Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 570 reacties
  • 18344 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

570 reacties

• 1 reactie
  • 8 januari 2025

Wat een slechte update. Als ik hetzelfde wilde als met een kpn tv box dan had ik die wel aangesloten. Totaal geen overzicht meer. De app downgraden zou top zijn

DannyKoel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 8 januari 2025

Ik heb de app draaien op een Google TV 4K. Uiteindelijk zullen de wijzigingen wel weer wennen, maar met een afstandsbediening zonder nummers is snel zappen er nu niet meer bij. Dit is echt bijzonder irritant.

Als je vanuit de gids op een zender klikt, krijg je eerst een waslijst met afleveringen die je ook had kunnen kijken en moet je nogmaals op “Nu kijken” drukken. Absoluut niet prettig. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 36 reacties
  • 8 januari 2025
DannyKoel schreef:

Ik heb de app draaien op een Google TV 4K. Uiteindelijk zullen de wijzigingen wel weer wennen, maar met een afstandsbediening zonder nummers is snel zappen er nu niet meer bij. Dit is echt bijzonder irritant.

Als je vanuit de gids op een zender klikt, krijg je eerst een waslijst met afleveringen die je ook had kunnen kijken en moet je nogmaals op “Nu kijken” drukken. Absoluut niet prettig. 

Beter went KPN er aan dat ze geen bagger moeten produceren. Van Human factors hebben ze daar geen kaas gegeten. En DevOps blijkbaar ook niet

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 8 januari 2025

Ik weet niet op wat voor tv je de chromecast Google-TV 4k gebruikt ​@DannyKoel .

Maar ik gebruik 'm op de Sony uit 2016 en dan kan ik gewoon de Sony afstandsbediening gebruiken. Met cijfers. De chromecast afstandsbediening ligt in een lade. 

Met elke tv met HDMI CEC zou dat moeten werken. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 januari 2025

Met de nieuwe app op mijn Toshiba TV is deze uitgelogd en moet ik nu eerst opnieuw inloggen, heel onhandig.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14709 reacties
  • 9 januari 2025
DannyKoel schreef:

Hi ​@DannyKoel, zou je eens kunnen kijken of je de nummertoetsen wel weer kunt gebruiken nadat je de gegevens opslag en het cache geleegd hebt?

DannyKoel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 9 januari 2025
PeterG schreef:

Ik weet niet op wat voor tv je de chromecast Google-TV 4k gebruikt ​@DannyKoel .

Maar ik gebruik 'm op de Sony uit 2016 en dan kan ik gewoon de Sony afstandsbediening gebruiken. Met cijfers. De chromecast afstandsbediening ligt in een lade. 

Met elke tv met HDMI CEC zou dat moeten werken. 

Helaas. Mijn TV heeft nog geen HDMI CEC, dus zit aan de AB van Google vast. Is niet heel erg, want het ding hangt op de slaapkamer.

DannyKoel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 9 januari 2025
Maja van KPN schreef:
DannyKoel schreef:

Hi ​@DannyKoel, zou je eens kunnen kijken of je de nummertoetsen wel weer kunt gebruiken nadat je de gegevens opslag en het cache geleegd hebt?

Hoi Maja,

Mijn afstandsbediening heeft geen nummertoetsen.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 januari 2025

Deze update werkt niet op mijn Philips TV. Wel menu's maar geen beeld.

Ook komen niet alle zender in beeld bij de startpagina.

En geen enkele mogelijkheid om te downdaten…

DannyKoel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 9 januari 2025
jhhoogen schreef:
DannyKoel schreef:

Beter went KPN er aan dat ze geen bagger moeten produceren. Van Human factors hebben ze daar geen kaas gegeten. En DevOps blijkbaar ook niet

Wat voor de een bagger is, is voor de ander dé oplossing. Waar baseer je op dat ze geen kaas hebben gegeven van Human Factor? Als ze nu wat zouden doen met de opmerkingen die wij hier plaatsen en ze fixen dat in een volgend release, dan is, naar mijn mening, het DevOps proces prima ingeregeld.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 9 januari 2025

Wat een waardeloze update. Alle voordelen om de app te gebruiken zijn komen te vervallen. Zoals velen hier al aangeven. Is het onder scrollen naar een andere zender echt een gemis. Het dubbel klikken om naar een zender te gaan is ook echt een irritatie factor. 2x op terug drukken om weer in de gids te komen ook heel irritant...doe deze app aub weer downgraden.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14709 reacties
  • 9 januari 2025
DannyKoel schreef:

Hoi Maja,

Mijn afstandsbediening heeft geen nummertoetsen.

Mijn excuus, dan heb ik je opmerking over zappen zonder nummers verkeerd begrepen!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 9 januari 2025
jhhoogen schreef:

Ik word niet vrolijk van de update, eerder kon ik pijltje naar beneden zender scrollen en zien wat er op die zender was.  Nu kan ik niet tijdens kijken even snel zien wat er op andere kanalen speelt. Ondertiteling is mega klein ook niet te doen  Graag snel weer terug deze opties .kan ik de app downgraden,dit is niet werkbaar.

Ik ervaar hetzelfde, ik hoop dat jullie dit kunnen terug etten. Nu op TV wat vroeger boven in het sherm stond is ook verwijderd. Het is naar mijn mening niet beter op geworden.

Wat ik het meeste mis is dat ik eerder kon ik pijltje naar beneden zender scrollen en zien wat er op die zender was.  Nu kan ik niet tijdens kijken even snel zien wat er op andere kanalen speelt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14709 reacties
  • 9 januari 2025

Dank allen voor het delen van jullie bevindingen, we geven alles door aan de ontwikkelaars!

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 januari 2025

Idem.bij mij werkt de app ook niet naar behoren.

Beeld speelt te snel af en geluid komt niet overeen. 

Op een tcl android tv. Bekabeld aangesloten via glasvezel.

Niet te doen zo....

wjb
Superuser
  • 74427 reacties
  • 9 januari 2025
Bkel schreef:

Wat bedoel je met “beeld speelt te snel af”?

Ik neem aan dat dit niet gebeurt als je live televisie kijkt want dan kijk je dus in de toekomst. 😎

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 9 januari 2025

Helaas. Mijn TV heeft nog geen HDMI CEC

Jammer ​@DannyKoel . Dat is dan wel een heel oudje. Mijn Philips uit 2012 heeft dat gelukkig wel al. Op die de Nokia 8000 die gewoon te bedienen is met de oude Philips afstandsbediening.

En de Sony uit 2016, waar ik de chromecast op heb, heeft ook CEC.

Maar als je de comfort+ van kpn koopt kun je die ook koppelen aan je chromecast 😀. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/

PeterG
Superuser
  • 60878 reacties
  • 9 januari 2025

TCL. Tijdens de test is dat met 1 TCL naar voren gekomen. Helaas niet meer.

Nu blijkt het dus kennelijk generiek te zijn voor TCL.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 januari 2025

Sinds een update gister op onze 2024 Android tv (Betreft een TCL tv), werkt de KPN tv app niet meer. We hebben wel geluid en menu’s, maar geen beeld bij live tv. We zien dan of niks, of flikkerend groen beeld. Herinstalleren helpt niet 

DannyKoel
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 9 januari 2025

Ik vind het niet zo’n drama ​@PeterG, maar bedankt voor de tip. Ik geef er ook nog steeds de voorkeur aan om in de woonkamer gebruik te maken van de Arris 2952. Doet wat ie moet doen en dat alles zonder poespas.

De kastjes die nu geleverd worden, moeten veel te veel doen. Dit veroorzaakt allerlei andere problemen en afhankelijkheden. Als ik slimmigheden wil, heb ik daar liever een ander apparaat voor (of ingebouwd in de TV) dan dat ik van mijn TV-aanbieder een kastje verwacht wat alles doet. Daarom vrees ik nu ook wel een beetje voor de kastjes met ingebouwde Atmos speakers. Schoenmaker blijf bij je leest, zou ik zeggen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 29 reacties
  • 9 januari 2025

Geweldig die updatedrang bij KPN. TV kastjes die niet meer werken, modems die na update functies missen, glasvezel opdringen terwijl het netwerk in de straat er nog niet klaar voor is en nu weer de Android TV app die nog slechter is geworden dan die al was… 

Waarom moet alles zo opdringerig vernieuwd worden zonder dat er blijkbaar goed genoeg getest is? Ik ben toch geneigd ergens anders te gaan kijken als dit zo doorgaat. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16104 reacties
  • 9 januari 2025

@Bazzz1, ​@J Kuiper, ​@Arnhem123; kunnen jullie vertellen welk model TCL tv jullie precies hebben? We willen dat verder onderzoeken, het modeltype kan ons daarbij helpen. 

Voor iedereen met zoiets is het handig om het model tv erbij te vermelden. 

Stefan95 schreef:

Mij Philips Android 11 elke keer nieuwe opstarten nieuwe kpn tv plus app 

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt ​@Stefan95. Bedoel je dat de app opnieuw opstart, is het de tv zelf of iets anders?

Rumpfel schreef:

Deze update werkt niet op mijn Philips TV. Wel menu's maar geen beeld.

Kan jij ook aangeven welk model het precies is ​@Rumpfel?

Bkel schreef:

Hoe gaat het beeld te snel ​@Bkel? Net als wjb is dat mij ook niet duidelijk.

wiigamer schreef:

en nu weer de Android TV app die nog slechter is geworden dan die al was… 

Kan je meer vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, dus als jij zegt dat het niet goed werkt hebben wij geen idee als je het niet toelicht.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 januari 2025

Mijn tv is een model 32PFS6402/12

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 januari 2025

Type toestel. TCL 65C745. 

Het beeld lijkt net of het vooruit wordt gespoeld. Dus versneld afgespeeld. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 januari 2025

Hier de 65p61b waarop de app niet werkt met live tv, opnames terug kijken gaat goed. 

Reageer