Skip to main content
Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

• March 28, 2018
  • 1524 reacties
  • 181250 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1524 reacties

• Nieuwkomer
  • June 22, 2018
Net me app geupt maar waar kan ik Videoland nu vinden op de App? Of is dat er nu af ?

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • June 23, 2018
De oude KPN iTV app voor Apple is te gebruiken als je de app al eens geïnstalleerd hebt gehad.
Deze vind je dan onder App Store -> Profielafbeelding -> Aankopen en daar de oude app opzoeken en dan kan je de app installeren en gewoon weer gebruiken tot einde ondersteuning.

• Nieuwkomer
  • June 23, 2018
Ik heb geen Apple maar Samsung en ik betaal voor videoland via kpn dus zou handig zijn als ik dat gewoon kan bekijken via de KPN itv app net als voor de update. Dus is dat nog mogelijk ?

wjb
Wijsgeer
  • June 23, 2018
In de nieuwe iTV app is Videoland (nog) niet als apart onderdeel opgenomen.
Als ik het goed begrepen heb, dan zou je via zoeken wel titels uit Videoland moeten kunnen vinden.
Allemaal niet erg handig natuurlijk.

• Nieuwkomer
  • June 23, 2018
Dat is idd niet handig en ook niet echt slim. Je zou toch zeggen dat het niet echt moeilijk zou moeten zijn. Spijt dat ik de update heb doorgezet.

wjb
Wijsgeer
  • June 23, 2018
Dat is idd niet handig en ook niet echt slim. Je zou toch zeggen dat het niet echt moeilijk zou moeten zijn. Spijt dat ik de update heb doorgezet.Dat had toch wel gemoeten, de oude backend servers, waar de oude iTV app op Android en iOS gebruik van maken, zullen medio juli op zwart gaan en daarmee zullen de oude apps dan ook niet meer werken.
Laten we hopen dat KPN snel in staat is weer een volwaardige Videloand sectie in de app op te nemen.

• Nieuwkomer
  • June 24, 2018
Wij zijn niet blij met deze update. Heb je 2 ipads in huis en hebben we altijd tv op kunnen kijken. En dan ineens van de 1 op de andere dag kunnen we dit niet meer, Dit daar men met de update heeft "besloten" om dit alleen nog beschikbaar te maken als je iPad minsterns ios 10 heeft. Niet iedereen heeft de allernieuwste ipads die hoger kunnen updaten maar nog wel verder goed functioneren. Dus dit is wel een grote teleurstelling. Dus wij kunnen niet zeggen....dank je wel KPN.
Is hier verder nog iets aan te doen KPN?????

Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • June 24, 2018
als medio juli de oude servers uitgaan hoop ik dat de app op de tab e werkt. zo niet wordt het een uitdaging en lijkt me het logisch dat alles 'aan' blijft totdat alles is opgelost.:videoland duidelijk.on demand duidelijker, chromecast streaming goed werkend en op alles 'oa tab e' een werkende app...

• Nieuwkomer
  • June 24, 2018
Nou er is een wonder gebeurd. Kennelijk heeft KPN toch iets aangepast. Wij hebben net gekeken en je kunt nu de keuze maken bij de app interactieve tv en bv netflix en wel of je het via de oudere versie wilt downloaden. Als je dus deze keuze maakt kun je weer gewoon tv kijken en op Netflix. Ik hoop dat ze dit bv nav meerdere klachten hebben gedaan. een nieuwe update is prima, maar men moet wel de keuze hebben of ze dit willen of toch liever de oudere versie. En dat is kennelijk nu gebeurd. Dus heel blij dat het opgelost is.

wjb
Wijsgeer
  • June 24, 2018
Dus heel blij dat het opgelost is.Ik wil de vreugde niet wreed verstoren, maar dit is puur gedaan voor de periode van het WK voetbal, daarna gaat de oude backend op zwart en daarmee de oude iTV app ook. Dit zal ergens in de tweede helft van juli zijn.

• Deelnemer
  • June 24, 2018
Sinds de update van de itv app is het drama. Het beeld blijft regelmatig stil staan en op de achtergrond loopt het programma gewoon door. Of hij valt helemaal weg en moet ik opnieuw opstarten.
Regelmatig tijdens het kijken via de app gaat hij opnieuw laden. Het is eerder een achteruitgang dan een verbetering sinds de update.
Ik kijk via mijn ipad uit 2018. Misschien is deze te nieuw voor de app!!!!
De reclame van overal via de itv app tv kijken klopt van geen meter.

*Admin: samengevoegd met centraal topic

• Topper
  • June 25, 2018
Ik heb zelf ook de nodige problemen met de nieuwe ITV app in de laatste versie. Dit op alle 3 de kwaliteit instellingen. Melding als dashboard cannot be updated, beeld dat bevriest terwijl geluid doorloopt, frequent bufferen. Wat me nu opvalt is dat ik met name thuis hier last van heb. Op 4G en wifi elders minder tot niet.
Dat het aan mijn verbinding (wifi op 5ghz via netgear R7000 router) ligt geloof ik niet. Oakla speedtest levert steeds prima resultaten en ook andere streams zoals bv netflix of NPO gaan allemaal prima.
Hoe is jullie ervaring rondom het huis vs buitenhuis (4g, wifi elders)

• Helper
  • June 25, 2018
Ik heb sinds de update van de app ook problemen: zoals hierboven genoemd bij knpvnj.
Uitgevoerde testen ivm buffering probleem iTV online op Android. De resultaten afgelopen week via chat aan Klantenservice doorgegeven.
Snelheid en ping uitstekend
1) Op Experiabox V10 IpV6 uitgeschakeld (incl restart): nog problemen
2) wifi band 2,4 of 5 Ghz maakt geen verschil; Ook buiten de wifi om (4G) geen verschil.
3) App verwijderd, cache leeggemaakt, restart mobiel, app opnieuw geinstalleerd: nog problemen
4) Getest met verschillende zenders; opvallend resultaat

• Helper
  • June 25, 2018
Vervolg: 4) Getest met verschillende zenders; opvallend resultaat

• Helper
  • June 25, 2018
Problemen met invoer; vervolg
4) Getest met verschillende zenders; opvallend resultaat
Niet alle zenders getest, want dat zijn er teveel. Dag tevoren overgegaan naar HD op 1
De volgende zenders gaven buffering problemen of wilden niet eens starten:
- NPO 1 en 2 - Net5 -RTL4 - RTL8 - Comedy Central - KPN presenteert - RTL Z
De volgende zenders gingen uitstekend: -
National Geographic - BBC One - Een - SBS9 - Eurosport1 - Cartoon Network - TV5 Monde - FOX -
Discovery - NPO Politiek
De problemen deden zich voor vanaf 20:00 uur. Na 23:00 uur alle zenders weer ok.
Het blijkt dus dat buitenlandse zenders goed gaan, binnenlandse geven problemen.
Beste KPN,
Op dit forum wordt (terecht) flink geklaagd, omdat de app al weken niet werkt. Kan er een inhoudelijke reactie gegeven worden waar het probleem ergens zit?
Dan kunt u dit forum ook gebruiken om gericht meer informatie te vergaren.

Erwin van KPN
Moderator
Een terecht punt, A3G! Ik ben blij dat je deze informatie op deze manier met ons deelt. Je hebt een android device ( of devices ). Om wat voor hardware gaat het hier precies? Tablets? telefoon? Liefst merk + type.
Ik heb jouw verhaal één op één doorgestuurd naar Nikki. Zij is af en toe actief in dit topic en is (zoals je wellicht weet) nauw betrokken bij de ontwikkeling van de app. Ik hoop dat zij hier iets zinnigs over kan zeggen.

• Helper
  • June 25, 2018
Erwin,
Ik heb als telefoon: Moto G4 Plus. Software Android 7.0 met beveiligingspatch 1 april 2018.
Ram - grootte: 2,00 Gb, Rom - grootte 16,00 Gb.
Wellicht ten overvloede: andere apps, zoals NPOstart werken vloeiend.
TV en PC geen probleem, iPad tot voor kort ook niet, totdat een aantal dagen geleden de kpn-app niet meer ondersteund wordt op IOS 9.

• Nieuwkomer
  • June 25, 2018
Hallo, heb een nieuwe tablet aangeschaft omdat de itv app op mijn iPad 2 niet meer ondersteund werd door KPN. Heb nu een Lenovo tablet 4 plus gekocht met android 7.0. Moet toch voldoende zijn volgens KPN om de nieuwe app te ondersteunen. Jammer dan ... de app werkt niet. Staat steeds te bufferen en geeft de melding Sorry, er is iets misgegaan. De app app verschillende malen opnieuw geïnstalleerd maar geen resultaat. Ik was al over de z....k omdat is verplicht werd een nieuwe tablet te kopen maar nu raak ik van de regen in de drup. Ik betaal er echter wel voor.

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

wjb
Wijsgeer
  • June 25, 2018
Het is inderdaad weer behoorlijk mis met het iTV platform.
De problemen die jij nu ondervindt liggen echter niet aan jouw tablet maar aan het centrale iTV platform.

• Helper
  • June 26, 2018
Vandaag blijkt de app op de oude iPad weer te werken. Aan mijn kant niets gewijzigd, zoals app- of ios-update. Blijkbaar is er centraal iets aangepast. Gelukkig.

wjb
Wijsgeer
  • June 26, 2018
Vandaag blijkt de app op de oude iPad weer te werken. Aan mijn kant niets gewijzigd, zoals app- of ios-update. Blijkbaar is er centraal iets aangepast. Gelukkig.Ik wil de vreugde niet wreed verstoren, maar dit is puur gedaan voor de periode van het WK voetbal, daarna gaat de oude backend op zwart en daarmee de oude iTV app ook. Dit zal ergens in de tweede helft van juli zijn.

Marina_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • Oud Moderator
  • June 26, 2018
Update 27-06-2018

We hebben een wijziging doorgevoerd die de streams stabieler maken. Mochten klanten nog steeds problemen ervaren, dan vinden we het ook interessant om daar een signaal over te ontvangen. Dit nemen we mee in de verdere analyses.

[Update 26-06-2018]

Eind deze week/begin volgende week wordt er een nieuwe versie van de iTV app uitgebracht (versie 6.1.1) voor Android en iOS.

Vanaf deze update is het filteren van kanalen mogelijk, en dus ook het aanmaken en beheren van favoriete zenders!
Op de pagina’s Nu op TV en de TV gids kun je kanalen filteren. Door op ‘Alle zenders’ te klikken komt er een menu beschikbaar met de volgende opties:
- Alle zenders: deze is standaard geselecteerd
- Buitenshuis beschikbaar: met deze filter worden alleen de zenders getoond die je buitenshuis kunt
afspelen
- Favorieten: favoriete zenders

Favoriete zenders kunnen worden aangemaakt door op het hart-icoon te klikken. Het verwijderen van de favoriete zenders kan door nogmaals op dit icoon te klikken. Het gekozen filter wordt toegepast op de volgende plekken:
- TV Gids
- Nu op TV
- Mini TV Gids
Als er een filter actief is kun je dat eenvoudig zien aan de blauwe kleur van het filter.

Opgeloste issues
De afgelopen periode zijn er ook een aantal issues opgelost in de app. Het onderstaande issue is ook vaak genoemd in dit topic:

Android/iOS:
- Wanneer je je buiten de EU bevond werd foutmelding 500-REF-401 getoond bij het afspelen van items (alleen wanneer je verbonden bent met Wi-Fi). Vanaf versie 6.1.1 wordt bij deze melding de uitleg getoond dat kijken buiten de EU niet is toegestaan.

Oude iTV app op toestellen met iOS 9
Sinds vorige week kun je met een iPad de oude app niet meer gebruiken (voor iPhones was dit al twee maanden het geval). De reden hiervoor is dat deze app nog op een oude backend draait, die binnenkort wordt uitgeschakeld. Met de nieuwe app bieden we ondersteuning vanaf iOS 10, dit is in lijn met bijvoorbeeld Netflix. We snappen dat dit helemaal niet wenselijk is tijdens het WK. Om te zorgen dat jullie toch naar het WK kunnen kijken, kun je vanaf woensdag 20 juni de oude app weer gebruiken. Na het WK wordt het gebruik van de oude app echter weer geblokkeerd.

MediaTek chipset
Op bepaalde android toestellen zie je een foutmelding met de tekst "Sorry...". De oorzaak hiervan ligt in de chipset (MediaTek) die sommige toestellen gebruiken. Mocht je je afvragen of jouw toestel ook deze chipset gebruikt, zoek het toestel dan even op op Tweakers bijvoorbeeld. Gebruikers met een MediaTek chipset kunnen ook naar het WK kijken. Ze kunnen nu live tv kijken op NPO 1, 2 en 3. Helaas is het nog niet mogelijk om naar andere kanalen te kijken of andere typen content.

Volgende updates
In de zomerperiode blijven we natuurlijk hard werken aan de iTV app en we willen graag elke maand een update van de app uitbrengen. We hebben nu twee updates gepland staan:
Juli: wijzigingen bij het inloggen. De mogelijkheid om binnenshuis automatisch in te loggen zal dan helaas komen te vervallen. In plaats daarvan log je eenmalig zelf in. Als je al een keer hebt ingelogd door zelf je inloggegevens in te vullen (bijvoorbeeld wanneer je buitenshuis bent), blijf je ingelogd en hoef je dus niks te doen.
Augustus: verschillende verbeteringen in On Demand, zoals een overzicht van de populairste series. Ook wordt de detailpagina van series aangepast; door het tonen van alle afleveringen uit het seizoen kun je eenvoudig de volgende aflevering van een serie kijken.

Tot slot
We zien ontzettend veel reacties en vragen voorbij komen op ons Forum. We weten dat er nog veel verbeterd kan worden en daar werken we ook ontzettend hard aan. Jullie reacties en feedback zijn altijd erg waardevol en worden meegenomen ter verbetering van de app, maar door de hoeveelheid aan reacties is het erg moeilijk om hier per klant op in te gaan.

wjb
Wijsgeer
  • June 26, 2018
Dat is een hele mooie ontwikkeling, kan ik eindelijk de gids weer beperken tot de zenders die ik interessant vind.
De update van juli kan me ook niet snel genoeg komen, het niet automatisch inloggen op het thuisnetwerk is mijns inziens een zeer goede ontwikkeling gezien het feit dat je bezoek wel toegang wilt kunnen geven tot jouw Internet via het wifi gastnetwerk, maar niet tot jouw TV omgeving.

• Deelnemer
  • June 26, 2018
App werkt totaal niet op Samsung S7 (Android 8.0), Samsung Tab (Android 8.1) of Samsung S5 (Android 7.0).
De ZIGGO app werkt fantastisch op alle 3 de apparaten! Geen haperingen, direct goed beeld. Dus overstappen...?
[Jammer dat Ziggo geen glasvezel heeft...🤔 ]

• Helper
  • June 26, 2018
Ipad mini met IOS 9 kan niet installeren, of is dat geen oude Ipad?