Skip to main content

Als laatste van de grote Nederlandse providers, komt KPN (eindelijk!) met een App voor de Apple TV!

Vanmiddag trof ik een verkoper van KPN die glasvezel abonnementen aan de man/vrouw/x probeerde te brengen en hoera, die kwam met heugelijke bericht dat in augustus de KPN TV App voor de Apple TV gelanceerd wordt!

Beter laat dan nooit! 
 

 

@Espirito

Die worden dan ook betaalt uit de belastingpot, hè. Geen vergelijk. Bovendien alleen publieke zenders waar ook Apple minder strenge eisen voor stelt qua beveiliging e.d.

Apple is gewoon een relatief kleine speler, want ze staan alleen. En zijn duur zowel qua apparaten als plaatsing in de store. Dat en ontwikkeling ben ik bang voor Apple liefhebbers dat het voor kpn financieel gewoon oninteressant is.

Bovendien: het is alleen een app die je alleen THUIS zou kunnen gebruiken. Bij je buren of via je mobiele verbinding doet ie het al niet. Dus de iOS app was wat dat betreft toch al interessanter om te ontwikkelen. Relatief iets meer portable apparaten (telefoons, tablets, laptops) van Apple in gebruik dan niet-portable (volgens de portabiliteitsregels van de E.U.).

Mijn neef heeft een Apple telefoon, maar met tegenzin. Had een iPhone 6, waarop ca. 450 contacten stonden voor zijn bedrijf. Die 6 deed het nauwelijks nog, maar voor overzetten contacten vond '’Apple het niet goed'’ dat ie een Android ging nemen. Tja. Verder heeft ie alles Windows en Android. Voor hem als absolute non-techneut ook makkelijker te gebruiken.


@PeterG

 

Dat het wordt gesubsidieerd door de overheid en dus onze belasting geld klopt daar ben ik het met je eens en is een feit, Echter heeft de npo een budget van 866.266.000 bron. Kpn heeft in 2021 een winst omzet van “maar” 1,3 miljard bron. Daar valt ook iets over te zeggen. Natuurlijk investeerd kpn in meerdere projecten maar het is niet alsof ze in zwaar weer zitten en/of geen geld hebben om meer te investeren in de itv platform. Daarbij er is al een kpn app voor iOS dus porten naar TvOS kost veel minder dan je denkt, TVos is tevens gebaseerd op iOS en gebruikt dezelde schrijf taal en frameworks.

Heb je een bron waar staat dat apple minder eisen stelt voor het publiceren van applicaties voor publieke omroepen?

Dat je het alleen thuis kunt gebruiken is niet erg, want voor onderweg heb je de itv app. Waarom willen mensen dan toch een apple tv app? Voor mij is het vooral dat je dan lokaal met een afstandsbediening je tv kunt bedienen, niet afhankelijk bent van casten (airplay) en dus ook geen telefoon bij de hand hoeft te hebben, ligt aan de lader bijv.

 

Ik snap alleen niet waarom je het verhaal van je neef in deze discussie erbij trekt, maar goed. Hij heeft een iphone met tegen zin omdat “apple het er niet mee eens is”. Niemand noch welk bedrijf dan ook zal jou of jouw neef verplichten om hun diensten/producten te blijven gebruiken.

 

Verder ga ik hier geen discussie over hebben. Het feit blijft dat mensen graag een apple tv app zien en deze dus ook willen gebruiken. Dat het voor jou niet interessant is maakt het nog niet minder interessant voor andere. 


De TV app gebruik ik zelf ook. Op het Tizen besturingssysteem.


Mijn neef heeft een Apple telefoon, maar met tegenzin. Had een iPhone 6, waarop ca. 450 contacten stonden voor zijn bedrijf. Die 6 deed het nauwelijks nog, maar voor overzetten contacten vond '’Apple het niet goed'’ dat ie een Android ging nemen. Tja. Verder heeft ie alles Windows en Android. Voor hem als absolute non-techneut ook makkelijker te gebruiken

Grotere onzin heb ik nog maar zelden gehoord. Valt in de categorie van gezwets van een dronken aardbei. Bovendien volstrekt irrelevant en off-topic. Dit heeft niets te maken met de Apple TV. 


Goedemorgen allen en in het bijzonder @Berteman, ik ben bang dat ik slecht nieuws kom brengen:

Het klopt dat er een app voor Fire TV toe is gevoegd, deze is gebaseerd op de smart tv app en daardoor was hij relatief eenvoudig te bouwen. Apple TV is wel even andere koek, hier moet iets volledig nieuws voor ontwikkeld worden en dat zal op korte termijn niet gebeuren (dit hebben we vanmorgen nagevraagd bij de mensen die over de app gaan). Ik ben dus bang dat de verkoper zich heeft vergist 🙁

Vanmiddag beweerde, ditmaal een verkoopster, dat de App voor de Apple TV er toch echt in augustus komt. Wanneer ik wederom het verkoopteam tref, zal ik vragen of ik het gesprek mag opnemen. 

Wellicht is er sprake van een grote verassing en staat de KPN-App inderdaad in augustus in de AppStore. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat KPN onder valse voorwendselen abonnementen probeert te verkopen, maar ja… anderzijds belooft KPN wel meer maar waar later dan ‘nog niets over bekend is’ … 


Ik wil hier toch graag even achteraan @Berteman, als bij een bepaalde afdeling ten onrechte wordt aangenomen dat dit er aan zit te komen waardoor mensen blij worden gemaakt met een dode mus, dan moeten we daar even een stokje voor steken 😐

De collega die je vanmiddag hebt gesproken, was dat ook iemand van het plaatselijke glasvezelteam? 


@Maja_ Ook al was een ander antwoord fijner geweest, maar goed dat je er achteraan gaat.☺️
Ik weet niet of die mensen van het glasvezel team waren. Zijn die ergens aan te herkennen? 

Ik sprak de medewerkster bij het winkels op de Huis ter Landelaan/H. Colijnlaan.


Wie wil er nou een Apple TV box? Die kost meer dan het dubbele van een Android-TV box en is bovendien geen open platform.

Niet in je eigen straatje praten graag ;)  Er zijn ook mensen (zoals ik) die graag andere apparatuur gebruiken en AppleTV is een zeer veel voorkomend apparaat. Ik bepaal tevens zelf wel hoe veel geld ik ergens voor uitgeef, en het zal me een enorme worst zijn of een platform open is of niet. T-Mobile en Ziggo hebben ook gewoon een AppleTV app, en zeggen dat er heel veel ontwikkeltijd nodig is omdat er iets nieuws gebouwd moet worden is onzin, want je hebt al een IOS app, waarvan de basis zo 1:1 gepoort kan worden naar TVOS. Als je je Android codebase kan aanpassen voor Amazon Fire kun je dat ook doen voor de IOS app naar de AppleTV. 


Wie wil er nou een Apple TV box? Die kost meer dan het dubbele van een Android-TV box en is bovendien geen open platform.

Niet in je eigen straatje praten graag ;)  Er zijn ook mensen (zoals ik) die graag andere apparatuur gebruiken en AppleTV is een zeer veel voorkomend apparaat. Ik bepaal tevens zelf wel hoe veel geld ik ergens voor uitgeef, en het zal me een enorme worst zijn of een platform open is of niet. T-Mobile en Ziggo hebben ook gewoon een AppleTV app, en zeggen dat er heel veel ontwikkeltijd nodig is omdat er iets nieuws gebouwd moet worden is onzin, want je hebt al een IOS app, waarvan de basis zo 1:1 gepoort kan worden naar TVOS. Als je je Android codebase kan aanpassen voor Amazon Fire kun je dat ook doen voor de IOS app naar de AppleTV. 

Ik zelf gebruik de android tv app op een nvidia shield tv pro.

Deze is gelukkig stabiel na een update pas geleden.

Wat betreft die app kun je niet alle functies gebruiken wat je met de ontvanger wel kan.

Dat was voor mij ook een van de punten om over te gaan naar T-mobile.

Glasvezel internet is super van kpn maar het tv gebeuren is matig.

 

 

 


Wie wil er nou een Apple TV box? Die kost meer dan het dubbele van een Android-TV box en is bovendien geen open platform.

Ik onder andere, maar dat is totaal off topic. Laat de mensen in hun waarde en hun eigen keuzes maken wat ze kopen. 


Goedemorgen allen en in het bijzonder @Berteman, ik ben bang dat ik slecht nieuws kom brengen:

Het klopt dat er een app voor Fire TV toe is gevoegd, deze is gebaseerd op de smart tv app en daardoor was hij relatief eenvoudig te bouwen. Apple TV is wel even andere koek, hier moet iets volledig nieuws voor ontwikkeld worden en dat zal op korte termijn niet gebeuren (dit hebben we vanmorgen nagevraagd bij de mensen die over de app gaan). Ik ben dus bang dat de verkoper zich heeft vergist 🙁

Dit is wel een grote teleurstelling. Vooral omdat andere grote providers hier wel mee zijn gekomen. De oplossing die ik in een ander topic tegenkwam vanuit KPN was het streamen vanaf een telefoon of tablet naar de appleTV. Dat zijn geen serieuze oplossingen dat is een oplossing die 10 jaar geleden leuk en nieuw was. Ik moet zeggen ook het feit dat hier een antwoord als dit op komt wel erg teleurstellend is. 


Wie wil er nou een Apple TV box? Die kost meer dan het dubbele van een Android-TV box en is bovendien geen open platform.

Ik onder andere, maar dat is totaal off topic. Laat de mensen in hun waarde en hun eigen keuzes maken wat ze kopen. 

Ach… scribent geeft eigenlijk al aan niet verder gekeken te hebben dan het prijskaartje van de ‘Apple TV box’, en meent alléén op basis daarvan een conclusie te trekken en door vervolgens allerlei nonsens en off-topic reacties te posten, ook blijk geeft van weinig ‘verdieping’.

Een Apple TV een ‘TV box’ noemen zegt eigenlijk al genoeg…


@Espirito

Die worden dan ook betaalt uit de belastingpot, hè. Geen vergelijk. Bovendien alleen publieke zenders waar ook Apple minder strenge eisen voor stelt qua beveiliging e.d.

Apple is gewoon een relatief kleine speler, want ze staan alleen. En zijn duur zowel qua apparaten als plaatsing in de store. Dat en ontwikkeling ben ik bang voor Apple liefhebbers dat het voor kpn financieel gewoon oninteressant is.

Bovendien: het is alleen een app die je alleen THUIS zou kunnen gebruiken. Bij je buren of via je mobiele verbinding doet ie het al niet. Dus de iOS app was wat dat betreft toch al interessanter om te ontwikkelen. Relatief iets meer portable apparaten (telefoons, tablets, laptops) van Apple in gebruik dan niet-portable (volgens de portabiliteitsregels van de E.U.).

Mijn neef heeft een Apple telefoon, maar met tegenzin. Had een iPhone 6, waarop ca. 450 contacten stonden voor zijn bedrijf. Die 6 deed het nauwelijks nog, maar voor overzetten contacten vond '’Apple het niet goed'’ dat ie een Android ging nemen. Tja. Verder heeft ie alles Windows en Android. Voor hem als absolute non-techneut ook makkelijker te gebruiken.

Je kan nou wel allemaal stoer blijven opsommen waarom jij en je directe omgeving geen Apple wilt, maar er zijn mensen die wel gewoon Apple gebruiken. En ik heb KPN de wacht toegezegd juist omdat ze koppig vol blijven houden. Iets met “klant is koning” en heb zelf ook in een winkel gewerkt: niet in discussie gaan met klanten.

T-mobile heeft wel een app, dus KPN 3 klanten minder (2 mobiele en glas- / TV thuis).

Mijn moeder (2 x) en mijn zus (4 in totaal) volgden. Kan snel gaan met die arrogante en niet klantgerichte houding.


Ik wil hier toch graag even achteraan @Berteman, als bij een bepaalde afdeling ten onrechte wordt aangenomen dat dit er aan zit te komen waardoor mensen blij worden gemaakt met een dode mus, dan moeten we daar even een stokje voor steken 😐

De collega die je vanmiddag hebt gesproken, was dat ook iemand van het plaatselijke glasvezelteam? 

Is er inmiddels al wat nieuws of blijft KPN koppig volhouden?


@Espirito

Die worden dan ook betaalt uit de belastingpot, hè. Geen vergelijk. Bovendien alleen publieke zenders waar ook Apple minder strenge eisen voor stelt qua beveiliging e.d.

Apple is gewoon een relatief kleine speler, want ze staan alleen. En zijn duur zowel qua apparaten als plaatsing in de store. Dat en ontwikkeling ben ik bang voor Apple liefhebbers dat het voor kpn financieel gewoon oninteressant is.

Bovendien: het is alleen een app die je alleen THUIS zou kunnen gebruiken. Bij je buren of via je mobiele verbinding doet ie het al niet. Dus de iOS app was wat dat betreft toch al interessanter om te ontwikkelen. Relatief iets meer portable apparaten (telefoons, tablets, laptops) van Apple in gebruik dan niet-portable (volgens de portabiliteitsregels van de E.U.).

Mijn neef heeft een Apple telefoon, maar met tegenzin. Had een iPhone 6, waarop ca. 450 contacten stonden voor zijn bedrijf. Die 6 deed het nauwelijks nog, maar voor overzetten contacten vond '’Apple het niet goed'’ dat ie een Android ging nemen. Tja. Verder heeft ie alles Windows en Android. Voor hem als absolute non-techneut ook makkelijker te gebruiken.

Wel bijzonder dat je dit bij Apple neerlegt. Je had bij iCloud kunnen inloggen en je contacten kunnen exporteren. Daarna bij Google inloggen en je contacten importeren. Daarnaast kun je op een Apple device (ja ook op de iPhone6) wel Gmail contacten inladen en je huidige contacten zo overzetten van je contact groep a naar groep b. Opties genoeg. Niet vergenoeg gezocht naar naar oplossingen naar mijn idee. Apple bied voldoende oplossingen net als Google. Maar het is makkelijk bashen als je er stiekem geen ervaring mee hebt. 


Wel erg jammer dat KPN geen aandacht geeft aan AppleTV. AirPlay is echt geen optie.  Ik heb sinds kort KPN glas met TV. Maar gebruik mijn eigen router kan dus enkel TV kijken via een App.  Instellingen op de router zijn zo complex dat ik niet aan wil beginnen.  (Bovendien heb ik een vaste aansluiting nodig voor tv kastje van KPN. 
Nu tijdelijk een Google TV stick gekocht voor TV kijken.  Maar denk dat ik toch mijn abonnement voor de TV ga opzeggen heb deze enkel voor wat bbc zenders (NLZIET heeft deze nog niet)

netwerk van KPN is top. TV met zo veel beperkingen en slechte kwaliteit van IPtv is het niet waard.  Hoop dat andere aanbieders met iets beters komen voor TV kijken.  Anno 2022 wil ik gewoon een kwaliteit app zonder beperkingen.  Waarom kan NLZIET dit wel bouwen en KPN niet over kosten gesproken. 


Ik wil hier toch graag even achteraan @Berteman, als bij een bepaalde afdeling ten onrechte wordt aangenomen dat dit er aan zit te komen waardoor mensen blij worden gemaakt met een dode mus, dan moeten we daar even een stokje voor steken 😐

De collega die je vanmiddag hebt gesproken, was dat ook iemand van het plaatselijke glasvezelteam? 

Is er inmiddels al wat nieuws of blijft KPN koppig volhouden?

Ik ben er achteraan gegaan dat er verkeerde informatie werd verstrekt, aangezien we tot er in de toekomst wellicht iets aan de situatie veranderd, géén ondersteuning bieden voor Apple TV. Dat de betreffende medewerkers verkeerde informatie hebben gedeeld is doorgegeven aan het management van dat project.

Dat we geen Apple TV ondersteunen, daar is niets aan gewijzigd. Mocht dat in de toekomst veranderen dan zullen we dat via onze officiële kanalen gaan communiceren! 


Dat we geen Apple TV ondersteunen, daar is niets aan gewijzigd. Mocht dat in de toekomst veranderen dan zullen we dat via onze officiële kanalen gaan communiceren! 

Waarom is er niets veranderd? En waarom wordt de Apple TV nóg steeds niet ondersteunt?

We zitten inmiddels in 2022. De Apple TV is inmiddels al 7 jaar (!) in zijn huidige vorm op de markt. Aanbieders T-Mobile, Ziggo, NLZiet, Videoland kunnen dit wél. En (het eens zo mooie-)KPN kan dat niet? Ik begrijp dit niet.

Kunnen jullie met een uitleg komen? Ik vind

dit nogal minachtend


Als fervente Apple-fan wil ik ook even reageren.
Ik ben dus gek op Apple-producten, maar het belang of nut van AppleTV heb ik nog nooit kunnen ontdekken.
Dus voor mij hoeft het echt niet.
Dat wil zeggen dat -als- er een app komt voor Apple-TV ik dat ook prima zou vinden, maar deze jongen zal er geen gebruik van maken.

En a.u.b. geen discussie over wat AppleTV kan en doet, want dat heb ik al lang uitgevogeld en vind het geen meerwaarde hebben.


Als fervente Apple-fan wil ik ook even reageren.
Ik ben dus gek op Apple-producten, maar het belang of nut van AppleTV heb ik nog nooit kunnen ontdekken.
Dus voor mij hoeft het echt niet.
Dat wil zeggen dat -als- er een app komt voor Apple-TV ik dat ook prima zou vinden, maar deze jongen zal er geen gebruik van maken.

En a.u.b. geen discussie over wat AppleTV kan en doet, want dat heb ik al lang uitgevogeld en vind het geen meerwaarde hebben.

Prima, jouw mening. Er zijn mensen die niet het kastje van de provider willen (ivm stroom verbruik of telkens wisselen tussen apparaten om Netflix of reguliere TV te gebruiken. Om maar wat te noemen) of kunnen (verouderd huis en KPN kastje werkt niet op slaapkamer). Verder is het gewoon jammer dat KPN niet meedenkt en na 7 jaar “gewoon” nog niets heeft. 


Vandaag op Totaal TV een artikeltje (onder het mom van een ‘test’) over de nieuwe Apple TV. 

Wellicht zet KPN in 2023 eindelijk een stap voorwaarts en loopt de achterstand in. Weliswaar houdt de ‘tester’ wel een slag om de arm want ‘mogelijk’ is natuurlijk net zo’n vaag en nietszeggend begrip als ‘er is nu nog niets over bekend’, om het bekende KPN-jargon en het standaard-antwoord-op-lastige-vragen maar weer eens van stal te halen.

Voor wie de ‘test’ en over de ‘mogelijke’ KPN TV App voor de Apple TV wil lezen:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/getest-in-totaal-tv-de-nieuwe-apple-tv-4k-biedt-meer-van-hetzelfde/

 


Ook Delta en Caiway hebben KPN inmiddels ingehaald. 


En zelfs SKP!

SKP? SKP is een lokale provider, die alleen in Pijnacker en Delfgauw diensten aanbiedt.   Pijnacker en Delfgauw hebben samen ongeveer 40.000 inwoners. Hoeveel huishoudens in Pijnacker en Delfgauw de internet en tv-diensten van SKP betrekken doet er verder niet zoveel toe maar als zélfs zo’n kleine provider in staat is, een app voor de Apple TV te (laten) ontwikkelen en het voor KPN een onmogelijke opgave lijkt te zijn, tja …

 


Blijf hoop houden @Berteman ,

Tenslotte is de Multisim voor de Apple Watch er uiteindelijk ook gekomen. 


En toch ben ik nog steeds nieuwsgierig wat de  meerwaarde zou kunnen zijn van Apple TV. We kijken TV via Digitenne en de ingebouwde Chromecast van de Philips TV gebruik ik wel eens voor streaming vanuit de iPhone voor bv nos.nl of vanuit de KPN-TV app als we naar LoveNature willen kijken. (Zit niet op Digitenne.)  

Wat voegt Apple TV toe als we geen abonnee willen worden op betaalde streamingsdiensten? (Die overigens ook een app hebben in onze TV.)