Skip to main content
Vraag

Continu melding bluetooth verbinding met de afstandsbediening verbroken

• April 8, 2025
  • 18 reacties
  • 119 keer bekeken

krijg nu weer melding bluetooth verbinding verbroken met afstandsbediening  is een tijdje goed gegaan maar nu weer spontaan geen verbinding met ab kan hem dan niet vinden dus stekker van +box er maar weeruit en in dan werkt hij weer  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Beste ​@peter8226,

Ik zag dat je een topic had aangemaakt, maar het kan op community erg druk zijn daarom kan een KPN moderator niet gelijk antwoorden. 

Maar begrijp dat je problemen ervaart met de afstandsbediening, heb je de afstandsbediening eens op nieuw aangemeld?

Hieronder vind je tips om jou afstandsbediening beter te laten werken:

Hopelijk kom je er zo uit.

• Auteur
  • Topper
  • April 9, 2025

ja dit heb ik al medere malen gedaan heb ook al een nieuwe +box gehad en nieuwe ab 

maar er komt spontaan het logo in beeld met verbinding verbroken en gaat dan verbinding zoeken maarblijf daar op hangen dus dus dan maar weer de stekker van +box er uit  en dan doet hij het weer .

batterij 95 % van ab dit is weer gebeurd na laatste update daar voor zeker een maand geen melding gehad van geen bluetooth verbinding kan het niet zitten in een update van afstandbediening zijn ?

groet peter 

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Misschien is het dan handig om evt een nieuwe afstandsbediening te bestellen, het kan ook zijn dat de afstandsbediening niet goed is.

klik hieronder op de link om er 1 te bestellen:

Afstandsbediening aanvragen

@peter8226 laat je het even weten of het gelukt is?

• Auteur
  • Topper
  • April 9, 2025

heb dit ook al geprobeerd dat zou dan de derde worden  lijkt me ook wat overdreven  (maar ik zie dat er meer mensen deze problemen hebben dit even ter info )

groet peter 

• Auteur
  • Topper
  • April 10, 2025

Halo gisteravond om 23.30 wederom geen verbinding met afstandsbediening  van morgen kon ik niet van kanalen Wisselen dus stekker er uit gehaald  in alles werkt weer dit even ter info 

Groet Peter 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 14, 2025

Hoi ​@peter8226 , bedankt voor je feedback!
Hoe is dit de afgelopen dagen gegaan?

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

beste jan 

ben van af vrijdag niet meer thuis geweest maar ik zal het deze week in de gaten houden of hij het nog doet ,en zal je dit dan laten weten 

m.v.g peter

• Auteur
  • Topper
  • April 24, 2025

Beste Jan

gisteravond weer voor het eerst weer problemen gehad rond 21.30 beeld ineens grijs kwam later weer terug  maar maar afstandsbediening werkte niet meer blauwe lampje van ab stond te knipperen dus stekker er uit  en er weer in in werkt weer  en was weer goed dit even ter info voor jou 

Groetjes  Peter 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 29, 2025

Bedankt voor de update ​@peter8226!

Staan er ook nog andere draadloze apparaten in de buurt van de TV+ Box? Wellicht dat dit voor verstoring zorgt waardoor de afstandsbediening af en toe zijn verbinding lijkt te verliezen. ​@PeterG , ik weet dat jij altijd goed thuis bent in deze materie, heb jij misschien nog ideeën? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 29, 2025

We lezen hier op het forum af en toe berichten van een vaak verbrekende Bluetooth verbinding met de afstandsbediening. Die dan ook wel weer hersteld.

Je box is al vervangen én je afstandsbediening. Die zijn daarbij dus inderdaad nu wel uitgesloten, ben ik met je eens.

Blijft over de omgeving. Bluetooth zit in dezelfde band als 2.4 Ghz wifi.

Dus: zijn er veel 2.4 Ghz verbindingen in gebruik? Zeker continue met bv streaming apparaten.

Zijn er andere Bluetooth toepassingen (langdurig) in gebruik als headsets?

De 'grap’ is dat tot nu klanten die ook de Comfort+ afstandsbediening erbij hebben met dié er dan weer géén last van hebben. 

Hij moet wel gekocht.

Verder kan de box bediend met Google Home, bijvoorbeeld de app op je telefoon. Via HDMI CEC met de afstandsbediening van je televisie. 

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2025

De storing gebeurde na update van kpn+box 

Maar zag het beeld blokken  

Maar nu naar reset werkt het weer

De box staat vrij van andere apparaten 

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2025

Van middag weer

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2025

En blok ook weer  ik weet het ook niet meer 

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2025

laten ze dit maar gratis aan bieden de Comfort+ afstandsbediening kan ik het uit proberen  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 29, 2025

Hink stap sprong. Dat is niet helemaal top.

Je kan 'm feitelijk gratis uitproberen. Want aankopen in de webshop apparatuurvoorthuis.kpn.com zijn 14 dagen op zicht. Stuur je 'm terug krijg je je geld terug.

Dat kastje rechts in de wandcontactdoos, met blauwe lampje. Wat is dat?

• Auteur
  • Topper
  • April 29, 2025

dat een extra ring bel maar die werkt op 5.Ghz band  en alles is bedraad aangesloten modem is een 12 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 29, 2025

5 Ghz. Nou, dan kan die het niet zijn. Bluetooth zit op 2,4 Ghz.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 6, 2025

laten ze dit maar gratis aan bieden de Comfort+ afstandsbediening kan ik het uit proberen  

Helaas heb ik die optie niet ​@peter8226!

Hink stap sprong. Dat is niet helemaal top.

Je kan 'm feitelijk gratis uitproberen. Want aankopen in de webshop apparatuurvoorthuis.kpn.com zijn 14 dagen op zicht. Stuur je 'm terug krijg je je geld terug.

Dat kastje rechts in de wandcontactdoos, met blauwe lampje. Wat is dat?

Dit is wel een goed advies want op deze manier kun je dit eerst ook even uittesten.