Skip to main content

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ App is een nieuwe app en vervangt de oude KPN Interactieve TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineaire tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. Op jouw profiel kun je instellen welke streamingdiensen je zichtbaar wil hebben in de app.

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

Profielen

 

Maak het persoonlijk

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

Een profielnaam mag je zelf verzinnen en een profielfoto is niet verplicht. Persoonlijke aanbevelingen krijg je alleen indien je toestemming geeft. 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel. Wil je liever geen aanbevelingen? Dan kun je dit bij de profielinstellingen uitzetten.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

 

 

 

Nieuw: Ontdek Sport statistieken toegevoegd! dBeta]

We hebben een hele gave sport feature in de TV+ app toegevoegd.  Daar kun je de uitslagen, wedstrijden, poulestanden en speeldata inzien met een heleboel statistieken per wedstrijd! Selecteer jouw favoriete landen en ontvang meldingen wanneer de wedstrijd begint en wanneer er gescoord wordt. Dat maakt het volgen van het EK via de App nog leuker en overzichtelijker. 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Ja. in de App Store en de Play Store kun je KPN TV+ App vinden en downloaden.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de telefoon/tablet draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

De eerste stap is gezet om het Pluspakket on demand toe te voegen aan de TV+ App. Je vindt een groot gedeelte van de films in de tegelrij ‘Films in het Pluspakket’ op de startpagina. Je ziet de films alleen als je ook daadwerkelijk het Pluspakket hebt.

Goed om te weten: de films komen nog niet naar voren via de zoekfunctie. De rest van de films (en series) worden z.s.m. toegevoegd.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 17-07-2024

Voorheen kon ik omschakelen naar een weergave voor één zender tegelijk. Hoe moet dat nu?

Dat zit er (nog) niet in, @C54 . En als ik zo in je screenshot kijk is die '’horizontale'’ gids rampzalig bij weergave op een telefoon in portrait mode.

Ik heb nog de oude app, maar wacht met angst en beven de update af. Die niet is terug te draaien. Ik gebruik de app voornamelijk om opnames in te stellen maar dat is zo (te zien) vrij lastig. Je ziet maar één programma per zender. Je scrollt je een ongeluk.


PeterG schreef:

Ik heb nog de oude app, maar wacht met angst en beven de update af.

Die is gisteren op mijn tablet en telefoon geïnstalleerd. Ik heb nu dus de TV+ app en de TV+ bèta app.

Overigens vind ik die horizontale gids juist veel prettiger dan de verticale gids uit de oude TV app maar ja, ik gebruik dan ook eigenlijk altijd mijn tablet waar hij een stuk overzichtelijker is.

 


Vandaag de update van kpn tv+ app gekregen. Je moet een profiel aanmaken en nou staat dat waardeloze ding al een uur op opslaan. Je kunt er helemaal niets mee. Een groot gemis dat je niet terug kan naar de oude app. Dit is veruit het meest achterlijke wat jullie verzonnen hebben. Hopelijk gaat het vandaag nog werken anders flikker ik die hele zooi af. Is dit vooraf wel getest? Wat een waardeloze troep.


Ik verwonder me nu ook al weken aan het semi vrolijke reageren dat ‘het meegenomen wordt naar het ontwerp team’. En ondertussen verbetert er amper wat. Zoals al eerder gezegd, ik ervaar het als een belediging naar mij als afnemer van voorheen? interactieve tv en opnemen. Primair de streamingsdiensten aanbieden terwijl je met die app tv moet kunnen kijken, de tv gids lezen, opnames inplannen, opnames verwijderen, pauzeren, ondertiteling instellen, helderheid scherm aanpassen, in groot scherm kijken, het dataverbruik instellen…. het is verdwenen of belabberd geworden.

Ik snap niet dat Radar of Kassa of Meldpunt hier niet bovenop springt. De waardering van de app in Google Play holt achteruit.


Vandaag de update van kpn tv+ app gekregen. Je moet een profiel aanmaken en nou staat dat waardeloze ding al een uur op opslaan. Je kunt er helemaal niets mee. Een groot gemis dat je niet terug kan naar de oude app. Dit is veruit het meest achterlijke wat jullie verzonnen hebben. Hopelijk gaat het vandaag nog werken anders flikker ik die hele zooi af. Is dit vooraf wel getest? Wat een waardeloze troep.

Ha @Ad Raaijmakers. Jammer te lezen dat je zo ontevreden bent over de app. Heb je 'm al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Vaak werkt dat wel. Er zijn gelukkig ook veel klanten die de app met veel tevredenheid gebruiken. Mocht het dan nog niet werken, maak dan even een eigen topic aan. De community helpt je graag verder. Wel het verzoek om je bericht iets meer constructief op te stellen. 

 

@SandraB_ alle feedback wordt inderdaad doorgegeven aan het ontwerpteam. We hebben al verschillende updates gedaan en hierin ook de feedback van klanten meegenomen, en we blijven eraan werken om zaken te verbeteren. 


De nieuwe layout van de TV Gids past niet fatsoenlijk op een telefoonscherm.

Voorheen kon ik omschakelen naar een weergave voor één zender tegelijk. Hoe moet dat nu?

 

 

 @C54, precies dit heb ik ook al enige tijd terug doorgegeven met als antwoord we geven het door als feed back.

Je zou de betreffende zender favoriet kunnen maken. Daarvoor moet je op het bijna onzichtbare pijltje naast de zenderlijst klikken en die zender een hartje geven.

Dan bovenin naar rechts swipen, ook niet zichtbaar op alle schermen, dat daar dan keuze zichtbaar wordt voor “alle zenders”. Dan daar het filter aanpassen en dan zie je alleen die ene zender.

 

Helaas verschrikkelijke work around en de zenderprogrammering zag je eerst van boven naar beneden en dat gaat hiermee dus ook niet.

Er zijn allemaal functionaliteiten uit de App gesloopt, in plaats van een App te verbeteren met een update en ook is deze veel minder gebruiksvriendelijk, waarschijnlijk hetzelfde ontwikkelteam wat de NPO “geupdate” heeft.
 

Verschillende functies komen terug en worden dan als een verbetering, hoera wat fijn hè, aangekondigd.

Eigenlijk al van de zotte dat ik hier een vraag van een klant zit te beantwoorden, zou @Remco van KPN @Jasper van KPN @Alex van KPN of @Sanne van KPN moeten doen.

 

 


We zijn inmiddels zo’n 5 maanden verder.

Vraag kunnen de apple gebruikers inmiddels ook deze app downloaden?  

Ik kan hem zelf zo gauw niet vinden.

@Applmac ik zou niet downloaden en zo lang mogelijk de oude App gebruiken. Ik heb omdat het moest 🤷🏼‍♀️gedaan een spijt als haren op mn hoofd, wat een draak van een update waar heel veel functionaliteiten niet meer in zitten en bij Apple kan je niet terug naar vorige versies itt Android.


 

Eigenlijk al van de zotte dat ik hier een vraag van een klant zit te beantwoorden, zou @Remco van KPN @Jasper van KPN @Alex van KPN of @Sanne van KPN moeten doen.

Dit is éxact waar een community voor bedoeld is: klanten die elkaar helpen. 


Klopt het dat ik nog steeds geen films van het Pluspakket in de app kan kijken?
Want dat vind ik tot op heden nog steeds een groot gemis.


Klopt het dat ik nog steeds geen films van het Pluspakket in de app kan kijken?
Want dat vind ik tot op heden nog steeds een groot gemis.

Dat is inderdaad tot op heden helaas het geval @Muskito . Je kan wel een browser openen en naar tv.kpn.com gaan, dat werkt wel namelijk. 


@Remco van KPN  bedankt voor je reactie. Hopelijk gaan de knappe koppen hier nog wel mee aan de slag zodat dit straks wel werkt op de app.


Net de nieuwe versie van de app gekregen. Helaas moet je een profiel aanmaken ook al wil je dat niet. Verder zit het pluspakket er nog niet in, dat komt in een latere versie staat er hier op het forum. Ik zie de prijsreductie in het abonnement graag tegemoet, door een app af te leveren die niet eens klaar is en minder inhoud heeft.


Wat een waardeloze tv gids nu, switch maar dnel weer naar de oude. Mij ben je voorlopig kwijt


Wat een waardeloze tv gids nu, switch maar dnel weer naar de oude. Mij ben je voorlopig kwijt

De oude gids was veel overzichtelijker! Waarom ook niet een overzicht per zender?

 


De nieuwe gids is een ramp. Suggestie: als je de zender aanklikt, zou je alleen de gids voor die zender in beeld moeten krijgen.


Nog een suggestie. Programmeer dusdanig dat je de programma’s van prime time in 1x in beeld krijg. En nogmaals: zorg ervoor dat je bij het aanklikken van 1 zender de programma’s van 1 dag verticaal in beeld krijgt.


@Habe42, dankjewel voor de genomen moeite om dit hier te posten. Ik neem dit mee/geef het door! 


Al 16 paginas dus misschien de privacy vragen gemist maar waarom moet je verplicht een profiel maken en waar is de “opt out” ? Ondanks dat het er allemaal op lijkt dat de nieuwe app compleet op de klant is gericht probeert kpn profielen te verzamelen en zo bijv achter een gezinssamenstelling te komen (niets voor niets zo’n mooie app gemaakt natuurlijk) Al heb je maar 1 profiel kan er nog steeds een koppeling gemaakt worden mbt bepaalde voorkeuren, ook als je persoonlijke aanbevelingen uitzet. En ja, Google en iedereen weet al heel veel of alles van je maar ik mis dus het inloggen zonder concreet (extra) profiel

 

 

 


 

Eigenlijk al van de zotte dat ik hier een vraag van een klant zit te beantwoorden, zou @Remco van KPN @Jasper van KPN @Alex van KPN of @Sanne van KPN moeten doen.

Dit is éxact waar een community voor bedoeld is: klanten die elkaar helpen. 
 

😂Dat is gewoon niets anders dan een goedkope “patch” ter compensatie van een tekort aan klantenservice op een slecht werkende dienst en waarbij willekeurig door KPN/medewerkers gereageerd wordt op meldingen met betrekking tot de slecht functionerende nieuwe App.

 

 

 


Hallo KPN,

Waarom in de nieuwe App een melding dat een programma niet meer beschikbaar is? Zie onderstaand screenshot.

 


@Habe42, dankjewel voor de genomen moeite om dit hier te posten. Ik neem dit mee/geef het door! 

Dit is al veel eerder door andere “klanten” aangegeven, een functie die er wel was en net als andere functionaliteiten na “update” er niet meer in zit, en er gebeurt helemaal niets😤

 

Kan me de reactie hier van iemand over prijsreductie goed voorstellen en verder wordt er ook willekeurig door KPN medewerkers hier op het forum gereageerd maar vindt @Marcia van KPN het vooral belangrijk dat we ons constructief opstellen. Is zelf zeker geen gebruiker van deze App en kan zich niet bepaald inleven in de bijkomende frustraties van de huidige werking.


@Habe42, dankjewel voor de genomen moeite om dit hier te posten. Ik neem dit mee/geef het door! 

Dit is al veel eerder door andere “klanten” aangegeven, een functie die er wel was en net als andere functionaliteiten na “update” er niet meer in zit, en er gebeurt helemaal niets😤

Correct! En we hebben het nu wederom doorgegeven. We nemen namelijk alle feedback ter harte, niet alleen maar de eerste keer dat het wordt gegeven. En er gebeurt zeker wel wat: we werken er hard aan om de app te optimaliseren. 

Kan me de reactie hier van iemand over prijsreductie goed voorstellen en verder wordt er ook willekeurig door KPN medewerkers hier op het forum gereageerd maar vindt @Marcia van KPN het vooral belangrijk dat we ons constructief opstellen. Is zelf zeker geen gebruiker van deze App en kan zich niet bepaald inleven in de bijkomende frustraties van de huidige werking.

Jammer om te lezen dat mijn reactie in slechte aarde viel. Zo was het niet bedoeld. Ik gebruik de app zelf ook en kan mij zeker vinden in een aantal opmerkingen die hierboven wordt gegeven. Wat ik er vooral mee wilde zeggen is, dat de kracht van elke community juist is dat klanten elkaar helpen. Daarnaast zijn wij natuurlijk aanwezig om onder andere gesprekken in goede banen te leiden en om ervoor te zorgen dat alle gegeven feedback bij de juiste collega's terecht komt. 


De nieuwe KPN app op mijn IPad blijft steken. Iedere keer start deze het intro filmpje op; of ik laat lopen of op “ overslaan” klik, beiden stopt de app met werken.Na opnieuw starten opnieuw en opnieuw.

 

App al helemaal verwijdert en opnieuw geïnstalleerd; zelfde resultaat. Ik kan dus geen KPN meer kijken op mijn IPad. Zeker nu met EK erg vervelend.

 

KPN, graag reactie en/of oplossing. Kan toch niet dat dit enkel bij mij is (nieuwe IPad, met laatste IoS)

 

Dank Roy


@RRvanE, het is zeker geen generiek probleem want op mijn iPad Air 2020 functioneert de nieuwe KPN TV+ app uitstekend.

Als ik het goed begrijp heeft de app op jouw iPad nog niet gewerkt, correct?

Probeer eens of de app via de web interface wel werkt en wel via https://tv.kpn.com/nu-op-tv

 


@RRvanE, het is zeker geen generiek probleem want op mijn iPad Air 2020 functioneert de nieuwe KPN TV+ app uitstekend.

Als ik het goed begrijp heeft de app op jouw iPad nog niet gewerkt, correct?

Probeer eens of de app via de web interface wel werkt en wel via https://tv.kpn.com/nu-op-tv


dank voor je reactie:

via de browser werkt het wel gewoon inderdaad. Maar is minder wat betreft kwaliteit en functies. Raar verhaal. 

 


Reageer