Skip to main content
Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 april 2018
Zo als het er staat

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 27 april 2018
jdj79 schreef:
wjb schreef:
De opname is van NPO1 HD (kanaal 701) en die kunnen (nog) niet teruggekeken worden via de app.
Even een vraag hierover.
Ik heb thuis de HD zenders nog niet op 1 en verder staan. Maar ik begreep dat zodra deze update wel is uitgevoerd dat dan de app wel de opnames kan afspelen. klopt dit?
Mocht dit inderdaad zo zijn, ben ik erg beneuwd of dit de HD versie is of de SD versie die je dan kijkt op de app. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen.
Wij hebben al heel lang HD op 1 en daarmee zijn opnames van de HD zenders via de app terug te kijken. Dit is echter wel de SD variant als teruggekeken wordt op de telefoon of tablet. Wordt teruggekeken via een Chromecast, dan lijkt wel de HD variant getoond te worden.

jdj79 schreef:
Verder heb ik zelf glasvezel internet en neem dus de programma's altijd op van de glaszanders.
Ook deze zijn niet terug te kijken, werkt dit wel met HD op 1? en welke variant kijk je dan terug op de app (SD, HD of glas)
Ook wij hebben een glasvezelabonnement en nemen dus de HD-"Glas" zenders op. Helaas maken de HD-"Glas" zenders nog geen onderdeel uit van de HD op 1 functionaliteit waardoor opnames voor deze zenders niet via de app teruggekeken kunnen worden. Momenteel heb ik 123 opnames staan waarvan en 5 teruggekeken kunnen worden. De overige 118 opnames zijn van HD-"Glas" zenders.
Ik hoop dat dit op korte termijn anders gaat worden, want op dit moment kan ik dus bijna niets met de opnames via de iTV app.

jdj79
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 64 reacties
  • 27 april 2018
Bedankt voor je heldere uitleg WJB!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 27 april 2018
Sinds de nieuwe update kan ik geen tv meer kijken via de app. Heb een samsung galaxy tab 4 SM-T530 en android versie 5.0.2 . Kan dit opgelost worden?

• Topper
  • 12 reacties
  • 27 april 2018
Waarom krijg ik geen beeld op mijn samsung tab 10.1.4 sm-t335

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Willemke44 schreef:
Sinds de nieuwe update kan ik geen tv meer kijken via de app. Heb een samsung galaxy tab 4 SM-T530 en android versie 5.0.2 . Kan dit opgelost worden?
Beste @Willemke44, wat fijn dat je hier aangeeft dat je een tab 4 SM-T530 met Androidversie 5.0.2. Me moeder heeft die ook. Helaas ben jij er nog niet mee geholpen. Me moeder ook niet, ik heb het getest. Het komt erop neer dat het op deze apparaat nog niet gaat werken, ik heb de tab 4 op “TV kijken” gezet, helaas geen beeld. Alleen zwart beeld, en er blijft zo’n cirkeltje draaien. ?

mmichael1991
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 74 reacties
  • 28 april 2018
Voor mij is het een prima app. Wat ik alleen nog wel heel irritant vind is de schermverhouding van bijv. Films. Ik weet niet hoe het op een S8 of S9 is, maar op mijn iPhone X ziet het er niet uit.

Een zoom functie zou een hoop goedmaken!

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
mmichael1991 schreef:
Voor mij is het een prima app. Wat ik alleen nog wel heel irritant vind is de schermverhouding van bijv. Films. Ik weet niet hoe het op een S8 of S9 is, maar op mijn iPhone X ziet het er niet uit.

Heb je het scherm op volledig staan? ? Naast de tijd aan de rechtse kant zie je vier van die streepjes staan, daarop gedrukt? 🤔

mmichael1991
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 74 reacties
  • 28 april 2018
DennisSchreve schreef:
mmichael1991 schreef:

Heb je het scherm op volledig staan? ?

Ja! Dit is dan een 21:9 formaat, maar gewone uitzendingen in 16:9 hebben links en rechts ook zwarte balken (logisch). Het 21:9 formaat houdt dus automatisch het 16:9 formaat aan. Misschien dat KPN dit zelfs zo codeert.

Een simpele zoom functie zou dit oplossen.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 april 2018
op een android,5.0.1, merk asus, heb ik meegdedaan ah testpanel. kon toen wel tv kijken
nu niet, draaiend cirkeltje op een zwart scherm.
speedtest geeft voor en na de servicetool up 40, down 47. zit zelf naast de modem
de oude app doet t wel op een andere tablet
duidelijke antwoorden op dit probleem, heb ik nog niet gelezen in deze topic
kan iemand hier me helpen?

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
bouleton schreef:
op een android,5.0.1, merk asus, heb ik meegdedaan ah testpanel. kon toen wel tv kijken
nu niet, draaiend cirkeltje op een zwart scherm.
speedtest geeft voor en na de servicetool up 40, down 47. zit zelf naast de modem
de oude app doet t wel op een andere tablet
duidelijke antwoorden op dit probleem, heb ik nog niet gelezen in deze topic
kan iemand hier me helpen?
Ik heb nog een Samsung SM-T530 liggen met Android 5.0.1, en ik ervaar hetzelfde probleem. Maar ik heb dan nog gelukkig een IPad Pro de 2e Generatie, 12,9 inch. En daar werkt ie perfect op! 🙂

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Ik heb dit bericht even van een andere topic maar even hier neergezet:
Cocadek schreef:
Helaas werkt de nieuwe app niet op mijn samsung ipad sm-p600. Zwart beeld met een draaiend circeltje. Heb de app opnieuw geinstaleerd, modum geresest, en de aanwijzingen gevolgd op de helpsite.
Niets maakt dat het weer gaat werken.
Teleurgesteld!
Corine

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 april 2018
Ik heb de nieuwe Android iTV app geinstalleerd (versie 6.0.2) op mijn Motorola G3 (Android versie 6.0.1). De app werkt goed behalve dat er geen cast-icoon verschijnt. Alle andere apps die Chromecast functionaliteit hebben werken prima, alleen deze net niet. Ik heb de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, ook de Chromecast opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder resultaat. Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

RobinFlikkema
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+30
  • Forum legende
  • 22014 reacties
  • 30 april 2018
Wat zijn alle andere apps? Behoort bijvoorbeeld NPO hier ook bij?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 30 april 2018
@RobinFlikkema. De andere apps die wel goed werken zijn: YouTube en NPO.

• 13303 reacties
  • 30 april 2018
wjb schreef:
Ik hoop dat dit op korte termijn anders gaat worden, want op dit moment kan ik dus bijna niets met de opnames via de iTV app.
Ik zou er maar niet vanuit gaan. Naar ik heb begrepen moet eerst HD-vanaf-1 (de 7** kanalen) afgerond zijn en dat is ook nog lang niet klaar; ik weet ook niet of dat dit jaar nog afgerond wordt. En voor die tijd hoef je er überhaubt niet op te rekenen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 april 2018
Henk2304 schreef:
wjb schreef:
Ik zou er maar niet vanuit gaan. Naar ik heb begrepen moet eerst HD-vanaf-1 (de 7** kanalen) afgerond zijn en dat is ook nog lang niet klaar; ik weet ook niet of dat dit jaar nog afgerond wordt. En voor die tijd hoef je er überhaubt niet op te rekenen.
Dat zou nog wel eens heel anders kunnen lopen. De HD-"Glas" zenders zullen pas onderdeel gaan worden van de "HD op 1" functionaliteit nadat de uitrol daarvan voor de HD zenders is afgerond. Dat wil echter nog niet zeggen dat de opnames van HD-"Glas" zenders niet al eerder in de iTV app teruggekeken kunnen worden. Wellicht weet je dat opnames al tijden in alle varianten (SD, HD en HD-"Glas") gemaakt worden. Wellicht kan je je ook herinneren dat er een periode is geweest dat de drie varianten apart in de lijst van opnames getoond werden. Zo "moeilijk" is het dus niet om de SD variant van een HD-"Glas" opname in de app beschikbaar te stellen net zoals nu al de SD variant van een HD opname beschikbaar is.
Ik zou KPN ook volledig voor gek willen verklaren als ze dit niet, conform de uitspraken van @Nikki Hoogenboom, op korte termijn zouden realiseren, wetende dat het aantal glasvezelabonnees behoorlijk groot is en veel van hen tegen dit fenomeen aanlopen.

• 13303 reacties
  • 1 mei 2018
wjb schreef:
Wellicht kan je je ook herinneren dat er een periode is geweest dat de drie varianten apart in de lijst van opnames getoond werden.
Wat ik me kan herinneren is dat dit door sommige forumgebruikers gemeld is. Zelf heb ik die ervaring niet. Ik heb dan ook nog niet zo heel lang HD-vanaf-1.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 mei 2018
Ik heb een Android TV. Waarom vind ik de app niet terug in de playstore?

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Boerrigter schreef:
@Boerrigter, zoek je de app via de TV op? Helaas gaat dat niet werken, ook al is het een Android TV, Dat is namelijk weer een andere Android-versie dan op de mobiel en/of Tablet. 🙂

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 1 mei 2018
Boerrigter schreef:
Omdat de app alleen voor tablet en telefoon is. Je kunt dan eenvoudig naar jouw Android TV casten.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 mei 2018
Ik weet dat casten mogelijk is met de nieuwste app, maar dan moet ik altijd mijn tel of tablet in de buurt hebben. Veel handiger zou het zijn om gewoon met de afstandsbediening v/d TV de app te bedienen. Hoef ik ook niet meer dat kastje v/d KPN te gebruiken wat alleen maar stroom staat te vreten.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 1 mei 2018
Let wel, de beeldkwaliteit via dat kastje is veel beter dan via de app.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 mei 2018
Toevallig vandaag contact gehad met kpn.omdat we nu geen itv meer kunnen kijken.op op de tablet
Volgens hun lag dat aan de nieuwe update

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

RobinFlikkema
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+30
  • Forum legende
  • 22014 reacties
  • 2 mei 2018
Gewoon de APK sideloaden op de TV. Werkt vast