Skip to main content
Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

wjb
Superuser
  • 2 mei 2018
De onderstaande optie wordt regelmatig spontaan weer aangezet terwijl dit absoluut niet zou mogen gebeuren!

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
wjb schreef:
De onderstaande optie wordt regelmatig spontaan weer aangezet terwijl dit absoluut niet zou mogen gebeuren!

Dat hebben ze niet slim gedaan inderdaad. ?

Marina_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • Oud Moderator
  • 4 mei 2018
@Willemke44, het lijkt erop dat er op sommige toestellen iets fout gaat na de app update en dat de app een zwart scherm met laadicoon blijft tonen. De oorzaak weten we (nog) niet, maar de oplossing is om de app opnieuw te installeren.

• Nieuwkomer
  • 4 mei 2018
App werkt niet op huawei p8 android 6 en Lenovo tab10 android 5 streams starten niet op.

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • 5 mei 2018
Hay Ron b, welkom op het KPN forum 🙂 Dat is enorm zuur zeg. Helaas is er door de nieuwe iTV app het (tijdelijk) niet mogelijk om op een aantal apparaten iTV te ontvangen via de nieuwste App. Je kunt wel kijken via de webbrowser op: https://interactievetv.nl/#. Inloggen met je abonneenummer + pincode.

Updates over de iTV app vind je op dit topic: De nieuwe iTV app van KPN. We informeren je wanneer welke bugs worden geholpen en wanneer je de software kunt vernieuwen.

• Deelnemer
  • 5 mei 2018
Hallo even een vraag van af hier,
ik krijg chromecast niet aan de gang het gaat om het volgende.
ik heb twee recente gekochte Philips smart tv's 1 beneden en 1 voor boven nou willen wij graag boven via chromecast van af mobiel tv kijken. Maar dit wil niet erg lukken.

heb de volgende problemen
1 als ik op het icoontje druk vind chromecast alleen mijn tv beneden en niet die van boven, terwijl als ik chromecast via bijv YouTube aanzet er netjes gevraagd wordt op welke tv die moet afspelen, overigens casten via YouTube werkt op beide tv s prima.

2 Zet ik chromecast aan op mijn tv beneden dan blijft de tv maar laden en daar blijft die dan maar in hangen. nogmaals chromecasten via andere sites zoals YouTube werk prima.

weet iemand een antwoord hier op?
Alvast bedankt

wilma_73
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 6 mei 2018
Marina_ schreef:
@Willemke44, het lijkt erop dat er op sommige toestellen iets fout gaat na de app update en dat de app een zwart scherm met laadicoon blijft tonen. De oorzaak weten we (nog) niet, maar de oplossing is om de app opnieuw te installeren.

Helaaswerkt dat niet, heb al verschillende keren de app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd voor hun maar maakt niets uit. (Ik ben zijn dochter)

Nadia schreef:
Hay Ron b, welkom op het KPN forum 🙂 Dat is enorm zuur zeg. Helaas is er door de nieuwe iTV app het (tijdelijk) niet mogelijk om op een aantal apparaten iTV te ontvangen via de nieuwste App. Je kunt wel kijken via de webbrowser op: https://interactievetv.nl/#. Inloggen met je abonneenummer + pincode.

Updates over de iTV app vind je op dit topic: De nieuwe iTV app van KPN. We informeren je wanneer welke bugs worden geholpen en wanneer je de software kunt vernieuwen.

Net geprobeerd, om via de webbrowser te kijke , maar zelfs dan geeft hij alleen maarzwart beeld ?

Marina_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • Oud Moderator
  • 7 mei 2018
@wilma_73 en @Willemke44, dat is wel balen! 😞 Krijg je meteen zwart beeld bij het opstarten van de app of krijg je zwart beeld wanneer je een programma wilt bekijken? Wanneer je zwart beeld krijgt bij het laden wanneer je een programma wilt kijken, dan kan het ook betekenen dat je verbinding slecht is of dat jouw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kun je eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doe je door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen voor WiFi en 3G/4G. https://interactievetv.nl/# werkt niet op een tablet, hiervoor is juist de app ontwikkeld. Vandaar dat je hier een zwart scherm te zien krijgt. Je kunt uiteraard nog eens kijken via een pc en/of laptop of https://interactievetv.nl/# dan wel werkt. Ik hoor graag jullie bevindingen @wilma_73 en @Willemke44

ronald58
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 7 mei 2018
Hoi Marina,
Ook bij mij loopt de laatste KPN itv app niet goed op mijn Samsung galaxy 4 android tablet, met alleen wifi en geen 3 /4 G mogelijkheid, maar dat hoeft ook niet de vorige app deed het wel bij de wifi.
Als ik een zender kies wat dan ook, dan blijft hij maar zoeken en zoeken?
Zwart blok met een kruisje aan de rechterzijde bovenhoek?
Ook bij terug kijken blijft hij maar rollen en en zoeken naar de input van de zender.
Ik heb 6.02 erop zitten als versie .op
Staat op het laagste niveaubij instellingen , geen verbetering
De vorige app was ook niet alles, maar deze app vertoont veel problemen, terwijl er veel testers aan meegewerkt hebben waaronder ik. En waren van mening dat deze nieuwe app het wel goed deed, en zou doen
Aangezien de problemen hier genoemd, dan schort er wel wat aan deze app.
Kan deze niet meer opnieuw uitgebracht worden, zodat ook deze problemen van de baan zijn.
Nu heb ik er niets aan om tv op mijn tablet te krijgen.
Op de telefoons idem,

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • 10 mei 2018
Hoi allen!
Zojuist heeft @Jaaprond in zijn geval het probleem met Chromecast opgelost wat hij heeft gemeld in dit topic, dus misschien hebben jullie hier ook iets aan!
Het probleem wat velen hebben had ik ook. Ik ben gisteren er verder ingedoken en kwam tot de conclusie dat de verbinding tussen de Chromecast en het modem niet optimaal was. Dit was ook het geval met de verbinding met mobiel of tablet.
Door de volgende stappen te doorlopen is het probleem tot nu toe bij mij opgelost:
Het handigste is op een PC of laptop gedraad aangesloten te hebben. Ga dan naar de website van KPN en reset het modem naar fabrieksinstellingen.
Voor dat je daar aan begint noteer het wachtwoord/ key die op het modem staat. Dit is alleen van belang als je het wachtwoord gewijzigd hebt.
Voor degene die wachtwoord hebben gewijzigd ga naar het item wachtwoord wijzigen en stel je oude wachtwoord weer in.
Ga dan naar wifi kanaal wijzigen en stel hem in op een van de voorgestelde kanalen. Controleer op de tv waar de chromecast aan hangt of hij snel de verbinding aangeeft zo nee wijzig dan het wifi kanaal weer tot dat je zowel op de chromecast en tablet of mobiel een goed signaal hebt.
Succes!!!!

Kaatje19700
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
Paar weken is het hartstikke goed gegaan, gisteren ook nog. En nu vandaag alleen maar problemen. Foutmeldingen bij opnames, opnames die halverwege blijven hangen. Erg irritant!

• Topper
  • 10 mei 2018
er wass iemand die een oude versie had van ityv app die werkte wel opmijn tablet
weet iemand wie dat was?
en eventueel welke link ?
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

• Nieuwkomer
  • 10 mei 2018
Sinds de KPN itv app is vernieuwd kan ik geen tv kijken op mijn telefoon. Ik heb nu een nieuwe Huawei mate 10, en ook nu nog geen tv.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
[Update 11-05-2018]

Zoeken in On Demand verbeterd!
Woensdag 09-11 zijn er verbeteringen op de achtergrond doorgevoerd waardoor je nu via de zoekfunctie veel beter jouw On Demand content kan vinden. Het was lastig om series te vinden op de naam van de betreffende serie waardoor je op de titel van de aflevering moest zoeken. Dat probleem is opgelost en nu kan je de series wel vinden op naam. Hier is geen update voor nodig.

@ronald58: op de Samsung Galaxy Tab 4 zou de app wel moeten werken, daar is de app ook echt op getest. Is er een update mogelijk van Android op die tablet? Zo ja, zou je dat willen doen? En de opnieuw installeren. Mocht dat niet helpen zou je dan eens een speedtest willen doen, en als dat er goed uitziet, de app gelijk nog eens willen testen?

Kaatje19700 schreef:
Paar weken is het hartstikke goed gegaan, gisteren ook nog. En nu vandaag alleen maar problemen. Foutmeldingen bij opnames, opnames die halverwege blijven hangen. Erg irritant!

Hi Kaatje! Welke foutmelding krijg je te zien? Er is sinds gisteren niets veranderd in de app dus het zou dan nog steeds moeten werken. Zou je anders voor de zekerheid de app eens willen verwijderen en er opnieuw op zetten?

• Nieuwkomer
  • 11 mei 2018
Nu alle sd zenders vervangen zijn door HD zenders kan ik helemaal niets meer op mijn telefoon via iTV bekijken.
Hoe kan ik dat veranderen.
Wat is de oplossing.

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • 11 mei 2018
Hallo @Offshore, @Donkelaar en @Ludo39. Bedankt voor jullie vragen. Deze hebben allen betrekking tot de nieuwste iTV App die we recentelijk hebben geïntroduceerd. Ik heb jullie topics dan ook verplaatst naar dit board. Helaas zijn er wat mankementen die we spoedig hopen op te lossen, via dit topic melden wij alle updates! Het is erg handig om je te abonneren op dit topic en zo op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen 🙂 Paul_ heeft net weer een update geplaatst: zoeken in On Demand is verbeterd!

Forum|alt.badge.img+8
KPN, ik wil jullie bedanken voor de chromecast-ondersteuning. Dit is echt geweldig:
Ik heb gisteren een chromecast besteld en die kwam vanmorgen binnen. Meteen aangesloten, dit ging probleemloos. Vervolgens meteen gaan testen met de itv-app. Werkt werkelijk waar probleemloos en soepel. Dit is voor mij reden om het goedkopere (basis) tv-abbo te nemen, want die 2e ontvanger hebben we nu niet meer nodig. Dan houden we wel het opnemen-pakket. Onder de streep zijn we dan 5 euro per maand goedkoper uit.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Paul_ schreef:
@ronald58: op de Samsung Galaxy Tab 4 zou de app wel moeten werken, daar is de app ook echt op getest. Is er een update mogelijk van Android op die tablet? Zo ja, zou je dat willen doen? En de opnieuw installeren. Mocht dat niet helpen zou je dan eens een speedtest willen doen, en als dat er goed uitziet, de app gelijk nog eens willen testen?
@Paul_, me moeder heeft ook een Samsung Galaxy Tab 4 (SM-T530) en daar staat Android-versie 5.0.2 op. Maar ook de laatste update geweest van Samsung. Maar ook werkt de app hier niet op. Als ik er TV op zou willen kijken, beeld blijft zwart, en het cirkeltje blijft ronddraaien, en daar blijft het ook bij. 😞 🙂

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
Katana321 schreef:
KPN, ik wil jullie bedanken voor de chromecast-ondersteuning. Dit is echt geweldig:
Ik heb gisteren een chromecast besteld en die kwam vanmorgen binnen. Meteen aangesloten, dit ging probleemloos. Vervolgens meteen gaan testen met de itv-app. Werkt werkelijk waar probleemloos en soepel. Dit is voor mij reden om het goedkopere (basis) tv-abbo te nemen, want die 2e ontvanger hebben we nu niet meer nodig. Dan houden we wel het opnemen-pakket. Onder de streep zijn we dan 5 euro per maand goedkoper uit.

Tof om zo'n positief bericht te lezen, en daardoor kan je dus ook besparen op die 2e ontvanger. 🙂 Komt niet helemaal objectief over waarschijnlijk maar ik heb laatst ook de hele avond gecast en ging ook soepel. Nu weet ik waarom iedereen zo graag die Chromecast ondersteuning wou. ;)

DennisSchreve schreef:
me moeder heeft ook een Samsung Galaxy Tab 4 (SM-T530) en daar staat Android-versie 5.0.2 op. Maar ook de laatste update geweest van Samsung. Maar ook werkt de app hier niet op. Als ik er TV op zou willen kijken, beeld blijft zwart, en het cirkeltje blijft ronddraaien, en daar blijft het ook bij.

Maar er is wel een nieuwe update van Android beschikbaar voor die tablet toch? Ronald heeft V6 erop staan als ik het goed lees. Misschien ook een speedtest doen, even de kwaliteit bij instellingen lager zetten, en dan nog eens testen?

Ook hier geen succes met de app op een Samsung tablet (SM-T530) met Android versie5.02.
Dezelfde opmerkingen als van DennisSchreve.

Helaas.... al van alles geprobeerd op vakantieadres in Frankrijk.
Gelijke problemen op mijn Samsung S4 mini smartphone.

Jammer........

wjb
Superuser
  • 12 mei 2018
De app heeft het vandaag begeven op mijn Huawei MediaPad M3 met Android 7. Vanochtend deed de app het nog prima, maar nu crasht de app direct na het tonen van het flashscreen met het KPN logo.
Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en kon toen wel inloggen maar direct daarna crashte de app opnieuw en zijn we weer terug bij af. 😞
Op mijn OnePlus 5T met Android 8 doet de app het nog wel.

Overigens wel vreemd, die app heeft vanaf het begin van de pilot op mijn Huawei MediaPad M3 gewerkt en dan ineens van de éne op de andere dag is het afgelopen. @Nikki Hoogenboom?

Edit: Kan dit issue te maken hebben met https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/geen-itv-meer-in-browser-storing-450751

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Ik heb hem ook even getest, en op mijn Huawei P9 heb ik geen problemen.

wjb schreef:
Op mijn OnePlus 5T met Android 8 doet de app het nog wel.
8.1 toch inmiddels?

Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n enorm snelle achteruitgang meegemaakt dan met deze App.

- Huawei P10 Lite, > direct een software crash.

- Ik merk dat als de app afgesloten en vervolgens opnieuw wordt opgestart, de laatst bekeken zender niet wordt onthouden.
- Tijdens het kijken kun je niet meer heen- & weer scrollen tussen zenders je MOET de zender dus verlaten.
- Een groot deel van de zenders bevat dezelfde screenshot.
- KPN verwacht met deze app dat je meer handelingen doet om het zelfde te bereiken wat met de oude app eenvoudiger te verrichten was.
- Schermrotatie wordt niet waargenomen waardoor je in de k*t app zelf maar op "Full Screen" moet klikken..

Al met al; leuk die ontwikkelingen maar KPN duwt een App die in feite in Beta stadium verkeerd door de strot van haar klanten terwijl de oude App uitstekend functioneerde.