Skip to main content
Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

• March 28, 2018
  • 1524 reacties
  • 181250 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1524 reacties

• Helper
  • August 16, 2018
Gefeliciteerd allen met de langverwachte iTV app mét casten
Hier (nog een paar dagen Spanje) met een goede internetverbinding een Top-beeld op mijn Samsung smart TV. Eindelijk.
En nou niet weer gaan zeuren dat dit of dat ontbreekt🤐 . Het heeft (te) lang geduurd maar dan heb je ook iets moois!
Prachtige app moet ik zeggen

Beste Reynder, werkt de App zonder een extra Google Chromecast dongle op de Samsung Smart TV? Ik heb zelf een Samsung QLED QE49QF7 en wil streamen van een Android telefoon of Apple iPad. Bij geen van beide komt het casting icoontje in beeld ondanks dat ze op hetzelfde netwerk zitten. Casten vanaf Youtube werkt zonder problemen, maar niet in de KPN app. Vandaar dat ik me afvraag of KPN iTV streamen via chromecast direct naar een Samsung (of ander merk) Smart TV kan gaan zonder dongle.

Nee gaat niet werken. Je hebt echt een Google Chromecast nodig.

• Helper
  • August 16, 2018
Tenzij je een tv hebt die draait op Android TV van oa Philips en Sony, dan kan het wel

wjb
Wijsgeer
  • August 16, 2018
Vandaar dat ik me afvraag of KPN iTV streamen via chromecast direct naar een Samsung (of ander merk) Smart TV kan gaan zonder dongle.Naar een Android TV kan zonder Chromecast dongle vanuit de iTV app gecast worden. Dat komt omdat de Chromecast functionaliteit in Android smart TV's geïntegreerd is.

Forum|alt.badge.img+16
  • Forum titaan
  • August 17, 2018
Er zijn tv's die Google Chromecast hebben ingebouwd. Daarmee moet het wel lukken.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 17, 2018
Gisteravond weer een paar opnames bekeken via de chromecast. Wederom viel mij daarbij op dat er van alles mankeert aan de interface van de itv-app. Ben ik nou echt de enige die hier last van heeft?

• Topper
  • August 19, 2018
De KPN iTV app werkt wel op mijn mobiel maar niet op m'n tablet. Alle andere apps die je via chromecast kan activeren werken op beide toestellen wel, alleen de KPN iTV app dus niet. Kan het te maken hebben met de Andriod versie (op mijn mobiel draait 7.0 op mijn tablet 4.4)

wjb
Wijsgeer
  • August 19, 2018
De KPN iTV app werkt wel op mijn mobiel maar niet op m'n tablet. Alle andere apps die je via chromecast kan activeren werken op beide toestellen wel, alleen de KPN iTV app dus niet. Kan het te maken hebben met de Andriod versie (op mijn mobiel draait 7.0 op mijn tablet 4.4)Dat heeft waarschijnlijk te maken met de chipset van jouw tablet. Waarschijnlijk heeft jouw tablet een chipset van MediaTek of van Spreadtum en die lijkt (nog) niet goed om te kunnen gaan met het Digital Rights Management dat door de iTV app gebruikt wordt.
Ik hoop dat KPN snel met een oplossing zal komen.

• Topper
  • August 19, 2018
De KPN iTV app werkt wel op mijn mobiel maar niet op m'n tablet. Alle andere apps die je via chromecast kan activeren werken op beide toestellen wel, alleen de KPN iTV app dus niet. Kan het te maken hebben met de Andriod versie (op mijn mobiel draait 7.0 op mijn tablet 4.4)Dat heeft waarschijnlijk te maken met de chipset van jouw tablet. Waarschijnlijk heeft jouw tablet een chipset van MediaTek of van Spreadtum en die lijkt (nog) niet goed om te kunnen gaan met het Digital Rights Management dat door de iTV app gebruikt wordt.
Ik hoop dat KPN snel met een oplossing zal komen.

Dat hoop ik ook. Als ik de app download krijg ik de melding dat het mogelijk is dat de app mogelijk niet geoptimaliseerd is. Dat blijkt dus.

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 21, 2018
Onder iOS zag ik allemaal nog oude opnames staan, die ik had verwijderd, en geplande opnames waren er ook niet. Na uitloggen/inloggen was dit weer gefixed. Waren via de TV-ontvanger ingepland.

Ik zeg het maar even...

StefanvandenHeuvel
Topper
Forum|alt.badge.img
Is er al bekent of/wanneer er een Android TV geschikte versie van de app komt? Zag gisteren nieuws voorbij komen op Tweakers dat de concurrent er mee aan het testen is.

wjb
Wijsgeer
  • August 22, 2018
Ik denk niet dat die er gaat komen en anders maximaal met 720p kwaliteit. Het zou commercieel erg onhandig zijn om met een 1080i app te komen. Waarom dat onhandig is ... daar mag je zelf nog even over nadenken.

• Topper
  • August 22, 2018
Is er al wat bekend over wanneer de app naar behoren gaat functioneren? Zie alle negatieve beoordelingen in de app store....
Recent weer een keer uitgeprobeerd op mijn Lenova tablet en liep na een paar minuten weer vast... 😞.
Nu was ik zeer tevreden over KPN maar ik vind dat ze nu niet leveren waar ik voor betaal. Sterker nog, als Ziggo nu dezelfde prijzen voor Fox gaat hanteren zou ik overstappen zeker overwegen. Nadeel is dat mijn mobiele abo nog 1 jaar doorloopt en die dan weer duurder wordt.
Maar goed misschien kan ik daar ook wel onderuit aangezien KPN zijn beloften ook niet nakomt.
Maw ik ben zeker niet meer tevreden over KPN en eigenlijk is het een schande dat z'on groot bedrijf geen fatsoenlijke app kan leveren die het de diverse besturingssystemen goed doet!
Zou ook leuk zijn als KPN eens met een statement komt.

StefanvandenHeuvel
Topper
Forum|alt.badge.img
Waarom dat onhandig is ... daar mag je zelf nog even over nadenken.
Als het gunstig is voor een bedrijf als Ziggo waar TV de core business is om een Android TV app te hebben, is er weinig voordeel voor KPN om als uitdager op dat gebied dat niet te kunnen leveren en achter de feiten aan te lopen. Je kunt dan nog signaal kwaliteit verbinden aan het type abonnement (zoals Netflix en zo ook al doen met 4K), en het aantal Android TV's wat je kunt koppelen beperken per huishouden of het aantal streams gelijktijdig limiteren op een account, eventueel door terugsturen van een TV box of die niet mee bestellen.
Let wel, de klant kan ook voor 40-50 Euro een Chinese Android box kopen en daar de iTV app op zetten en die box op de TV (of monitor) aansluiten.

StefanvandenHeuvel
Topper
Forum|alt.badge.img
Is er al wat bekend over wanneer de app naar behoren gaat functioneren? Zie alle negatieve beoordelingen in de app store....
Recent weer een keer uitgeprobeerd op mijn Lenova tablet en liep na een paar minuten weer vast...

Heeft het ooit gewerkt voor je? Welke Lenovo tablet heb je, en op welke versie Android of Windows draait die tablet?

• Topper
  • August 22, 2018
Recent weer een keer uitgeprobeerd op mijn Lenova tablet en liep na een paar minuten weer vast...

Heeft het ooit gewerkt voor je? Welke Lenovo tablet heb je, en op welke versie Android of Windows draait die tablet?

De oude app werkte goed. De nieuwe app eigenlijk nooit.
Ik heb een vrij nieuwe Lenovo tablet met Android 7.
Maar kijk eens bij de reviews in de app store. Zoveel negatieve beoordelingen komen niet uit de lucht vallen.

StefanvandenHeuvel
Topper
Forum|alt.badge.img
Ik heb zelf gelukkig geen last van de klachten, maar lees hier en daar wel dat er een issue is met bepaalde merken processors bijvoorbeeld. Vandaar ook de vraag welke tablet je exact hebt. Verder, misschien is het mogelijk een oudere versie van de app te gebruiken voor nu en auto update uit zetten van die app, dan ben je even geholpen totdat de nieuwe app uit beta komt.

• Topper
  • August 24, 2018
Jammer dat er niemand van KPN zelf reageert.... Zou netjes zijn als ze wat duidelijkheid scheppen.

Joran
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+28
  • Oud Moderator
  • August 24, 2018
De volgende update van de app gaat helaas nog een aantal weken duren. Ik hoop dat je daarmee weer als vanouds gebruik kunt maken van de app maar ik weet het niet zeker. Ik heb niets specifieks gehoord over Lenovo. Kun je het typenummer van de tablet nog doorgeven?

wjb
Wijsgeer
  • August 24, 2018
De volgende update van de app gaat helaas nog een aantal weken duren.Dat betekent dus ook voorlopig geen verbetering van de on-demand functionaliteit van de app.

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 27, 2018
iOS: Nieuwe Update

Versie 6.2

27 aug. 2018
Terwijl iedereen genoot van het lekkere weer, zijn wij op kantoor gebleven om aan de app te werken. Dus ga er even voor zitten, want hier komt het lijstje met nieuwe functionaliteiten:

- Je vindt een overzicht van populaire series in het Kijken-menu bij ‘Series’
- Bingewatchen is een stuk makkelijker geworden: klik op de detailpagina van een serie op 'Meer afleveringen' om alle afleveringen uit dat seizoen te zien
- Gebruik 'Primetime' in het Kijken-menu om in één oogopslag te zien wat er ’s avonds op tv is of wat je afgelopen week hebt gemist
- In de TV Gids op tablets kun je nu ook snel naar een andere zender door te klikken op ‘Snel naar…’
- De ‘Nu op TV’ pagina heeft een kleine make-over gekregen: we tonen alle programma’s die nu én straks op tv zijn

• Deelnemer
  • August 27, 2018
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer even! Afgelopen tijd zijn we erg druk geweest met het oplossen van issues die duidelijk werden na de live-gang van de app. Zo werkt de app nu weer op iPads met iOS 10.3.3, en ook op Android hebben we al twee app updates gedaan. Maar.. Zoals jullie zelf ook merken zijn nog niet alle problemen hiermee opgelost.

Vooral op Android blijken een aantal toestellen problemen te hebben met het afspelen van streams. Op deze toestellen zie je een foutmelding met de tekst "Sorry...". De oorzaak hiervan ligt in de chipset (MediaTek) die sommige toestellen gebruiken. Mocht je je afvragen of jouw toestel ook deze chipset gebruikt, zoek het toestel dan even op op Tweakers bijvoorbeeld.

Nu we de oorzaak weten van dit probleem, zijn we hard aan de slag gegaan om het op te lossen. Zodra de fix er is, brengen we uiteraard weer een app update uit.

Namens iTV apps,

Nikki

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 28, 2018
Even mogen spelen met nieuwe iOS update. Die thumbnails op het hoofdscherm dat laden blijft lang duren, .to.v. andere apps. Ook het scrollen/swippen gaat maar schokkerig. Vooral op een iPad 10.5 is dit geen pretje, zeker met dat 120Hz scherm, is dat uitermate vervelend.

Het opstartlogo is nog steeds in SD. Begreep dat Erik dit wel heeft doorgegeven, maar er nog niet in zit?

• Deelnemer
  • August 28, 2018
Hier ook probleem met een Smartphone waar een Mediatekening chipset in zit. De app werkt wel op de smartphone, het casten via Chrome niet (cast icoon is er niet). Op oudere LG telefoon werkt alles naar behoren.
Gek genoeg weten de mensen bij de klantenservice van KPN dit niet.....

Heeft KPN zelf al een idee wanneer dit probleem wordt opgelost en het casten ook via apparaten met Mediatek chipsets gaat werken?

HenkHoogvliet
Topper
Forum|alt.badge.img
De app (versie 6.2) werkt niet op mijn iPhone SE met iOS 11.4.1.
Maak thuis gebruik van WiFi en ben ingelogd met KPN ID.
Zodra ik een programma wil gaan kijken heb ik een zwart scherm met groen ronddraaiende cirkel...
Alle tips geprobeerd (app opnieuw installeren, iPhone opnieuw opstarten).
Waarom werkt het niet?

• Deelnemer
  • September 4, 2018
Ik kan sinds de update geen programma's meer kijken. Hij geeft continu een fout aan. Ook met de dingen die ik heb opgenomen en zo. Hoop dat hier een oplossing voor is want dit is echt niet leuk meer.