Skip to main content
Beantwoord

De gids in de TV+ App op iPad en iPhone laadt niet voor 30 maart

• March 24, 2026
  • 26 reacties
  • 290 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn kpn tv+ app op mijn iPad laadt de gids weer eens niet, voor 30 maart a.s. 

Actuele versie, nieuwste update op iPad.

Laadt ook niet op iPhone 14, nieuwste update software.

Zeker weer ivm vooruitzetten klok :(

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen mensen. De beloofde bugfix is hier en we hebben het probleem opgelost waarbij de gids naar zomertijd niet meer correct werd geladen.

Met deze fix werkt het laden van de gids weer zoals verwacht. De bugfix krijgt versienummer 08.90.04 en zal vandaag gefaseerd worden uitgerold.

We nemen het soms als gewoon aan maar ik wil een ieder en ​@RunnieDePunnie in het bijzonder bedanken voor de gegeven feedback! Dat is enorm waardevol voor ons en we kunnen dan snel schakelen.

Nogmaals bedankt en een fijn weekend! 

26 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 24, 2026

Inderdaad zie ik dat ook, in eerste instantie grijze balken op 30 maart. Na doorswipen naar dinsdag 31 maart laadt 30 maart dan wel weer op m’n iPad. Niet helemaal zoals het hoort, maar hopelijk een tijdelijke hik vanwege zomertijd…

Forum|alt.badge.img

@Wartywolfs bij mij nog niks :(

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 24, 2026

Hallo ​@RunnieDePunnie ,

Eerst een andere datum kiezen, daarna kiezen voor 30 maart.

Niet zoals het hoort op mijn iPhone, maar op die manier werkt het. 

Forum|alt.badge.img

@Noordzee tot 06.00 uur ‘s morgens :( Dus werkt niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 24, 2026

OK, andere methode op mijn iPhone. (Zelfde als Wartywolfs)  

Kies voor 30 maart 2026.

Ga helemaal naar het eind van de dag en scroll door naar 31 maart 2026 01.00.

Kies dan bovenin weer voor 30 maart 2026 en je hebt alle programma’s. 

Forum|alt.badge.img

Yep, ​@Wartywolfs en ​@Noordzee , dat werkt, dank.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is inderdaad iets te toevallig ​@RunnieDePunnie, fijn dat je een noodoplossing hebt gevonden maar ik koppel dit nog even terug. Dank voor het melden! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 25, 2026

Ook op m'n Android laden er vanaf 30 maart geen programma's, ​@Remco van KPN .

Programma's die op 30 maart na 06:10 starten geeft lege gids.

Forum|alt.badge.img

@Remco van KPN 

@PeterG 

ja, vandaag ook weer leeg, de noodoplossing werkt ook niet, dus…..

ik vind het wel bijzonder (dom) dat dit blijft gebeuren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 25, 2026

Deze noodoplossing werkt wel. Namelijk tv.kpn.com openen in de browser van je telefoon. Daar staan de programma's wel na 30 maart 06:00 uur.

En natuurlijk de ontvanger. Als je TV+ hebt zou ik een serie zelfs alleen daarop programmeren. Want dan legt ie het direct vast voor alle (volgende) seizoenen. Via de gids in de app en website is dat alleen het geplande seizoen.

Forum|alt.badge.img

@PeterG Dank je, en een app is er niet voor niets.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 25, 2026

@Remco van KPN 

@PeterG 

ja, vandaag ook weer leeg, de noodoplossing werkt ook niet, dus…..

ik vind het wel bijzonder (dom) dat dit blijft gebeuren.

De noodoplossing voor de telefoon-app werkt wel. 

Kies eerst maandag 30 maart. 

Kies daarna dinsdag 31 maart.

En tenslotte kies je weer maandag 30 maart. 

Omslachtig, maar het werkt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 25, 2026

Met de truuk van ​@Noordzee loopt het door maar alsnog maar tot dinsdag 31 maart 07:00 uur. Daarna is het toch leeg.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 25, 2026

En dan kun je doorswipen naar 1 april (tot even na 1:00 of zoiets), even wachten totdat die laadt, en dan weer terug naar 31 maart die dan ook geladen is.

(Werkte nu bij mij iig, heb het nog niet direct na middernacht geprobeerd.)

Forum|alt.badge.img

Door swipen naar 1 april lukt bij mij niet meer, dus de hele 31 maart krijg ik ook niet ​@Wartywolfs 

ik denk persoonlijk meer aan een echte oplossing. Is dit al gemeld ergens. Of zijn we nu alleen aa niet stoppen en lappen?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 25, 2026

Zeker ​@RunnieDePunnie ,

Moderator Remco heeft het signaal bij de juiste afdeling gemeld: 

Dat is inderdaad iets te toevallig ​@RunnieDePunnie, fijn dat je een noodoplossing hebt gevonden maar ik koppel dit nog even terug. Dank voor het melden! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 25, 2026

Als ik direct een datum kies van 30 of 31 maart laadt er niks. Scroll ik, horizontaal dus, door dan laden de programma's zelfs tot 1 april 07:00 uur. ​@Wartywolfs 

Oh verhip ik bedoel ​@RunnieDePunnie 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 25, 2026

Door swipen naar 1 april lukt bij mij niet meer, dus de hele 31 maart krijg ik ook niet ​@Wartywolfs 

ik denk persoonlijk meer aan een echte oplossing. Is dit al gemeld ergens. Of zijn we nu alleen aa niet stoppen en lappen?

Zomer/wintertijd afschaffen? Dat was ooit de bedoeling pre-corona. Maar invoering heeft blijkbaar geen hoge prioriteit.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 25, 2026

Ik heb zo’n vermoeden dat dit probleem vanaf komende zondag spontaan opgelost is. 

Forum|alt.badge.img

@Remco van KPN  Wordt er ooit nog iets aan gedaan, of is een twee keer per jaar brakke app niet erg in het grote geheel van KPN?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 25, 2026

Waarom zou dit de zomertijd zijn. Dié start zondag 29 maart. Die dag gaat gewoon goed. Qua laden programma's dan.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 25, 2026

Zomertijd gaat pas om 2 uur ‘s nachts in. De negatieve effecten van de zomertijdverschuiving merken we dan blijkbaar pas vanaf de volgende dag.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi allen, ik kom er even tussendoor. De ontwikkelaars hebben die ook gezien en verder bekeken. Hier gaat een hotfix voor komen, waarmee het opgelost zal worden!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 27, 2026

Goedemorgen mensen. De beloofde bugfix is hier en we hebben het probleem opgelost waarbij de gids naar zomertijd niet meer correct werd geladen.

Met deze fix werkt het laden van de gids weer zoals verwacht. De bugfix krijgt versienummer 08.90.04 en zal vandaag gefaseerd worden uitgerold.

We nemen het soms als gewoon aan maar ik wil een ieder en ​@RunnieDePunnie in het bijzonder bedanken voor de gegeven feedback! Dat is enorm waardevol voor ons en we kunnen dan snel schakelen.

Nogmaals bedankt en een fijn weekend! 

Forum|alt.badge.img

Dank, ​@Remco van KPN !