Skip to main content

Je kunt bij KPN ook op je mobiele apparaten tv kijken met onze app. Deze hebben we nu helemaal vernieuwd: de KPN TV+ app! Hier lees je meer over onze nieuwe app.

 

 

De nieuwe KPN TV+ app

De KPN TV+ App is een nieuwe app en vervangt de oude KPN Interactieve TV app. Daarmee kijk je live tv en al je favoriete streamingdiensten op 1 scherm. Zoeken naar je favoriete film of serie is nog makkelijker. En we maken het persoonlijk. Want je krijgt aanbevelingen op basis van wat je graag kijkt. Even geen tijd om te kijken? Maak een handige kijklijst met je favorieten voor later. Ook deel je heel makkelijk je enthousiasme over die ene serie met je vrienden.

 

Kijk al je favoriete entertainment

Naast lineaire tv, vind je nu ook alle grote streamingdiensten in 1 app! 

Van deze streamingdiensten kun je alle content terugvinden en afspelen (mits je een abonnement/account hebt bij die dienst). Je wordt, zodra je een programma kiest om te bekijken, direct doorgeleid naar de eigen app van de streamingdienst zelf. Op jouw profiel kun je instellen welke streamingdiensen je zichtbaar wil hebben in de app.

 

Zoeken is nog makkelijker

Op zoek naar die ene film of serie? Vind makkelijker wat je wilt zien met onze zoekfunctie. Klik op het zoek-icoon rechtsboven en leef je uit! Je kan over alle streamingdiensten heen zoeken.  Ook YouTube-content kun je er vinden en afspelen.

Profielen

 

Maak het persoonlijk

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

Een profielnaam mag je zelf verzinnen en een profielfoto is niet verplicht. Persoonlijke aanbevelingen krijg je alleen indien je toestemming geeft. 

 

Kijklijst

Kijklijst

Je kunt programma's, series en films met een druk op de knop toevoegen aan je kijklijst. Zo kun je makkelijk terugvinden op het moment dat je wilt gaan kijken. Dit geldt ook voor programma's van streamingdiensten.

Komt er iets voorbij dat je al gezien hebt of waar je niet in geïnteresseerd bent? Druk op de al-gezien knop.

 

Gepersonaliseerde aanbevelingen

Is je favoriete film/serie net afgelopen en ben je op zoek naar iets nieuws om te kijken? De KPN TV+ app denkt met je mee! Op basis van jouw kijkgedrag, laten wij die content zien die past bij jouw profiel. Wil je liever geen aanbevelingen? Dan kun je dit bij de profielinstellingen uitzetten.

 

Nieuwe gids

Zoom in, zoom uit en zie in 1 oogopslag welk programma je nu terug kan kijken, nu live is en welke erna komt. Maak hiervoor gebruik van onze nieuwe gids!

 

Sharing is caring

Heb je familie of vrienden die ook KPN hebben en de TV+ App gebruiken? Dan kun je ze nu vanuit je profiel in de app een vriendschapsverzoek sturen. Programma gespot dat echt iets is voor die ene vriend? Je kunt de kijktip met hem delen vanuit de app.

 

 

 

 

 

Nieuw: Ontdek Sport statistieken toegevoegd! dBeta]

We hebben een hele gave sport feature in de TV+ app toegevoegd.  Daar kun je de uitslagen, wedstrijden, poulestanden en speeldata inzien met een heleboel statistieken per wedstrijd! Selecteer jouw favoriete landen en ontvang meldingen wanneer de wedstrijd begint en wanneer er gescoord wordt. Dat maakt het volgen van het EK via de App nog leuker en overzichtelijker. 

 

De KPN TV+ app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb feedback op de TV+ App, waar kan ik deze kwijt?

Je kunt in de app zelf feedback indienen. Ga naar je profiel (rechtsonder) en kies dan voor instellingen (tandwiel icoon rechtsboven) en ga naar Feedback.
 

Kan ik de app zelf downloaden?

Ja. in de App Store en de Play Store kun je KPN TV+ App vinden en downloaden.
 

Kan ik ook terug naar de ‘oude’ TV app?

Nee, je kunt de update niet terugdraaien.


Draaien voor full screen

Op dit moment is het nog niet mogelijk om automatisch naar full screen te gaan wanneer je de telefoon/tablet draait. We werken eraan om dit zo snel mogelijk te fixen. Tip: Tik vanuit het kleine scherm op het full screen icoontje, en draai daarna pas je scherm.

 

Waarom zie ik geen Pluspakket content?

De eerste stap is gezet om het Pluspakket on demand toe te voegen aan de TV+ App. Je vindt een groot gedeelte van de films in de tegelrij ‘Films in het Pluspakket’ op de startpagina. Je ziet de films alleen als je ook daadwerkelijk het Pluspakket hebt.

Goed om te weten: de films komen nog niet naar voren via de zoekfunctie. De rest van de films (en series) worden z.s.m. toegevoegd.

 

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.



Update topic: 17-07-2024

Je kunt niet vanaf het begin kijken of terugkijken, dat kon al niet bij ID, maar je kon tijdens het programma wel terugspoelen. Als ik wat laat was, kon ik dus gewoon vanaf het begin kijken, nu niet meer. 🙁


Nieuwe app KPN TV+ gebruiksonvriendelijk:

  1. startscherm draait niet mee, blijft op verticaal staan
  2. zenderoverzicht op naam ontbreekt, daardoor alleen zoeken op programma's mogelijk
  3. schermindeling onrustig, niet duidelijk 

Nieuwe app KPN TV+ gebruiksonvriendelijk:

  1. startscherm draait niet mee, blijft op verticaal staan
  2. zenderoverzicht op naam ontbreekt, daardoor alleen zoeken op programma's mogelijk
  3. schermindeling onrustig, niet duidelijk 

 

Je hebt de meest recente update al wel geïnstalleerd? In ieder geval bedankt voor de feedback, die nemen we erbij mee!   


Versie 08.40.01 geinstalleerddoor KPN. Updates worden toch automatisch uitgevoerd ?


Nieuwe app KPN TV+ gebruiksonvriendelijk:

  1. startscherm draait niet mee, blijft op verticaal staan
  2. zenderoverzicht op naam ontbreekt, daardoor alleen zoeken op programma's mogelijk
  3. schermindeling onrustig, niet duidelijk 

Op wat voor een apparaat ervaar je dat het startscherm niet meedraait. Op een Android telefoon draait hij inderdaad niet mee maar op een Android tablet wel. Dat snap ik eigenlijk ook wel want in landscape is het startscherm mijns inziens onbruikbaar op een telefoon.

Wat bedoel je met "zenderoverzicht op naam ontbreekt"?


De oude volgorde zoals dat ook op je TV staat en in elke tv-gids: NPO1, NPO2, NPO3, TRL4, RTL5, SBS6 etc.


@chivas Mocht dat dan een specifiek probleem zijn voor jouw apparaat dan wil ik je verzoeken om daar een nieuw topic aan te maken. 


De oude volgorde zoals dat ook op je TV staat en in elke tv-gids: NPO1, NPO2, NPO3, TRL4, RTL5, SBS6 etc.

Begrijp ik het goed dat je het onderstaande overzicht van zenders zou willen zien als je (een gedeelte van) een zendernaam ingeeft bij het zoeken?

Kan je dan niet beter/sneller in de gids naar die zender scrollen?


 

Inderdaad, echter:

Er staat van alles op het startscherm, te  beginnen met Nu op tv voor jou, Gemist op Tv, Films voor jpu, series voor jou, videoland, maar geen gids.

En als je drukt op Bekijk alles (rechts boven) wordt een onoverzichtelijke volgorde van zenders getoond.

Druk je vervolgens op sorteren (linksboven) dan alleen 4 keuzemogelijkheden van programma's: datum hoog-laag, datum laag-hoog, naam a-z, naam z-a. 

Nergens een gids met zenders te bekennen  


Sorry, ik zie nu onderaan TV-gids staan.

 


Nog handiger is waarschijnlijk het instellen van favoriete zenders die je dan bovenaan op het startscherm zult zien staan,

Ik hoop overigens dat KPN de startpagina configureerbaar maakt zodat alle onzinnige tegelrijen verwijderd kunnen worden. Wat moet je met een tegelrij "Videoland" of bijvoorbeeld "Disney+" als je toch geen abonnement op die streamingdiensten hebt.


Eens, de startpagina is veel te onoverzichtelijk en geeft geen gestructureerde informatie.


Opnames worden hier niet (meteen) getoond in de nieuwe app tijdens of na de opname. Bijvoorbeeld Boulevard is officieel om 19:30 uur klaar, om 19:40 was de opname nog steeds niet te vinden onder 'opgeslagen' en kwam je automatisch uit bij de tv-uitzending waar terug/doorspoelen niet is toegestaan... Terwijl je bij de oude app en op de tv+ box de opname al vanaf minuut 1 kan aanklikken. Lijkt erop dat hij wacht op synchronisatie ofzo. Opnames horen gewoon realtime te worden weergegeven en ook dan meteen voor/terugspoelen werken. Dat werkt trouwens ook niet (meer) sinds de nieuwe android app, bij een live uitzending voor of terug klikken op de tijdbalk, nu meteen 'niet toegestaan'. Maar bij opnames zou dit dus sowieso moeten werken.


Waar kan ik de series vinden die ik wel kan kijken zonder andere sreamingsdiensten? In de oude tv app stonden een hoop tv series die ik graag keek, die zijn nu allemaal verdwenen. Je kunt alleen series kijken via een andere streamingsdienst. 

Nee, ik ben totaal niet blij met de nieuwe versie. Een hoop goede dingen zijn verdwenen; goede werking, series, overzicht. 😖


Waar kan ik de series vinden die ik wel kan kijken zonder andere sreamingsdiensten? 

Goed punt, KPN lijkt er met de TV+ app volledig aan voorbij te gaan dat er ook nog mensen zijn die geen of slecht een enkele streamingdienst gecontracteerd hebben.

Ook lijkt het er op dat het hele pluspakket niet is opgenomen in de zoekfunctionaliteit. Dat is toch eigenlijk onbegrijpelijk.


Waar kan ik de series vinden die ik wel kan kijken zonder andere sreamingsdiensten? In de oude tv app stonden een hoop tv series die ik graag keek, die zijn nu allemaal verdwenen. Je kunt alleen series kijken via een andere streamingsdienst. 

Dat is bekend inderdaad, er wordt aan gewerkt om die series zichtbaar te maken in een volgende update.


Ook dit is weer zo’n ondoordachte KPN actie, eerst doen en daarna gaan we wel werkmannen werken om iets werkbaar te krijgen. Wat een flut app, graag onmiddellijk de oude terug!

TV gids alleen horizontaal, geen afleveringnummers bij series, de kleur schema’s schreeuwen je tegemoet, geen Apple streaming mogelijk, streamen sowieso een drama.

Alles is natuurlijk bekend en word zoals gewoonlijk weer opgelost in toekomstige updates. Misschien moeten jullie eerst eens iets wat goed werkt ontwikkelen in plaats van bijna altijd maar iets te lanceren en er het beste van hopen. Dat gaat zo met nieuwe software voor de tv ontvangers, met de software voor de superwifi punten en nu ook weer met TV+ app.

Snap echt niet hoe KPN dit soort flutwerk durft uit te rollen. En de klant mag weer maanden zo niet jaren wachten tot het weer eens probleemloos op een acceptabele manier werkt. 
 

Het is echt KPN slechter kunnen we het niet verzinnen, duurder wel.

 


...geen afleveringnummers bij series, ...

In de nieuwste versie van de TV+ app wordt het seizoen en de aflevering van de serie getoond.

 

Persoonlijk vind ik de TV+ app overigens prima werken op mijn Android tablet en ik ben ook heel blij met de horizontale gids.


...geen afleveringnummers bij series, ...

In de nieuwste versie van de TV+ app wordt het seizoen en de aflevering van de serie getoond.

 

Persoonlijk vind ik de TV+ app overigens prima werken op mijn Android tablet en ik ben ook heel blij met de horizontale gids.

Tsja zou kunnen maar KPN heeft zo’n ondoorzichtig uitrol systeem dat niet iedereen de nieuwste versie meteen krijgt, terecht dat Apple kritisch is om apps van KPN zomaar uit te rollen zonder controle. bij Android systemen is dat niet zo’n probleem dat is door de vele ontwikkelaars in  veel Android systemen toch al een rommeltje. Als je als App ontwikkelaar al niet eens voor iedereen een goed werkende app kunt aanbieden zegt dat genoeg over de ontwikkelafdeling van , in dit geval,KPN. Overigens kunnen ze dat ook al niet voor hun eigen apparatuur, zie maar naar de eeuwig durende uitrol van nieuwe software op hun eigen experia, KPN boxen n Superwifi punten 1 en 2. Hier moet overal dezelfde software opkomen maar het lukt ze na ruim een jaar nog niet eens om het op 1 box het goed voor elkaar te krijgen. 
Punt is dat ze gewoon niet in staat zijn om iets goeds af te leveren wat voor 98% werkt en waar kleine verbeterpuntjes begrijpelijk zijn. KPN denkt dat iets werkt terwijl dat vaak maar voor 50, 60% het geval is en gooit het dan maar bij de klant neer om vervolgens in ellenlange trajecten de boel weer op te lappen.

kijk zelf maar terug in de geschiedenis, iets volledig nieuw bij KPN betekend altijd norm veel ellende.


sabouma schreef:

terecht dat Apple kritisch is om apps van KPN zomaar uit te rollen zonder controle.

Google controleert uiteraard ook de app voordat deze in de Google Play Store beschikbaar gesteld wordt alleen lijkt Google dat proces veel beter in de hand te hebben waardoor de doorlooptijd korter is.

 

sabouma schreef:

bij Android systemen is dat niet zo’n probleem dat is door de vele ontwikkelaars in  veel Android systemen toch al een rommeltje.

Wat een ongelooflijke onzin.


sabouma schreef:

terecht dat Apple kritisch is om apps van KPN zomaar uit te rollen zonder controle.

Google controleert uiteraard ook de app voordat deze in de Google Play Store beschikbaar gesteld wordt alleen lijkt Google dat proces veel beter in de hand te hebben waardoor de doorlooptijd korter is.

 

sabouma schreef:

bij Android systemen is dat niet zo’n probleem dat is door de vele ontwikkelaars in  veel Android systemen toch al een rommeltje.

Wat een ongelooflijke onzin.

Precies, wat en ongelooflijke onzin😉. Maar los van Apple VS Google , daar komen hele volksstammen toch niet uit is het wel een en feit dat KPN er een ongelooflijk rotzooitje van maakt.

ovestappen maar een andere aanbieder maakt hier helaas niets uit want dan kom ik met de glasvezel indirect toch weer bij KPN terecht.


Het is zo dat KPN heel wat meer ruzie heeft met iOS en iPadOS dan met Android.

Ook de oude TV app voor iOS en iPadOS vertoonde meer tekortkomingen dan zijn Android counterpart.

Wat de reden hiervan is weet ik niet maar het is wel opvallend.

Nogmaals, de TV+ app op mijn Android tablet ervaar ik als uitermate stabiel, snel en best gebruiksvriendelijk. Ja, er zijn functionele tekortkomingen en dingen die beter doordacht hadden moeten zijn maar ik ben beduidend positiever dan jij. Bij andere productintroducties heb ook ik heel veel fout zien gaan en ik heb mij daar ook regelmatig over verbaasd maar de introductie van de TV+ app heeft mij juist positief verrast omdat deze bij de introductie mijns inziens al behoorlijk goed functioneerde.

Nu praat ik wel over de Android versie van de app, ik lees dat de ervaringen bij de iOS en iPadOS versie heel anders zijn en zelfs zo ver gingen dat het helemaal niet zou werken.


IPad

 

Ik kan bij serie opnames niet meer per aflevering verwijderen. Op de gok geprobeerd of "serie opname” verwijderen wellicht toch werkt, maar nee. Alles weg(Het jaar van, dus valt te missen, maar jammer). Ik neem aan ook bij gepland, als je erop drukt, maar die gok ga ik niet wagen. ☹️

Zoals al eerder genoemd, staat het beginscherm verticaal. En de gids is onoverzichtelijk. Mede omdat de tijden op de bodem van het vak staan. Verticaal centreren per vak zou beter zijn.

Bij sommige opnames inhoud niet meer beschikbaar. Lijkt op het oude “alleen op de ontvanger te bekijken” maar dat kan ik momenteel niet checken.

 

Verder staat er N op de marker en niet Nu.

 

 


 

Uitlijnen tekst verticaal in het vak en de marker geeft N aan.


De uitlijning ziet er op Android een stuk beter uit.

 


Reageer