Skip to main content
Beantwoord

De iTV App op Samsung tv crasht enkele keren per dag tijdens het kijken

• December 29, 2025
  • 12 reacties
  • 106 keer bekeken

Wat is er aan de hand? 
de tv app crasht een aantal keren per dag tijdens het kijken van een programma. Ik heb dan een tijdje zwart beeld en dan start de app weer opnieuw op. 
Is dit een bekend probleem? Zo ja, is er wat aan te doen? 

Beste antwoord door PeterG

Oh. Aha. Op Samsung vanaf 2022 wil ie wel eens instabiel zijn. De app zelf is uit '20. 

Verwijderen en opnieuw installeren kan helpen. 

Op het meest gebruikte televisie toestel adviseer ik de (gratis) ontvanger te gebruiken. Samsung is het enige merk waarbij je de Arris (i-TV) volledig met de Samsung One Remote kunt bedienen. (moet ie wel in het zicht onderzijde scherm)

En de nieuwe Sagemcom (TV+, Android-TV) ook, uitgezonderd p+ en p-. Maar je kunt met de cijfers en minigids ook heel makkelijk naar een andere zender. 

Zelf gebruik ik Samsung in combinatie met de TV+ box. Dan meestal met de kpn afstandsbediening in verband met de cijfertoetsen. 

Alle apps zitten ook in deze kpn ontvanger. Feitelijk mediaspeler. 

12 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

Is dat de TV+ app op je Smart tv? Of op je mobiel/tablet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

Op mijn Smart tv

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 29, 2025

Samsung, LG, Loewe, ander merk?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

Samsung 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • December 29, 2025

Oh. Aha. Op Samsung vanaf 2022 wil ie wel eens instabiel zijn. De app zelf is uit '20. 

Verwijderen en opnieuw installeren kan helpen. 

Op het meest gebruikte televisie toestel adviseer ik de (gratis) ontvanger te gebruiken. Samsung is het enige merk waarbij je de Arris (i-TV) volledig met de Samsung One Remote kunt bedienen. (moet ie wel in het zicht onderzijde scherm)

En de nieuwe Sagemcom (TV+, Android-TV) ook, uitgezonderd p+ en p-. Maar je kunt met de cijfers en minigids ook heel makkelijk naar een andere zender. 

Zelf gebruik ik Samsung in combinatie met de TV+ box. Dan meestal met de kpn afstandsbediening in verband met de cijfertoetsen. 

Alle apps zitten ook in deze kpn ontvanger. Feitelijk mediaspeler. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

Bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik ga het proberen!

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Claubasje, het is niet fijn als de app crasht tijdens gebruik natuurlijk! Is het met de tup van Peter gelukt om de tv-ontvanger aan te sluiten, en daarop te kijken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 4, 2026

Hallo Jasper,

Ik heb het idee dat het nu beter gaat omdat er afgelopen week een update is geweest, klopt dat?

Jasper van KPN
Moderator

Er is vanuit ons geen update geweest voor de iTV app voor Samsung, die heeft al een tijdje geen updates meer gehad en ik verwacht ze ook niet meer doordat er gewerkt wordt aan een TV+ versie van de app. En de weken rond de feestdagen doen we sowieso geen updates.

Kan het zijn dat het een update van Samsung zelf was, die geholpen heeft daarbij?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2026

Nee, die is er niet geweest.
Hm, vreemd, maar fijn dat het nu wel goed gaat!

Jasper van KPN
Moderator

Dat laatste ben ik het helemaal mee eens! Als het nu goed werkt kan je weer lekker kijken, en dat is het belangrijkste 🙂

Veel kijkplezier en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 9, 2026

Dank je wel Jasper 🤗