Skip to main content
Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

• March 28, 2018
  • 1524 reacties
  • 181250 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1524 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 26, 2018
Dat is een hele mooie ontwikkeling, kan ik eindelijk de gids weer beperken tot de zenders die ik interessant vind.
De update van juli kan me ook niet snel genoeg komen, het niet automatisch inloggen op het thuisnetwerk is mijns inziens een zeer goede ontwikkeling gezien het feit dat je bezoek wel toegang wilt kunnen geven tot jouw Internet via het wifi gastnetwerk, maar niet tot jouw TV omgeving.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Maar is het niet zo dat als jouw bezoek, aangekoppeld aan jouw (gast)wifi, in de browser naar interactievetv.nl gaat, automatisch ingelogd wordt op die site? En dus ook jouw opnames kan verwijderen.. Volgens mij wel. En ik vind dat dit een bug in het systeem is.

wjb
Wijsgeer
  • June 26, 2018
Maar is het niet zo dat als jouw bezoek, aangekoppeld aan jouw (gast)wifi, naar interactievetv.nl gaat, automatisch ingelogd wordt op dit site?Dat klopt, ook daar moet dat gaan gebeuren dus heb ik interactievetv.nl en itvonline.nl op mijn wifi gastnetwerk geblokkeerd, net als dat www.kpn.com op ons wifi gastnetwerk geblokkeerd is, zodat er ook geen gebruik gemaakt kan worden van de KPN servicetools.

Ik kijk eigenlijk nooit via de sites, maar voor dit topic benaderde ik interactievetv.nl even via Chrome op mijn Android tablet (Huawei MediaPad M3). Tot mijn grote verbazing werkte het en kon ik zowaar televisie kijken. Dit had ik op mijn Android tablet en telefoon nog nooit gezien. Maar goed, misschien wel interessant als alternatief voor de mensen die via de app nog niet kunnen kijken vanwege een MediaTek chipset of iOS 9.
Niet geschoten is altijd mis. 😉

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 26, 2018
wjb, weet jij trouwens hoe het zit als een gast is aangekoppeld aan de FON-wifi? Kan de gast dan via interactievetv.nl ook bij je opnames? Ik mag hopen van niet. (Ik kan het zelf hier niet testen, omdat zowel laptop als mobiel geen verbinding met mijn FON willen maken.)

wjb
Wijsgeer
  • June 26, 2018
wjb, weet jij trouwens hoe het zit als een gast is aangekoppeld aan de FON-wifi? Kan de gast dan via interactievetv.nl ook bij je opnames? Ik mag hopen van niet. (Ik kan het zelf hier niet testen, omdat zowel laptop als mobiel geen verbinding met mijn FON willen maken.)Nee, gelukkig niet. KPN Fon staat helemaal los van jouw eigen netwerk en als dat niet het geval zou zijn geweest, dan zou ik KPN Fon allang uitgezet hebben. Ik moet er niet aan denken dat het boevengilde buiten op straat verbinding zou kunnen maken met mijn netwerk waar ook mijn alarminstallatie op aangesloten is. 😉

• June 26, 2018
Dat is een hele mooie ontwikkeling, kan ik eindelijk de gids weer beperken tot de zenders die ik interessant vind.
De update van juli kan me ook niet snel genoeg komen, het niet automatisch inloggen op het thuisnetwerk is mijns inziens een zeer goede ontwikkeling gezien het feit dat je bezoek wel toegang wilt kunnen geven tot jouw Internet via het wifi gastnetwerk, maar niet tot jouw TV omgeving.

Ik ben het hier helemaal mee eens. Maar is het niet zo dat als jouw bezoek, aangekoppeld aan jouw (gast)wifi, in de browser naar interactievetv.nl gaat, automatisch ingelogd wordt op die site? En dus ook jouw opnames kan verwijderen.. Volgens mij wel. En ik vind dat dit een bug in het systeem is.

Huhh wat echt🤔 dat is inderdaad zorgwekkend.

• June 26, 2018
Dat is idd niet handig en ook niet echt slim. Je zou toch zeggen dat het niet echt moeilijk zou moeten zijn. Spijt dat ik de update heb doorgezet.Dat had toch wel gemoeten, de oude backend servers, waar de oude iTV app op Android en iOS gebruik van maken, zullen medio juli op zwart gaan en daarmee zullen de oude apps dan ook niet meer werken.
Laten we hopen dat KPN snel in staat is weer een volwaardige Videloand sectie in de app op te nemen.

Ook voor de oude backend weer werdt aangezet functioneerde de oudere android apps prima ik meende dat alleen ios problemen gaf.
Dus voor android verwacht ik weinig problemen wel ben ik van mening dat de vernieuwde app te kort is getest en niet breed genoeg, of de ervaringen voor een deel van tafel geschoven om een eigen deadline te halen.

wjb
Wijsgeer
  • June 26, 2018
Ook voor de oude backend weer werdt aangezet functioneerde de oudere android apps prima ik meende dat alleen ios problemen gaf.De oude backend is helemaal nog niet uit geweest,.

...wel ben ik van mening dat de vernieuwde app te kort is getest en niet breed genoeg, of de ervaringen voor een deel van tafel geschoven om een eigen deadline te halen.Helemaal eens, er is tijdens de pilot ook duidelijk aangegeven dat de app nog niet productierijp was en desondanks is deze toch uitgerold.

• June 26, 2018
Op het Telfort forum werd dit wel genoemd als de verklaring toen ios 9 gebruikers ineens naar een zwart scherm keken.
Dat het daarom mede vanwege het wk tijdelijk weer is aan gezet, en met de tour de france heeft iedereen dus pech?

wjb
Wijsgeer
  • June 26, 2018
Op het Telfort forum werd dit wel genoemd als de verklaring toen ios 9 gebruikers ineens naar een zwart scherm keken.
Dat het daarom mede vanwege het wk tijdelijk weer is aan gezet, en met de tour de france heeft iedereen dus pech?
Het is niet de oude backend die weer aangezet is, maar een oude versie van de app die teruggezet is zodat weer gebruik gemaakt wordt van de oude backend.

• Helper
  • June 27, 2018
Alleen als je de app had heb je kans. Nieuwe klanten hebben geen enkele optie de app te installeren want de app installer voorkomt het.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 27, 2018
Ik heb sinds de introductie van de nieuwe App voor ITV niets anders dan ellende.
Laatste maanden crasht de app direct bij opstarten keer op keer.
Hierover heb ik al contact met KPN en ze zoeken het uit, want mijn telefoon ( Oneplus 2 , android 6.0.1. security patch okt 2017) staat op de lijst dat de app daadwerkelijk moet werken ( zgn ondersteunde toestel).

maar het werkt niet. Bijna beschamend hoe lang dit duurt en hoe instabiel deze app is. Vind het nu zelfs vervelend worden. Dat je een nieuwe app introduceert, prima. Maar dat er zoveel issues mee zijn en dat er zo veel gebruikersgroepen vanaf begin verstoord zijn. Ik heb in maanden niet probleem loos via een app tv kunnen kijken. En het zit toch echt in de dienstenpakket van KPN.
Mag gewoon niet gebeuren. En ja een foutje zit in een kleine hoek. Maar hier is er geen sprake meer van een kleine hoek dacht ik zo en het duurt nu we weer echt lang.

Erwin van KPN
Moderator
Er zijn veel klachten over haperende streams. Dat is ons ook niet ontgaan. Met name bij het WK. Uiteraard hebben we jullie feedback doorgestuurd naar de verantwoordelijke partijen. Er is gisteren een aanpassing gedaan die voor aanzienlijke verbetering moet zorgen. Deze verbetering staat los van de app voor de duidelijkheid.
We hebben een wijziging doorgevoerd die de streams stabieler maken. Mochten klanten nog steeds problemen ervaren, dan vinden we het ook interessant om daar een signaal over te ontvangen. Dit nemen we mee in de verdere analyses.

• Helper
  • June 27, 2018
De eerste feedback: een avond met genoegen kunnen kijken, praktisch probleemloos. Een verademing sinds weken 's avonds niet kunnen kijken.
Even op RTL 4 tussen 21:30 en 21:45 haperingen, verder op meerdere zenders getest, Nederlandse en buitenlandse zenders: prima. Hopelijk een definitieve aanpassing, Erwin.
Op Android 7.0 op Moto G4 plus,

wjb
Wijsgeer
  • June 28, 2018
YES, een favorietenlijst. ☺️

Wel jammer dat de zoeken functionaliteit geen rekening houdt met de ingestelde favorietenlijst waardoor zoekresultaten altijd dubbel of zelfs driedubbel getoond worden.. 😟

Waarom zijn uitzendingen van de "HD" zenders overigens niet terug te kijken? (Bugje?)

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 28, 2018
Waarom is het KPN opstart logo van de app op iOS niet meer in HD? Sinds 6.0.1 (13 april update) is dit naar SD gegaan. Op mijn Andoid telefoon is het logo wel keurig in HD.

• Deelnemer
  • June 28, 2018
Worden deze berichten wel serieus genomen door KPN? Twee dagen geleden gepost en geen reacties. Moet zeker via de social media gedaan worden om reacties te krijgen...😡
Admin: reactie verplaatst naar bestaand topic

Spacestar
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • June 28, 2018
Ik denk dat de beste app bouwers bij de concurrent zitten!?
Admin: reactie verplaatst naar bestaand topic

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Waarom is het KPN opstart logo van de app op iOS niet meer in HD? Sinds 6.0.1 (13 april update) is dit naar SD gegaan. Op mijn Andoid telefoon is het logo wel keurig in HD.
Foutje, bedankt? Geen idee, lijkt me niet iets wat ze expres hebben gedaan 😃 Ik geef het door.

Evenals jouw favorieten-feedback, wjb.

En wat betreft het HD terugkijken, vraag ik even na, maar staat mij bij dat daar een logische verklaring voor is.

Glingko
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 28, 2018
Favorietenlijst werkt nog niet echt goed op de iPad als ik de app sluit is de lijst weer leeg.
En bij sommige zenders zie je het hart icoontje niet bijvoorbeeld Veronica.
Op mijn Android smartphone werkt het wel goed.

wjb
Wijsgeer
  • June 28, 2018
Het lijkt er op dat, als je om wat voor een reden dan ook uitgelogd bent/wordt, de favorietenlijst verloren gaat. Dat is niet handig. 🙁 Ook onder Android gebeurt dit.

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • June 29, 2018
Het lijkt er op dat, als je om wat voor een reden dan ook uitgelogd bent/wordt, de favorietenlijst verloren gaat. Dat is niet handig. 🙁 Ook onder Android gebeurt dit. Ik zal dit meteen doorgeven aan Nikki! Ai, ik wilde je net feliciteren wjb. Dat is inderdaad niet handig 😢

wjb
Wijsgeer
  • June 29, 2018
Het lijkt er op dat, als je om wat voor een reden dan ook uitgelogd bent/wordt, de favorietenlijst verloren gaat. Dat is niet handig. 🙁 Ook onder Android gebeurt dit. Ik zal dit meteen doorgeven aan Nikki! Ai, ik wilde je net feliciteren wjb. Dat is inderdaad niet handig :'(Als het goed is, dan is dit een tijdelijk probleem immers:
Juli: wijzigingen bij het inloggen. De mogelijkheid om binnenshuis automatisch in te loggen zal dan helaas komen te vervallen. In plaats daarvan log je eenmalig zelf in. Als je al een keer hebt ingelogd door zelf je inloggegevens in te vullen (bijvoorbeeld wanneer je buitenshuis bent), blijf je ingelogd en hoef je dus niks te doen.

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • June 29, 2018
Het lijkt er op dat, als je om wat voor een reden dan ook uitgelogd bent/wordt, de favorietenlijst verloren gaat. Dat is niet handig. 🙁 Ook onder Android gebeurt dit. Ik zal dit meteen doorgeven aan Nikki! Ai, ik wilde je net feliciteren wjb. Dat is inderdaad niet handig :'(Als het goed is, dan is dit een tijdelijk probleem immers:
Juli: wijzigingen bij het inloggen. De mogelijkheid om binnenshuis automatisch in te loggen zal dan helaas komen te vervallen. In plaats daarvan log je eenmalig zelf in. Als je al een keer hebt ingelogd door zelf je inloggegevens in te vullen (bijvoorbeeld wanneer je buitenshuis bent), blijf je ingelogd en hoef je dus niks te doen.
Daar heb je gelijk in. Ik kaart het alsnog even aan. Just in case 🙂 Thanks!

• Deelnemer
  • June 29, 2018
Zo jammer, want voorheen werkte het wel goed.

wjb
Wijsgeer
  • June 29, 2018
Ik ben wel benieuwd welke bug er zo urgent verholpen moest worden waardoor binnen 24 uur een tweede update (versie 6.1.2) uitgerold is.