Skip to main content

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 593 reacties
  • 19866 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

593 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 13 januari 2025
RW8 schreef:

Echt waardeloos deze update, de vorige app haperde ook wel eens maar dit is echt niet te doen. Uitzending loopt om de paar seconden vast. Altijd zonder problemen gewerkt op mijn chromecast met Google tv. Ik word zo onderhand verplicht om dat tv decoder kastje weer aan te gaan sluiten als ik nog tv wil kunnen kijken. 

Wil je zeggen dat de smart-TV+ app om de paar seconden vastloopt op jouw Chromecast Google TV?

Dit soort berichten vind ik zo ongrijpbaar immers op mijn Chromecast Google TV loopt de smart-TV+ app, afgezien van de traagheid, technisch eigenlijk probleemloos. Ik kan uren televisie kijken zonder ook maar één hapering.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 januari 2025

Wat er ook nog uit kan is dat als je een programma kiest je ALSNOG op play moet klikken om te starten.  Je zit in een kijkapp dus de basis wens is afspelen en niet iets anders.

daarnaast op homepage en hopelijk in de vermiste functie om snel te zappen, gewoon een recent screenshot van het kanaal ipv nutteloze basis foto’s. Je ziet dan beter wat er afspeelt (bv reclame zodat je daar even niet hoeft te zijn)

Voeg de detail omschrijving van een programma toe zodat je kunt lezen waar het overgaat.

maak icoontjes zoals Ondertiteling etc groter of aanpasbaar. Veel is echt niet ontwikkeld voor oudere garde. 

dan op homepage: maak de ruimte can de programma’s zo dat er meer programma’s in 1 beeld zijn. Enkele rijen zijn gewoon niet handig hier want de hoofdtaak vsn overzichtspagina is overzicht te geven van wat er nu speelt. Een rij van fav kanalen en eronder wat nu speelt is zwaar overlappend en onnodig

Ik denk dat de PO zijn huiswerk opnieuw moet doen op basis van gebruik en niet “functionaliteit” en structuur.

Jasper van KPN schreef:
wjb schreef:

Ik sta dan ook echt te kijken van de hoeveelheid meldingen dat er überhaupt niet televisie gekeken kan worden of dat de app crasht. Ik hoop dat het developmentteam snel de oorzaak van die problemen weet te achterhalen

Dat verbaasde mij ook inderdaad. Er komen nu andere dingen naar voren dan tijdens de test. We hebben uit onder andere dit topic een aantal modellen tv (vooral Philips en TCL) gekregen waarbij mensen problemen ervaren, die hebben we doorgegeven aan de ontwikkelaars zodat zij gericht kunnen kijken wat daar speelt. 

Voor de andere punten die genoemd zijn, alles is doorgegeven. Het punt dat ik volgens mij het meeste heb gelezen, de minigids (pijltje naar beneden tijdens kijken, snel zappen tijdens kijken, het is op verschillende manieren omschreven) heeft de aandacht. Ik ga er vanuit dat dat in een update wordt toegevoegd.
Ook de snelheid heb ik vaker langs zien komen, dat is ook doorgegeven en wordt bekeken.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • 14 januari 2025
AKxx schreef:

Tv nu overzicht mist. Balk veel te veel input nodig . Zeker getest met alleen ned 123?  Geen ovetzicht meer... Sony bravia. Tv . Bij selecteren zender herstart de applicatie ipv naar de zender te gaan. Verschrikkelijk traag indien je een zender kan kijken en over wil naar andere zender. Tijdens wissellen van zender ook vaak crash in de app - dus weer vanaf begin starten.  Graag downgraden asap.

Wat voor Sony Bravia heb je precies ​@AKxx? Ik heb zelf ook een Sony Bravia (2023 model) en ik heb dit ook niet gemerkt. Kan je je punt over overzicht en wat je mist ook toevoegen? Wat mis je precies?

RW8 schreef:

Echt waardeloos deze update, de vorige app haperde ook wel eens maar dit is echt niet te doen. Uitzending loopt om de paar seconden vast. Altijd zonder problemen gewerkt op mijn chromecast met Google tv. Ik word zo onderhand verplicht om dat tv decoder kastje weer aan te gaan sluiten als ik nog tv wil kunnen kijken. 

Heb je dat ook bij alle uitzendingen ​@RW8? Krijg je ook een foutmelding als het zich voordoet? Kan je er meer over vertellen?

De Klump
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 20 reacties
  • 14 januari 2025

Ik gebruik een Samsung 77S95D met de (oude) app en dat werkt goed. Ik heb ook een Google TV Streamer (4K) met de nieuwe app. Met de nieuwe app lijkt het geluid ook niet helemaal lekker synchroon te lopen met het beeld. De minigids is ook inderdaad wel echt een gemis.

Gelukkig kan ik de oude app nog direct op de TV gebruiken wat ik eigenlijk altijd doe, maar wilde de nieuwe app ook eens testen.

Dan nog een vraag. Komt deze feature ook naar de app?

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • 14 januari 2025

Hoi ​@De Klump, dat staat bij mijn weten niet gepland. Ik ga 'm meenemen als suggestie.

Voor jouw Samsung tv zal de app op een later moment vernieuwd worden, er wordt nog gewerkt aan de Tizen versie.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 januari 2025
PeterG schreef:

Hoi ​@D.G. 

Je LG is uit 2012 en zou dus best al HDMI CEC kunnen hebben. Je kan dan de chromecast Google-TV bedienen met de LG afstandsbediening. Die heeft wel cijfers en p+,p- toetsen. 

Waarom gebruik je niet gewoon de tv ontvanger van kpn. Ook de oude app vond ik op het meest gebruikte toestel niet fijn. Net te weinig mogelijkheden als opnames van BBC First en vrt niet kunnen afspelen. 

@PeterG Oké. Misschien dat ik die LG afstandsbediening nog ga koppelen. Dat kan dus ook met infrarood begrijp ik? Maar zoals gezegd vind ik die simpele Chromecast AB wel prettig.

Wij gebruiken de TV ontvanger niet omdat dit een oud Telfort ding is dat bekabeld moet worden aangesloten (wat qua plek moeilijk is) en er beperkt vaste apps op staan die ook niet meer werken. We kunnen wel een TV+ kastje met Android erop krijgen, maar dan moeten we een duurder abo en dat komt nu niet uit. Toen zag ik de nieuwere Chromecast met Google TV en dat was voor ons een goedkope en goede oplossing.

De Klump
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 20 reacties
  • 14 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Hoi ​@De Klump, dat staat bij mijn weten niet gepland. Ik ga 'm meenemen als suggestie.

Voor jouw Samsung tv zal de app op een later moment vernieuwd worden, er wordt nog gewerkt aan de Tizen versie.

Doe maar rustig aan met de app voor de Samsung TV 😉 Vind hem prima zo, vergeleken met de app op de Google TV Streamer.

PeterG
Superuser
  • 61432 reacties
  • 14 januari 2025

Dat kan dus ook met infrarood begrijp ik? 

Nee ​@D.G. . HDMI CEC dus.

Ik vind die Chromecast afstandsbediening juist door het ontbreken van met name cijfertoetsen en p+, p-, buitengewoon onpraktisch. En dus onprettig. 

Ik heb 1½ jaar geleden toen juist voor de Nokia streamingbox 8000 gekozen. Vanwege de complete afstandsbediening. 

Maar inmiddels heb ik een 3e tv en de redelijk geprijsde Chromecast Google-TV raakt uitgestorven, want ze maken ze niet meer.

Die Chromecast Google-TV heb ik daarvoor gekocht wetende dat ik de afstandsbediening van die sony tv uit 2016 kon gebruiken middels HDMI CEC. 

Ook voor de teletekst app zijn cijfertoetsen heel prettig. 

• Helper
  • 45 reacties
  • 14 januari 2025

ArwinV,

Geprobeerd. Eerst bij playstore auto-update uitgezet, vervolgende vele oude versies van KPN-itv of Android-TV vanuit  Aptiode of APKmirror via stick geinstalleerd.
Ofwel de downloads werken niet ( < 20Mbyte) of na opstarten eisen ze allemaal een update.

niet weg te klikken melding

• Topper
  • 11 reacties
  • 14 januari 2025

Mmm, dat is lastig inderdaad. 
Dan heb ik geluk dat het bij mij wel werkt, heb verder ook geen verstand van dit soort zaken dus hoop dat iemand anders je hierbij kan helpen!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 januari 2025

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de update waardeloos vind.

Heb de decoder inmiddels weer teruggezet.

In de oude app kon je door met de afstandsbediening het pijltje naar beneden te gebruiken kijken wat op andere zenders was en dan probleemloos zappen.

Ook kon je voor de zender waar je naar keek zien wat het volgende programma was. 

Beide zijn niet meer mogelijk en niet gemakkelijk te benaderen, anders dan in de TV-gids.

Op het Start scherm mis ook de optie om ‘Nu op TV’ zelf te sorteren op zender. Daarnaast bestaat ook niet de mogelijkheid om te filteren op favoriete zenders.

Tot slot ook hier niet echt een stabiele app. Continu haperingen en mega traag, terwijl de Smart-TV bekabeld aan het internet hangt…

Geen vooruitgang!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10803 reacties
  • 14 januari 2025

Het is duidelijk dat je op dit moment niet tevreden bent ​@BasS1981 Datgene dat jij op dit moment mist, is duidelijk. Tevens geef je aan constant haperingen te ervaren. Is dat dan dat het beeld van een uitzending hapert of hapert het navigeren in de app? 
Van wat voor merk en type smart-tv maak jij gebruik? Deze informatie kan ons helpen om de haperingen en traagheid te verbeteren in de nabije toekomst. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 januari 2025
wjb schreef:
RW8 schreef:

Wil je zeggen dat de smart-TV+ app om de paar seconden vastloopt op jouw Chromecast Google TV?

Dit soort berichten vind ik zo ongrijpbaar immers op mijn Chromecast Google TV loopt de smart-TV+ app, afgezien van de traagheid, technisch eigenlijk probleemloos. Ik kan uren televisie kijken zonder ook maar één hapering.

Klopt, loopt telkens vast. En internet zelf is het issue niet, al mijn streamingdiensten via de chromecast werken gewoon vlekkeloos. Alleen de KPN app geeft problemen.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 14 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

RW8 schreef:

Heb je dat ook bij alle uitzendingen ​@RW8? Krijg je ook een foutmelding als het zich voordoet? Kan je er meer over vertellen?

Is bij alle uitzendingen, er is geen foutmelding. Streamen stopt ‘gewoon’ steeds. Bij alle overige streamingdiensten die ik gebruik via de chromecast (netflix, videoland, npo start, etc) geen enkel probleem, alleen de KPN app geeft problemen met afspelen doordat de stream continu hapert.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 14 januari 2025

Wat een verschrikkelijke nieuwe app, ik vraag me af of dit überhaupt getest is?  Ten eerste is alles super traag, en de tv gids vind ik ook echt niet fijn.. Je had eerst ook een speciale kolom waar je snel naar de kinder zenders kon maar dat is ook weg.. Niet al het nieuws is een verbetering dat blijkt wel met deze app... 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 januari 2025

Ik wordt niet vrolijk van deze nieuwe update, We hebben 2 Chromecasts in gebruik en op beide chromecasts is deze app absoluut onbruikbaar. enorm haperend beeld. De resolutie val vaak weg. Na voor of achteruit spoelen is alleen het geluid te horen. De oude app scroorde qua vloeiend beeld al niet optimaal. Nu is het helemaal een drama geworden. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 10803 reacties
  • 14 januari 2025

Het is duidelijk dat jij niet tevreden bent ​@Angs. Je geeft aan dat je de speciale kolom voor kinderzenders mist. Is er nog meer dat je aan de Gids niet fijn vindt? Voor de traagheid van de app: Welk merk en type wordt er gebruik om tv te kijken? Deze informatie kan het TV team helpen om dit probleem te onderzoeken en te verhelpen. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 januari 2025
Angs schreef:

Je had eerst ook een speciale kolom waar je snel naar de kinder zenders kon maar dat is ook weg.. 

Wat bedoel je met die "speciale kolom"?

Bedoel je wellicht de "Kids" knop waarmee je het "Kids-profiel" kon openen?

Als dat zo is dan kan je nu eenvoudig zelf een tweede profiel maken met de naam "Kids" en daar alleen de kinder zenders in de favorietenlijst opnemen.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 14 januari 2025
Jeroen van KPN schreef:

Het is duidelijk dat jij niet tevreden bent ​@Angs. Je geeft aan dat je de speciale kolom voor kinderzenders mist. Is er nog meer dat je aan de Gids niet fijn vindt? Voor de traagheid van de app: Welk merk en type wordt er gebruik om tv te kijken? Deze informatie kan het TV team helpen om dit probleem te onderzoeken en te verhelpen. 

In vergelijking met de oude app is niet erg veel fijn aan de nieuwe tv gids.. Ook het overschakelen naar andere zenders gaat zeer traag het is in het algemeen zeer teleurstellend. Ik heb een Philips the one tv. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 14 januari 2025
wjb schreef:
Angs schreef:

Je had eerst ook een speciale kolom waar je snel naar de kinder zenders kon maar dat is ook weg.. 

Wat bedoel je met die "speciale kolom"?

Bedoel je wellicht de "Kids" knop waarmee je het "Kids-profiel" kon openen?

Als dat zo is dan kan je nu eenvoudig zelf een tweede profiel maken met de naam "Kids" en daar alleen de kinder zenders in de favorietenlijst opnemen.

In de gids had je diverse tabbladen met sport, kids etc.  Zo had je in 1 oogopslag direct de kinder zenders..

Denn026
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 14 januari 2025

Hier werkt de TV+ app op zich, met lineaire tv, best oké, ik gebruik de app op de Google TV Streamer (4K) bekabeld aangesloten, echter heb ik (voor nu) 3 zaken waar nog wat aan gesleuteld kan worden;

• Het voor en achteruit spoelen bij terugkijken werkt erg slecht, in eerste instantie werkt het heen en terug spoelen wel correct maar doe je dit kort achter elkaar of met tussenpozen dan lijkt de app vast te lopen maar doet dat niet, na ong. 30 sec gaat afspelen hervatten, ondertussen reageert de app niet meer op input.
  • Het terug kijken via de gids vergt echt enorm veel geklik om door de tijdlijn heen te komen, sommige programma`s lijken overdreven lange tijdbalken te hebben, c.q. de gids zou een compactere tijdlijn weergave mogen hebben of instelbaar mogen zijn. Überhaupt vind ik dat er heel veel doorgeklikt moet worden om een enkele handeling uit te voeren.
  • Het zender wisselen gaat erg traag.

Hans Vlak
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 14 januari 2025

De nieuwe App is op mijn Sony TV super traag, klapt er af en toe uit en het beeld hapert geregeld. Mis de oproep van de komende programma’s (pijltje naar beneden). Kortom dit is een waardeloze ‘verbetering’.

Mag hopen dat dit heel snel verbeterd wordt!

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 januari 2025

Ik hoop oprecht dat de "minigids" in de smart-TV+ app 100% gelijk gaat worden aan die van de TV+ Box.

In het bovenstaande screenshot is de achtergrond zwart i.v.m. DRM maar beeld je in dat daar de uitzending gewoon doorloopt.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 15 januari 2025

Ik heb helaas een vervelend probleem wat niet alledaags voor zal komen.

Ik gebruik een Xiaomi Mi TV 4K stick op een tv in de tuin. Tussen de tuin en de meterkast zit een wifi bridge omdat hier geen kabel aangelegd kan worden (lang verhaal; iets met andere kabels van derden die onder de tuin doorlopen). Met de oude app kon ik perfect tv kijken en terugkijken.

met de nieuwe app profiel aangemaakt en ingelogd met abbo nummer. Dat werkte allemaal. Toen live TV gekeken en dat ging ook. Mooie app, prachtige UI!

maar toen ging het mis. Ik wilde een opname terugkijken. Hij blijft sindsdien een loading spinner laten zien en wil niets meer afspelen. Hij geeft ook aan dat er geen andere opnames in een serie zijn onderaan bij een enkele aflevering hoewel die er wel zijn. Ook kan ik sindsdien geen live tv meer kijken. De EPG laadt wel netjes ook met alle thunbnails. Een stick met de oude app nog doet het wel.

uiteraard cache geleegd, stick herstart, app verwijderd en opnieuw gedownload en ingelogd, maar lost het niet op.

mijn vermoeden is dat de app automatisch op Multicast springt en die kan je normaal in het menu van een tv+ box omzetten naar Uni… maar die optie heb je niet op non-KPN Android Tv apparaten! 

Is er een mogelijkheid om dit te fixen zodat het weer werkt net zoals de oude app? Zit er een debug modus in de app zodat ik meer info aan kan leveren (of kunnen jullie die anders via een interne test track bij Google Play aanleveren)? Ik help graag met oplossen (iets met eigenbelang ;-) )

dus prachtige nieuwe UI en profielen etc echt een verbetering, maar helaas werkt het hier nu niet meer.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 januari 2025
stuurenhout schreef:

mijn vermoeden is dat de app automatisch op Multicast springt 

De smart-TV+ app gebruikt enkel unicast. Alleen de TV ontvangers van KPN gebruiken multicast als dat zo ingesteld is.