Skip to main content
Vraag

Consequenties bij overschakelen naar TV+

• May 19, 2026
  • 5 reacties
  • 112 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Ik overweeg over te schakelen naar TV+, maar heb daarover de volgende vragen:

1. Komen dan alle op de 5202 opgegeven opnames te vervallen?
    Geplande opnames kunnen natuurlijk altijd opnieuw geprogrammeerd worden.
  2. Waarvoor heb ik een Google-account nodig?
    Google weet al veel te veel van ons.
  3. Ik las ergens op dit forum, maar weet uiteraard niet meer waar, dat eerder verstrekte kortingen zouden komen te vervallen. Hoe zit dat?

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

1 Opnames staan in de cloud. Niet op je ontvanger. Je kunt ze ook via de online apps en website kijken.

2 Dat heb je niet per se nodig. Zonder die connectie beheert kpn de box sowieso. En update ook het 30-tal apps die erop staan. Je kunt dan onder andere zelf geen apps toevoegen. 

3 Als je je hele abonnement vernieuwd vervallen eventuele extra's die bij je huidige abonnement horen of later zijn toegekend. Combivoordeel gaat wel gewoon door.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 19, 2026

Bij mijn weten kun je opnames op de Glas HD kanalen 661-670 niet bekijken op TV+.

Althans dat was een paar jaar geleden zo, misschien is dat inmiddels opgelost. Maar bevestiging daarvan heb ik niet zo snel kunnen vinden op dit forum.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2026

De HD glas opnames worden omgezet. En zijn daardoor alsnog zichtbaar op TV+. 

Dit is sinds ongeveer 1½ jaar zo.

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Mocht je de verticale gids prettig vinden dan ga je deze missen op de tv+ box. Voor mij in ieder geval de reden om nog niet over te stappen. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@JRe, ik zie dat je vragen eigenlijk al goed beantwoord zijn door ​@PeterG en ​@Wartywolfs, en dat klopt helemaal. 🙂

Je opnames blijven inderdaad gewoon bewaard omdat deze in de cloud staan opgeslagen. Ook is een Google-account niet verplicht om de TV+ Box te gebruiken, alleen voor bepaalde extra functies en apps.

Wat betreft de kortingen: omdat je abonnement wordt omgezet naar een nieuwere vorm, kan het inderdaad voorkomen dat bepaalde oudere kortingen of voordelen komen te vervallen. Dit verschilt per situatie. Als je hiervoor een belafspraak maakt met onze klantenservice, kunnen zij precies nakijken hoe dit er in jouw situatie uit zal zien en welke kortingen wel of niet behouden blijven.

Heb je wellicht nog andere vragen over TV+? 🙂