Skip to main content

Waarom wordt Crime + Investigation Network zowel op kanaal 44 als op kanaal 75 doorgeven?

He, dat is apart. Het was ooit 75 in het pluspakket. Daarna 44 in het basispakket. Op 75 stond verwijzing naar 44.

Zet 75 nu na maanden weer aan en zie dat ie daar nu (ook) weer werkt. 🙃. Apart. 

Ik zie dat 75 nu ook via het basispakket werkt.

In de KPN TV+-app ook tweemaal zichtbaar.

https://www.kpn.com/televisie/zenders

Ook in het zenderoverzicht staat deze dubbel als op alles wordt gefilterd met het filter basispakket zie ik alleen 44 met het filter pluspakket zie ik 75 niet.

Het wordt nog gekker. Vind ik.

Volgens de meest recente PDF.…

44 basispakket 

75 pluspakket 

KPN is een beetje dubbel aan het zien 😎

Ook voor de TV zender: Beleef KPN. Deze zit op kanaal 41 en 9999 van de TV ontvanger.

Er zal vast wel een rede achter zitten die we vast nog krijgen te horen van Crime & Investigation. We tellen hem niet mee in het Pluspakket voor de aantal zenders.

@Sebas14 Ook een mooi voorbeeld inderdaad.

Ik zou graag een reactie horen van een KPN moderator waarom deze kanalen dubbel doorgegeven worden?

Hmm, ik zie inderdaad dubbel zo 😵

Hier ga ik intern even een balletje over opgooien, dank voor het melden en controleren!

Hmm. Beantwoord maar eigenlijk ook weer helemaal niet.

@PeterG Ik heb per abuis op het vinkje gedrukt. Ik weet niet of dit nog hersteld kan worden. Maar vraag is inderdaad nog niet beantwoord.

Het is keer tijd dat KPN de TV en Radio zenderlijst van KPN interactieve TV op de schop gaat en alles opnieuw herindelen met kanaalnummers voor TV en radio zenders. 

Want de zenderlijst voor TV en Radio zenders is echt een rommeltje geworden bij KPN interactieve TV. 

Want er staan veel dubbele TV zenders erop. Zoals 2 keer BBC 1 en 2, 2 keer Crime investigation, 3 keer Das Erste en ZDF en WDR en 2 keer NPO 1 2 en 3. Het lijk erop dat KPN dubbel gaat zien. 

En KPN beleef staat er ook 2 keer erop. Dus tijd om de hele zenderlijst opnieuw te gaan indelen en de dubbele TV zenders eraf gooien en op die vrij komen plekken voor nieuwe TV en Radio zenders. 

De zenders van 181 tot en met 193 hebben andere geluidssporen dan 26, 27, 45, 46, 48, 1, 2, 3 @Frans123 . Dus die zijn niet dubbel. 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-breidt-toegankelijkheid-blinden-en-slechtzienden-verder-uit/

Alleen C+I (44, 75) en Beleef (41, 9999) zijn dubbel. Beleef is de bedoeling. Mensen die terug zappen van 1 zien 'm dan. Van C+I lijkt het mij een fout. 

Heb je al bericht over waarom deze zender op 2 kanaalnummers is te vinden @Maja van KPN ?

Heb je al bericht over waarom deze zender op 2 kanaalnummers is te vinden @Maja van KPN ?

Dat is al zeker een jaar het geval. Het is ook al eerder aangekaart in deze community, en toen werd er op geantwoord dat het zou worden verholpen. Is dus nog steeds niet gebeurd.

Piet.

Ik ben zelf maar eens gaan zoeken. En de reden lijkt te zijn dat in het pluspakket RTL Crime op 74 staat. Heb je dan het pluspakket dan heb je ze bij elkaar, 74 en 75.

Heb je alleen het basispakket dan kun je kiezen tussen 44 of 75.

Mijn excuus allen, dit topic is ergens tussen wal en schip geraakt waardoor ik hem nu pas weer zie 😬

De zender wordt al geruime tijd zowel op 44 als op 75 getoond. Het is bewust dat hij op beide getoond wordt, omdat het Pluspakket op zender 74 ook een crime zender laat zien en mensen er op deze manier op geattendeerd worden dat er nog een crime zender te bekijken valt. Wij hebben het signaal doorgezet dat een deel van onze klanten hier vreemd tegenaan kijkt!

Reageer