanuit de pilot was het echt een vreselijk ding, zelfs uit frustratie toen een uitstapje gemaakt (met name toen met die lipsync).  Nu weer terug merk ik ook dat de box echt geweldig lekker werkt, zelfs in zoverre goed dat het mijn daily driver geworden is.  Natuurlijk heb ik ook nog wel mijn dingen die ik anders zou doen, maar het is oprecht heel lastig om het voor iedereen naar wens te maken.

ArnoK
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • April 13, 2025

Maar inderdaad, langzamerhand begint het op een volwassen product te lijken 👍

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 13, 2025

We hebben hier de tv+ box nu anderhalve week in gebruik. Amper problemen meegemaakt. Een enkele keer gehad dat ie vastliep in de gids, maar met even teruggaan naar live-tv en dan opnieuw proberen was het opgelost.

We gebruiken de box vooral voor het kijken van onze tv-opnames, soms voor live-tv. Verder gebruik ik af en toe de volgende apps: F1tv, YouTube en VLC (om mijn mediabestanden die op de nas staan te kunnen afspelen).

• April 13, 2025

@Katana321 dus nog geen spijt, was de reden van de keuze de iets lagere maandlasten van de huidige propositie? Of het niet hoeven aanschaffen van extra hardware, of gebruiksgemak want voor die genoemde apps zijn natuurlijk genoeg andere (betere?) oplossingen.

Zelf blijf ik van mening dat de box van een tv provider alleen het eigen product hoort te leveren. Maar er zal een moment komen dat ik wel mee moet, dus dergelijke topics van kritische testers die nu positief zijn helpen wel bij toekomstige afwegingen.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 13, 2025

Wij (70/67) zijn nu 10 maanden geabonneerd op KPN glasvezel na vele jaren aan de coaxkabel te hebben gehangen nog steeds vrij tevreden met de TV+ box.  Natuurlijk kwamen er wat bugs en aanpassingen in al die maanden langs, maar dat heeft geen of weinig invloed gehad op onze tevredenheid m.b.t. de TV+ box. Concludeerde tenslotte bevalt ons de TV+ box en daarbij glasvezel in het algemeen veel beter dan de Next Mini die we in onze Ziggo tijd hadden. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 13, 2025

@Katana321 dus nog geen spijt, was de reden van de keuze de iets lagere maandlasten van de huidige propositie? Of het niet hoeven aanschaffen van extra hardware, of gebruiksgemak want voor die genoemde apps zijn natuurlijk genoeg andere (betere?) oplossingen.

Zelf blijf ik van mening dat de box van een tv provider alleen het eigen product hoort te leveren. Maar er zal een moment komen dat ik wel mee moet, dus dergelijke topics van kritische testers die nu positief zijn helpen wel bij toekomstige afwegingen.

Nee, zeker geen spijt van. Het bevalt goed en de box is stabiel. Dus tevreden.

Ons jaar-abo was bijna voorbij en dan kijk ik altijd opnieuw naar wat de mogelijkheden zijn. En idd zijn de maandlasten nu wat lager. En ik wilde de inflatiecorrectie per juli voorkomen.

Over een jaar is mijn Simyo-abo aflopend en dan ga ik kijken of ik mijn mobiele abo misschien weer terug bij kpn kan brengen. Volgens mij zou ik dan met het combivoordeel ESPN ‘gratis’ krijgen en zouden de kosten voor mijn mobiele abo ongeveer hetzelfde zijn als nu bij Simyo.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 13, 2025

Dat werkt al een hele tijd ​@ArnoK 
Ga naar de apps en kies voor sorteer apps
Klik dan OK op de app die je wilt verplaatsen en gebruik de pijltjes links en rechts.

• April 13, 2025

@Katana321 

En ik wilde de inflatiecorrectie per juli voorkomen.

Of dat zo lukt dat betwijfel ik, dan had je waarschijnlijk pas na 1 juli moeten wisselen.

Mobiel blijft ondanks alles KPN voor mij te duur. Het 8 Gb abonnement wat met verdubbeling 16 Gb wordt is voor mij veel te ruim en die 16,- met de korting is ruim het dubbele van de € 7,50 die ik nu voor 5 Gb en onbeperkt bellen kwijt bent.

In ieder geval lees ik steeds meer positieve reacties over deze box. Wat een uitstapje voor een  jaar naar een andere provider minder erg maakt als ik bij terugkeer dan de diw zal krijgen.

Forum|alt.badge.img+3

Fijn dat er (toch) mensen tevreden zijn. Zelf zijn wij ets minder positief over tv+ (nog steeds).

Lineair tv kijken gaat best.

Gebruik van de gids is een ander verhaal. Wat een terugkomend probleemding is dat 🫤. Zodra je andere dingen gaat bekijken als lineair (lees pluspakket) is het helemaal prijs.

Nog steeds herstarten we meerdere keren per week.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 14, 2025

Goedemiddag ​@Martijn en Lies :)

Fijn dat er (toch) mensen tevreden zijn. Zelf zijn wij ets minder positief over tv+ (nog steeds).

Gebruik van de gids is een ander verhaal. Wat een terugkomend probleemding is dat 🫤. Zodra je andere dingen gaat bekijken als lineair (lees pluspakket) is het helemaal prijs.

Dat is natuurlijk niet fijn kijken :( Ik zie dat je hier volgens mij al zelf een topic voor hebt aangemaakt en hopelijk levert dat iets op! 🙏🏻

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 15, 2025

Dat werkt al een hele tijd ​@ArnoK 
Ga naar de apps en kies voor sorteer apps
Klik dan OK op de app die je wilt verplaatsen en gebruik de pijltjes links en rechts.

Zo werkt het inderdaad. Maar, er kan een bug voorkomen dat dit sorteren niet werkt bij sommige klanten. Dat is helaas nog niet opgelost als je daar last van hebt.

Forum|alt.badge.img+3

Goedemiddag ​@Martijn en Lies :)

Dat is natuurlijk niet fijn kijken :( Ik zie dat je hier volgens mij al zelf een topic voor hebt aangemaakt en hopelijk levert dat iets op! 🙏🏻

Helaas 🫤.

Spijt als haren op mijn hoofd van de overstap.