Skip to main content

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 602 reacties
  • 20390 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

602 reacties

PeterG
Superuser
  • 61791 reacties
  • 24 februari 2025

Nu op tv staat op het startscherm ​@RobbieM .

Nota bene bovenaan als je geen favoriete zenders hebt ingesteld. 

Anders daar direct onder. 

Scroll je helemaal naar rechts dan kun je via 'Bekijk alles' ook het klassieke overzicht krijgen. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 2 maart 2025

De app werkte bij mij, niet perfect maar het werkte… Nu sinds gisterenavond heeft de app besloten om tijdens het opstarten vast te blijven hangen en niet op te starten, om vervolgens te crashen en zichzelf af te sluiten.

Heb hem al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht niet baten. Jammer dat het KPN niet lukt om een goed werkende app uit te rollen. De vorige app was, zoals al door zovelen aangegeven stukken beter.

• Topper
  • 12 reacties
  • 2 maart 2025

Hetzelfde gedrag hier: sinds de laatste update van 26/2 niet meer mogelijk om met de Android app tv te kijken op mijn Sony tv. App crasht tijdens opstarten en sluit af. Van alles geprobeerd maar niets helpt. Graag de versie van vòòr 26/2 terug in de store, die werkte nog enigszins (licht hakkelend beeld), of nog liever die van vòòr 6 januari die werkte prima.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14917 reacties
  • 2 maart 2025

Niet zo fraai dat de app nu direct crasht waardoor jullie hem helemaal niet meer kunnen gebruiken. ​@RobbieM heb jij ook al geprobeerd om de app te verwijderen en daarna opnieuw te installeren? Ik begrijp dat dit bij jou geen verschil maakt ​@CrankyPants en ik heb er niet direct een verklaring voor. Zou je de app weer willen verwijderen, daarna je tv een herstart willen geven en daarna de app weer willen installeren? Wellicht maakt dat een verschil. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 2 maart 2025

@RobbieM, Welk type Sony televisie heb je en welke versie van Android/Google TV draait daar op?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 2 maart 2025

Nou. Verwijderen en opnieuw starten en installeren heeft er voor gezorgd dat ik bij het login scherm kom. Duurt wel tergend lang maar als ik dan alles ingevuld heb krijg ik een login fout. “Probeer het over een paar minuten nog eens”

PeterG
Superuser
  • 61791 reacties
  • 2 maart 2025

Je kunt inloggen met kpn id of abonnementsnummer. Gaat het bij allebei nu fout ​@CrankyPants ?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 2 maart 2025

Het gaat bij allebei fout. De app heeft altijd min of meer gewerkt maar nu heeft hij een update gehad naar 08.64.03 en nu werkt hij dus niet meer.

Waardeloos dit.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Kan je wel inloggen met jouw gegevens op https://tv.kpn.com/ ​@CrankyPants ?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 2 maart 2025

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Mooi, dan is dat het in elk geval niet ​@CrankyPants. Dan ben ik nog benieuwd of het helpt om de cache van de Smart TV te legen. Controleer daarbij ook of er een update voor je Smart TV is en voer de update uit als er eentje is. 
Mocht dat niet baten, wil je de TV zelf dan herstarten of resetten? 

Als ook dat niet voor de oplossing zorgt, wil je dan delen welk merk en type Smart TV je hebt? Ook welke softwareversie erop draait. Dan kunnen we dit doorgeven aan de ontwikkelaars en dan kun jij in de tussentijd het beste een belafspraak maken zodat hier een ticket voor aangemaakt kan worden.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 2 maart 2025
CrankyPants schreef:

De app werkte bij mij, niet perfect maar het werkte… Nu sinds gisterenavond heeft de app besloten om tijdens het opstarten vast te blijven hangen en niet op te starten, om vervolgens te crashen en zichzelf af te sluiten.

Heb hem al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht niet baten. Jammer dat het KPN niet lukt om een goed werkende app uit te rollen. De vorige app was, zoals al door zovelen aangegeven stukken beter.

Dit is bij mij dus ook al een paar dagen. Ik word er ook helemaal mesjogge van. 

Hij opent amper en als ie opent blijft het beeld idd hangen en doet mn hele tv niks meer. 

Of de app sluit zichzelf weer af. 

• Helper
  • 70 reacties
  • 2 maart 2025
Debbie0701 schreef:
CrankyPants schreef:

Dit is bij mij dus ook al een paar dagen. Ik word er ook helemaal mesjogge van. 

Hij opent amper en als ie opent blijft het beeld idd hangen en doet mn hele tv niks meer. 

Of de app sluit zichzelf weer af. 

Laatste dagen loopt mijn tv ook vast, soms zwart beeld en blijft het beeld hangen, traag, oude was veel en veel beter

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Voor jullie dan ook deze stappen ​@Debbie0701 en ​@Mirocky

1. Smart TV app verwijderen en opnieuw installeren
2. Cache van de Smart TV legen
3. Controleer de internetverbinding (bij een slechte internetverbinding is een hapering of crash logisch)
4. Software-update voor je smart TV checken en eventueel uitvoeren
5. Herstart of reset de TV

Als dat niet helpt:

Sanne van KPN schreef:

wil je dan delen welk merk en type Smart TV je hebt? Ook welke softwareversie erop draait. Dan kunnen we dit doorgeven aan de ontwikkelaars en dan kun jij in de tussentijd het beste een belafspraak maken zodat hier een ticket voor aangemaakt kan worden.

• Helper
  • 70 reacties
  • 2 maart 2025
Sanne van KPN schreef:

Voor jullie dan ook deze stappen ​@Debbie0701 en ​@Mirocky

1. Smart TV app verwijderen en opnieuw installeren
2. Cache van de Smart TV legen
3. Controleer de internetverbinding (bij een slechte internetverbinding is een hapering of crash logisch)
4. Software-update voor je smart TV checken en eventueel uitvoeren
5. Herstart of reset de TV

Als dat niet helpt:

Sanne van KPN schreef:

wil je dan delen welk merk en type Smart TV je hebt? Ook welke softwareversie erop draait. Dan kunnen we dit doorgeven aan de ontwikkelaars en dan kun jij in de tussentijd het beste een belafspraak maken zodat hier een ticket voor aangemaakt kan worden.

Met alle respect, iedereen raad ons af om de app te verwijderen en opnieuw te installeren vanwege de problemen en nu wordt het wel weer aangegeven, en de rest is goed en al eerder gedaan... Updates gaan bij mij automatisch.. ik ben het eens met ​@Debbie0701 waarom wordt er een nieuwe app in het leven geroepen terwijl er zoveel dingen niet goed werken, de ondertiteling is al vanaf het begin het probleem zie ook andere onderwerpen.... De oude was prima, ja kinder ziektes zijn er altijd met nieuwe dingen maar dit is triest, als iemand slechthorend is en ondertiteling nodig heeft en dan ook nog eens minder kan zien dan is dit heel triest toch.... Had kpn niet eerst goed alles kunnen testen voordat de nieuwe app in het leven geroepen werd... Dan had dit veel problemen gescheeld ...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Als het voor iedereen dezelfde problemen gaf als bij jullie dan hadden we het hier een stuk drukker gehad gok ik. 🙂 Vandaar de vragen. Je kunt alvast in de app store op je TV kijken of de app daar tussen staat. Zo ja, dan kun je hem gerust verwijderen en opnieuw installeren. 
Ik ben benieuwd of een van de stappen helpt en op welk merk en type Smart TV dit speelt.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 2 maart 2025

Uiteraard had ik alles al geprobeerd want ik hou het draadje al sinds de lancering van de nieuwe app bij.

Het gaat om een salora smart32tv met android 11.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Bedankt! Nemen we dat mee. Mocht het inloggen op de TV+ app op je smartphone verder goed gaan, dan kun je die in de tussentijd casten naar je Smart TV.
Houd onze Product Updates in de gaten, zodra er weer een update is laten we het daar weten. Hopelijk werkt het snel weer!

• Topper
  • 12 reacties
  • 2 maart 2025

@Maja van KPN helaas, kom niet eens bij het inlogscherm (wit scherm met klein itv+ icoontje middenin, blijft een paar secondenstaanendan klapt de app eruit), zowel niet vòòr het verwijderen van de app als na het herinstalleren zoals je gevraagd had.

Sony KDL-43W809C

Android versie 7.0

• Helper
  • 70 reacties
  • 2 maart 2025
Sanne van KPN schreef:

Als het voor iedereen dezelfde problemen gaf als bij jullie dan hadden we het hier een stuk drukker gehad gok ik. 🙂 Vandaar de vragen. Je kunt alvast in de app store op je TV kijken of de app daar tussen staat. Zo ja, dan kun je hem gerust verwijderen en opnieuw installeren. 
Ik ben benieuwd of een van de stappen helpt en op welk merk en type Smart TV dit speelt.

Ik heb de app, die staat er tussen, maar de nieuwe geeft problemen, en het is geen aanval.... Maar er is een frustratie vanuit de klanten merk ik op in de community. En dat is jammer voor jullie als kpn en voor ons als klant...en ik denk dat je van allebei de partijen kritisch mag zijn daar kunnen jullie en wij allemaal iets van leren denk ik en nogmaals geen aanval, ik heb helaas alles geprobeerd, maar de ondertiteling in de app werkt niet optimaal voor de mensen, is veel te klein

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Mirocky ik vat dit ook zeker niet persoonlijk op hoor. Ik snap die frustratie zeker en weet dat jullie geboden feedback enorm waardevol voor ons is. Dat waarderen we zeer. Op dit moment is het herinstalleren van de app dan één van de  suggesties die we mee kunnen geven bij problemen.

De geboden feedback en signalering van problemen koppelen we terug en we blijven de app natuurlijk ontwikkelen. Hou onze Product Updates in de gaten daarvoor.

• Helper
  • 70 reacties
  • 4 maart 2025

Sinds vanmorgen drama met kpn app, als je in de app zelf zit gooit het systeem het elke keer weer terug naar het hoofdmenu, app werkt niet

• Helper
  • 70 reacties
  • 4 maart 2025
Remco van KPN schreef:

Hoi ​@Mirocky ik vat dit ook zeker niet persoonlijk op hoor. Ik snap die frustratie zeker en weet dat jullie geboden feedback enorm waardevol voor ons is. Dat waarderen we zeer. Op dit moment is het herinstalleren van de app dan één van de  suggesties die we mee kunnen geven bij problemen.

De geboden feedback en signalering van problemen koppelen we terug en we blijven de app natuurlijk ontwikkelen. Hou onze Product Updates in de gaten daarvoor.

Hoi ​@Remco van KPN  fijn dat we gehoord worden, sinds deze ochtend zijn er weer problemen met de app, er is dus inderdaad heel veel frustratie. Als je de app hebt geopend dan komt het wel in het menu, zwart scherm maar daarna doet het systeem niets meer, en gaat het systeem automatisch weer terug naar je eigen hoofdmenu

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16283 reacties
  • 4 maart 2025

Als je wel in het menu komt, heb je dan wel de optie om bij de instellingen onder Apparaat instellingen de switch bij Multimedia Tunneling aan te passen? Helpt dat hierbij?

• Helper
  • 70 reacties
  • 4 maart 2025
Jasper van KPN schreef:

Als je wel in het menu komt, heb je dan wel de optie om bij de instellingen onder Apparaat instellingen de switch bij Multimedia Tunneling aan te passen? Helpt dat hierbij?

@Jasper van KPN , het begint nu weer een beetje te werken allemaal, maar die multimedia moet die aan of uit? Systeem is wel heel traag, duurt heel lang voordat start/gids enz naar voren komt, als het te lang duurt dan gaat het systeem automatisch weer terug naar hoofdmenu van tv