Skip to main content

Met het programma Countryfile op de BBC is al een tijd iets vreemds aan de hand m.b.t. serie opname. Dit programma komt zowel op BBC1 (hoofduitzending op zondagavond) en op BBC2 (zondagmorgen, herhalingen van de week ervoor, alsook doordeweeks).

Voorheen nam ik dit programma wekelijks op via BBC1 via serie-opname. Ongeveer een half jaar geleden werkte serie opname voor dit programma ineens niet meer. Ik ben toen overgestapt naar de herhalingen op BBC2, daar werkte serie opname nog wel. Maar dit is sinds 2025 ineens ook al niet meer mogelijk?

@Marcia van KPN kunnen jullie bij KPN uitzoeken wat er aan de hand is met dit programma?

Inderdaad, zowel de zondagochtend uitzendingen van Countryfile als de herhalingen in de nacht van maandag op dinsdag op BBC 2 staan nu in de gids als losse afleveringen ipv. onderdeel van een serie.

(Ik had ergens op dit forum gelezen dat kpn onlangs is overgestapt naar een nieuwe gids leverancier, als dat inderdaad zo is dan zitten daar zo te zien nog wat kinderziekten in…)

HI ​@Superzult en ​@Wartywolfs, ik denk ook graag mee. 

Als ik puur kijk naar de genoemde uitzending van 16 februari zie ik niet dat dit deel maakt van een serie, maar van een eenmalige uitlevering. Heb dit voor het gemak op IMDB opgezocht. Dat verklaart dus dat het niet als serie op is te nemen. 

Kijk of begrijp ik het verkeerd? Verbeter me vooral. 

Tja, als ik op bbc.co.uk kijk lijkt deze aflevering toch wel onderdeel van een reeks…

HI ​@Superzult en ​@Wartywolfs, ik denk ook graag mee. 

Als ik puur kijk naar de genoemde uitzending van 16 februari zie ik niet dat dit deel maakt van een serie, maar van een eenmalige uitlevering. Heb dit voor het gemak op IMDB opgezocht. Dat verklaart dus dat het niet als serie op is te nemen. 

Kijk of begrijp ik het verkeerd? Verbeter me vooral. 

Hallo Alex. Dank voor het meedenken. Het is zeer zeker een programma wat wekelijks op dezelfde tijd op dezelfde zender komt. Zie mijn 1e post over het verloop van stapsgewijs wegvallen van de serie opname in jullie gids op zowel bbc1 als bbc2.

Bij andere programmas op die zenders lijkt dat issue niet aanwezig. Erg bijzonder!? 

Beste Alex van Kpn,

Ook match of the day op bbc1 op zaterdag en zondagavond heb ik al jaren als serie opname staan. Sinds vorige week is dit niet meer mogelijk. Ik heb de bbc bekeken en die sturen het serie signaal wel mee. Mijn buurmam heeft ziggo en heeft wel serie opname voor dit programma. Ik ben benieuwd naar de uitleg van kpn.

M.vr.gr. jerson bakker

Hi Jerson en Superzult, wij hebben dit aangekaart hier, het is opgepakt en er wordt onderzocht waar dit aan ligt. Ik heb nu nog niet meer informatie hierover, ik laat dit weten zodra ik een update krijg! Dank jullie wel voor het signaal hier. 

Hi Jerson en Superzult, wij hebben dit aangekaart hier, het is opgepakt en er wordt onderzocht waar dit aan ligt. Ik heb nu nog niet meer informatie hierover, ik laat dit weten zodra ik een update krijg! Dank jullie wel voor het signaal hier. 

Hallo ​@Alex van KPN ik ben benieuwd of er al iets te melden is over dit issue? BVD.

Hi ​@Superzult, het heeft even geduurd maar ik heb de bevestiging dat onze leverancier dit heeft opgelost. Je kunt het weer als seizoen opnemen. 

Dat is hartstikke mooi! Ik kan bevestigen dat het weer werkt 👍

Reageer