Skip to main content

Iedere dag moet ik 1 of beide Wifi adapters herstarten, omdat ik stilstand beeld ervaar, zodra ik over schakel naar Nederland 1   RTL 4  en  RTL 5. Zodra ik 1 van deze 3 zenders kies loopt beeld vast en valt geluid uit, bij iedere poging die ik onderneem, hoe kan dit?

Wat bedoel je met wifi adapters?


Welke WiFi punten heeft u? En hoe kijkt u tv? Gebruikt u de tv ontvanger van KPN? Welke tv ontvanger heeft u?


TV Ontvanger van KPN,

Abbonnement  TV + Internet , 

 

WIFI kastjes, 2 stuks en 1 Wifi versterker ( rond exemplaar) 1x bij TV en 1x bij TV Slaapkamer,

 

Type DIW7022  Sagemcom staat er achterop die kleine kastjes, welke rechtstreeks gekoppeld met TV.  Omdat het bij beiden voor komt, zelfde klacht, denk ik dat ht aan het Wifi Modem in de meterkast licht, maar, als ik deze kleine kastjes reset ( zo seonden van stroom af )  is het probleem voor dat moment weer over, maar groot kans dat de volgende dag exact dezelfde klacht er weer is


U heeft dus SuperWiFi's. Zijn dat witte of zwarte? 

Hoe is de 7022 verbonden met internet? Via een kabel? Of via WiFi? 


Een DVS is geen Wifi repeater.

Een DVS kan je het beste zo wie zo nooit gebruiken.

 

Zie hier het advies aansluitpunt van KPN (voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Voor andere KPN tv decoders moet je altijd met een UTP kabel van de SuperWifi 2 naar de KPN ontvanger (punt 4, 5 en 7 zijn dan niet van toepassing).

U heeft de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en bij u zijn dus alles opties mogelijk.😉

Groene lijn is UTP kabel.

 


Wij hebben inderdaad die zwarte kastjes, bij ons is er bewust gekozen voor plaatje nummer 7, en dat werkte tot voor kort Fantastisch,  we hebben dit nu ongeveer ½ jaar, maar zo ineens, uit het niets, vervelende problemen bij zappen naar NED 1  RTL 4 en RTL 5, wat kan daar de onderliggende oorzaak van zijn? 


@Mirjam K. 

 

Probeer het volgende?

Zet hem aan.

Houd de kpn toets rechtsboven ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies voor opnieuw opstarten.

 

Hoor graag welk resultaat dit geeft, hopelijk werkt alles weer zoals het hoort. 


zal dit zo dadelijk uitproberen, is dat KPN Toets op meegeleverde afstandsbediening ?  Ik zal nu ff kijken...


Voor nu werkt dit goed, ik kan weer zappen, zonder dat er iets “vast loopt” maar, ik hoop nu maar dat ik niet deze reset iedere dag moet gaan uitvoeren, want zo ging dat al een week of 3, iedere dag RESET, ljkt me niet normaal of wenselijk.

 

Voor nu bedankt, paar dagen afwachten, zeg ik nu maar….


@Mirjam K. 

Als je hem stand-by uit zet, moet het in principe goed blijven werken.