Skip to main content

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• January 8, 2025
  • 645 reacties
  • 25259 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

645 reacties

wjb
Wijsgeer
  • February 13, 2025

Onbegrijpelijk. De oude app was bijna 1:1 de TV+ box.

Ik denk dat de UI van de nieuwe smart-TV+ Box ook vast wel weer zo goed als gelijk zal gaan worden als die van de TV+ Box. De vraag is welke onderdelen van de smart-TV+ app overgenomen zullen worden naar de TV+ Box en welke van de TV+ Box naar de smart-TV+ app. Het zou bijvoorbeeld maar zo kunnen dat de profielen ook op de TV+ Box beschikbaar zullen komen en de menu opties “Films”, “Series” en “Sport” zullen vast ook naar de smart-TV+ app gaan komen.

Er is al aangegeven dat de minigids ook weer terug zal komen en ik hoop oprecht dat men die één op één zal kopiëren van de TV+ Box. Hoe meer die twee omgevingen op elkaar gaan lijken hoe beter dat zal zijn voor de “user experience”.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2025

Ha ha. Op elkaar lijken ja.

Vaak als ik de app in de Samsung gebruik pak ik nog wel de afstandsbediening van de TV+ box. En dan…

"Waarom reageert het nou niet? 😡"

Oh oeps, verkeerde afstandsbediening 🤗

Zo moet het dus op elkaar lijken vind ik.

• Deelnemer
  • February 16, 2025

Beste KPN, Graag de optie in de KPN TV+ app toevoegen waarmee programma’s uit de lijst “Verder kijken” verwijderd kunnen worden. Dank alvast.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • February 17, 2025

Beste KPN, Graag de optie in de KPN TV+ app toevoegen waarmee programma’s uit de lijst “Verder kijken” verwijderd kunnen worden. Dank alvast.

Ik kan verklappen dat dit er zeer binnenkort in komt.

• Helper
  • February 18, 2025

We zijn inmiddels al voorbij medio februari, maar op mijn Google TV Streamer 4K (nieuwste versie) is de KPN TV+ app nog steeds niet te vinden in de store. Heeft iemand anders met deze streamer de app al kunnen downloaden?

wjb
Wijsgeer
  • February 18, 2025

We zijn inmiddels al voorbij medio februari, maar op mijn Google TV Streamer 4K (nieuwste versie) is de KPN TV+ app nog steeds niet te vinden in de store. Heeft iemand anders met deze streamer de app al kunnen downloaden?

Ik snap niet dat de app nog niet vrijgegeven is voor de Google TV streamer en ik hoop dat dit alsnog op zeer korte termijn gedaan zal worden.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • February 18, 2025

Hoi Romul.

De app moet absoluut beschikbaar zijn op je google 4k TV. Als je bij Apps in het zoekvenster "kpn" intoetst en op zoeken drukt, zou je KPN TV+ Android TV als eerste resultaat moeten zien. Wat zie jij op dat moment?

De app Android TV app is momenteel beschikbaar voor alle Android tv’s

Mocht je het echt niet kunnen vinden, kun je eventueel in je browser naar https://play.google.com/store/apps/details/KPN_iTV_voor_Android_TV?id=com.kpn.kpnandroidtv&hl=nl gaan om het te installeren. 

wjb
Wijsgeer
  • February 18, 2025

Kasper QA TV schreef:

De app moet absoluut beschikbaar zijn op je google 4k TV.

@Romul heeft het niet over een Google 4K TV maar over een Google TV streamer 4K of wil je zeggen dat de smart-TV+ app beschikbaar is op de opvolger van de Chromecast Google TV 4K?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 18, 2025

Hij is inderdaad beschikbaar voor de Google TV Streamer 

Zie hier.

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • February 18, 2025

Kasper QA TV schreef:

@Romul heeft het niet over een Google 4K TV maar over een Google TV streamer 4K of wil je zeggen dat de smart-TV+ app beschikbaar is op de opvolger van de Chromecast Google TV 4K?

Zou zeker beschikbaar moeten zijn, want die heeft ook een PlayStore.

wjb
Wijsgeer
  • February 18, 2025

Kasper QA TV schreef:

Zou zeker beschikbaar moeten zijn, want die heeft ook een PlayStore.

Zeg je nu dat de smart-TV+ app weer beschikbaar is op alle apparaten die op Android TV of Google TV draaien?

• Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Op dit moment heb ik een internet only abbo en daarnaast alleen een NLZiet abbo. Wat is precies het verschil tussen de TV + box en de TV + app? ik begrijp dat de box een apart kastje is en de app alleen een app. Ik heb een nvidia Shield dus ik vermoed dat ik kan volstaan met de app, maar het is mij dan weer niet duidelijk welk abonnement ik moet afnemen. 

Ik kan ook nergens vinden (of ik zoek niet goed) wat de kwaliteit verschil is tussen de TV + box en de TV + app? 

wjb
Wijsgeer
  • February 18, 2025

Ik heb een nvidia Shield dus ik vermoed dat ik kan volstaan met de app, maar het is mij dan weer niet duidelijk welk abonnement ik moet afnemen. 

Ik kan ook nergens vinden (of ik zoek niet goed) wat de kwaliteit verschil is tussen de TV + box en de TV + app? 

Er is maar één TV+ abonnement en daar zit altijd minstens één TV+ Box bij.

Er is toch al heel wat gesproken over de beeldkwaliteit op dit forum.

De beeldkwaliteit via de TV+ Box is beter dan die via de app.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 18, 2025

Op dit moment heb ik een internet only abbo en daarnaast alleen een NLZiet abbo. Wat is precies het verschil tussen de TV + box en de TV + app? ik begrijp dat de box een apart kastje is en de app alleen een app. Ik heb een nvidia Shield dus ik vermoed dat ik kan volstaan met de app, maar het is mij dan weer niet duidelijk welk abonnement ik moet afnemen. 

Als je gebruik wilt maken van de Smart TV+ app van KPN, dan dien je het KPN TV+ product toe te voegen aan je abonnement. Hiervoor betaal je dan €12,50 en je krijgt dan sowieso ook één tv-ontvanger thuis gestuurd. Maar je kunt dan wel op onbeperkt aantal apparaten in je huis gebruik maken van de (Smart) TV+ app. Lees eventueel hier nog meer over ons tv-product. Via de MijnKPN app kun je het tv-product toevoegen aan je abonnement. 

En wat betreft het verschil in beeldkwaliteit kwam ik hier nog een interessant bericht tegen van wjb. Die laat exact zien wat het qua bitrates verschilt. Ook dien je er rekening mee te houden dat de bitrate omlaag kan schieten op de Smart TV app, als bijvoorbeeld via de Wifi even niet voldoende bandbreedte beschikbaar is. 

wjb
Wijsgeer
  • February 18, 2025

Arjan van KPN schreef:

Maar je kunt dan wel op onbeperkt aantal apparaten in je huis gebruik maken van de (Smart) TV+ app. Lees eventueel hier nog meer over ons tv-product. 

Maar let op, je kunt tegelijkertijd (officieel) maar op één andere televisie kijken.

• Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Ik heb een nvidia Shield dus ik vermoed dat ik kan volstaan met de app, maar het is mij dan weer niet duidelijk welk abonnement ik moet afnemen. 

Er is maar één TV+ abonnement en daar zit altijd minstens één TV+ Box bij.

Er is toch al heel wat gesproken over de beeldkwaliteit op dit forum.

De beeldkwaliteit via de TV+ Box is beter dan die via de app.

Helder!

@wjb en @Arjan van KPN bedankt voor jullie antwoord, het is me duidelijk.

• Deelnemer
  • February 19, 2025

Van de week zag ik dat er weer een update was van de app.

Daar stond o.a. bij “verbeterd zappen”, dus dacht ik, mooi zou het minimenu/minigids weer terug zijn.

Maar helaas. Gemiste kans weer...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 19, 2025

Er werd en wordt bedoeld dat de zender(s) sneller opkomen ​@Just Us .

Als er in een update de minigids toegevoegd wordt zal dat ook zo benoemd worden natuurlijk.

• Deelnemer
  • February 23, 2025

@PeterG 

Het was ook ijdele hoop dat het mini menu terug zou zijn. Waarom zou KPN namelijk een goed werkende functie, die blijkbaar door veel mensen gebruikt wordt uit de app halen, om hem er daarna weer in te bouwen…

Maar goed…

Dat zenders sneller opkomen is op onze chromcast in ieder geval niets van te merken.
Als ik een andere zender wil moet ik eerst terug naar het hoofdmenu, daar een zender selecteren en dan krijg ik zo'n 5 tot 10 sec de draaiende cirkel te zien voordat ik daadwerkelijk de zender te zien krijg.

De laatste versie van de app waar het minimenu/de minigids in zat was vele malen sneller en gebruiksvriendelijker.

wjb
Wijsgeer
  • February 23, 2025

​Het was ook ijdele hoop dat het mini menu terug zou zijn. Waarom zou KPN namelijk een goed werkende functie, die blijkbaar door veel mensen gebruikt wordt uit de app halen, om hem er daarna weer in te bouwen…

De minigids gaat gelukkig wel weer terugkomen. Ik hoop dat deze exact hetzelfde zal worden als de minigids op de TV+ Box puur omdat ik van mening ben dat die twee omgevingen (smart-TV+ app en TV+ Box) zoveel mogelijk hetzelfde zouden moeten werken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 23, 2025

Ik heb ook een chromecast Google-TV ​@Just Us .

Daar gebruik ik voor de tv app die veel te beperkte afstandsbediening natuurlijk niet. Maar middels HDMI CEC de afstandsbediening van de televisie zelf. Met cijfers en zaptoetsen. 

Een losse BT afstandsbediening voor Android-TV kan ook.

• Deelnemer
  • February 24, 2025

Ik heb ook een chromecast Google-TV ​@Just Us .

Daar gebruik ik voor de tv app die veel te beperkte afstandsbediening natuurlijk niet. Maar middels HDMI CEC de afstandsbediening van de televisie zelf. Met cijfers en zaptoetsen. 

Een losse BT afstandsbediening voor Android-TV kan ook.

Dank voor de tip, die was hier al eerder voorbij gekomen.

Maar de originele AB van de tv werkt niet lekker op de chromecast.
En ik voel er weinig voor om een extra ab te moeten kopen, omdat KPN goed werkende functionaliteit uit een app sloopt.

Maar ook dat had ik al aangegeven.

• Deelnemer
  • February 24, 2025

Kun je dan ook verklappen of de minigids/het minimenu definitief terug komt?

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • February 24, 2025

Kun je dan ook verklappen of de minigids/het minimenu definitief terug komt?

Daar wordt aan gewerkt, dus die zal terugkomen. Verdere details zijn er op dit moment nog niet. Hou de Product Updates in de gaten, elke nieuwe versie delen we daar.

• Topper
  • February 24, 2025

Sinds ongeveer een week kunnen we weer tv kijken op de Sony tv met de Android app. Helaas wel met licht hakkelend beeld (heb ik hier ook al over gelezen bij andere mensen), en het topmenu mist de optie "Nu op tv" die we veel gebruikten.