Skip to main content
Vraag

De iTV app van KPN met Chromecast ondersteuning

• March 28, 2018
  • 1524 reacties
  • 181252 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1524 reacties

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik heb het even gecheckt @Paul_, bij mij geen haperingen. @ITVkijker welke iPad versie heb je? Ik heb de iPad Pro 12,9 inch 3e generatie.

Trouwens die Favorieten vind ik fijn. Ziggo Sport staat gelijk vooraan. 😉

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 15, 2020

Ik heb het even gecheckt @Paul_, bij mij geen haperingen. @ITVkijker welke iPad versie heb je? Ik heb de iPad Pro 12,9 inch 3e generatie.

Trouwens die Favorieten vind ik fijn. Ziggo Sport staat gelijk vooraan. 😉

Zoals aangegeven de iPad 10,5 uit 2017.  Dat is een Pro model.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Me vriendin heeft een iPad Air 2019, ook daar werkt de ITV-app prima. Raar dat ie bij jou dan zo vreemd doet. Heb je de app eens verwijderd en de app eens opnieuw geïnstalleerd? Heb je de iPad een geforceerd uitgeschakeld? Volumeknop + daarna - indrukken, en daarna de powerknop ingedrukt houden totdat ie uitvalt, en dat de Apple logo weer in beeld komt. Althans dat werkt bij mij iPad zo om hem geforceerd opnieuw op te laten starten.

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • July 15, 2020

Me vriendin heeft een iPad Air 2019, ook daar werkt de ITV-app prima. Raar dat ie bij jou dan zo vreemd doet. Heb je de app eens verwijderd en de app eens opnieuw geïnstalleerd? Heb je de iPad een geforceerd uitgeschakeld? Volumeknop + daarna - indrukken, en daarna de powerknop ingedrukt houden totdat ie uitvalt, en dat de Apple logo weer in beeld komt. Althans dat werkt bij mij iPad zo om hem geforceerd opnieuw op te laten starten.

Ja, van alles al geprobeerd.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik kom er trouwens achter als ik “een favorieten” lijst wil maken dat het op alle devices wordt gesynchroniseerd. Dat zou ik graag anders zien. Ik zou het fijn vinden als je een profiel kunt aanmaken. Me moeder houd van 192TV, me vriendin 538TV en ik Ziggo Sport. Maar nu staat het bij me vriendin en me moeder hetzelfde favorietenlijst, ik zou dit graag zien dat ieder persoonlijk een lijst kan maken. Want dit kan ook bij ITV via de ontvanger. Ik denk dat @wjb hier ook voorstander van  is.

Hopelijk kan dit gerealiseerd worden, want dit werkt op Netflix ook zo, me vriendin en me moeder en ik hebben een eigen profiel met films en series. Dan zou het ook moeten werken met de app.

wjb
Wijsgeer
  • July 15, 2020

Ik denk dat @wjb hier ook voorstander van  is.

Daar ben ik zeer zeker een voorstander van.

Ik zou willen dat elk lid van het huishouden zijn/haar eigen KPN ID heeft die gekoppeld is aan het abonnement.

Zo'n KPN ID kan dan zijn eigen iTV profiel hebben, maar ook zou je daarmee kunnen bewerkstelligen dat je jouw eigen mobiele abonnement kunt inzien en MB's kunt delen terwijl het contract van dat mobiele abonnement alleen door de hoofd KPN ID beheerd/gewijzigd kan worden.

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ik denk dat @wjb hier ook voorstander van  is.

Daar ben ik zeer zeker een voorstander van.

Ik zou willen dat elk lid van het huishouden zijn/haar eigen KPN ID heeft die gekoppeld is aan het abonnement.

Zo'n KPN ID kan dan zijn eigen iTV profiel hebben, maar ook zou je daarmee kunnen bewerkstelligen dat je jouw eigen mobiele abonnement kunt inzien en MB's kunt delen terwijl het contract van dat mobiele abonnement alleen door de hoofd KPN ID beheerd/gewijzigd kan worden.

Dat zou ook een idee zijn. Maar dan komt KPN zeker met die Entertainment korting (Hussel/Compleet) in de knoop. Ik denk dat het systeem niet daarop ingericht is. 🤔

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Ze zullen hier eventueel Profielen kunnen toevoegen:

Nu staat er alleen “IK” en “KIDS”, Daar zou ook kunnen staan:

Dennis (IK), Me vriendin, me moeder, en daarna KIDS. 

wjb
Wijsgeer
  • July 15, 2020

Dat zou ook een idee zijn. Maar dan komt KPN zeker met die Entertainment korting (Hussel/Compleet) in de knoop. Ik denk dat het systeem niet daarop ingericht is. 🤔

Die entertainmentkorting ligt gewoon op het abonnement dus dat zal geen probleem zijn.

Ik denk overigens dat KPN best wel bezig is met iets te bedenken om iedereen een eigen KPN ID te geven omdat dit toch wel veel voordelen heeft. De toekomst zal het leren.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • July 16, 2020

Ja, klopt hoor. Is wel vaker over gesproken. Verschillende accounts (zoals Netflix bijv. heeft) staat zeker op de wensenlijst. Is wel een hele grote wijziging dat impact heeft op meerdere plekken (app/back end/opnameplatform). Daar lopen op dit moment al grote projecten voor waar we de vruchten van gaan plukken, maar daardoor duren dit soort innovaties langer.

Sjoerd-nmgn
Topper
  • Topper
  • July 16, 2020

Ik heb de nieuwe update van de app binnen en de tijdlijn is verdwenen als ik een video cast naar mijn chromecast. Ik kan dus niet meer skippen tijdens het kijken van de video (die irritante reclames moet ik nu verplicht kijken).

Is dit bewust gedaan? Of is het een bug?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • July 16, 2020

Hoi Sjoerd. Hier ook even getest met een opname en met een On Demand film. Hier kan ik nog wel gewoon scrollen in de balk. Jij ook iOS?

Sjoerd-nmgn
Topper
  • Topper
  • July 16, 2020

Hi Paul,

Ik heb dit getest met een TV programma van Discovery channel.

Die heb ik gisteren gemist en terug gekeken. De tijdlijn balk is daar niet zichtbaar voor mij.

Ja ik heb ook iOS. Net de update gedaan van Apple.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • July 16, 2020

Bij de commerciële omroepen kun je inderdaad niet spoelen als je een item kijkt via ‘Terugkijken’. Maar dit is geen nieuwe ontwikkeling.. Dit is iets wat vanuit de zenders zo is bepaald. Bij opnames kan het wel natuurlijk.

Sjoerd-nmgn
Topper
  • Topper
  • July 16, 2020

Bij de commerciële omroepen kun je inderdaad niet spoelen als je een item kijkt via ‘Terugkijken’. Maar dit is geen nieuwe ontwikkeling.. Dit is iets wat vanuit de zenders zo is bepaald. Bij opnames kan het wel natuurlijk.

Dit was eergisteren nog wel mogelijk. Heb nooit problemen gehad op geen enkele comm. zender.

Dit is dus pas sinds gisteren veranderd?

• July 16, 2020

Nee, al tijden geleden, maar het maakt verschil of je een opname bekijkt (doorspoelen wel mogelijk) of terugkijkt (doorspoelen niet mogelijk).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 17, 2020

Sjoerd-nmgn: 

Die heb ik gisteren gemist en terug gekeken. De tijdlijn balk is daar niet zichtbaar voor mij.

Nee, al tijden geleden, maar het maakt verschil of je een opname bekijkt (doorspoelen wel mogelijk) of terugkijkt (doorspoelen niet mogelijk).

Bij Discovery is doorspoelen / vooruit zetten bij Terugkijken gewoon mogelijk (toegestaan).

• July 17, 2020

Ja, bij de NPO-zenders en nog een aantal anderen ook, maar dat weet je vast zelf ook wel. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 17, 2020

Dennis: Ik kom er trouwens achter als ik “een favorieten” lijst wil maken dat het op alle devices wordt gesynchroniseerd.

Op mijn laptop zie ik dat niet. En op de Samsung televisie app is dat al helemaal onmogelijk, die heeft dat eerste scherm (tv.kpn.com/welkom) niet. Alleen ‘tv kijken’ ‘gids’ ‘opnamen’ ‘films’ en ‘series’.

In mijn phone heb ik 8 favorieten. De app in de TV en de site tv.kpn.com ondersteunen geen favorieten.

Sjoerd-nmgn
Topper
  • Topper
  • July 17, 2020

Sjoerd-nmgn: 

Bij Discovery is doorspoelen / vooruit zetten bij Terugkijken gewoon mogelijke (toegestaan).

Klopt helemaal Peter. 3 dagen terug kon ik nog gewoon een uitzending terug kijken, casten en doorspoelen via de tijdlijn. Overigens is dit altijd mogelijk geweest bij mij aangezien ik dit elke avond doe om boven TV te kunnen kijken… en nu ineens niet meer. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Klopt helemaal Peter. 3 dagen terug kon ik nog gewoon een uitzending terug kijken, casten en doorspoelen via de tijdlijn. Overigens is dit altijd mogelijk geweest bij mij aangezien ik dit elke avond doe om boven TV te kunnen kijken… en nu ineens niet meer. 

Lukt het doorspoelen bij Discovery nog wél als je niet gaat casten, maar via de app zelf kijkt? Ik heb dit net zelf getest in de app op m'n Samsung en daar heb ik bij een aantal random gekozen Discovery programma's een tijdlijn en kan ik zonder problemen doorspoelen. Als dat bij jou ook wel lukt, en de tijdlijn verdwijnt zodra je gaat casten, dan weten we waar het mis gaat. Zou je ook eens een aantal programma's van de NPO willen testen? Die zouden ook zonder problemen doorgespoeld moeten kunnen worden.

Sjoerd-nmgn
Topper
  • Topper
  • July 18, 2020

Lukt het doorspoelen bij Discovery nog wél als je niet gaat casten, maar via de app zelf kijkt? Ik heb dit net zelf getest in de app op m'n Samsung en daar heb ik bij een aantal random gekozen Discovery programma's een tijdlijn en kan ik zonder problemen doorspoelen. Als dat bij jou ook wel lukt, en de tijdlijn verdwijnt zodra je gaat casten, dan weten we waar het mis gaat. Zou je ook eens een aantal programma's van de NPO willen testen? Die zouden ook zonder problemen doorgespoeld moeten kunnen worden.

Hi Maja,

zonder Casten heb ik wel een tijdlijn. Zodra ik ga casten heb ik geen tijdlijn. Dit is bij alle zenders die ik heb getest waaronder NPO1 en discovery channel.

gr Sjoerd 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Duidelijk, dan gaat het dus mis bij het casten. Zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw installeren? Ik ben benieuwd of de tijdlijn dan weer tevoorschijn komt!

Sjoerd-nmgn
Topper
  • Topper
  • July 19, 2020

Zo juist gedaan maar de tijdlijn is nog steeds weg bij NPO, discovery en andere kanalen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi @Sjoerd-nmgn. Hier heb ik niet gelijk een antwoord op. We gaan dit navragen bij een achterliggende afdeling. Zodra we een antwoord hebben op jouw vraag komen we er op terug!