Skip to main content

Irritante storing bij KPN glasvezel TV.  De TV gaat meerdere keren per avond even op zwart. Telkens slechts een of enkele seconden. Herstarten apparatuur zoals in de handleiding staat meerdere keren uitgevoerd. Het gaat dan wel even goed maar volgende dag weer zelfde euvel. KPN 2 jaar geleden geplaatst in nieuwbouwwoning. TV ontvanger is Arris VIP 5202.  Waar kan dit aan liggen? 

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Hoe is de Arris VIP 5202 verbonden met de Experiabox of Box12?

(of te wel wat zit daar allemaal tussen?


Alles is bekabeld. Super wifi punten geïnstalleerd voor tablet en laptop, maar niet voor tv. Aangesloten op netgear pro safe plus switch GS105E door kpn monteur 


Ik heb zelf de Arris VIP 5202 niet gehad.

Maar wat je zo wie zo kan proberen, is om de spanning (volksmond stroom) er voor 2 minuten eraf te halen en daarna rustig laten opstarten. 


Puur en alleen zwart beeld? Geen foutmelding?

Heb je de hdmi kabel al uitgesloten? Andere ertussen en/of in ander poortje van de tv.


Puur en alleen zwart beeld? Geen foutmelding?

Heb je de hdmi kabel al uitgesloten? Andere ertussen en/of in ander poortje van de tv.

Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Horen graag je bevindingen. 


Nu al 2 dagen geen onderbrekingen gehad ( na reset ontvanger en modem). Kabel nog niet vervangen. Hopelijk is het dan nu opgelost. We wachten af.


Dat klinkt positief. Als ik niets meer van je hoor ga ik er vanuit dat het goed gaat. 


Het is één week goed gegaan! Beeld bleef constant, dus geen onderbrekingen met zwart beeld. Ik had voor de zekerheid de HDMI kabel eerder al vervangen en voor modem en TV ontvanger (Arris 5202) een herstart uitgevoerd. Echter gisteravond kreeg ik weer de foutcode stb-nmc-400 te zien. Moet ik nu elke keer een herstart uitvoeren? Dat is toch niet normaal? Ik heb een bekabelde aansluiting. De glasvezel verbinding is 2 jaar geleden door een KPN monteur aangesloten. Ik heb een Samsung TV met losse soundbar. Waar kan de storing nu weer door worden veroorzaakt? 

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic hierover


Dat is niet goed nee en zou niet mogen. Ik vermoed wel dat het ergens in jouw netwerk verstoort wordt. 

Wat voor apparaten heb je er allemaal inhangen? Denk ook aan versterkers en switches etc. 

Kun je voor de zekerheid ook jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 


Profiel heb ik nu ingevuld.

Voor goede wifi in huis en in de tuin heb ik 2 super Wifi punten (wit) laten installeren door de KPN monteur. Deze zijn met een 5-Port Gigabit Ethernet smart managed plus switch Netgear GS105E aangesloten op het net. Verder heb ik een Harmann Kardon geluidsbox waar ik Spotify op kan streamen.


Bedankt. Die apparaten zouden geen problemen mogen geven. 

Nog even voor de zekerheid:

  • Ontvanger is rechtstreeks met een kabel aangesloten op het modem?
  • Ontvanger is met HDMI aangesloten op de tv?

Wanneer komt de foutcode precies in beeld?

 

 


Ontvanger is via usb poort met modem verbonden. Met HDMI kabel op tv aangesloten. Foutcode verschijnt wanneer al een tijdje tv wordt gekeken, maar ook niet elke dag. Het is niet dat dagelijks zwart beeld of foutcode verschijnt. 


De muuraansluiting, zit die door gelust naar het modem? En de ontvanger zit niet met de netwerkkabel op de switch die ik zie? 


De muuraansluiting zit doorgelust naar het modem in de meterkast. Dit is door een KPN monteur aangesloten. Hij heeft ook de tv ontvanger met een netwerkkabel aangesloten via de switch op de USB poort in de muur. DE andere gele stekker is van het super wifi punt

 


Heb je de mogelijkheid om de muuraansluiting eens uit te sluiten? Dus rechtstreeks een kabel vanuit het modem naar de ontvanger. Hoe gaat het dan?


Nee die mogelijkheid heb ik niet. Ook komt de foutcode of het zwarte beeld spontaan, eens in de zoveel dagen, voor. Ik merk dan ook dat de super wifi blauw knippert, dus storing geeft.  Ik zou het dan bijv een week moeten uitproberen voordat ik iets kan constateren. 

 


Dat is wel jammer. Ik heb namelijk wel het idee dat het probleem veroorzaakt wordt door iets wat stoort in huis. Daarom ben ik ook erg benieuwd of je de ontvanger rechtstreeks op het modem kan aansluiten met een kabel. Als het dan nog voorkomt, is er meer aan de hand, maar ik heb een beetje het idee dat de aansluiting in de muur het probleem wel eens kan zijn. 

Ik zie zo namelijk sinds 19 november geen verbrekingen meer in de lijn. Sindsdien is de lijn naar jouw modem stabiel.