Skip to main content
Beantwoord

Dagelijks melding dat ik mijn modem moet herstarten op TV+

• January 27, 2026
  • 17 reacties
  • 141 keer bekeken

Frank van Opstal
Topper

Hoi, ik ben nu 2 dagen “ nieuwe klant” en heb zowel gisteren als vandaag deze melding op de TV gehad . Ik heb express , om eventuele problemen te voorkomen, vorige week vanaf “plek router” naar tv en tv-box twee nieuwe utp-kabeld Cat6 gelegd. Er zit GEEN switch of e.d tussen. Please Help

Beste antwoord door Frank van Opstal

Ik wilde het even een paar dagen afwachten alvorens eea te vermelden: Het glasvezelkastje ging er veel moeilijker op dan het “demo-filmpje” op internet. De monteur heeft het er afgehaald en het opnieuw erop geklikt, maar hij dacht ook niet dat het daar aan lag. Het lichtje power brandde continu en de andere twee knipperde; zoals het hoort. Verders zag het er in onze meterkast allemaal netjes en correct uit. Ook de aansluiting naar de tv-box  en naar de mesh/master was ok. Ik woon in Tilburg en daar hebben we 13 jaar geleden in een bepaalde wijk dus glasvezel gekregen ( FTTH oftewel Fire to the Home, wat inhoud “ elk huis een eigen glasvezelkabeltje” De monteur is met de auto naar het begin van mijn glasvezelkabeltje gereden en heeft daar mijn kabeltje aan een andere poort gehangen, hopende dat t dan opgelost zou zijn. Ikzelf heb Homey en daar de app “netwerkcontrole” opgezet, waarbij elke 15 seconden de verbinding gecontroleerd wordt. Vanuit Homey GEEN melding gehad en ook geen TV storing sinds vrijdagmiddag. Dus mag wel concluderen, denk ik , dat alles opgelost is !! 👍😀

17 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Maar heb je in het algemeen wel internet, op een laptop via wifi of bekabeld?

Frank van Opstal
Topper

Nee, mijn iMac en tablet zaten ook zonder wifi, omdat mijn Deco Mesh-systeem, waar van de Master ook direct bekabeld aan de router hangt. De “KPN-wifi” gebruik ik niet

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Dan is eigenlijk de vraag of je modem ook echt een internetverbinding heeft. Hoe zien de ledjes eruit?

Frank van Opstal
Topper

Op het moment dat ik de melding op de TV kreeg niet op gelet. Nu na herstart branden er 4 groen (Tel is uit) Het glasvezelkastje: Power brand continu de twee andere knipperen

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Sluit de Tv aan op de Experiabox mocht dat nu via de deco poort zitten. Hoe is de deco ingesteld Router of AP mode. In dit geval is AP mode het beste omdat je geen speciale instellingen hoeft te doen voor TV

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

Het glasvezelkastje: Power brand continu de twee andere knipperen

Dit is niet goed. Data mag knipperen, maar connection (of glas) moet continue branden.

Frank van Opstal
Topper

Sluit de Tv aan op de Experiabox mocht dat nu via de deco poort zitten. Hoe is de deco ingesteld Router of AP mode. In dit geval is AP mode het beste omdat je geen speciale instellingen hoeft te doen voor TV

Heb duidelijk vermeld dat er tussen router en tv en tvbox een directe utp ligt ZONDER switch of e.d. tussen. Ik kan mezelf gerust ee “DECO-expert” noemen ; ook die aansluiting is volgens de regels. Had t niet vermeld omdat het mes-systeem niet het probleem is maar voor de zekerheid. Ingesteld als A.P.

Frank van Opstal
Topper

Dit is niet goed. Data mag knipperen, maar connection (of glas) moet continue branden.

Helaas, althans ik krijg t niet gevonden, kan ik hier geen filmpje plaatsen, maar van het NT-kastje brand de Power continue. Glas en Ethernet knipperen. Zijn op deze community ook KPN medewerkers aanwezig ?

Frank van Opstal
Topper

Er zijn ook personen die zeggen dat “glas” ook moet knipperen. (zie hierboven)Ik heb de NT en de router nu van het stroom afgehaald, 2 minuten gewacht en vervolgens eerst de NT en daarna de router opnieuw opgestart. Bij het opstarten van de router brand eerst het powerlampje groen, dan even rood en dan weer groen, daarna de lampjes 1, 2, en 4, waarbij het wifi lampje knippert. Volgens de handleiding goed ( dus 3 continue en wifi knipper). Als dit niet geholpen heeft meld ik me weer. Mocht er een KPN medewerker meelezen aub even reageren mbt het knipperen van het “glas-lampje” op de NT

Frank van Opstal
Topper

Vanavond weer hetzelfde. Snel naar de router gelopen en zag dat het eerste  lampje (internet) op de router V12 knipperde, Na ca 1 minuut was het over maar alles in huis TV/Domotica/Homey/Homewizard/Tado/Klikaan  etcetc van slag.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

Dan raad ik aan om morgen meteen even KPN te bellen op 0800-0402 en vraag de spraakcomputer om een medewerker te spreken. Die kunnen dan je lijn doormeten.

Frank van Opstal
Topper

Zojuist KPN gebeld. De medewerker zag dat er vandaag een stuk of 10 x een “internet-onderbreking” is geweest.

as Vrijdag komt monteur

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Frank van Opstal. Welkom bij KPN en de Community! Al twijfel ik nog een beetje of je een volledig nieuwe klant bent, omdat je dat tussen aanhalingstekens hebt staan 🤔 Maar in ieder geval welkom!

Uit je berichten die je hier hebt uitgewisseld met andere leden kan ik halen dat je wel wat kennis van netwerken hebt. Hierdoor kwam kwam dan ook uiteindelijk het goede advies uit de discussie om te kijken naar de lampjes van de Experia Box (wanneer de verbinding wegvalt). Mooi dat je daarna contact hebt opgenomen en dat er monteur ingepland kon worden. Laat maar weten wat die morgen voor je heeft kunnen betekenen! 

Er zijn ook personen die zeggen dat “glas” ook moet knipperen. (zie hierboven)Ik heb de NT en de router nu van het stroom afgehaald, 2 minuten gewacht en vervolgens eerst de NT en daarna de router opnieuw opgestart. Bij het opstarten van de router brand eerst het powerlampje groen, dan even rood en dan weer groen, daarna de lampjes 1, 2, en 4, waarbij het wifi lampje knippert. Volgens de handleiding goed ( dus 3 continue en wifi knipper). Als dit niet geholpen heeft meld ik me weer. Mocht er een KPN medewerker meelezen aub even reageren mbt het knipperen van het “glas-lampje” op de NT

Het Ethernet en Glas horen te knipperen bij een goed functionerende glasverbinding en doorgifte aan de Experia Box. 

Frank van Opstal
Topper

Ik heb nooit geschreven dat ik een experiabox heb, maar vooruit , bij de router 12 zal het niet anders zijn. Morgenmiddag komt de monteur

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ook de Box 12 is een Experia Box ;) Nu ben ik wel benieuwd of de monteur nog iets heeft kunnen vinden en heeft kunnen oplossen. Kun je daar nog iets over vertellen? 

Frank van Opstal
Topper

Ik wilde het even een paar dagen afwachten alvorens eea te vermelden: Het glasvezelkastje ging er veel moeilijker op dan het “demo-filmpje” op internet. De monteur heeft het er afgehaald en het opnieuw erop geklikt, maar hij dacht ook niet dat het daar aan lag. Het lichtje power brandde continu en de andere twee knipperde; zoals het hoort. Verders zag het er in onze meterkast allemaal netjes en correct uit. Ook de aansluiting naar de tv-box  en naar de mesh/master was ok. Ik woon in Tilburg en daar hebben we 13 jaar geleden in een bepaalde wijk dus glasvezel gekregen ( FTTH oftewel Fire to the Home, wat inhoud “ elk huis een eigen glasvezelkabeltje” De monteur is met de auto naar het begin van mijn glasvezelkabeltje gereden en heeft daar mijn kabeltje aan een andere poort gehangen, hopende dat t dan opgelost zou zijn. Ikzelf heb Homey en daar de app “netwerkcontrole” opgezet, waarbij elke 15 seconden de verbinding gecontroleerd wordt. Vanuit Homey GEEN melding gehad en ook geen TV storing sinds vrijdagmiddag. Dus mag wel concluderen, denk ik , dat alles opgelost is !! 👍😀

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dat zou mooi zijn als een poortwissel de oplossing blijkt te zijn! Top dat je komt delen dat het vooralsnog goed gaat :)