Skip to main content
Beantwoord

De HDMI van de KPN TV box werkt regelmatig niet

• June 17, 2025
  • 8 reacties
  • 87 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb 2 KPN TV boxen en 1 daarvan daar werkt de HDMI poort regelmatig niet van. Als ik de boxen omwissel dan verhuist het probleem mee. Het ligt dus niet aan de TV. Nu heb ik gezocht naar een telefoonnummer maar die zijn er blijkbaar niet en met regel alles met de App kom je ook niet verder.

Hoe kom ik nu verder? En ja alles is al een keer gereset.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Spiediie heb je al eens een andere HDMI-kabel en/of HDMI-poort van de TV geprobeerd?

Via 0800 0402, X of Facebook kun je in contact komen met KPN en via dit forum natuurlijk waar medeforumleden je proberen te helpen.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 17, 2025

Beste ​@Spiediie heb je al eens een andere HDMI-kabel en/of HDMI-poort van de TV geprobeerd?

Via 0800 0402, X of Facebook kun je in contact komen met KPN en via dit forum natuurlijk waar medeforumleden je proberen te helpen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 17, 2025

Ja dat heb ik al gedaan. De HDMI kabel is vervangen en als ik de HDMI kabel omruil met de chromecast dan doet de chromecast het prima. Ik zelf vermoed dat de HDMI poort van de TV tuner defect is. Ik schat dat die tuner ook al over de 10 jaar is (dat is een gok). Ik bel morgen wel even en dan hoor ik wel wat ze willen doen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Spiediie, super dat je de kabel ook op de Chromecast al getest hebt. Is het bellen inmiddels gelukt? Ik ben benieuwd of er een oplossing in zicht is. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 18, 2025

Ja ik heb gebeld en ze sturen een nieuwe TV tuner

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn! Hopelijk is het daarmee opgelost. Laat je het weten? 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 19, 2025

De TV tuner is ontvangen en geinstalleerd. Het vreemde aan de installatie was dat volgens de beschrijving ik mijn abonnee en pin moet invoeren maar heb niets hoeven in te vullen. De TV tuner starte op, versie update en werken. Juiste abonnee nummer staat wel goed ingevuld. EN de HDMI werkt weer.

Groeten

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Mooi dat alles weer werkt en bedankt voor het laten weten! 💚

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 20, 2025

De ontvangers worden sinds enkele weken geactiveerd verstuurd. De uitleg is er kennelijk nog niet op aangepast.

Er vindt bij opstarten een IP check plaats.