Skip to main content

DAB+ signaal wordt zwakker als ik mijn TV aanzet

@bertlans

Elektrische apparaten kunnen soms op elkaar storen. Zeker ontvangers die signalen ontvangen uit de ether.

Ik zou je willen adviseren om de DAB-radio iets verderop te zetten. 


@bertlans Welkom op het forum. Ik zie dat @Noordzee je al van een antwoord heeft voorzien, zou je zijn optie eens kunnen proberen om te kijken of het probleem daarmee opgelost is?


@bertlans

Elektrische apparaten kunnen soms op elkaar storen. Zeker ontvangers die signalen ontvangen uit de ether.

Ik zou je willen adviseren om de DAB-radio iets verderop te zetten. 

@bertlans 

En hoe gaat het met het geluid van de DAB+-radio nu de DAB+-radio wat verder van de TV is gezet?   


De ontvanger is ingebouwd in de wand waar de tv boven staat. Dus verplaatsen is niet mogelijk. Heb de dab-antenne al verplaatst verder naar het plafond en aan de andere zijde van de wand. Het heeft in zoverre geholpen dat de ontvanger nu blijft ontvangen als de tv aan staat. Het signaal is dan van 95-100% verminderd tot 80-85%. Zou eventueel een buitenantenne helpen maar dat moet ik in huis zo'n 10 meter moeten bedrading moeten aanbrengen. En dat zal dan wel een afgeschermde coaxkabel moeten zijn. Wat is de mening van het forum? Ik hoor dat graag. Bedankt alvast Bert Lans


Als je nu door de verplaatsing ontvangst hebt, dan zou ik het zo laten. Want je zult ook niet altijd Radio en TV tegelijk aan hebben staan….. 

Een afgeschermde coax -kabel kan altijd natuurlijk, maar ik zou dat nu dan niet doen. 80-85% ontvangst is ook prima, dus het verplaatsen van de antenne was nu een goede oplossing. 

Â