Skip to main content
Beantwoord

De KPN TV+ Smart TV app staat niet meer in de PlayStore

• 27 January 2025
  • 14 reacties
  • 208 keer bekeken

Vorige week een nieuwe Google Streamer (zeg maar nieuwe versie chromecast with google tv 4k) gehaald. Op de chromecast met google tv gebruik ik de KPN TV+ app, die is echter niet meer in de play store te vinden. Niet voor de nieuwe streamer, maar ook niet voor de chromecast waar de app al op staat. Wanneer komt de app weer beschikbaar?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Coen_War ,

De update is vanaf nu weer beschikbaar. De uitrol zal geleidelijk plaatsvinden. 

Lees er alles over in dit topic: 

https://community.kpn.com/product-updates/update-08-62-02-tv-app-voor-smart-tv-voor-android-629425

Bekijk origineel

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 27 januari 2025

Beste ​@Coen_War de rubriek product-updates in de gaten houden, daar kun je je gratis op abonneren:

https://community.kpn.com/product-updates

Succes

• Nieuwkomer
  • 27 januari 2025

Dank ​@JanD , de laatste update op die pagina is van 11 dagen terug. Vrij lang om een app waarmee wordt geadverteerd als onderdeel van de dienst niet beschikbaar te hebben, vandaar mijn vraag om een update. Op die pagina staat dat er ‘hard aan wordt gewerkt’, geloof ik direct, maar geeft me geen idee hoe lang KPN nog verwacht dat dit gaat duren?

• Nieuwkomer
  • 27 januari 2025

Hallo ​@Coen_War,

Mijn beste gok zou zijn dat het iets te maken heeft met het feit dat de Google Streamer op Android TV Versie 14 draait, wat nog heel nieuw is en dus ook nog niet de standaard. Ik gok dat het probleem met de Chromecast een apart probleem is.

Update: In onderstaande post worden ook problemen met de TV+ app op Chromecast vermeld. Ik gok dat deze tijdelijk niet beschikbaar is.

• Nieuwkomer
  • 27 januari 2025

Goedenavond,

ik heb precies hetzelfde probleem met mijn google chromecast met google tv 4k.

Ik kan helemaal geen apps van KPN vinden.

Kan het probleem verholpen worden?

Ik baal hier enorm van.

Ligt het soms aan de updates die KPN aan het uitvoeren is? En komt het nog wel beschikbaar?

Alle andere apps vind playstore wel.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Coen_War en ​@Klaske1961, welkom op de community. De app is tijdelijk beperkt beschikbaar inderdaad, zoals toegelicht in de vorige update: 

https://community.kpn.com/product-updates/update-08-61-00-tv-app-voor-smart-tv-voor-android-628755

Door een probleem met specifieke toestellen moest er een fix worden gemaakt, het gevolg daarvan is dat de app tijdelijk alleen voor die apparaten te downloaden is. Zodra de volgende update beschikbaar is zal het weer voor iedereen te vinden zijn. Daarvoor zullen we op dat moment een nieuwe Product Update delen. Er wordt hard aan gewerkt om dat zo snel mogelijk te doen.

BenjiCoop schreef:

Mijn beste gok zou zijn dat het iets te maken heeft met het feit dat de Google Streamer op Android TV Versie 14 draait, wat nog heel nieuw is en dus ook nog niet de standaard. Ik gok dat het probleem met de Chromecast een apart probleem is.

Hoi ​@BenjiCoop, die gok staat er los van ðŸ™‚

• Nieuwkomer
  • 28 januari 2025

Zojuist de KPN aan de lijn gehad, probleem is bij de klantenservice niet bekend. Net zoals vorige week de reactie om maar af te wachten want er zal vast wel aan gewerkt worden…

Ik ben al jaren een tevreden klant bij KPN, maar dat wordt nu wel op de proef gesteld. Ik kan ondertussen al bijna twee weken geen TV meer kijken via de Chromecast. Echt knap waardeloos.

• Nieuwkomer
  • 28 januari 2025

Dat probleem heb ik dus ook. Er is totaal geen overzicht wanneer alles weer gaat werken.

Jasper van KPN
Moderator

Er wordt gewerkt aan een update, zodra die beschikbaar wordt delen we dat zoals gezegd in Product Updates. Tot dat moment hebben we ook geen andere informatie wanneer het komt.

M Bekhuis schreef:

Zojuist de KPN aan de lijn gehad, probleem is bij de klantenservice niet bekend. Net zoals vorige week de reactie om maar af te wachten want er zal vast wel aan gewerkt worden…

Die reactie van de klantenservice verbaasd me, er staat namelijk letterlijk een melding in hun systeem dat dit de situatie is. Ze zouden er van op de hoogte moeten zijn als ze het lezen.

• Nieuwkomer
  • 29 januari 2025

Het verzoek om het tweede kastje in te leveren begint inmiddels zich te wreken. Meteen een smart tv gekocht, maar nog steeds geen app. beschikbaar. Ik vind dit bijzonder teleurstellend. Geen kpn via glasvezel in onze wijk, een hortende dsl verbinding, amper wifi. Het was zo mooi. Ik geloof niet meer dat kpn zich nog op de particuliere markt richt.

Jammer. 

wjb
Superuser
  • 30 januari 2025
Fredrik73 schreef:

Meteen een smart tv gekocht, maar nog steeds geen app. beschikbaar.

Wat voor een smart TV heb je gekocht?

Fredrik73 schreef:

Ik geloof niet meer dat kpn zich nog op de particuliere markt richt.

Grappig, KPN is net Ziggo aan het inhalen en de grootste provider van Nederland aan het worden.

Jasper van KPN
Moderator

De Smart TV voor Android TV is tijdelijk niet voor alle merken beschikbaar ​@Fredrik73, zoals iets verder naar boven uitgelegd. Als je een ander type tv hebt (Samsung of LG) kan je de app nog wel downloaden. Voor die merken wordt nog gewerkt aan de nieuwe app.

• Nieuwkomer
  • 30 januari 2025

Bij mij doet ie het weer. Eindelijk!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 31 januari 2025

Hallo ​@Coen_War ,

De update is vanaf nu weer beschikbaar. De uitrol zal geleidelijk plaatsvinden. 

Lees er alles over in dit topic: 

https://community.kpn.com/product-updates/update-08-62-02-tv-app-voor-smart-tv-voor-android-629425

• Nieuwkomer
  • 31 januari 2025

Dank voor het bericht ​@Noordzee , ik ga meteen kijken!

Reageer