Skip to main content

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ App is een nieuwe app en vervangt de oude KPN Interactieve TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineaire tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. Op jouw profiel kun je instellen welke streamingdiensen je zichtbaar wil hebben in de app.

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

Profielen

 

Maak het persoonlijk

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

Een profielnaam mag je zelf verzinnen en een profielfoto is niet verplicht. Persoonlijke aanbevelingen krijg je alleen indien je toestemming geeft. 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel. Wil je liever geen aanbevelingen? Dan kun je dit bij de profielinstellingen uitzetten.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

 

 

 

Nieuw: Ontdek Sport statistieken toegevoegd! dBeta]

We hebben een hele gave sport feature in de TV+ app toegevoegd.  Daar kun je de uitslagen, wedstrijden, poulestanden en speeldata inzien met een heleboel statistieken per wedstrijd! Selecteer jouw favoriete landen en ontvang meldingen wanneer de wedstrijd begint en wanneer er gescoord wordt. Dat maakt het volgen van het EK via de App nog leuker en overzichtelijker. 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Ja. in de App Store en de Play Store kun je KPN TV+ App vinden en downloaden.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de telefoon/tablet draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

De eerste stap is gezet om het Pluspakket on demand toe te voegen aan de TV+ App. Je vindt een groot gedeelte van de films in de tegelrij ‘Films in het Pluspakket’ op de startpagina. Je ziet de films alleen als je ook daadwerkelijk het Pluspakket hebt.

Goed om te weten: de films komen nog niet naar voren via de zoekfunctie. De rest van de films (en series) worden z.s.m. toegevoegd.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 17-07-2024

Hi @Jantiel! Heb je het toestel al eens opnieuw opgestart sinds dit gebeurd en de app opnieuw geïnstalleerd? Benieuwd of het dan weer goed gaat. 🤞


Hoi Sanne, 

Vandaag werkt het weer.

Ik hoefde er verder niets voor te doen. Ik heb niet opnieuw opgestart en alle andere apps zoals Netflix werkten gewoon. Dus internetverbinding was ok. Ik heb ook niet opnieuw geïnstalleerd. Vreemde storing was het met alleen een zwart beeld met een kpn logo.


Het lijkt erop dat het in de nieuwe app niet meer mogelijk is om in opgenomen programma’s vooruit te spoelen. En dan bedoel ik programma’s die allang zijn afgelopen. Dat maakt de app wel een heel stuk minder goed bruikbaar, moet ik zeggen. Klopt het dat er op dit punt iets gewijzigd is? Belangrijker: komt de mogelijkheid om door te spoelen nog terug? 


Vanwege een vraag elders op het forum, nam ik zojuist een kijkje in mijn profiel. 
 

Tot mijn verbazing stonden naar liefst acht streamingdiensten aan bij “Mijn streamingdiensten”. Die had ik zelf echt niet aangezet, want ik gebruik er geen één. Ik mag aannemen dat KPN ze niet automatisch aanzet. Maar waarom stonden ze dan wel aan? 


Inderdaad, na het hierboven staande bericht gelezen te hebben blijkt na controle ook bij mij op 2 na alle streamingdiensten op AAN te staan.

Netflix en Apple-TV stonden uit.

Gewoon een ongewenste situatie.


@Noordzee en @srna513006 Hier idem dito. Ondanks dat ik laatst daar alles had uitgezet.

Maar, deze instelling gaat toch alleen over de zichtbaarheid van die diensten op het startscherm? Het is dus niet zo dat bij ‘AAN’ een abo is geactiveerd.


Maar toch is het ongewenst. 

@wjb  : Is dit bij jou ook gebeurd? 

 


Hier staat alleen Netflix aan en daar is gelukkig ook niets aan gewijzigd.

Maar, deze instelling gaat toch alleen over de zichtbaarheid van die diensten op het startscherm? Het is dus niet zo dat bij ‘AAN’ een abo is geactiveerd.

Klopt, maar het startscherm is mijns inziens ook zonder al die streamingdiensten al druk genoeg, dus elke streamingdienst die niet op het startscherm getoond wordt is al winst.

Ik zou willen dat ook andere tegelrijen onzichtbaar gemaakt kunnen worden want voor mij mogen ze vrijwel allemaal weg.


 Hallo allemaal! Ook onderstaande herken ik bij mijn eigen TV+ app. Ik heb er intern een melding van gemaakt!

Inderdaad, na het hierboven staande bericht gelezen te hebben blijkt na controle ook bij mij op 2 na alle streamingdiensten op AAN te staan.

Netflix en Apple-TV stonden uit.

Gewoon een ongewenste situatie.

 

Het lijkt erop dat het in de nieuwe app niet meer mogelijk is om in opgenomen programma’s vooruit te spoelen. En dan bedoel ik programma’s die allang zijn afgelopen. Dat maakt de app wel een heel stuk minder goed bruikbaar, moet ik zeggen. Klopt het dat er op dit punt iets gewijzigd is? Belangrijker: komt de mogelijkheid om door te spoelen nog terug? 

Dit herken ik dan weer niet. Jij hebt de nieuwste versie van de TV+ app? Zo ja, zou je een eigen topic met je vraag aan willen maken? Benoem hier ook even in om welke opnames het gaat (sommige of allemaal) en welk besturingssysteem je hebt. 


 Hallo allemaal! Ook onderstaande herken ik bij mijn eigen TV+ app. Ik heb er intern een melding van gemaakt!

Inderdaad, na het hierboven staande bericht gelezen te hebben blijkt na controle ook bij mij op 2 na alle streamingdiensten op AAN te staan.

Netflix en Apple-TV stonden uit.

Gewoon een ongewenste situatie.

 

Ik kom hier meteen even op terug: als het goed is krijgen mensen die de app voor het eerst gebruiken een ‘tool tip’ waarin uitgelegd wordt hoe je het uit kunt zetten. Het ‘hoort’ in eerste instantie aan te staan. 


 Hallo allemaal! Ook onderstaande herken ik bij mijn eigen TV+ app. Ik heb er intern een melding van gemaakt!

Inderdaad, na het hierboven staande bericht gelezen te hebben blijkt na controle ook bij mij op 2 na alle streamingdiensten op AAN te staan.

Netflix en Apple-TV stonden uit.

Gewoon een ongewenste situatie.

 

Ik kom hier meteen even op terug: als het goed is krijgen mensen die de app voor het eerst gebruiken een ‘tool tip’ waarin uitgelegd wordt hoe je het uit kunt zetten. Het ‘hoort’ in eerste instantie aan te staan. 

Maar ze horen niet spontaan weer aan te gaan nadat je ze eerder zelf uit gezet hebt en dat is wat hier mijns inziens aangekaart wordt.

Nu worden die instellingen wel gekopieerd naar alle apparaten waar hetzelfde profiel actief op is maar ik neem aan dat die streamingdiensten niet aangezet worden als je de TV+ app op een nieuw apparaat installeert en daarbij jouw bestaande profiel gebruikt.


Goedenavond, ik heb sinds kort de nieuwe kpn tv plus app gekregen. Ziet er goed uit maar hij onthoudt mijn login en wachtwoord niet. Elke keer moet ik opnieuw inloggen. Is hier een oplossing voor ?


Sorry  het werkt weer nadat ik de cache heb verwijderd 


Sorry  het werkt weer nadat ik de cache heb verwijderd 

Goed om te horen en dank voor het delen!


De app van nu:  19-05-24:

  1. Functie en vormgeving: Ik vind de profielen overbodig, ik wil mijn programma's niet delen met vrienden. Nog mijn vrienden in de app toevoegen. Het gaat jullie niet aan van welke streamingdiensten ik gebruik maak. . De vormgeving van de tv-gids onoverzichtelijk.
  2. Tecnische problemen:
    - de app is niet meer te streamen naar de chromecast. Het connectie symbool doet het gewoon niet.
    - Er wordt niet bijgehouden waar je gebleven bent met een programma. 

Graag de oude functionaliteit en vormgeving terug.


Dank voor de feedback @Caro83. De profielen zijn deels een kwestie van voorkeur. Je hoeft natuurlijk niks te delen met anderen als je dat niet wilt. Voordeel van de profielen is wel dat al je voorkeuren worden meegenomen als je gaat kijken vanaf een ander apparaat.

Voor wat Chromecast problemen betreft, daar is een nieuwe update voor uitgebracht. Ik raad je aan om te kijken of je deze al hebt en anders kunt ophalen. Als je daar verdere vragen over hebt, raad ik je aan om onder die Product Update te reageren.


Ik heb mijn versie verwijderd en een nieuwe versie geïnstalleerd. Het probleem met de chromecast is er nog steeds helaas.


Op die manier heb je zeker de nieuwste versie inderdaad, maar met de Chromecast speelt het nog dus. Heb je jouw toestel ook een keer opnieuw opgestart na het installeren? Als het daarna nog niet beter is kunnen we, zoals Alexandra al aangaf, het beste verder gaan in de Product Update van deze update. Dan kunnen we het via die weg doorspelen naar de ontwikkelaars.


Ja, ik heb cache gewist en opnieuw opgestart. 


Ik kan in de tv+ app geen nieuw profiel aanmaken. Als ik op het profiel 911** klik dan blijft de app laden en blijft de app in de huidige gebruiker.  Waarom werkt dit niet?


Heeft dit eerder wel gefunctioneerd @TjallingH? Is dit de meest recente versie? Je zou anders de app eens kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren. 


Ik kan in de tv+ app geen nieuw profiel aanmaken.

Ook ik kan al tijden geen tweede profiel aanmaken.

 


Heeft dit eerder wel gefunctioneerd @TjallingH? Is dit de meest recente versie? Je zou anders de app eens kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren. 

We hebben sinds kort de + app. Op een Iphone en een samsung hetzelfde probleem. Na opnieuw installeren kies ik gebruiker 911* maar kom dan in de tweede profiel en kan niet switchen naar 911*


Dus het aanmaken van het profiel levert geen probleem op maar het switchen tussen de profielen wel @TjallingH?


Dus het aanmaken van het profiel levert geen probleem op maar het switchen tussen de profielen wel @TjallingH?

Er zijn nu twee profielen aangemaakt maar een derde kan dus niet meer omdat ik niet kan switchen naar 911* en dat is nodig om een profiel aan te maken


Reageer