Skip to main content

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 602 reacties
  • 20390 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

602 reacties

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 januari 2025
Jeroen van KPN schreef:

Het is duidelijk dat je op dit moment niet tevreden bent ​@BasS1981 Datgene dat jij op dit moment mist, is duidelijk. Tevens geef je aan constant haperingen te ervaren. Is dat dan dat het beeld van een uitzending hapert of hapert het navigeren in de app? 
Van wat voor merk en type smart-tv maak jij gebruik? Deze informatie kan ons helpen om de haperingen en traagheid te verbeteren in de nabije toekomst. 

Hi Jeroen,

De traagheid van de app is constant.

De haperingen zijn bij live-uitzendingen en vooral op mijn AIWA tv.

Ik heb een AIWA LED-408FHD, Philips 55OLED805 en Philips 43PUS8507.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7763 reacties
  • 15 januari 2025

Bedankt voor deze aanvullende informatie ​@BasS1981, wij gaan er voor zorgen dat deze informatie bij ons tv team terecht komt zodat ze hier gericht mee aan de slag kunnen! 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 januari 2025

App werkt nu niet op mijn Phillips smart tv.

Ik krijg het menu wel, maar als ik vervolgens wat wil kijken, zowel live als terugkijken, krijg ik alleen een zwart scherm. Waardeloos. 

Ik heb al cache en gegevens verwijderd, de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt dus voor geen meter. Al mijn andere apps werken prima, dus het ligt niet aan internetverbinding of -snelheid.

Oh, moet nu trouwens ook telkens opnieuw inloggen op de app, bij de vorige bleven je gegevens bewaard. Ook best irritant…

Graag zsm een oplossing…

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7763 reacties
  • 15 januari 2025

Hoi ​@MacAW , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Kun je ons nog vertellen welk type smart tv van Philips je precies in gebruik hebt? Dit is belangrijke informatie voor de ontwikkelaars en zodoende kunnen we dit aan ze doorgeven. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 15 januari 2025

Mis de minigids of een mogelijkheid om direct naar de gids te gaan.

Ander puntje: het wisselen van zenders krijg je een draaoend rondje te zien en het geluid start later.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 612 reacties
  • 15 januari 2025

De app zou getest worden en zou identiek worden als de tv+box…

Vind het totaal geen toegevoegde waarde zoals hij nu is

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 16493 reacties
  • 15 januari 2025

@Strijks Bedankt voor je feedback, we geven dit door aan het TV team😊

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 januari 2025
steffen1 schreef:

Hij is ook getest en wie heeft gezegd dat hij identiek zou worden aan de TV+ Box.

Wat wel is uitgesproken is de wens dat de smart-TV+ app zoveel mogelijk identiek gaat worden aan de TV+ Box.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 37 reacties
  • 15 januari 2025
wjb schreef:
steffen1 schreef:

Hij is ook getest en wie heeft gezegd dat hij identiek zou worden aan de TV+ Box.

Wat wel is uitgesproken is de wens dat de smart-TV+ app zoveel mogelijk identiek gaat worden aan de TV+ Box.

Ik weet niet bij wie die wens is opgehaald,want ik ik heb geen tv+box  ,dus ik heb die wens zeker niet. Ik wens een goed werkende app en als die er anders uit ziet als een ander platform geen probleem. Mijn app op mijn mobiel werkt anders als op mijn smart tv gelukkig maar. Belangrijkste is dat alles soepel en intuïtief werkt. Op mijn desktop heb ik knoppen en op mobiel die je alles met touchscreen etc. Dat het hetzelfde uiterlijk heeft op grote lijnen is dan nog steeds mogelijk.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 612 reacties
  • 15 januari 2025
wjb schreef:
steffen1 schreef:

De wens.. en er was een suggestie… 

Nu is het een aanpassing op de kpn tv app..

maar..

Hij valt kwalitatief niet tegen. 

Wel kloppen de klachten :langzaam zappen 

Soms lijkt hij vast te lopen. Maar goed nog even langere termijn zien. 

Ps #wjb klopt het dat de app geen last heeft van het ,ontbreken, van de dynamic freshrate?

Op de 7022 zijn mijn problemen niet zichtbaar op mijn eigen tv box zit sowiso dynamic refesh rate.(Android versie12) Die korte stops heb ik tot nu toe niet met de app. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 612 reacties
  • 15 januari 2025
steffen1 schreef:

Vind het totaal geen toegevoegde waarde zoals hij nu is

Ps  ik neem geen toegevoegde waarde terug.

De app is tov de kpn tv app wel verbeterd. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 januari 2025

steffen1 schreef:

Hij valt kwalitatief niet tegen. 

Wel kloppen de klachten :langzaam zappen

De traagheid van het zappen en het ontbreken van de "minigids" zijn mijns inziens de twee grootste tekortkomingen. Er is nog veel meer te realiseren maar als die twee punten verbeterd zijn zal de acceptatiegraad waarschijnlijk al veel hoger zijn.

steffen1 schreef:

Ps #wjb klopt het dat de app geen last heeft van het ,ontbreken, van de dynamic freshrate?

Alle uitzendingen van KPN zijn 50Hz en dus heeft een dynamic framerate geen toegevoegde waarde.

Het zijn met name de streaming diensten zoals Netflix die 24fps content aanbieden en dat is waar die dynamic framerate voor gewenst is.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 612 reacties
  • 15 januari 2025

De films die ik via kpn kijk , zijn die wel op een andere framerate? Ik kan nog niet achterhalen waar die ,stotteringen, dan vandaan komen... 

Ps laatste hierover in dit topic.. 😁

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 januari 2025

steffen1 schreef:

De films die ik via kpn kijk , zijn die wel op een andere framerate? Ik kan nog niet achterhalen waar die ,stotteringen, dan vandaan komen... 

Naar mijn weten wordt alle content door KPN met 50Hz aangeboden. Die haperingen zijn overigens een bekend probleem waar door het developmentteam aandacht aan geschonken wordt en ik verwacht dat dit in de volgende versie van de app verbeterd zal zijn.

Die haperingen worden overigens niet veroorzaakt door de framerate want dat leidt tot bet zeer regelmatig optreden van een micro hickup en niet zo zeer in grote duidelijke haperingen.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 15 januari 2025

Ook bij enkel groen/ zwart beeld met even geluid, enkel bij live tv. Terugkijken gaat prima!

Horace
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 15 januari 2025

Ik vind de nieuwe app niet lekker werken in combinatie met een Chromecast. Met de vorige app kon ik makkelijk met de navigatie van de afstandsbediening van programma’s zappen. Nu moet ik er eerst uit en via de gids zoeken wat ik wil zien.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 januari 2025
Horace schreef:

Ik vind de nieuwe app niet lekker werken in combinatie met een Chromecast. Met de vorige app kon ik makkelijk met de navigatie van de afstandsbediening van programma’s zappen. Nu moet ik er eerst uit en via de gids zoeken wat ik wil zien.

Het ontbreken van de "minigids" wordt door velen als een gemis ervaren en ik vermoed dat die functionaliteit ondertussen hoog op het prioriteitenlijstje van het developmentteam zal staan.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 15 januari 2025
Jan van KPN schreef:

Hoi ​@MacAW , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Kun je ons nog vertellen welk type smart tv van Philips je precies in gebruik hebt? Dit is belangrijke informatie voor de ontwikkelaars en zodoende kunnen we dit aan ze doorgeven. 

Hoi, het is een Philips 32PFS6402.

• Helper
  • 46 reacties
  • 16 januari 2025

@jhhoogen 
Bedankt voor deze vette tip!
Werkt prima op mijn boxy dune!
Mooie compacte versie (mogelijk script?) die tenminste werkt.

Mijn dank!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14917 reacties
  • 16 januari 2025
MacAW schreef:

Hoi, het is een Philips 32PFS6402.

Dank voor het doorgeven ​@MacAW!

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • 16 januari 2025

Ik heb met terugwerkende kracht nog een aantal berichten verwijderd. Het gaat hier over de nieuwe app, en niet over hoe je de oude kunt installeren. Zoals eerder aangegeven is dat niet de bedoeling, en dat ondersteunen wij niet. Het downloaden van APK's is niet zonder risico en raden wij ten zeerste af. Berichten die daar toch over gaan zullen we verwijderen. Laten we het vanaf nu daar niet meer over hebben, alleen nog over de nieuwe app.

• Helper
  • 46 reacties
  • 16 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Ik heb met terugwerkende kracht nog een aantal berichten verwijderd. Het gaat hier over de nieuwe app, en niet over hoe je de oude kunt installeren. Zoals eerder aangegeven is dat niet de bedoeling, en dat ondersteunen wij niet. Het downloaden van APK's is niet zonder risico en raden wij ten zeerste af. Berichten die daar toch over gaan zullen we verwijderen. Laten we het vanaf nu daar niet meer over hebben, alleen nog over de nieuwe app.

@Jasper van KPN 

KPN: Geef mensen dan tijdelijk een oplossing en laat je klanten niet in de kou staan.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 16 januari 2025

Ik weet niet of KPN hiervan op de hoogte is, maar meer dan 20% van de Nederlanders is momenteel 65+
Mijn ouders (rond de 80 jaar oud) gebruiken de KPN TV+ (Android) app op hun Sony smart-TV (Google TV). 

Na de app update allerlei gedoe met TV kijken. Bijvoorbeeld dat alleen een herstart van de TV uiteindelijk weer de app doet werken. 
Meest nare is nog dat de ondertiteling niet meer aangepast kan worden. Enkel AAN/UIT. En die ondertiteling is dan verschrikkelijk klein. Hij moet groter gezet kunnen worden. Er zijn mensen, zoals mijn moeder, die door gehoorproblemen (na ziekte of operaties etc.) bijna niets meer kunnen horen én daarnaast ook slecht kunnen zien. Zij zijn dan volledig overgeleverd aan grote ondertiteling. Hoe kun je dan zoiets uit de app-update halen (de vorige versie kon je instellen of waren ze in ieder geval groter)? Echt waardeloos in mijn ogen. 

(En nee, TV kijken via de tv decoder/box is ook al een tijdje niet meer mogelijk want dat was veel te lastig met bronnen, HDMI 1 / 2, etc. Vandaar gekozen voor de TV+ app van KPN). 

Komt er snel een nieuwe update? Want ik zie behoorlijk wat klachten in deze thread staan over de nieuwe update. Wie zijn in hemelsnaam de beta testers? 20-25 jarigen? 

Hopend op beterschap!

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 37 reacties
  • 16 januari 2025
Jasper van KPN schreef:

Ik neem aan dat je dan netjes een nieuw topic heb gemaakt ,hoe je de oude app kan instaleren als de huidige app niet goed werkt op je device. Ik vind de de uitleg voor een de oude app prima in dit topic passen  ,het een is het gevolg van het ander.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 16 januari 2025

Wij hebben de app draaien op onze Chromecasts in de slaapkamers, maar sinds de update van 13-1-25 is het echt een drama app geworden.

De app is heel traag en start soms helemaal niet (beeld blijft dan zwart). Ook gebeurd het heel vaak dat als ik een zender start, het beeld heel erg slecht is. Alsof ik naar een slecht gecomprimeerde divx zit te kijken.
Deze problemen heb ik op alle 3 de chromecasts hier in huis. En het maakt niet uit of deze via de Wifi verbonden zijn of via de ethernet kabel (via usb ethernet dongle).
Ook mijn bandbreedte, 1Gb glasvezel, zou hier het probleem niet mogen zijn.

Het betreft hier de in 2022 uitgebrachte Chromecast HD 8Gb waarop de vorige versie wel gewoon goed werkte.

Daarnaast is ook ineens het “makkelijk zender kiezen”, door 2x omlaag te drukken op de afstandbediening in deze versie niet meer beschikbaar. Ik moet nu eerst helemaal terug naar het menu om daar dan een zender te kiezen en dan ook nog eens afspelen selecteren.

Echt waardeloos!