Skip to main content

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ App is een nieuwe app en vervangt de oude KPN Interactieve TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineaire tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. Op jouw profiel kun je instellen welke streamingdiensen je zichtbaar wil hebben in de app.

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

Profielen

 

Maak het persoonlijk

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

Een profielnaam mag je zelf verzinnen en een profielfoto is niet verplicht. Persoonlijke aanbevelingen krijg je alleen indien je toestemming geeft. 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel. Wil je liever geen aanbevelingen? Dan kun je dit bij de profielinstellingen uitzetten.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

 

 

 

Nieuw: Ontdek Sport statistieken toegevoegd! dBeta]

We hebben een hele gave sport feature in de TV+ app toegevoegd.  Daar kun je de uitslagen, wedstrijden, poulestanden en speeldata inzien met een heleboel statistieken per wedstrijd! Selecteer jouw favoriete landen en ontvang meldingen wanneer de wedstrijd begint en wanneer er gescoord wordt. Dat maakt het volgen van het EK via de App nog leuker en overzichtelijker. 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Ja. in de App Store en de Play Store kun je KPN TV+ App vinden en downloaden.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de telefoon/tablet draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

De eerste stap is gezet om het Pluspakket on demand toe te voegen aan de TV+ App. Je vindt een groot gedeelte van de films in de tegelrij ‘Films in het Pluspakket’ op de startpagina. Je ziet de films alleen als je ook daadwerkelijk het Pluspakket hebt.

Goed om te weten: de films komen nog niet naar voren via de zoekfunctie. De rest van de films (en series) worden z.s.m. toegevoegd.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 17-07-2024

Pluspakket films en series is niet beschikbaar in de app. Zie dat dit al eerder is gemeld,  maar mevrouw van kpn aan de telefoon snapte er niets van, na langdurig overleg snapte ze er nog niets van, ik kon toch tv kijken.  Op de site van kpn staat van alles moois over de app. Maar ding is echt slechter dan de vorige versie.  Moet iedere keer casting weer activeren om kanaal te wisselen of een programma af te sluiten  en zoals gezegd Pluspakket is weg, waarom niet alleen streamingsdiensten van je abonnement laten zien.

Geen tv plus, maar wel( nog veel irritanter) giga iconen in de gids, ik gebruik app btw, kan dat niet zonder iconen?, gewoon alleen text en ik kan niet terug kijken na 10 minuten  lekker ruk als het over journaal gaat


 

-In full screen blijven de batterij % en datum doodleuk in beeld staan. Dit hoort te verdwijnen. Zie andere video apps.

 

-Op basis van kijkgedrag worden nu de zenders naar voren gezet. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon NPO1, 2 etc als eerste in de lijst hebben. Dus gewoon weer op basis van zendernummer. En niet bijvoorbeeld nu ESPN. Je kunt dit ook niet terug sorteren, zoals het eerst was. Een rommeltje.

 

-De app onthoudt ook niet dat ik als weergave grote tegels wil hebben in het zenderoverzicht. De oude app deed dit wel prima.  

 

En is mijn vorige feedback ook meegenomen? Zie post:

 


@ITVkijker , Kan je de sortering ook niet meer goed krijgen door de instelling "Persoonlijke aanbevelingen" uit te zetten.

Anders wordt het waarschijnlijk toch gegevens wissen (als dat mogelijk is op iOS) of herinstalleren.


Dat stond al uit.


Dat stond al uit.

Hmm, het is natuurlijk zeer ongewenst dat KPN de sortering van zenders gaat aanpassen op basis van kijkgedrag en al helemaal als je daar als gebruiker geen toestemming voor gegeven heb.

Ik neem overigens aan dat je het over de volgorde in de gids hebt en niet over de volgorde van de tegels in "Nu op TV voor jou".


Dat stond al uit.

Hmm, het is natuurlijk zeer ongewenst dat KPN de sortering van zenders gaat aanpassen op basis van kijkgedrag en al helemaal als je daar als gebruiker geen toestemming voor gegeven heb.

Ik neem overigens aan dat je het over de volgorde in de gids hebt en niet over de volgorde van de tegels in "Nu op TV voor jou".

De zenders van de gids is gelukkig niet veranderd.


Dat stond al uit.

Hmm, het is natuurlijk zeer ongewenst dat KPN de sortering van zenders gaat aanpassen op basis van kijkgedrag en al helemaal als je daar als gebruiker geen toestemming voor gegeven heb.

Ik neem overigens aan dat je het over de volgorde in de gids hebt en niet over de volgorde van de tegels in "Nu op TV voor jou".

De zenders van de gids is gelukkig niet veranderd.

Dus het gaat om de volgorde van de tegels in "Nu op TV voor jou"?

Ik weet niet hoe het algoritme achter die tegelrij is maar ik kan me voorstellen dat daar veel bekeken zenders vooraan getoond worden. Het is me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen want, ik zie die rij niet eens meer staan. Ik skip het startscherm vrijwel meteen om naar de gids te gaan of om naar een favoriete zender te gaan. De andere functionaliteit op het startscherm kan mij eigenlijk gestolen worden, die gebruik ik niet. Ik wacht dan ook op functionaliteit waarmee je aan kunt geven welke tegelrijen je op het startscherm wilt zien en welke streamingdiensten je wilt zien. Het is mijns inziens belachelijk om bijvoorbeeld in de zoekresultaten titels op te nemen van streamingdiensten waar je niet op geabonneerd bent.


 

Aanbevelingen als MTV en NPO Extra deugt ook niks van. Ik heb nog nooit naar die zenders gekeken, sinds de nieuwe app. 


Ik hoop dat het nu mogelijk wordt om thema kanalen zoals Crime & Investigation of Investigation Discovery terug te kijken zoals dat met het normale KPN TV kastje kan.


Ik hoop dat het nu mogelijk wordt om thema kanalen zoals Crime & Investigation of Investigation Discovery terug te kijken zoals dat met het normale KPN TV kastje kan.

Helaas is dat niet het geval. Dit heeft ook niet met de app te maken maar met het ontbreken van de rechten om die zenders via de apps en site uitgesteld te kijken.


Het is er niet echt beter op geworden hè, met die nieuwe iPhone app. Buiten dat de gids onoverzichtelijk is nu je niet meer per zender kunt kijken, zit er een grote vertraging tussen het klikken op Nu Afspelen en het moment dat het beeld echt begint te lopen. 

Maar mijn allergrootste frustratie is dat de ‘telefoon kantelen voor landscape modus/volledig scherm niet meer werkt. Je moet nu op een knop in beeld klikken, waarbij het beeld een kwartslag met de klok mee draait. ik moet mijn telefoon dus verplicht met de linker lange zijde naar beneden leggen om volledig scherm te kunnen kijken. Laat ik nu een hoesje met ingebouwde standaard hebben die gebaseerd is op het naar RECHTS kantelen, want dan liggen de volumeknoppen bovenop en dus binnen handbereik, wat veel logischer is!

Kortom, geef aub aan de ontwikkelploeg door dat ze op de iPhone snel weer de oude kantelfunctie naar beide kanten implementeren, want dit is drie keer niks.


Voor volwassenen geldt uiteraard geen leeftijdsgrens, als dat in de tv-decoder aan staat, kun je dat gewoon weer de-activeren @Hageneis 

Dat profiel had gewoon niet verplicht moeten zijn, dan was dit probleem er nooit geweest.

Ook in de oude KPN TV app was de kinderslot functionaliteit aanwezig alleen nu dus op profiel-niveau wat uiteraard ook logisch is immers een tweede profiel zou natuurlijk van één van de kinderen kunnen zijn.

Overigens vind ik dat je zou moeten kunnen instellen dat elk profiel een eigen inlog (KPN ID) heeft en dat je daarmee niet zomaar kun switchen van profiel. Daarnaast moet het mijns inziens mogelijk worden om aan te geven welk profiel als beheerder optreedt. Andere profielen zouden dan geen mogelijkheid moeten hebben om profielinstellingen aan te passen. Zo zou ik als beheerder een profiel voor mijn kinderen moeten kunnen maken waarbij ik bepaal welke zenders en streamingdiensten voor dat profiel beschikbaar zijn. En let op, ook opnames mogen alleen getoond worden van de beschikbare zenders.

En dan maak je dus een profiel aan voor je kinderen waar je bijvoorbeeld de 18+ content uit staat, en dan starten ze TV gewoon op met jouw profiel, net zoals je bijvoorbeeld in Netflix een willekeurig profiel moet kiezen bij opstarten.

Liever gewoon 1 profiel, met dingen die je achter kinderslot kunt zetten indien nodig, geen voorkeuren of ander pusherig gedrag, maar gewoon goede basisfunctionaliteiten. Een leesbare gids, snel zappen, geen vertraging op uitzendingen (sportapps pushen de score al naar je telefoon terwijl het doelpunt op je TV of mobiel nog moet vallen) en als ik films of series wil kijken dan ga ik zelf wel op zoek naar streamingsdiensten.

Op een of andere manier lijkt de insteek van dit soort bedrijven te zijn dat meer per definitie beter is. Nee, juist niet. Less is more!


Voor volwassenen geldt uiteraard geen leeftijdsgrens, als dat in de tv-decoder aan staat, kun je dat gewoon weer de-activeren @Hageneis 

Dat profiel had gewoon niet verplicht moeten zijn, dan was dit probleem er nooit geweest.

Ook in de oude KPN TV app was de kinderslot functionaliteit aanwezig alleen nu dus op profiel-niveau wat uiteraard ook logisch is immers een tweede profiel zou natuurlijk van één van de kinderen kunnen zijn.

Overigens vind ik dat je zou moeten kunnen instellen dat elk profiel een eigen inlog (KPN ID) heeft en dat je daarmee niet zomaar kun switchen van profiel. Daarnaast moet het mijns inziens mogelijk worden om aan te geven welk profiel als beheerder optreedt. Andere profielen zouden dan geen mogelijkheid moeten hebben om profielinstellingen aan te passen. Zo zou ik als beheerder een profiel voor mijn kinderen moeten kunnen maken waarbij ik bepaal welke zenders en streamingdiensten voor dat profiel beschikbaar zijn. En let op, ook opnames mogen alleen getoond worden van de beschikbare zenders.

En dan maak je dus een profiel aan voor je kinderen waar je bijvoorbeeld de 18+ content uit staat, en dan starten ze TV gewoon op met jouw profiel, net zoals je bijvoorbeeld in Netflix een willekeurig profiel moet kiezen bij opstarten.

Maar ze kunnen dan niet met mijn profiel inloggen immers daar hebben ze het wachtwoord niet van (elk profiel een eigen inlog (KPN ID)).

In de huidige vorm zijn die profielen mijns inziens onzinnig en absoluut niet goed doordacht.

Het aanmaken van meerdere profielen heeft mijns inziens in de huidige vorm dan ook geen enkel nut.

Dat bij Netflix de profielen ook vrij te kiezen zijn wil natuurlijk niet zeggen dat KPN dan ook maar dezelfde “fout” moet maken. Het is vandaag de dag inderdaad veel te vaak zo dat organisaties klakkeloos functionaliteit kopiëren van anderen en helemaal niet na lijken te denken of de achterliggende functionaliteit goed is.


Voor volwassenen geldt uiteraard geen leeftijdsgrens, als dat in de tv-decoder aan staat, kun je dat gewoon weer de-activeren @Hageneis 

Dat profiel had gewoon niet verplicht moeten zijn, dan was dit probleem er nooit geweest.

Ook in de oude KPN TV app was de kinderslot functionaliteit aanwezig alleen nu dus op profiel-niveau wat uiteraard ook logisch is immers een tweede profiel zou natuurlijk van één van de kinderen kunnen zijn.

Overigens vind ik dat je zou moeten kunnen instellen dat elk profiel een eigen inlog (KPN ID) heeft en dat je daarmee niet zomaar kun switchen van profiel. Daarnaast moet het mijns inziens mogelijk worden om aan te geven welk profiel als beheerder optreedt. Andere profielen zouden dan geen mogelijkheid moeten hebben om profielinstellingen aan te passen. Zo zou ik als beheerder een profiel voor mijn kinderen moeten kunnen maken waarbij ik bepaal welke zenders en streamingdiensten voor dat profiel beschikbaar zijn. En let op, ook opnames mogen alleen getoond worden van de beschikbare zenders.

En dan maak je dus een profiel aan voor je kinderen waar je bijvoorbeeld de 18+ content uit staat, en dan starten ze TV gewoon op met jouw profiel, net zoals je bijvoorbeeld in Netflix een willekeurig profiel moet kiezen bij opstarten.

Maar ze kunnen dan niet met mijn profiel inloggen immers daar hebben ze het wachtwoord niet van (elk profiel een eigen inlog (KPN ID)).

In de huidige vorm zijn die profielen mijns inziens onzinnig en absoluut niet goed doordacht.

Het aanmaken van meerdere profielen heeft mijns inziens in de huidige vorm dan ook geen enkel nut.

Dat bij Netflix de profielen ook vrij te kiezen zijn wil natuurlijk niet zeggen dat KPN dan ook maar dezelfde “fout” moet maken. Het is vandaag de dag inderdaad veel te vaak zo dat organisaties klakkeloos functionaliteit kopiëren van anderen en helemaal niet na lijken te denken of de achterliggende functionaliteit goed is.

Het nadeel van een eigen inlog, is dat je iedere keer moet inloggen 🤡 Dus weer onbeholpen een password typen met een TV afstandsbediening, een QR code scannen met je telefoon die je net niet binnen handbereik hebt, enz. En altijd op het moment dat je snel iets wilt kijken.

Dan was zo'n beperking van functionaliteit achter een pincode zo slecht nog niet. 


Het nadeel van een eigen inlog, is dat je iedere keer moet inloggen 🤡 Dus weer onbeholpen een password typen met een TV afstandsbediening, een QR code scannen met je telefoon die je net niet binnen handbereik hebt, enz. En altijd op het moment dat je snel iets wilt kijken.

Hoezo weer onbeholpen een password typen met een TV afstandsbediening. We hebben het hier over de TV+ app op telefoon en tablet, niet over een smart-TV+ app voor een televisie. Overigens typ ik ook daar gegevens in met het toetsenbord van mijn tablet of telefoon.

 

Nogmaals, ook ik vind de functionaliteit achter die profielen onzinnig, maar als je gewoon één profiel aanmaakt dan is er eigenlijk geen verschil met de situatie zonder profiel. De beperking van functionaliteit achter een pincode is er nog steeds. Overigens heeft KPN ook daar niet echt goed nagedacht want de enige pincode die er is is de pincode waarmee je op de TV ontvanger ook pakketten kunt contracteren en films kunt huren. Die pincode zou je mijns inziens dan ook niet moeten gebruiken als inlog of om beperkingen op te kunnen heffen.

Het is nog altijd niet mogelijk om de kids helemaal zelfstandig hun de TV+ app te kunnen laten gebruiken zonder dat je ze daarmee ook toegang geeft tot het kunnen beheren van jouw contract (inloggen met KPN ID) of het kunnen aan en uit kunnen zetten van TV/entertainment pakketten en/of het kunnen huren van films.

Dit is helaas niet veranderd met de nieuwe TV+ app maar ik hoop oprecht dat dit ooit nog wel gaat komen.


Waardevolle feedback. We koppelen het allemaal terug aan onze collega's.

Wil je je mening nog meer met ons delen? Dan hebben we nog een vragenlijst voor je:

 


Kan ik de app zelf downloaden?

Nee. We beginnen de uitrol voorzichtig naar een klein deel van onze klanten die een Android toestel gebruiken. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.

Ik heb geen mobiel abo bij KPN, maar bij Simyo, hoe weet ik dan of de app voor mij beschikbaar is?

 


Kan ik de app zelf downloaden?

Nee. We beginnen de uitrol voorzichtig naar een klein deel van onze klanten die een Android toestel gebruiken. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.

Ik heb geen mobiel abo bij KPN, maar bij Simyo, hoe weet ik dan of de app voor mij beschikbaar is?

Als je daar nu de KPN TV op hebt staan dan zal daar vanzelf een update naar de KPN TV+ app voor beschikbaar komen.


Kan ik de app zelf downloaden?

Nee. We beginnen de uitrol voorzichtig naar een klein deel van onze klanten die een Android toestel gebruiken. Je krijgt de update automatisch gestuurd op je apparaat.

Ik heb geen mobiel abo bij KPN, maar bij Simyo, hoe weet ik dan of de app voor mij beschikbaar is?

Als je daar nu de KPN TV op hebt staan dan zal daar vanzelf een update naar de KPN TV+ app voor beschikbaar komen.

Bedankt @wjb , dan ga ik nu de huidge app even op mijn telefoon zetten.

 


@Ellende040 Dag. Kun je met deze nieuwe release kijken of je in kunt loggen?


@Kasper QA TV 

nu krijg ik het volgende na opnieuw downloaden 

 


@Kasper QA TV

nu krijg ik het volgende na opnieuw downloaden 

 

En blijft het eindeloos laden? 


@Kasper QA TV 

 

ja helaas wel


@Kasper QA TV

 

ja helaas wel

Zowel bij Abbo-nr als bij KPNID? Ook na het killen van de app?


@Kasper QA TV   ja heb op beide manieren geprobeerd. Na elke poging ook app gekilled. 


Reageer