Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 577 reacties
  • 18717 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

577 reacties

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025

Graag “even snel” de App beschikbaar maken voor alle merken en niet voor maar 2 merken…

HELP !!!

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025

Ik lees dat de App alleen te gebruiken is als je “thuis” op je eigen netwerk zit !??   Dat zijn Ziggo praktijken en er is mij verteld dat dit met KPN niet zo zou zijn.

Mijn Chromecast 4 meenemen naar de camper is dus ineens geen optie meer, zoals dat ook bij Ziggo niet was….

Ben ik weer verbannen naar een laptop ?

PeterG
Superuser
  • 60974 reacties
  • 21 januari 2025

De app voor smart-tv's en streaming apparaatjes is inderdaad alleen thuis op je eigen aansluiting bruikbaar ​@Brumpie .

Dit heeft, net als bij Ziggo, Odido, Delta, meerdere redenen. Belangrijkste is wel abonnement delen ontmoedigen. 

Ook zijn de rechten niet geregeld voor buitenshuis gebruik. 

Mijn neef gebruikt niet de tv dienst van zijn internet provider. Maar NLziet. Hij heeft ook een huis in Frankrijk. 

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 21 januari 2025
Brumpie schreef:

Ik lees dat de App alleen te gebruiken is als je “thuis” op je eigen netwerk zit !??  

Klopt en daar is mijns inziens ook niets mis mee.

Brumpie schreef:

Dat zijn Ziggo praktijken en er is mij verteld dat dit met KPN niet zo zou zijn.

Wie heeft je dat verteld?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 926 reacties
  • 21 januari 2025
Brumpie schreef:

Ik lees dat de App alleen te gebruiken is als je “thuis” op je eigen netwerk zit !??   Dat zijn Ziggo praktijken en er is mij verteld dat dit met KPN niet zo zou zijn.

Mijn Chromecast 4 meenemen naar de camper is dus ineens geen optie meer, zoals dat ook bij Ziggo niet was….

Ben ik weer verbannen naar een laptop ?

Je kan nog steeds je Chromecast meenemen, want de KPN TV+ app casten vanaf een telefoon of tablet kan wel. Alleen de KPN TV+ app gebruiken op je Chromecast zelf lukt niet. 

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025
wjb schreef:
Brumpie schreef:

Ik lees dat de App alleen te gebruiken is als je “thuis” op je eigen netwerk zit !??  

Klopt en daar is mijns inziens ook niets mis mee.

Brumpie schreef:

Dat zijn Ziggo praktijken en er is mij verteld dat dit met KPN niet zo zou zijn.

Wie heeft je dat verteld?

De persoon die mij glasvezel, internet, TV en mobiel heeft verkocht.

Ik begrijp het niet ; Het zou zo mooi kunnen zijn : Ik heb in de slaapkamer een Chromecast (met afstandsbediening) hangen en als ik met de camper wegga, neem ik dat ding, in z'n geheel, mee.

HELAAS dus.  😢

Kan ik nog wel vanaf een Smartphone naar een Chromecast (een de TV) casten, als ik in de camper zit, of geldt daar dezelfde restrictie ?

(En waarom is dat eigenlijk ?)

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025
Arjan van KPN schreef:

Je kan nog steeds je Chromecast meenemen, want de KPN TV+ app casten vanaf een telefoon of tablet kan wel. Alleen de KPN TV+ app gebruiken op je Chromecast zelf lukt niet. 

OK, DAT is in ieder geval fijn (als dat lukt), want dat “mocht” bij Ziggo ook niet.

Dank !!

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025
Brumpie schreef:
Arjan van KPN schreef:

OK, DAT is in ieder geval fijn (als dat lukt), want dat “mocht” bij Ziggo ook niet.

Dank !!

Trouwens, maar lukt dat dan wel ?

Vaak zijn WIFI netwerken beveiligd, waardoor het ene apparaat het andere niet “ziet”.

En hoe zit dat als ik over 5G kijk ?  Vindt mijn telefoon dan wel mijn ChromeCast ?

#ikhebzoveelvragen ;-) 😉

wjb
Superuser
  • 74450 reacties
  • 21 januari 2025

Brumpie schreef:

Het zou zo mooi kunnen zijn : Ik heb in de slaapkamer een Chromecast (met afstandsbediening) hangen en als ik met de camper wegga, neem ik dat ding, in z'n geheel, mee.

Als jij thuis een VPN servertje heb draaien dat kan je die Chromecast Google TV een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten opzetten en dan denkt het TV platform van KPN dat je thuis bent en dus kan je dan wel de smart-TV+ app gebruiken.

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025
wjb schreef:

Brumpie schreef:

Het zou zo mooi kunnen zijn : Ik heb in de slaapkamer een Chromecast (met afstandsbediening) hangen en als ik met de camper wegga, neem ik dat ding, in z'n geheel, mee.

Als jij thuis een VPN servetje heb draaien dat kan je die Chromecast Google TV een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten opzetten en dan denkt het TV platform van KPN dat je thuis bent en dus kan je dan wel de smartgTV+ app gebruiken.

Dank.

Dat gaat mij (technisch)  iets te ver, maar ik zal het (voor de toekomst ?) onthouden.

PS : Er staat VPN servetje, hihihi ; Daar heb ik misschien nog wel een stapeltje van liggen, in de keuken.

• Helper
  • 53 reacties
  • 21 januari 2025
Brumpie schreef:
fiddler007 schreef:

waar is die app te vinden? niet op google play ..

Ik lees net dat het maar voor 2 merken TV's beschikbaar is….. “voorlopig”….

Ik hoop echt dat dat morgen ofzo voorbij is.

@KPN 

Is al sinds vrijdag

• Helper
  • 53 reacties
  • 21 januari 2025
Brumpie schreef:
wjb schreef:

Brumpie schreef:

Als jij thuis een VPN servetje heb draaien dat kan je die Chromecast Google TV een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten opzetten en dan denkt het TV platform van KPN dat je thuis bent en dus kan je dan wel de smartgTV+ app gebruiken.

Dank.

Dat gaat mij (technisch)  iets te ver, maar ik zal het (voor de toekomst ?) onthouden.

PS : Er staat VPN servetje, hihihi ; Daar heb ik misschien nog wel een stapeltje van liggen, in de keuken.

Of, zoals ik nu doe, casten va je mobiel.

Werkt echt heel simpel.

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025
Brumpie schreef:

Graag “even snel” de App beschikbaar maken voor alle merken en niet voor maar 2 merken…

HELP !!!

@KPN mag mij ook even tijdelijk 2 boxen sturen ; Ik zal ze terugsturen zodra alles weer beschikbaar is en werkt.

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025
Ria66 schreef:

Of, zoals ik nu doe, casten va je mobiel.

Werkt echt heel simpel.

Ga ik volgende keer in ieder geval proberen.

Thanks !

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 926 reacties
  • 21 januari 2025
Brumpie schreef:
Brumpie schreef:
Arjan van KPN schreef:

Dank !!

Trouwens, maar lukt dat dan wel ?

Vaak zijn WIFI netwerken beveiligd, waardoor het ene apparaat het andere niet “ziet”.

En hoe zit dat als ik over 5G kijk ?  Vindt mijn telefoon dan wel mijn ChromeCast ?

#ikhebzoveelvragen ;-) 😉

Je snijdt hier wel een goed punt aan. Over zo'n openbaar netwerk van de camping zal het waarschijnlijk niet lukken, maar je kunt het proberen. Als je een hotspot opzet op je mobiel en daarmee de Chromecast verbindt, dan kun je sowieso wel casten. Maar als je hier meer over wilt weten of over het opzetten van een VPN server zoals wjb suggereert, dan stel ik voor dat je hier een nieuw topic voor aanmaakt. Dan kan het hier verder over de Smart tv app gaan 🙂

Brumpie schreef:
Brumpie schreef:

HELP !!!

@KPN mag mij ook even tijdelijk 2 boxen sturen ; Ik zal ze terugsturen zodra alles weer beschikbaar is en werkt.

Via MijnKPN kun je zelf twee bruikleen ontvangers bestellen. Die kun je op elk gewenst moment weer uitzetten op je abonnement en weer terugsturen. 

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025
Arjan van KPN schreef:

Je snijdt hier wel een goed punt aan. Over zo'n openbaar netwerk van de camping zal het waarschijnlijk niet lukken, maar je kunt het proberen. Als je een hotspot opzet op je mobiel en daarmee de Chromecast verbindt, dan kun je sowieso wel casten. Maar als je hier meer over wilt weten of over het opzetten van een VPN server zoals wjb suggereert, dan stel ik voor dat je hier een nieuw topic voor aanmaakt. Dan kan het hier verder over de Smart tv app gaan 🙂

Via MijnKPN kun je zelf twee bruikleen ontvangers bestellen. Die kun je op elk gewenst moment weer uitzetten op je abonnement en weer terugsturen. 

Dankjewel !

Ik neem het allemaal mee.

• Helper
  • 53 reacties
  • 21 januari 2025
Arjan van KPN schreef:

Mer drie tv's heb je een probleem.

• Topper
  • 22 reacties
  • 21 januari 2025
Arjan van KPN schreef:

Afgezien van het feit dat dat 5 euro per maand (per box) kost, terwijl KPN niet levert !!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 januari 2025

in de update mis ik informatie : Het percentage beschikbare opslag wordt niet meer vermeld.

En wat hoogst irritant is dat bij opgeslagen series niet meer wordt vermeld om welk seizoen/aflevering 't gaat.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank voor het seintje ​@Tutto, we nemen het mee. Je kunt onze Product Updates volgen voor het laatste nieuws.

• Topper
  • 10 reacties
  • 22 januari 2025

KPN: is er al iets bekend over wanneer er een update release uitkomt die de problemen gaat oplossen voor in mijn geval de Android app op een Sony tv? Of op z'n minst een verwachting hiervan?

• Helper
  • 53 reacties
  • 22 januari 2025
RobbieM schreef:

KPN: is er al iets bekend over wanneer er een update release uitkomt die de problemen gaat oplossen voor in mijn geval de Android app op een Sony tv? Of op z'n minst een verwachting hiervan?

Al heel vaak gevraagd in dit topic maar iedere keer is het antwoord 'weten we niet'.

• Topper
  • 22 reacties
  • 22 januari 2025
Ria66 schreef:
RobbieM schreef:

Al heel vaak gevraagd in dit topic maar iedere keer is het antwoord 'weten we niet'.

Ik vind dat bijna schandalig. 

Mijn vrouw vindt dat we meteen terug moeten naar Ziggo....

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 22 januari 2025
RobbieM schreef:

De ontwikkelaars werken er hard aan. Op dit moment is het nog niet duidelijk wanneer, maar zoals Alexandra al zei kan je de Product Updates in de gaten houden. Daar delen we het zodra er een update is.

We geven bewust geen concrete verwachting. Stel dat we zouden zeggen 'vandaag’ of 'morgen’ is de update er, dan rekenen jullie daar logischerwijs op. Als dat dan niet gehaald wordt, dan is het de spreekwoordelijke dode mus. Dat willen we niet.

PeterG
Superuser
  • 60974 reacties
  • 22 januari 2025
Tutto schreef:

En wat hoogst irritant is dat bij opgeslagen series niet meer wordt vermeld om welk seizoen/aflevering 't gaat.

Dit mis ik in de oude app ook. Die heb ik nog op de Samsung. Heeft er ook nooit in gezeten volgens mij. ​@Tutto .

Ook in de mobiele app ontbreekt die informatie ook nog steeds.

Op de andere tv's en streamingapparaten heb ik wel de nieuwe app.

Reageer