Skip to main content
Sticky

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• 8 januari 2025
  • 591 reacties
  • 19479 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

591 reacties

• Helper
  • 59 reacties
  • 4 maart 2025
Mirocky schreef:

@Jasper van KPN , het begint nu weer een beetje te werken allemaal, maar die multimedia moet die aan of uit? Systeem is wel heel traag, duurt heel lang voordat start/gids enz naar voren komt, als het te lang duurt dan gaat het systeem automatisch weer terug naar hoofdmenu van tv

@Jasper van KPN , sorry, maar het werkt dus helemaal niet, kan niet eens in het menu komen, krijg een zwart scherm

• Helper
  • 59 reacties
  • 4 maart 2025
Mirocky schreef:

@Jasper van KPN , sorry, maar het werkt dus helemaal niet, kan niet eens in het menu komen, krijg een zwart scherm

@Jasper van KPN , ik heb nu multimedia aan kunnen zetten en kon in de gids en heb een programma (willekeurig) aan gezet en nu blijft de zandloper en scherm zwart, dus kan nog niet tv kijken

• Helper
  • 59 reacties
  • 4 maart 2025
Mirocky schreef:
Mirocky schreef:

@Jasper van KPN , ik heb nu multimedia aan kunnen zetten en kon in de gids en heb een programma (willekeurig) aan gezet en nu blijft de zandloper en scherm zwart, dus kan nog niet tv kijken

@Jasper van KPN , even foto's , helaas niet op de juiste volgorde, maar als ik het programma wil bekijken dan loopt het scherm op zwart, en als het dan mega lang duurt gaat het weer terug naar het hoofdmenu van de tv, dus balen ,kan al de hele ochtend weer geen tv kijken

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16220 reacties
  • 4 maart 2025

Dat is wel gek inderdaad. Kom je wel verder als je de Multimedia Tunneling switch hebt omgezet? Het verschilt per tv wat daarvoor de beste optie is, dus daar is niet eenduidig op te antwoorden wat het beste is. Dat kan je alleen zelf proberen.

Je kunt de cache ook verwijderen, om te kijken of dat een verbetering geeft. Als dat geen verbetering geeft kan je er het beste een nieuw eigen topic voor aanmaken. Het is niet handig om het hier in het centrale topic te bespreken, dan kunnen er dingen door elkaar gaan lopen.

• Helper
  • 59 reacties
  • 4 maart 2025
Jasper van KPN schreef:

Dat is wel gek inderdaad. Kom je wel verder als je de Multimedia Tunneling switch hebt omgezet? Het verschilt per tv wat daarvoor de beste optie is, dus daar is niet eenduidig op te antwoorden wat het beste is. Dat kan je alleen zelf proberen.

Je kunt de cache ook verwijderen, om te kijken of dat een verbetering geeft. Als dat geen verbetering geeft kan je er het beste een nieuw eigen topic voor aanmaken. Het is niet handig om het hier in het centrale topic te bespreken, dan kunnen er dingen door elkaar gaan lopen.

@Jasper van KPN , cache verwijderen ook al gedaan, multimedia stond vanmorgen op uit, nav jou bericht op aan gezet.... 

• Topper
  • 11 reacties
  • 7 maart 2025

Beste KPN,

hoeveel forums starten jullie op over die nieuwe KPN app?

- Nieuwe KPN TV+ Smart TV app werkt niet en problemen met afstandsbediening

- Update 08.61.00: TV+ App voor Smart TV voor Android

- De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

Je ziet hierdoor het bos door de bomen toch niet meer terug?

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 7 maart 2025

Hoi ​@RoaldW .

Lastig dat je de links effies niet geeft. Maar de bovenste gewoon gestart door een klant, niet kpn. Er zijn nog véél meer klant-topics over de app te vinden.

Product Update omvat ALLE producten.

En de onderste is het officiële door een moderator gestartte topic toen de nieuwe app geïntroduceerd werd. Dat is DIT topic waarin je je reactie plaatst.

Verder zijn er TWEE topics die door kpn (moderator) zelf gestart zijn. Één voor de mobiele app (tablet en smartphone) en één voor de smart tv app. Dat zijn twee verschillende apps, dus terecht 2 topics.

In Product Updates komen update vermeldingen van ALLE producten.

En klanten mogen natuurlijk ook topics starten of te wel vragen stellen.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 maart 2025

Hoi kpn,

Wij ervaren hetzelfde probleem als Mirocky beschrijft op onze Sharp TV. Het opstarten en inladen gaat super traag en naar een paar minuten knalt de app weer terug naar het hoofd scherm. Cache al gecleared maar dat heeft niks geholpen. Vorige versie werkte zonder problemen op onze tv… sinds een week ofzo (zoveel tv kijken we niet) kunnen we dus niks meer kijken. Ik hoor graag wanneer dit opgelost wordt.

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 7 maart 2025

Hoi ​@Jeoren . Echt vervelend dat je dit probleem ook hebt.

Weet dat het team hard werkt om deze nieuwe problemen op te lossen.

Zit de geleverde tv ontvanger op een andere tv?

TV kijken kan namelijk feitelijk altijd. 

Meegeleverde tv ontvanger.

Smartphone / tablet via de app, deze kun je voorlopig casten naar deze televisie.

Laptop http://tv.kpn.com . Casten (Edge, Google Chrome) of direct met hdmi op je tv.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 maart 2025

ja snap ik maar wij kijken graag via die app op onze nieuwe tv… en nu doet die het ineens niet meer. dus graag horen wij hoe dat op te lossen. tv ontvanger is al ontkoppeld. is het mogelijk om een oude versie weer te installeren of iets dergelijks?

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 7 maart 2025

tv ontvanger is al ontkoppeld.

Je zult toch, voorlopig, weer even met de ontvanger moeten kijken. Die heeft ook veel meer mogelijkheden dan de app ooit zal hebben! Heb je al het nieuwste kastje DIW7022? TV+ dus.

Op het woonkamer toestel gebruik ik natuurlijk de ontvanger. Met de DIW7022 merk je niet eens dat je een los kastje gebruikt ivm HDMI CEC.

is het mogelijk om een oude versie weer te installeren of iets dergelijks?

Via een alternatieve app store. Alleen mogen we die via dit forum helaas niet geven.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 8 maart 2025
Mirocky schreef:

Sinds vanmorgen drama met kpn app, als je in de app zelf zit gooit het systeem het elke keer weer terug naar het hoofdmenu, app werkt niet

We zijn een dag of 5 verder. Even nieuwsgierig.. werkt het bij jou al? 

Bij mij nog steeds om te janken!

• Topper
  • 10 reacties
  • 11 maart 2025
RobbieM schreef:

@Maja van KPN helaas, kom niet eens bij het inlogscherm (wit scherm met klein itv+ icoontje middenin, blijft een paar secondenstaanendan klapt de app eruit), zowel niet vòòr het verwijderen van de app als na het herinstalleren zoals je gevraagd had.

Sony KDL-43W809C

Android versie 7.0

Sinds mijn laatste bericht niets gehoord. Nog steeds start de kpn itv+ app niet op. Kan voor Android 7 misschien de vorige versie in de store worden teruggezet, of kan ik op een andere manier die versie op mijn tv krijgen? Word er een beetje moedeloos van dat ik nu 2 updates achter elkaar problemen heb...

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Ik doe navraag voor je, ​@RobbieM. Kan je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer? Dan geef ik die ook door. 

• Topper
  • 10 reacties
  • 12 maart 2025
Marcia van KPN schreef:

Ik doe navraag voor je, ​@RobbieM. Kan je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer? Dan geef ik die ook door. 

Gevraagde gegevens aangevuld. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16220 reacties
  • 13 maart 2025

Wat zie je precies als de app opstart ​@RobbieM? Is dat vergelijkbaar met de screenshots die Mirocky hier deelt?

Sinds de laatste update zien we dat sommige tv's moeite hebben met het opstarten van de app, wat jij ervaart kan daar aan gerelateerd zijn, dan zal het via een volgende update opgelost moeten worden. Als die beschikbaar is delen we dat in Product Updates.

• Topper
  • 10 reacties
  • 13 maart 2025
Jasper van KPN schreef:

Wat zie je precies als de app opstart ​@RobbieM? Is dat vergelijkbaar met de screenshots die Mirocky hier deelt?

Sinds de laatste update zien we dat sommige tv's moeite hebben met het opstarten van de app, wat jij ervaart kan daar aan gerelateerd zijn, dan zal het via een volgende update opgelost moeten worden. Als die beschikbaar is delen we dat in Product Updates.

Ik kom niet eens in de app, blijft hangen op.wit scherm met groen vierkantje, 1 van de screenshots van Mirocky

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16220 reacties
  • 13 maart 2025

Duidelijk, dank je. Dan is het in jouw geval ook wachten tot de update er is,. Er wordt had aan gewerkt momenteel.

• Topper
  • 10 reacties
  • 13 maart 2025
Jasper van KPN schreef:

Duidelijk, dank je. Dan is het in jouw geval ook wachten tot de update er is,. Er wordt had aan gewerkt momenteel.

Is er iets van een verwachting voor die nieuwe versie uitkomt, moet ik dan dagen wachten, weken, ...?

Als het nog lang duurt zou misschien een tv+box een tijdelijke oplossing kunnen zijn?

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16220 reacties
  • 13 maart 2025

Dat durf ik zo niet te zeggen, dat krijgen wij ook door op het moment dat de update er is. Tot die tijd is het voor ons ook afwachten.

Als je een tv-ontvanger hebt kan je die aansluiten inderdaad, als je een mobiele telefoon of tablet hebt en een Chromecast kan je het ook op die manier doen.

• 0 reacties
  • 14 maart 2025

Ook hier op TCL smart tv en mediabox Formuler werkt de tv app zeer slecht. 9 van de 10 keer zwart beeld, met de afstandsbediening kan je helemaal niks, je kan niet eens de gids openen (dit werkt wel op een philips tv). Jammer dat er word gezegd dat de app gratis is, uiteindelijk werkt de app alleen bij een kpn verbinding. Op deze manier doordat de app helemaal niet of goed werkt word je gedwongen om tv kastje te huren. Ik zit nog in mijn 14 dagen bedenktijd en als dit niet in deze periode word opgelost stap ik over naar Odido waar de app top werkt.

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 14 maart 2025

Bij het TV abonnement van KPN zit sowieso één TV ontvanger. De smart-TV+ App is bedoeld voor gebruik op een tweede televisie. 

Ik zou Odido maar vast gaan contacteren want binnen jouw 14 dagen bedenktijd zal er niet veel gaan veranderen. Bezoek dan ook nog wel even het forum van Odido om te zien wat anderen schrijven over de kwaliteit van televisie bij Odido. Wellicht kom je dan tot een andere keuze. 

• 0 reacties
  • 14 maart 2025

Bij Odido werkt de app tenminste en de kwaliteit is prima.

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 14 maart 2025
Johannes-Kpn schreef:

Wat let je om dan gewoon over te stappen, je zit immers nog in jouw 14 dagen bedenktijd.

Overigens werkt de app zonder grote problemen op mijn Chromecast Google TV. De snelheid bij het switchen van kanaal laat nog sterk te wensen over en er mist nog wat handige functionaliteit zoals bijvoorbeeld de minigids maar verder ben ik niet ontevreden. 

• 0 reacties
  • 14 maart 2025
Johannes-Kpn schreef:

Reageer