Skip to main content

Mijn abonnement heeft zijn looptijd gehad.

Nu zou ik willen overstappen op KPN TV+. is het mogelijk ook hiervoor 2 boxen te krijgen??

Zou graag hetzelfde willen als het huidige abonnement.

 

U zal dan over moeten gaan maar het nieuwe abonnement. Daardoor gaat u weer een contract aan van 1 of 2 jaar. U kunt daarvoor bellen met de klantenservice 0800-0402. 


En dan is er de actie van 35 euro de 1e 6 maand bij 1jaar. Of 35 euro de 1e 9 maand bij 2 jaar?

En een 2e box is mogelijk?

Dus bellen en dan krijg ik de mooie aanbieding?

 


En dan is er de actie van 35 euro de 1e 6 maand bij 1jaar. Of 35 euro de 1e 9 maand bij 2 jaar?

Dat is alleen voor nieuwe klanten. Dat bent u niet.

En een 2e box is mogelijk?

Ja uiteraard. Krijgt u er nog gratis opnemen bij ook.

Dus bellen en dan krijg ik de mooie aanbieding?

U kunt het proberen. Misschien krijgt u iets. 10 euro korting voor 3 maanden ofzo...


@Ellenhessels

 

Je kan dat regelen via MIJNKPN of gratis via 0800-0402 en kies ervoor dat je een medewerker wilt spreken.

Abonnement heet KPN tv+ en vraag meteen om 2 decoders.

Je bent al klant, als ik het goed heb, dan krijg je niet de korting voor nieuwe klanten.

Maar vraag wel of je korting (mooie) prijs kan krijgen, meestal lukt dat wel.

 

En bij 2 KPN tv ontvangers (Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)) krijg je het opname pakket er gratis bij.

 

TIP

Sluit ze niet aan via een DVS (draadloze verbindingsnet via het 230 volt netwerk)


Je moet 't zelf weten maar eenmaal over op tv+ kun je niet meer terug. En gezien de vele tekort komingen van tv+ zoals op dit forum gemeld, kun je beter nog een poosje wachten. 


Hoe bedoel je? Kan je niet meer terug??


Hoe bedoel je? Kan je niet meer terug??

@joop2011 bedoelt als je een contract afsluit voor het TV+-abo je niet meer terug kunt vallen op het Hussel-abo of nog ouder. Eenmaal de keuze gemaakt, is deze definitief @Ellenhessels 

 


Hoe bedoel je? Kan je niet meer terug??

Mocht TV+ je, om welke reden dan ook, niet bevallen of niet aan de verwachtingen voldoen, dan is het (officieel) niet mogelijk terug te gaan naar de eerdere abonnementsvorm met de ‘oude’ ontvangers.

Juist daarom zou ik er nog eens goed over nadenken of een beetje korting je een eventuele negatieve ervaring waard is.


Hoe bedoel je? Kan je niet meer terug??

Mocht TV+ je, om welke reden dan ook, niet bevallen of niet aan de verwachtingen voldoen, dan is het (officieel) niet mogelijk terug te gaan naar de eerdere abonnementsvorm met de ‘oude’ ontvangers.

officieus ook niet (meer)

@Berteman en @Ellenhessels 


Maar dan kan je na einde contract periode toch weer een ander contract aansluiten?


Hoe bedoel je? Kan je niet meer terug??

Mocht TV+ je, om welke reden dan ook, niet bevallen of niet aan de verwachtingen voldoen, dan is het (officieel) niet mogelijk terug te gaan naar de eerdere abonnementsvorm met de ‘oude’ ontvangers.

officieus ook niet (meer)

@Berteman en @Ellenhessels 

Nou ja… af en toe komt hier wel eens een bericht voorbij dat het wel gelukt is…

Maar dan kan je na einde contract periode toch weer een ander contract aansluiten?

Dat kan maar het is en blijft dan TV+. Eenmaal TV+, altijd TV+. 


En als je naar een moderne ontvanger van een andere televisieaanbieder wilt, dan moet je meestal ook bij die andere aanbieder je internet afnemen. Dus hoewel je TV+ al na een maand kunt opzeggen, kun je dan vaak nog niet naar een andere aanbieder. Want je internetabonnement kun je na overstap van XS4ALL naar KPN pas na een of twee jaar opzeggen.


Nou ja… af en toe komt hier wel eens een bericht voorbij dat het wel gelukt is…

Dat klopt @Berteman , gelukt is, maar nu dus niet meer, zo is mij vandaag persoonlijk meegedeeld door een moderator, omdat ik hetzelfde wilde, of teruggaan naar Hussel of een 2e decoder nemen, maar dan de 5202, kan beide definitief niet meer.

Helaas, het is niet anders.

 


Waarom zou je verlengen? Je kontrakt loopt onbeperkt door met een opzegtermijn van 1 maand. Korting bij verlenging krijg bijna je niet. En wil jet het gemak van apps op je tv-ontvanger, overweeg een Chromecast TV en daar de KPN-ITV app op installeren. Die kun je ook nog meenemen op vakantie.


Waarom zou je verlengen? Je contract loopt onbeperkt door met een opzegtermijn van 1 maand. Korting bij verlenging krijg bijna je niet. En wil jet het gemak van apps op je tv-ontvanger, overweeg een Chromecast TV en daar de KPN-ITV app op installeren. Die kun je ook nog meenemen op vakantie.

 

Het beeld op de KPN tv decoder (ontvanger) is altijd mooier dan de app op Smart tv of Chromecast. Ongeacht welke KPN tv ontvanger je hebt. 

EN

De nieuwe Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heb je de eerste 10 kanalen en nog een paar in de originele stream van 14,2 Mb/s


Maar alleen bij live kijken. Vooralsnog niet bij terugkijken of opnames. En bij de oudere ontvangers heb je daarbij wel de hoogste kwaliteit. 


Maar alleen bij live kijken. Vooralsnog niet bij terugkijken of opnames. En bij de oudere ontvangers heb je daarbij wel de hoogste kwaliteit. 

 

Klopt helemaal, maar zelf de opname en terugkijken is het beeld op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) mooier dan op de KPN iTV app op de Smart tv.

 


Precies, maar dat geldt ook voor bv de 5202. Al die apps voor tv kijken, of ze nu op de tv of de slimfoon staan, ik gebruik ze eigenlijk niet. 


Precies, maar dat geldt ook voor bv de 5202.

Sterker nog, opnames en terugkijken van de Nederlandse publieke en commerciële zenders geeft op de 2260, 2952 en 5202 zelfs een nog beter beeld dan op de 7022 (TV+ Box).


Precies, maar dat geldt ook voor bv de 5202.

Sterker nog, opnames en terugkijken van de Nederlandse publieke en commerciële zenders geeft op de 2260, 2952 en 5202 zelfs een nog beter beeld dan op de 7022 (TV+ Box).

 

Mee eens, het wordt hoogtijd dat KPN dit oplost.


Precies, maar dat geldt ook voor bv de 5202.

Sterker nog, opnames en terugkijken van de Nederlandse publieke en commerciële zenders geeft op de 2260, 2952 en 5202 zelfs een nog beter beeld dan op de 7022 (TV+ Box).

Mee eens, het wordt hoogtijd dat KPN dit oplost.

Die oplossing is mijns inziens ook heel simpel. Mijns inziens zou KPN ook bij unicast de TV streams gewoon via vlan 4 moeten laten lopen, net als bij de "oude" TV ontvangers.

Er zal vast wel een reden zijn waarom dat niet gebeurt (waarschijnlijk kostenbesparing) maar het kan toch niet zijn dat de abonnee daardoor een terugval in beeldkwaliteit moet ervaren. Helaas is dat laatste een trend die we ook bij andere providers zien. Zo klagen abonnees van Odido steen en been over de mindere beeldkwaliteit van het nieuwe TV platform van Odido. Ik hoop niet dat KPN hetzelfde pad gaat bewandelen.


Voor mij dan nog een reden om de VIP 5202 trouw te blijven.

Als ik ‘s avonds moet werken, dan kijk ik op dag veel terug en dat geeft op VIP 5202 geen enkel probleem en een uitstekend beeld. 

Afgelopen week was ik elders en het terugkijken via de DIW 7022 leek af en toe meer op een diavoorstelling. 


@Berteman 

Ik ga er dan vanuit dat je glasvezel hebt en opneemt op de kanalen 661-670.😉


Het komt er dus op neer dat je qua beeldkwaliteit alleen bij voldoende snel DSL beter af bent met de 7022 (!). Want daar heb je, net als bij glasvezel, de HD+ zenders bij live kijken. Met glasvezel ben je beter af met een 5202 of ouder, want daar heb je voor zowel live als uitgesteld kijken altijd de HD+ zenders. En dan heb ik het verder dus niet over de (on)mogelijkheden van de van de verschillende ontvangers. 


@Berteman

Ik ga er dan vanuit dat je glasvezel hebt en opneemt op de kanalen 661-670.😉

Eigenlijk is deze vraag/opmerking irrelevant want het inmiddels genoegzaam bekend, dat terugkijken en het bekijken van opnames via de TV+ Box een mindere beeldkwaliteit geeft en nogal eens hapert. 

Maar goed: ik heb geen glasvezel maar VDSL en (sinds ik een Fritz!Box heb) super stabiel! Ik neem maar zelden iets op: ik kijk vrijwel altijd via de gids terug. En op de VIP 5202 gaat dat zonder haperingen in een uitstekend beeldkwaliteit: even goed als de live TV 😉👏