Skip to main content

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ App is een nieuwe app en vervangt de oude KPN Interactieve TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineaire tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. Op jouw profiel kun je instellen welke streamingdiensen je zichtbaar wil hebben in de app.

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

Profielen

 

Maak het persoonlijk

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

Een profielnaam mag je zelf verzinnen en een profielfoto is niet verplicht. Persoonlijke aanbevelingen krijg je alleen indien je toestemming geeft. 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel. Wil je liever geen aanbevelingen? Dan kun je dit bij de profielinstellingen uitzetten.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

 

 

 

Nieuw: Ontdek Sport statistieken toegevoegd! dBeta]

We hebben een hele gave sport feature in de TV+ app toegevoegd.  Daar kun je de uitslagen, wedstrijden, poulestanden en speeldata inzien met een heleboel statistieken per wedstrijd! Selecteer jouw favoriete landen en ontvang meldingen wanneer de wedstrijd begint en wanneer er gescoord wordt. Dat maakt het volgen van het EK via de App nog leuker en overzichtelijker. 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Ja. in de App Store en de Play Store kun je KPN TV+ App vinden en downloaden.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de telefoon/tablet draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

De eerste stap is gezet om het Pluspakket on demand toe te voegen aan de TV+ App. Je vindt een groot gedeelte van de films in de tegelrij ‘Films in het Pluspakket’ op de startpagina. Je ziet de films alleen als je ook daadwerkelijk het Pluspakket hebt.

Goed om te weten: de films komen nog niet naar voren via de zoekfunctie. De rest van de films (en series) worden z.s.m. toegevoegd.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 17-07-2024

Wat is dat toch dat in bijna elk topic wat over de kpn app gaat verteld moet worden dat je via de ontvanger beter beeld hebt. 


Wat is dat toch dat in bijna elk topic wat over de kpn app gaat verteld moet worden dat je via de ontvanger beter beeld hebt. 

Dat is gewoon een feit en persoonlijk vind ik het ook wel goed om mensen daarvan op de hoogte te stellen. Zo kunnen teleurstellingen wellicht voorkomen worden.


Wat is dat toch dat in bijna elk topic wat over de kpn app gaat verteld moet worden dat je via de ontvanger beter beeld hebt. 

Dat is gewoon een feit en persoonlijk vind ik het ook wel goed om mensen daarvan op de hoogte te stellen. Zo kunnen teleurstellingen wellicht voorkomen worden.

Dus omdat dat een feit is lost dit het probleem op met de app wat mensen ervaren. 


Wat is dat toch dat in bijna elk topic wat over de kpn app gaat verteld moet worden dat je via de ontvanger beter beeld hebt. 

Dat is gewoon een feit en persoonlijk vind ik het ook wel goed om mensen daarvan op de hoogte te stellen. Zo kunnen teleurstellingen wellicht voorkomen worden.

Dus omdat dat een feit is lost dit het probleem op met de app wat mensen ervaren. 

Hoe kom je daar dan bij?


Ik, we geven dat ook niet als oplossing. Maar omdat gebruikers hun Apple TV kennelijk superieur achten aan de ontvanger toch het vermelden waard over de beeldkwaliteit om teleurstelling te voorkomen. En oh ja. Het geluid via de app is alleen stereo. Ook nog.

Nota bene. Dit topic gaat over de app in mobiele apparaten. Dus waarom men hier dan steeds weer over Apple TV begint....

Daar is een ander topic voor.

 


Vandaag is er een nieuwe versie van de TV+ app gekomen. Kijk of je updates hebt je op mobiele apparaat. Bij mij duurde het even, maar ik heb nu wel de laatste versie.


Vandaag is er een nieuwe versie van de TV+ app gekomen. 

Welke versie van de TV+ app is nu dan actief?


Vandaag is er een nieuwe versie van de TV+ app gekomen. 

Welke versie van de TV+ app is nu dan actief?

8.50.00


Vandaag is er een nieuwe versie van de TV+ app gekomen. 

Welke versie van de TV+ app is nu dan actief?

8.50.00

Die heb ik inderdaad als bèta maar de "gewone" TV+ app komt op Android nog niet verder dan 08.47.01.


De laatste update zit dan ook nog in de Beta fase. Zodra die die voor iedereen binnen te halen is, zal dat kenbaar worden gemaakt in de sectie "Product updates". 


Uuh, ik als niet klant vind m gewoon in de app store hoor!

 


Heb hem nu ook op mijn iPad. En ik zit echt niet in een aparte test groep.


Heb hem nu ook op mijn iPad. En ik zit echt niet in een aparte test groep.

Ook hier is de "gewone" TV+ app zojuist naar versie 08.50.00 geüpdated.


De laatste update zit dan ook nog in de Beta fase. Zodra die die voor iedereen binnen te halen is, zal dat kenbaar worden gemaakt in de sectie "Product updates". 

Ik dacht dat er geen product update was voor de TV+ app, maar zie dat die er wel is. Alleen is de nieuwe update dus niet tijdig aan jullie gecommuniceert. Dat is jammer.


Hier ook even geforceerd naar 8.50.00. Geen idee wat er in zit.

17/7, 00:57

Welterusten 


De laatste update zit dan ook nog in de Beta fase. Zodra die die voor iedereen binnen te halen is, zal dat kenbaar worden gemaakt in de sectie "Product updates". 

Ik dacht dat er geen product update was voor de TV+ app, maar zie dat die er wel is. Alleen is de nieuwe update dus niet tijdig aan jullie gecommuniceert. Dat is jammer.

De Product Update staat online. Belangrijk: de inlogproblemen zijn opgelost met deze update. Voor de rest van de veranderingen:

 

Zodra een update voor de app uitgerold wordt kan het even duren voordat ‘ie daadwerkelijk beschikbaar komt voor de klanten. En dat kwam net even raar uit. Dus soms lopen we er net even achteraan. 


In de oude app kon je bij vol beeld omhoog swipen. En met de "mini gids" snel naar een andere zender. 

Dat is nu veel lastiger en meer omslachtig!

Ik zou de mini gids op een of andere wijze graag terug zien. Om makkelijk naar een andere zender te kunnen. 


Ik vond het altijd super handig om een reminder van een tv programma in te stellen. Dan kreeg ik 5 minuten voor het begon een push bericht op mijn Apple Watch. In de vernieuwde app is deze functie verdwenen wat ik toch wel heel graag zou willen terugzien. Bij deze het verzoek aan de ontwikkelaars om dit weer toe te voegen. 


Dankjewel @Bien70, ik neem dit mee en geef het door. 


Doordat ik niet meer per kanaal / zender een overzicht van de programmering kan bekijken moet ik nu weer een papieren tv gids aanschaffen. Lineare tv wordt zo om zeep geholpen. Ik weet namelijk niet altijd waar ik naar op zoek ben en wil me laten inspireren door de programmering. En instellen van op te nemen afleveringen is zo ook een drama….

Wanneer het uitgebreide zenderpakket niet meer gratis gaat zijn, zal ik het in de huidige situatie opzeggen omdat ik er niks mee doe met de huidige functionalteit in de app.


moet ik nu weer een papieren tv gids aanschaffen.

Nou moet. Ik heb de app “TV GIDS” op mijn telefoon gezet. Mocht ik een programma tegenkomen dan kan ik dat via de dynamisch schuivende gids in de app alsnog even programmeren. Of op de ontvanger.

Je kijkt inderdaad de (avond)programmering van een stuk of 12 zenders sneller door met verticale gids.


Starten vanaf begin lukt nog steeds niet op mijn IPad. Middenin een lopende uitzending terugspoelen naar het begin lukt ook niet. Dan maar de voorgaande uitzending openen en dan doorspoelen. Slecht en vervelend; doe hier iets aan.


Waarom lukt dit niet @Waarom-niet? Krijg je een foutmelding te zien of spoelt het programma niet ver genoeg terug?

Als dit bij één programma speelt en het terugspoelen niet ver genoeg gaat, dan kan dit komen door de programmainformatie die we van het zender hebben ontvangen. Soms wordt er iets aangepast of wijkt er iets af waardoor het niet meer klopt in de gids, en dan mist er een stukje uit het programma. 
Het eerdere programma terugkijken en dan doorspoelen is dan inderdaad een goede oplossing.


Het komt voor bij meerdere programma’s. De aangegeven reden klinkt wel leuk, maar het is aan KPN om dit te ondervangen en zodanig te programmeren, dat het geen invloed heeft op terugspoelen niet nodig is om vanaf het begin te kunnen kijken. Hetzelfde geldt bij het inschakelen ergens middenin een programma. Heeft u geen programmeurs ter beschikking die dat kunnen. Jawel toch KPN? 


Zoals gezegd zijn we afhankelijk van de zender voor het aanleveren van de juiste informatie. 😉 Als iets verandert en we zijn niet op de hoogte gebracht bijvoorbeeld, dan kunnen dit soort dingen gebeuren. 
Gelukkig heb je al een manier gevonden om er omheen te werken, dus veel kijkplezier!


Reageer