Skip to main content
Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1524 reacties

• 0 reacties
  • 4 april 2018
famk123 schreef:
helaas zwart scherm na installatie. App verwijderd, ipad herstart, maar tot nu toe werkt het niet. Jammer.

Weet je toevallig welke iPad je gebruikt? En welke versie van iOS gebruik je?

@Giant2000 typ voor de gein maar eens bijvoorbeeld kees en co. Normaal gesproken zou je 8 seizoenen moeten zien het enige wat ik krijg is zie foto.
Even als the good doctor ook maar 1 aflevering

mmichael1991
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 74 reacties
  • 4 april 2018
Zag net bij de film “Kong: Skull Island” dat de 21:9 resolutie word terugbracht naar een 16:9 verhouding met zwarte balken. Weet niet of dit altijd al zo is geweest, maar het kijkt in iedergeval niet fijn om telefoons met een 19:9 verhouding.

Een zoom functie zou fijn zijn! (Of geen letterboxing toepassen).

mmichael1991
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 74 reacties
  • 4 april 2018
JeroenvanGinkel16 schreef:
@Giant2000 typ voor de gein maar eens bijvoorbeeld kees en co. Normaal gesproken zou je 8 seizoenen moeten zien het enige wat ik krijg is zie foto

Hoezo gebruik je niet gewoon de Videoland app?

RobinFlikkema
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+30
  • Forum legende
  • 22014 reacties
  • 4 april 2018
@Giant2000 typ voor de gein maar eens bijvoorbeeld kees en co. Normaal gesproken zou je 8 seizoenen moeten zien het enige wat ik krijg is zie foto
Volgensmij is "de grap" dat je zoekt op Kees en Co terwijl sommige seizoenen als Kees & Co in Videoland staan.

mmichael1991 schreef:

Hoezo gebruik je niet gewoon de Videoland app?

Videoland unlimited via Kpn afgesloten

RobinFlikkema schreef:
Volgensmij is "de grap" dat je zoekt op Kees en Co terwijl sommige seizoenen als Kees & Co in Videoland staan.
zoek eens op the good doctor

En maakt niet uit hoe je het op zoekt

Forum|alt.badge.img+16
  • Forum titaan
  • 5991 reacties
  • 4 april 2018
Inderdaad zijn videoland voor KPN en videoland zelf 2 verschillende abonnementen.

• 0 reacties
  • 4 april 2018
King007 schreef:
De app ziet er prima uit! 🙂 wel jammer dat wij de HD kanalen en sommige SD kanalen (zoals RTL Lounge) de opnames niet terug kunnen kijken :(

Dit heeft helaas met de content-rechten te maken. Hopelijk veranderen deze in de toekomst nog en kunnen we jullie alle opnames aanbieden!

King007 schreef:
Verder is de app nog steeds traag (bijv TV gids), dat was tijdens de beta test ook al het geval.

Wij vinden dat dit inderdaad ook wel iets beter kan. De trage TV Gids komt voornamelijk omdat we nu 12 dagen gids aanbieden, in plaats van 5. Maar dat is natuurlijk geen excuus 😉. De komende periode gaan we kijken naar performance verbeteringen voor de TV Gids, TV Kijken en de startpagina. Wanneer we dit verbeterd hebben, zullen we het uiteraard aangeven in de release notes van de update.

King007 schreef:
Tijdens de test ook al aangegeven maar helaas is er (nog) niets mee gedaan. Diverse zendernamen en logo's kloppen niet in de app. Geen idee waarom dat niet is gewijzigd na mijn feedback voor de app live kwam. Hierbij:

- NationalGeogr/CNBC (volgens mij moet CMBC weg?)
- Ketnet/Canvas (Ketnet moet hier weg)
- Boomerang (staat een logo met eronder HD, maar deze zender is niet in HD en ook niet op TV zelf)
- Comedy Central / Kindernet HD (Kindernet bestaat al jaren niet meer en hoort hier niet!)
- WS Eurosport HD (waar staat WS voor? die hoort hier niet thuis)
- Ketnet/Canvas HD (Ketnet moet hier weg)

Goed gezien! Vanuit de beta hebben we dit inderdaad ook doorgekregen en gisteren zijn er heel veel kanaalnamen aangepast, maar ik zie dat deze inderdaad nog verkeerd staan. Ik ga dit doorgeven en ik hoop dat dit over een paar dagen opgelost is. Hier heb je geen app update voor nodig.

King007 schreef:
Overige vragen:
Waarom zijn FOX Sports SD kanalen wel buitenhuis bekijkbaar en de HD kanalen niet? Hij geeft bij de HD kanalen de melding "Deze zender is alleen thuis beschikbaar"

Ik ga dit voor je navragen 🙂

King007 schreef:
Er mist een logo bij TV Noord-Holland. Deze nog even toevoegen?

En deze ga ik ook doorgeven. Ook dit kan opgelost worden zonder app update, dus ik hoop dat deze wijziging snel doorgevoerd wordt.

Forum|alt.badge.img+16
  • Forum titaan
  • 5991 reacties
  • 4 april 2018
@Giant2000 typ voor de gein maar eens bijvoorbeeld kees en co. Normaal gesproken zou je 8 seizoenen moeten zien het enige wat ik krijg is zie foto.
Even als the good doctor ook maar 1 aflevering

Ik krijg niks te zien bij Kees en Co, maar ik heb ook geen abonnement op Videoland.
The Good Doctor is op RTL4 en die kan je maar een week terug kijken, misschien is dat wat je ziet?

@Giant2000 nee dat zag ik idd ook maar daaronder heb ik on demand staan en daar staat alleen aflevering 1 sd en aflevering 1 HD

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 april 2018
Waardeloos die nieuwe veranderingen. Gids niet meer overzichtelijk. Als je 2 programma,s achter elkaar opneemt en je wilt die apart later bekijken zit je eerst giga lange tijd de andere opname te bekijken, doordpoelen gaat niet. Opstarten duur vreselijk lang zowel bij aanklikken kpn itv app als bv bij opnames.
Scherm lijkt nu op de netflix.ook zo onoverzichtelijk. Waardeloos dit dus. Gauw terug naar vorige graag!!!!

• 0 reacties
  • 4 april 2018
mmichael1991 schreef:
Prachtige app!

Alleen jammer dat er geen ondersteuning voor PiP video op de iPad is (Ziggo doet dit wel).
Ook zou ik graag de video willen inzoomen op de iPhone X zodat deze schermvullend is.

Feature request?

Verder, app is een heel stuk beter!!

Twee dingen die we zeker gaan meenemen in de ontwikkeling van de nieuwe app! Maar, beide zijn wel nice-to-have features 😉 De komende periode gaan we ons eerst op nog meer must-have features richten, zoals bijvoorbeeld KPN ID, favoriete zenders, een On demand menu, en Live TV pauzeren/Begin gemist. Blijf de ontwikkeling vooral in de gaten houden, want we hebben nog genoeg gave ideeën zoals deze hierboven!

Forum|alt.badge.img+16
  • Forum titaan
  • 5991 reacties
  • 4 april 2018
Jammer dat je niet zo tevreden bent over de nieuwe app, @Ingrid2507 . Misschien moet je even wennen aan de nieuwe layout. Ik vind de gids best wel handig, er zijn meerdere manieren om erdoor heen te lopen, het kan ook per zender bijvoorbeeld.
Overigens kan je opnames via de app gewoon doorspoelen met het bolletje onderin. Als je deze naar rechts schuift kom je verderop in de opname.

• 0 reacties
  • 4 april 2018
ITVkijker schreef:
Ja, dat sowieso. Die PiP wil ik er ook wel in hebben.

Hopelijk komt de nieuwe iTV website ook snel.

De website komt er zeker aan! Qua design wordt deze vergelijkbaar met tablet. Ik verwacht dat de website ergens in de zomer live gaat.

• 0 reacties
  • 4 april 2018
vosManz schreef:
Komt er ook een update voor de iTV app voor Windows?
https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p/kpn-itv-online/9wzdncrfjb2l

Deze gebruik ik op mijn HTPC en Surface tablet, maar is nou niet bepaald stabiel, o.a. de stream blijft regelmatig hangen, en gezien de reviews ben ik niet de enige met dat probleem. Tevens ziet de app er nogal verouderd uit..

De Windows app krijgt geen updates meer, maar in plaats daarvan wordt de iTV website later dit jaar geüpdatet die je ook kunt gebruiken.

• 0 reacties
  • 4 april 2018
Iemand ook een idee hoe ik in godsnaam in Videoland kom met die vernieuwde app?

Videoland content kun je nu vinden door op de titel te zoeken. Het kan voorkomen dat je series niet kunt vinden, in plaats daarvan zou je voor nu op de titel van de aflevering kunnen zoeken in plaats van de titel van de serie. We zijn al in gesprek met het backend-team om dit te verbeteren. Ik heb helaas nog geen tijdslijnen voor de fix.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 april 2018
@Nikki Hoogenboom,
Worden de SD en HD zenders in de app ook samengevoegd, net als bij "HD op 1" op de TV ontvangers?

Op welke termijn worden de HD-"Glas" zenders in de app opgenomen?

Nikki Hoogenboom schreef:

Videoland content kun je nu vinden door op de titel te zoeken. Het kan voorkomen dat je series niet kunt vinden, in plaats daarvan zou je voor nu op de titel van de aflevering kunnen zoeken in plaats van de titel van de serie. We zijn al in gesprek met het backend-team om dit te verbeteren. Ik heb helaas nog geen tijdslijnen voor de fix.
ik ken natuurlijk niet alle afleveringen en titels uit mijn hoofd. Ik wou dat ik een wandelende Wikipedia was 🤣 dat zou handig zijn. 😉 Ik hoop dat ze hier van kpn wel op terug komen want videoland gebruikte ik elke dag in de KPN app.

Forum|alt.badge.img+16
  • Forum titaan
  • 5991 reacties
  • 4 april 2018

ik ken natuurlijk niet alle afleveringen en titels uit mijn hoofd. Ik wou dat ik een wandelende Wikipedia was 🤣 dat zou handig zijn. 😉 Ik hoop dat ze hier van kpn wel op terug komen want videoland gebruikte ik elke dag in de KPN app.

Probeer deze site eens?
http://www.imdb.com/title/tt0118372

• 0 reacties
  • 4 april 2018

Gelukkig ben ik van KPN en van de iTV app 😉 We nemen dit zeker mee als feedback! Sterker nog, we zijn al binnen het team aan het overleggen hoe dit zsm op kunnen lossen. Er is nog geen oplossing, maar houd dit topic en de app updates in de gaten.

• 0 reacties
  • 4 april 2018
wjb schreef:
@Nikki Hoogenboom,
Worden de SD en HD zenders in de app ook samengevoegd, net als bij "HD op 1" op de TV ontvangers?

Zodra HD op 1 is uitgerold naar alle klanten kunnen we de HD zenders weghalen. Op je andere vraag heb ik niet zo snel een antwoord, maar ik kan bij het streaming team navragen hoe dit precies zit en wat de plannen zijn.

@

Gelukkig ben ik van KPN en van de iTV app 😉 We nemen dit zeker mee als feedback! Sterker nog, we zijn al binnen het team aan het overleggen hoe dit zsm op kunnen lossen. Er is nog geen oplossing, maar houd dit topic en de app updates in de gaten.
geweldig!! overigens ziet de app er wel mooi uit. Alleen op deze kleine fouten na dan. Maar dat zal wel verholpen worden 😀
En @Giant2000 bedankt voor de tip

Forum|alt.badge.img+16
  • Forum titaan
  • 5991 reacties
  • 4 april 2018
wjb schreef:
@Nikki Hoogenboom,

Zodra HD op 1 is uitgerold naar alle klanten kunnen we de HD zenders weghalen. Op je andere vraag heb ik niet zo snel een antwoord, maar ik kan bij het streaming team navragen hoe dit precies zit en wat de plannen zijn.

Maar je kan dus prima de SD zenders programmeren als je HD op 1 hebt.
Zou wel prettig zijn als je een favorietenlijst kan aanmaken, of zenders kan "hide-en". Dan hoeven we die HD zenders niet meer te zien en scheelt ook weer laden van de gids denk ik.

PietKei
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 108 reacties
  • 4 april 2018
famk123 schreef:
helaas zwart scherm na installatie. App verwijderd, ipad herstart, maar tot nu toe werkt het niet. Jammer.

Weet je toevallig welke iPad je gebruikt? En welke versie van iOS gebruik je?

Bij mijn Ipad4 IOS 10.3.3. ook een zwart beeld.
Ik heb dat tijdens het testen meerdere keren aangegeven, dus nu geen werkende app meer, kennelijk is de minimum eis van IOS 10.0.0. niet juist.
Graag een oplossing en ook uitleg waarom het met IOS 10.3.3 niet werkt.