Skip to main content
Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

• March 28, 2018
  • 1524 reacties
  • 181250 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1524 reacties

• Topper
  • June 11, 2018
Wat een drama die nieuwe ITV app. Werkt niet fatsoenlijk op Lenovo tablet met Android 7.1.1.
Bij tv kijken loopt beeld regelmatig vast en gaat hij laden.
Gebeurt ook op mijn Lenovo laptop met Windows.
Zo te lezen ben ik niet de enige. Dus KPN fix die app want met de vorige had ik nooit problemen.
Ligt trouwens ook niet aan de wifi verbinding want Netflix kijken gaat gewoon goed.

Fijn dat ik m'n Ipad 2 nu weg kan gooien.

wjb
Wijsgeer
  • June 14, 2018
Fijn dat ik m'n Ipad 2 nu weg kan gooien.Gebruik jij je iPad 2 dan alleen om iTV op te kijken?

Fijn dat ik m'n Ipad 2 nu weg kan gooien.Gebruik jij je iPad 2 dan alleen om iTV op te kijken?

Gelukkig heb ik een leven. Beter dan 21.000 reacties schrijven op een forum...

wjb
Wijsgeer
  • June 14, 2018
Fijn dat ik m'n Ipad 2 nu weg kan gooien.Gebruik jij je iPad 2 dan alleen om iTV op te kijken?Gelukkig heb ik een leven. Beter dan 21.000 reacties schrijven op een forum...Je hoeft je om mij geen zorgen te maken hoor. Jouw opmerking was natuurlijk een eenvoudig inkoppertje, maar dat kan je geloof ik niet echt waarderen. 😎
Wil je weten hoe de vork in de steel steekt, lees dan het onderstaande bericht.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-itv-449095/index1.html#post628808

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • June 14, 2018

Wij gebruikten die daarvoor wel nog deed het gewoon goed?
Totdat KPN sinds gisteren de oude app onbruikbaar maakte en geen nieuwe oplossing heeft behalve dat men maar nieuwe spullen moet aanschaffen?

Zeer slechte zaak dit.....

wjb
Wijsgeer
  • June 14, 2018
Fijn dat ik m'n Ipad 2 nu weg kan gooien.Gebruik jij je iPad 2 dan alleen om iTV op te kijken?Wij gebruikten die daarvoor wel nog deed het gewoon goed?
Totdat KPN sinds gisteren de oude app onbruikbaar maakte en geen nieuwe oplossing heeft behalve dat men maar nieuwe spullen moet aanschaffen?

Ik snap je frustratie, maar zo zijn er ook hele volksstammen die juist erg blij zijn met de nieuwe iTV app omdat deze eindelijk Chromecast ondersteunt. Als je in dat licht nog even het door mij aangehaalde bericht leest, dan snap je misschien dat keuzen maken soms noodzakelijk is ondanks het feit dat de consequenties van die keuze niet altijd voor iedereen even prettig zijn. Ook Apple zelf heeft afscheid genomen van de 32bit architectuur en weert apps die geen 64bit ondersteunen.

• Topper
  • June 14, 2018
Fijn dat ik m'n Ipad 2 nu weg kan gooien.Gebruik jij je iPad 2 dan alleen om iTV op te kijken?Wij gebruikten die daarvoor wel nog deed het gewoon goed?

Ik snap je frustratie, maar zo zijn er ook hele volksstammen die juist erg blij zijn met de nieuwe iTV app omdat deze eindelijk Chromecast ondersteunt. Als je in dat licht nog even het door mij aangehaalde bericht leest, dan snap je misschien dat keuzen maken soms noodzakelijk is ondanks het feit dat de consequenties van die keuze niet altijd voor iedereen even prettig zijn. Ook Apple zelf heeft afscheid genomen van de 32bit architectuur en weert apps die geen 64bit ondersteunen.

Technisch is dit wel een acceptabele zaak. Wat echter niet acceptabel is, is de wijze van communiceren. Is het zoveel moeite om ruim van te voren een bericht de wereld in te sturen met een uitleg, per wanneer de app niet meer werkt en waarom niet? Alles is beter dan een wit blokje met de tekst: app werkt niet, update beschikbaar vanaf ios 10.0
Dat is stuitend en wekt ergernis.
Hetzelfde met al die vragen, die beschaafd in begrijpbaar en grammaticaal verantwoord Nederlands worden gesteld, waar de KPN niet op reageert. Dat is niet professioneel en zelfs onbeschoft.
Nogmaals, als ik zo met mijn klanten zou omgaan, kan ik de deuren van mijn bedrijf snel permanent sluiten.

wjb
Wijsgeer
  • June 14, 2018
Technisch is dit wel een acceptabele zaak. Wat echter niet acceptabel is, is de wijze van communiceren.Daar geef ik je volkomen gelijk in.

• Helper
  • June 15, 2018
Zojuist ook mogen ervaren dat de KPN Interactieve app niet werkt op 2 ipad mini's.

Zit verder al 1 uur te wachten op de omzetting.

Denk dat ik ze maar naar huis stuur. Ga er nu al op achteruit tov van wat ik had.
Dat is niet conform de brief waarin ik 1:1 over zou gaan.

Maak maar oude app die het doet op gangbare spullen. Ipad vervangen is te kostbaar en zeker omdat alle andere apps op de ipad het gewoon doen. Het maakt mij niet uit of het KPN meer kost om ze te onderhouden. Glashart app doet het prima. Dus daar kan het wel.

pcstvw
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • June 15, 2018
Hallo allemaal, zojuist ook ervaren dat de app niet goed werkt, ik heb een Lenovo TAB 2 en bij mij werken alleen de publieke zenders! Dus het lijkt mij dat het niet aan chipsets ligt etc, wat ik eerder en elders gelezen heb. Misschien een rechten kwestie??? Wat ik ook eerder en elders gezien had was onderstaande link voor het terug installeren van de oude app:

https://apkpure.com/kpn-interactieve-tv/com.kpn.epg/download/74-APK?from=details%2Fversion

Hopelijk heeft iemand er wat aan. Bij mij werken nu alle zenders weer als vanouds, totdat een oplossing gevonden is laat ik deze er nog opstaan. We zien wel wat het wordt...

wjb
Wijsgeer
  • June 15, 2018
Zojuist ook mogen ervaren dat de KPN Interactieve app niet werkt op 2 ipad mini's.De iPad mini is helaas een 32bit machine en wordt dus niet ondersteund door de nieuwe iTV app. De iPad mini 2, 3 en 4 zijn wel 64bit en worden daarmee wel ondersteund.

• Helper
  • June 15, 2018
@wjb,

En?
Ik lever nu per direct functionaliteit in en want? Ik wil gewoon tv kijken zoals ik dat tot gisteren kon.

Oplossen dus.

• Helper
  • June 15, 2018
alleen op android kun je oude apk installeren. Gaat niet bij iphone.

wjb
Wijsgeer
  • June 15, 2018
@wjb,

En?
Ik lever nu per direct functionaliteit in en want? Ik wil gewoon tv kijken zoals ik dat tot gisteren kon.

Oplossen dus.
Dat zal niet gaan immers de keuze die KPN gemaakt heeft t.a.v. het Digital Rights Management impliceert nu eenmaal dat het 32bit iOS platform niet ondersteund wordt.
Apple vereist vanaf iOS 11 dat apps het 64bit platform ondersteunen en dat betekent dat KPN moest kiezen voor een DRM systeem dat 64bit ondersteunt. KPN had ook kunnen kiezen om Apples DRM (Fairplay) te implementeren, maar dat zal vast en zeker een stevige prijs gehad hebben en dat dan alleen om de oudere 32bit iOS apparaten te kunnen blijven ondersteunen.
De keuze is echter gevallen op Widevine Modular van Google zodat één licentie voor vrijwel alle platforms benodigd is.
De consequentie is dat de oudere iPads dus niet ondersteund worden en dat het nog maar de vraag is of iTV ooit op Apple TV beschikbaar zal komen. Widevine ondersteunt Apple TV niet en het is maar de vraag of Apple het überhaupt zal toestaan om Widevine op Apple TV's te implementeren.

• Helper
  • June 15, 2018
ik vraag niet om Apple TV.

wjb
Wijsgeer
  • June 15, 2018
ik vraag niet om Apple TV.Ik ook niet, maar ook zonder Apple TV is de keuze van KPN mijns inziens volstrekt logisch en terecht.
DRM wordt vereist door de content providers (zenders en videoland).
Er zijn twee DRM systemen beschikbaar voor iOS:
1) FairPlay van Apple (iOS en Apple TV)
2) Widevine Modular (iOS 10+ 64bit, Android 4.4+, Chromecast en Android TV)

De keuze was dus ofwel allebei implementeren met als consequentie beduidend hogere licentiekosten en dubbel beheer ofwel afscheid nemen van het 32bit iOS platform zoals dat ook door Netflix en Apple zelf gedaan wordt. Welke keuze zou jij dan maken?

• Helper
  • June 15, 2018
ik zou kiezen dat klanten niet geconfronteerd worden met wegvallende functionaliteit.

Buiten dit:
- geen mediaplayer functionaliteit meer bij de tv, want de kabel is 1:1 noodzakelijk voor iptv kastje.
- geen PC meer werkend bij de tv want zoals gezegd geen connectie meer.

Dit was allemaal niet de afspraak en aangekondigd.
Complete infra structuur met managed switchen nu volledig overbodig en het werkte allemaal voorheen. IPTV/Internet etc.

En nu want niemand wil dit voor me oplossen.

wjb
Wijsgeer
  • June 15, 2018
ik zou kiezen dat klanten niet geconfronteerd worden met wegvallende functionaliteit.Dus jij zou kiezen voor beduidend hogere licentiekosten en dubbel beheer, puur en alleen om die oudere 32bit apparaten te kunnen ondersteunen terwijl zelfs Apple zelf haar handen daarvan terugtrekt. Een andere optie lijkt er immers niet te zijn want DRM is een vereiste, anders stoppen de zenders en videoland de overeenkomst voor distributie via de app.

- geen mediaplayer functionaliteit meer bij de tv, want de kabel is 1:1 noodzakelijk voor iptv kastje.Wat bedoel je hiermee?

- geen PC meer werkend bij de tv want zoals gezegd geen connectie meer.Als je thuis in de browser een melding krijgt dat er geen verbinding is met het thuisnetwerk, dan is dat een eenvoudig door KPN te verhelpen administratief probleempje.

Complete infra structuur met managed switchen nu volledig overbodig en het werkte allemaal voorheen. IPTV/Internet etc.Wat bedoel je hiermee, ik zie de correlatie niet.

• Helper
  • June 15, 2018
De correlatie is dat ik vanochtend functionaliteit had en die valt nu in blokken verder weg.

Geen app voor tv op de ipad
geen internet bij of op de tv (smart?)
geen internet bij de tv waar mediaplayer en een pc staan.

En geen enkele info hoe ik dit weer herstel, want iptv wenst een directe verbinding met de experiabox.
En dus geen opties om alles wat ik werkend had weer werkend te krijgen.

wjb
Wijsgeer
  • June 15, 2018
En geen enkele info hoe ik dit weer herstel, want iptv wenst een directe verbinding met de experiabox.Dat kan prima via switches, ook bij ons zijn alle TV ontvangers via switches met de Experia Box verbonden.
Dit heeft echter niets met dit topic te maken. Het lijkt me dan ook verstandig dat je een eigen topic start en daar de problemen die je ervaart beschrijft.

• Deelnemer
  • June 15, 2018
Net als in de vorige app, mis ik de sleeptimer. Gebruik je die van de iPad zelf, moet je het programma uit als je nog wat langer wilt kijken.

• Nieuwkomer
  • June 15, 2018
App is na de update ontzettend traag, beeld loopt continu vast geluid loopt wel door, eigenlijk compleet onbruikbaar.
Ik zie op Google play bij de berichten dat hier heel veel mensen last van hebben.
Ik hoop toch dat dit vlug wordt opgelost.
Als dit zo blijft ga ik weer terug naar Ziggo !!
Die app werkt tenminste wel goed

• Topper
  • June 16, 2018
Dan nu nog maar eens poging, in de hoop een antwoord te krijgen. In de hoop behandelt te worden als een klant met een redelijke, normale vraag.
Hier komt ie:
Beste KPN,
Wanneer verwachten jullie de App geschikt te maken voor de Samsung Tab E?
Vast hartelijk dank voor een duidelijk antwoord!

• Deelnemer
  • June 16, 2018
Is het mogelijk om meerdere Chromecasts te gebruiken (voor meerdere TV's natuurlijk)?
Zo ja, hoe bepaal ik dan op welke Chromecast ik wil kijken?