Skip to main content

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ App is een nieuwe app en vervangt de oude KPN Interactieve TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineaire tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. Op jouw profiel kun je instellen welke streamingdiensen je zichtbaar wil hebben in de app.

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

Profielen

 

Maak het persoonlijk

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

Een profielnaam mag je zelf verzinnen en een profielfoto is niet verplicht. Persoonlijke aanbevelingen krijg je alleen indien je toestemming geeft. 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel. Wil je liever geen aanbevelingen? Dan kun je dit bij de profielinstellingen uitzetten.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

 

 

 

Nieuw: Ontdek Sport statistieken toegevoegd! dBeta]

We hebben een hele gave sport feature in de TV+ app toegevoegd.  Daar kun je de uitslagen, wedstrijden, poulestanden en speeldata inzien met een heleboel statistieken per wedstrijd! Selecteer jouw favoriete landen en ontvang meldingen wanneer de wedstrijd begint en wanneer er gescoord wordt. Dat maakt het volgen van het EK via de App nog leuker en overzichtelijker. 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Ja. in de App Store en de Play Store kun je KPN TV+ App vinden en downloaden.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de telefoon/tablet draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

De eerste stap is gezet om het Pluspakket on demand toe te voegen aan de TV+ App. Je vindt een groot gedeelte van de films in de tegelrij ‘Films in het Pluspakket’ op de startpagina. Je ziet de films alleen als je ook daadwerkelijk het Pluspakket hebt.

Goed om te weten: de films komen nog niet naar voren via de zoekfunctie. De rest van de films (en series) worden z.s.m. toegevoegd.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 17-07-2024

@DuMaInSin bedankt voor jouw feedback! We nemen dit zeker mee. Ik ben ook benieuwd of er ook iets is wat je wél verbeterd vindt ten opzichte van de oude app? Of heb je liever in z'n geheel de features van de oude app terug?

Beste Marcia,

Ik heb helaas niets kunnen ontdekken wat ik verbeterd vind. Als ik de app open krijg ik pagina's vol met voorstellen “voor jou” waar ik helemaal niets aan heb. Het begint met Tijd voor Max en Tell Sell, waar ik nooit naar kijk, dan gemiste voetbalwedstrijden waar ik nooit naar kijk, dan films die ik al in de bioscoop heb gezien, dan series voor mij waar ik niet in geïnteresseerd ben, dan Videoland, Disney+, HBO Max, Film 1 waar ik niet op geabonneerd ben, en ga zo maar door. Ik hoef dat allemaal niet te weten.

Het enige waarin ik geïnteresseerd ben is: wat is er nu op TV en een overzichtelijke TV Gids waarin ik kan zien wat er nu en de komende dagen te zien is. En dan overzichtelijk per zender, en niet in zo'n tijdbalk met 7 zenders onder elkaar waar je bij korte programma's niet eens kunt lezen wat voor programma het is. Daarbij is het kunnen kiezen tussen alle zenders of alleen favoriete zenders wel handig, maar dat kon ik altijd al. 

Misschien is dat ouderwets, maar als er een instelling zou zijn om zonder een profiel aan te hoeven maken gewoon dat te zien dan zou ik daar erg blij mee zijn.


@DuMaInSin bedankt voor jouw feedback! We nemen dit zeker mee. Ik ben ook benieuwd of er ook iets is wat je wél verbeterd vindt ten opzichte van de oude app? Of heb je liever in z'n geheel de features van de oude app terug?

Ik heb helaas niets kunnen ontdekken wat ik verbeterd vind. Als ik de app open krijg ik pagina's vol met voorstellen “voor jou” waar ik helemaal niets aan heb. Het begint met Tijd voor Max en Tell Sell, waar ik nooit naar kijk, dan gemiste voetbalwedstrijden waar ik nooit naar kijk, dan films die ik al in de bioscoop heb gezien, dan series voor mij waar ik niet in geïnteresseerd ben, dan Videoland, Disney+, HBO Max, Film 1 waar ik niet op geabonneerd ben, en ga zo maar door. Ik hoef dat allemaal niet te weten.

Je zou hierin zeker verbetering moeten merken als je de app wat langer gebruikt. Laat over een paar weken/maanden gerust nog eens weten of het, als het op jouw voorkeuren is ingesteld, wel zinvol voor je is!

 

Misschien is dat ouderwets, maar als er een instelling zou zijn om zonder een profiel aan te hoeven maken gewoon dat te zien dan zou ik daar erg blij mee zijn.

Nemen we mee!


@DuMaInSin bedankt voor jouw feedback! We nemen dit zeker mee. Ik ben ook benieuwd of er ook iets is wat je wél verbeterd vindt ten opzichte van de oude app? Of heb je liever in z'n geheel de features van de oude app terug?

Ik heb helaas niets kunnen ontdekken wat ik verbeterd vind. Als ik de app open krijg ik pagina's vol met voorstellen “voor jou” waar ik helemaal niets aan heb. Het begint met Tijd voor Max en Tell Sell, waar ik nooit naar kijk, dan gemiste voetbalwedstrijden waar ik nooit naar kijk, dan films die ik al in de bioscoop heb gezien, dan series voor mij waar ik niet in geïnteresseerd ben, dan Videoland, Disney+, HBO Max, Film 1 waar ik niet op geabonneerd ben, en ga zo maar door. Ik hoef dat allemaal niet te weten.

Je zou hierin zeker verbetering moeten merken als je de app wat langer gebruikt. Laat over een paar weken/maanden gerust nog eens weten of het, als het op jouw voorkeuren is ingesteld, wel zinvol voor je is!

 

Misschien is dat ouderwets, maar als er een instelling zou zijn om zonder een profiel aan te hoeven maken gewoon dat te zien dan zou ik daar erg blij mee zijn.

Nemen we mee!

Ik hoef helemaal geen voorkeuren te zien en heb ook geen behoefte om die te delen met iemand anders. Ik heb alles wat ik maar kan uitgeschakeld in mijn profiel, maar die “voorkeuren” kan ik helaas niet uitzetten. 


DuMaInSin schrijft: Maar het allervervelendste vind ik de nieuwe TV Gids. Die is totaal onoverzichtelijk en heeft geen mogelijkheid meer om een verticaal overzicht per zender te zien.

Ach nee!!!! Wat verschrikkelijk 😱 @Marcia van KPN . Dat is het énige (!) wat ik doe met de app in m'n smartphone. Ook al omdat verticale gids er niet is op de TV+ ontvanger.

De verticale gids in de phone maakt het allemaal nog redelijk bruikbaar. 

Als die er ook al niet is en je horizontaal moet op dat SMALLE telefoonscherm gooit ik die app er misschien wel helemaal af. …… of gaat ie in ieder geval naar een mindere positie op het DERDE startscherm hier.

Sla mij dus voorlopig maar over met die nieuwe app. Telefoonnummer bekend.


Maar het allervervelendste vind ik de nieuwe TV Gids. Die is totaal onoverzichtelijk en heeft geen mogelijkheid meer om een verticaal overzicht per zender te zien.

Sla mij dus voorlopig maar over met die nieuwe app. Telefoonnummer bekend.

Iedereen gaat t.z.t. over, Peter! Ik kan je er niet uithalen o.i.d.


Begrijp ik. Was ook cynisch bedoeld @Marcia van KPN .

Alles lijkt wel te vroeg released te worden bij kpn tegenwoordig. TV+ box heeft ook nog steeds de verticale gids niet. Hoewel je daar met 2 uur van links naar rechts nog een klein beetje de avond programmering kan overzien. 

Wat ik nu begrijp zie je in de nieuwe smartphone app alleen hooguit 2 programma's en moet je je horizontaal suf scrollen om over zo'n 14 zenders die programma's eruit te pikken die je wilt opnemen….


Begrijp ik. Was ook cynisch bedoeld @Marcia van KPN .

Alles lijkt wel te vroeg released te worden bij kpn tegenwoordig. TV+ box heeft ook nog steeds de verticale gids niet. Hoewel je daar met 2 uur van links naar rechts nog een klein beetje de avond programmering kan overzien. 

Wat ik nu begrijp zie je in de nieuwe smartphone app alleen hooguit 2 programma's en moet je je horizontaal suf scrollen om over zo'n 14 zenders die programma's eruit te pikken die je wilt opnemen….

Je scrollt je niet alleen wezenloos, @PeterG, bij programma's die maar kort duren zie je hooguit een paar letters in het blokje en moet je dus eerst daarop klikken om te weten wat het is. Ik zag zelfs een blokje waar helemaal niets in staat. Dat blijkt RTL Weer te zijn, dat maar 2 minuten duurt.

Daarnaast staan er boven de gids twee langwerpige buttons. Een voor “gisteren”, waarmee je dus direct naar gisteren gaat, en een met “vandaag”, waar je op kunt klikken om een andere dag te kiezen, waaronder, je raadt het al, “gisteren”. Totaal overbodig en het zorgt ervoor dat je voor de derde button, de keuze tussen alle zenders, buitenshuis te bekijken of favorieten, eerst naar links moet swipen. Wie verzint er zoiets?


De nieuwe kpntv+ app is zeker geen verbetering. Met name de tvgids is zeer onoverzichtelijk. Je moet een vergrootglas gebruiken om de tvzenders te kunnen zien. Vraag me af wie deze nw app heeft bedacht.


Net verplicht over moeten stappen. Wat een achteruitgang! Dat verplichte profiel met leeftijdsgrens slaat helemaal nergens op als je een tablet in je eentje gebruikt. Onnodig profielinformatie in moeten vullen en ook een leeftijdsgrens. Leuk dat jullie profielen willen bieden maar maak zoiets dan optioneel.

Daarnaast kan ik geen tv kijken met geluid op mute zoals dat bij de vorige iPadOS wel kon. Jullie hadden je dat werk kunnen besparen want de vorige app was een stuk beter.

Streamingdiensten zijn handig op de tv-ontvanger, maar op mijn iPad kijk ik die wel in hun eigen apps (als ik al daar op kijk). Ik snap niet wat dat toevoegt aan de app, maar ik betaal daar wel aan mee.


Voor volwassenen geldt uiteraard geen leeftijdsgrens, als dat in de tv-decoder aan staat, kun je dat gewoon weer de-activeren @Hageneis 


Net verplicht over moeten stappen. Wat een achteruitgang! Dat verplichte profiel met leeftijdsgrens slaat helemaal nergens op als je een tablet in je eentje gebruikt. Onnodig profielinformatie in moeten vullen en ook een leeftijdsgrens. Leuk dat jullie profielen willen bieden maar maak zoiets dan optioneel.

Ook ik zie ik absoluut geen voordelen van die profielen, zelfs de favoriete zenders zijn niet profielgebonden en ook kunnen andere instellingen niet gepersonaliseerd worden en is het niet mogelijk om bijvoorbeeld opnames te koppelen aan profielen zodat ze alleen bij die profielen getoond worden. Het enige is dat de "kijklijst" profielgebonden is ... wow.

"Gelukkig" is het heel eenvoudig om één profiel aan te maken en daarna heb je er ook niet echt last meer van, anders dan dat op het startscherm het geselecteerde profiel linksboven getoond wordt en er op de menubalk rechtsonder een knop zit om naar profielen te gaan die je nooit zult gebruiken. Wel vreemd overigens dat jij een leeftijdsgrens vast heb moeten leggen, dat hoefde ik niet. Kan het zijn dat jij het kinderslot actief hebt staan op jouw TV ontvanger?

Ik zou heel graag van KPN horen wat hun toekomstplannen met die profielen gaan zijn want de huidige functionaliteit achter die profielen is wat mij betreft volstrekt zinloos.

 

Daarnaast kan ik geen tv kijken met geluid op mute zoals dat bij de vorige iPadOS wel kon. Jullie hadden je dat werk kunnen besparen want de vorige app was een stuk beter.

Dat was dan blijkbaar een functie van de KPN TV app op de iPad, op Android heeft de "oude" KPN TV app ook geen mute knop.

 

Streamingdiensten zijn handig op de tv-ontvanger, maar op mijn iPad kijk ik die wel in hun eigen apps (als ik al daar op kijk). Ik snap niet wat dat toevoegt aan de app, maar ik betaal daar wel aan mee.

Het is mij ook een doorn in het oog dat al die streamingdiensten zo prominent op het startscherm getoond worden. Het zou, net als op de TV+ Box, mogelijk moeten zijn om te kunnen configureren welke streamingdiensten getoond moeten worden en daarbij zou de zoek functionaliteit ook alleen binnen die streamingdiensten mogen zoeken.


Heb vandaag de nieuwe app voor mijn iPad gekregen. Raar, want Android zou eerst uitgerold worden. Heb nog niks op mijn telefoon maar goed.

Met de nieuwe app mis ik dus het tabblad sport. Die is nu compleet verdwenen. Graag terugzetten.

Als sportliefhebber weet ik wel ongeveer wat er op komt. Maar toch was dit altijd heel handig. Je had altijd een overzicht welke sport op welke zender/kanaal kwam.   

Mis ook het tandwieltje om beeldkwaliteit aan te kunnen passen.

 

Het duurt nu ook langer voordat het beeld begint lopen.


Voor volwassenen geldt uiteraard geen leeftijdsgrens, als dat in de tv-decoder aan staat, kun je dat gewoon weer de-activeren @Hageneis 

Dat profiel had gewoon niet verplicht moeten zijn, dan was dit probleem er nooit geweest. Kennelijk slokken de marketeers zoveel van het salarisbudget op dat er geen geld meer was voor een fatsoenlijke UX-designer?


Voor volwassenen geldt uiteraard geen leeftijdsgrens, als dat in de tv-decoder aan staat, kun je dat gewoon weer de-activeren @Hageneis 

Dat profiel had gewoon niet verplicht moeten zijn, dan was dit probleem er nooit geweest.

Ook in de oude KPN TV app was de kinderslot functionaliteit aanwezig alleen nu dus op profiel-niveau wat uiteraard ook logisch is immers een tweede profiel zou natuurlijk van één van de kinderen kunnen zijn.

Overigens vind ik dat je zou moeten kunnen instellen dat elk profiel een eigen inlog (KPN ID) heeft en dat je daarmee niet zomaar kun switchen van profiel. Daarnaast moet het mijns inziens mogelijk worden om aan te geven welk profiel als beheerder optreedt. Andere profielen zouden dan geen mogelijkheid moeten hebben om profielinstellingen aan te passen. Zo zou ik als beheerder een profiel voor mijn kinderen moeten kunnen maken waarbij ik bepaal welke zenders en streamingdiensten voor dat profiel beschikbaar zijn. En let op, ook opnames mogen alleen getoond worden van de beschikbare zenders.


Dat zou inderdaad een nuttige toepassing van die profielen kunnen zijn geweest. Zoals het nu is gemaakt heeft het alleen maar negatieve waarde. Hadden ze beter eerst door kunnen ontwikkelen. Nu is het weer zo’n oplossing op zoek naar een probleem.


Is er al bekend of en zo ja wanneer, er een smart-TV+ app voor Android/Google TV beschikbaar zal gaan komen?


Is er al bekend of en zo ja wanneer, er een smart-TV+ app voor Android/Google TV beschikbaar zal gaan komen?

Bedoel je deze? Of specifiek TV+.

 


Is er al bekend of en zo ja wanneer, er een smart-TV+ app voor Android/Google TV beschikbaar zal gaan komen?

Bedoel je deze? Of specifiek TV+.

 

Ik bedoel specifiek een nieuwe smart-TV+ app met profielen en integratie van streamingdiensten.

Uiteraard is er ten aanzien van de profielen en het startscherm nog wel werk aan de winkel maar de gids van de huidige smart-TV app is zo verschrikkelijk slecht dat ik hoop dat de smart-TV app snel een grondige update gaat krijgen en dan ligt het natuurlijk in de lijn der verwachting dat ook daar TV+ z'n intrede zal gaan doen.

P.S. iTV is een begrip dat KPN al tijden niet meer gebruikt voor haar TV diensten en dat wil toch wel wat zeggen over de ouderdom van de huidige smart TV app,


@wjb, een nieuwe app zal niet komen naast de huidige, er kan wel aan worden getweakt. Ik heb je topic bekeken, ik neem dit mee en geef het door.

 


@wjb, een nieuwe app zal niet komen naast de huidige, er kan wel aan worden getweakt. Ik heb je topic bekeken, ik neem dit mee en geef het door.

Ik vraag ook niet naar een nieuwe app naast de huidige maar een vervanging van de huidige smart-TV app door een nieuwe smart-TV+ app. Ik neem aan dat KPN daar wel mee bezig is.


@wjb, een nieuwe app zal niet komen naast de huidige, er kan wel aan worden getweakt. Ik heb je topic bekeken, ik neem dit mee en geef het door.

Ik vraag ook niet naar een nieuwe app naast de huidige maar een vervanging van de huidige smart-TV app door een nieuwe smart-TV+ app. Ik neem aan dat KPN daar wel mee bezig is.

Daar zijn wij/KPN zeker mee bezig. Alle topics die worden aangemaakt met verbeterideeën worden door ons doorgezet.


Als je vraagt om ondersteuning voor de appletv krijg je te horen dat je AirPlay moet gebruiken, brengen ze een nieuwe app uit zonder AirPlay ondersteuning? Of heb ik iets gemist?


@erwink64 Airplay is inderdaad nog niet mogelijk, maar de wens om dit wel in de app te hebben is doorgegeven aan de ontwikkelaars!


@erwink64 Airplay is inderdaad nog niet mogelijk, maar de wens om dit wel in de app te hebben is doorgegeven aan de ontwikkelaars!

Fijn dat het is doorgegeven maar er wordt al jaren geklaagd over het ontbreken van een appletv app en als je het in de winkel navraagt dat wordt er elke keer weer gezegd dat het eraan zit te komen. Ondertussen blijf ik dan maar gebruik maken van AirPlay en dat wordt nu achteloos weggelaten uit de app. Ze hadden de uitrol voor iOS gebruikers toch ook uit kunnen stellen tot het moment dat de AirPlay implementatie klaar was. 
 

Is er een datum bekend wanneer AirPlay weer beschikbaar komt?


Logisch dat je dit graag wilt, je hebt de apparatuur er immers al voor. Zonde als dit er dan niet op werkt. 
Er is geen datum bekend, maar zodra we meer concrete informatie hebben zullen we het hier laten weten!


Reageer