Skip to main content

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• January 8, 2025
  • 645 reacties
  • 25263 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

645 reacties

• Deelnemer
  • April 27, 2025

Herkenbaar voor velen lees ik. Google / Android tv. Voorheen werkte de app prima. Sinds Update lukt het nu niet eens om in te loggen. Niet via kpn id, niet via abonnementsnummer. Helaas geeft het opnieuw installeren of cache van tv legen ook geen oplossing.

Vreemd dat zoiets slechts wordt uitgerold. Snel de prullenbak ermee in en de oude weer in de lucht.

• Deelnemer
  • April 27, 2025

Ik heb de tv ook al terug naar fabrieks instellingen gezer. En alles opnieuw installeert maar alles zonder resultaat.

Geen enkele verbetering.....

• Deelnemer
  • May 1, 2025

Ik heb een Androidtv net nieuw (januari) De KPN app werkt sinds enkele maanden van geen kanten. Hij heeft de nieuwste versie van Android (V11 R2.0.1.0.0.V0.18.1) en van de KPN app (V08.67.04). De app start soms niet op. Soms kom ik in het inlogscherm maar kan niet inloggen met de KPN ID of abonnementsnummer (hoewel ik zeker weet dat ik de goede invul). Het lijkt alsof de app het geheugen volledig volgooit en daarna de tv hangt. Stoppen of iets anders starten lukt niet echt meer.  Soims herstart de app spontaan.

Wanneer lossen jullie dit op? Loopt blijkbaar al drie maanden fout.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 1, 2025

Helaas vermeld je merk en type Android-TV niet ​@Barend D. 

Er zijn problemen met TCL, Chiq, Nikkei en Sharp. 

En met sommige Sony en Philips modellen. 

• Deelnemer
  • May 1, 2025

Betreft Salora 32XFA5400

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 1, 2025

Hopelijk komt het in dit geval niet doordat het geen BeNeLux model is ​@Barend D. De app zit er tenslotte wél op.

Een moderator zal ook dit merk/type doorgeven aan het tv team. 😎

Het blijft wat willekeurig. Hier werkt het op 1 Google-TV en 2 Android-TV apparaten.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Vervelend dat de nieuwe KPN TV+ app nog niet werkt op jouw tv ​@Barend D.. We nemen je signaal en type tv zeker mee!

• Nieuwkomer
  • May 1, 2025

Vandaag Android TV van het merk Antteq met OS Android versie 11, weer opgehangen onder de overkapping. Bij het selecteren van de KPN Tv app moest ik opnieuw aanloggen waar ik telkens de vermelding kreeg, er is iets fout gegaan, probeer over enkele minuten opnieuw. Uiteindelijk met e-mail en wachtwoord kunnen aanloggen, maar TV kijken zit er niet in. In het beste geval wordt alles geladen, maar vanaf het moment dat je een programma wilt zien, loopt de app vast en krijg je een zwart scherm, waarna de app op de achtergrond wordt afgesloten. Verwijderen van de app, cache leegmaken, heropstarten en opnieuw installeren van de app brengt geen soelaas 

• Topper
  • May 2, 2025

Een gemiste kans dat KPN de app nog steeds niet geschikt heeft gemaakt om in het buitenland naar een smart TV te streamen. Zo moeilijk kan het niet zijn als alle andere streamingsdiensten het wel kunnen. Ondanks een supersnel glasvezel internet hier in Spanje is KPN de enige streamingsdienst die niette gebruiken is. Uitermate teleurstellend 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2025

De smart-tv app in een televisie of streamingapparaat zal nooit vrijgegeven worden voor buiten je eigen huis in Nederland ​@Viudo . Simpelweg omdat de rechten niet gedekt zijn.

Via de EU is dat wel en alleen voor de app in smartphone  tablet en tv.kpn.com.

En buiten het eigen huis de smart-tv app toestaan gaat KPN maar ook Ziggo, Odido en Delta ook niet doen. Want het zou account delen ook heel makkelijk maken. En de rechten, onderhandelen met álle zenders, zou het ook duur maken. En dan gaan onze abonnementen weer omhoog.

• Topper
  • May 3, 2025

Het is mijn vak niet, dus het zal waar zijn wat u zegt, maar er zit geen logica in. Ik mag dus in spanje wel  via  de Spaanse wifi op een 10” schermpje TV kijken, maar als ik het signaal van die tablet naar een smart TV stream ( dus zonder de app daarop te te installeren) dan mag dat ineens niet, heel curieus. Vreemd dat diensten als Netflix, Videoland en Youtube dat wel mogelijk maken. Nogal triest voor zo’n dure provider. Xs4 all zou daar ongetwijfeld een oplossing voor hebben bedacht.  Die waren veel service gerichter.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2025

als ik het signaal van die tablet naar een smart TV stream ( dus zonder de app daarop te te installeren) dan mag dat ineens niet

Je hebt niet goed gelezen ​@Viudo . Je mag de mobiele* app wel gebruiken. Ook om te casten naar een televisie of losse chromecast. Wat ook genoeg doen: laptop met hdmi met de tv verbinden. Mag en werkt ook. Dat doet mijn bonuszus in Zweden. Met het Ziggo account van haar zus in Nederland.

Wat niet mag en kan is de app in de televisie of chromecast gebruiken.

*mobiel: smartphone, tablet, laptop (tv.kpn.com)

Vreemd dat diensten als Netflix, Videoland en Youtube dat wel mogelijk maken.

Is echt heel anders qua rechten. Dat zijn alleen series en films. Er wordt bijgehouden wanneer en waar er gestreamd wordt. Daarop moet de streamingdienst afdragen aan de filmstudios. Voor tv is dat onmogelijk.

Nogal triest voor zo’n dure provider.

KPN, Ziggo, Odido, en andere providers in de EU zijn geen streamingdienst. Maar bieden het aan via internet. De rechten voor tv zijn voor mobiele apparaten geregeld via de EU. Dat is niet het geval voor de Smart TV app van die providers.

• Topper
  • May 3, 2025

Dan staat mijn originele probleem nog steeds. In Spanje lukt het niet om KPN vanaf mijn Nederlandse iphone en Lenovo tablet  waarop kpn TV+ gewoon goed lukt te casten naar de spinternieuwe Samsung smart TV die in het huurhuis staat. Aan de wifi ligt het zeker niet, is glasvezel en supersnel. Dus het ligt echt aan de app

• Deelnemer
  • May 3, 2025

Volgens mij gaat dit draadje over de smart TV app en praat u over iets heel anders.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Voor het probleem dat je hebt met casten van de KPN TV+ app kun je dan het beste een los topic aanmaken ​@Viudo. In het losse topic zal dan verder gekeken worden naar een oplossing. 

• Topper
  • June 24, 2025

De nieuwe app werkt niet op mijn sharp Android tv. Meerdere keer opnieuw geïnstalleerd maar de tv loopt compleet vast bij het starten van de app. Best waardeloos. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

@Danigator bedankt voor het melden!

• Hoe zit je TV verbonden met je experiabox?
  • Wat is het modelnummer van je TV 
  • Welke android versie staat er op?
  • Krijg je ook iets van een foutmelding te zien?

• Topper
  • June 24, 2025

Via Wifi (streamen via the app op de Iphone werkt wel)

2K smart TV (kan het achterop niet een ivm de beugel maar ik kijk zo even verder)

OS versie van Android TV 11

Eerder kon ik zelfs niet inloggen, dat gaat nu wel maar bij gebruik van de app sluit de tv alles af en geen enkele respons meer.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Duidelijk! Dat is wel merkwaardig, ik laat het uitzoeken. Daarvoor heb ik nog wel het modelnummer nodig

• Topper
  • June 24, 2025

40FG2EA is het type. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

We gaan het doorgeven aan het tv team. 

• Topper
  • June 24, 2025

Bedankt vast. Groeten Danny

• Nieuwkomer
  • June 24, 2025

Zelfde probleem met Denson DEN22FSMART DVD 22” App KPN TV+ geïnstalleerd , moeilijk om aan te loggen en wanneer aangelogd zwart scherm en loopt TV vast en start dan opnieuw op naar home scherm van TV

Met Antteq AG24F1DCU, waarop de geïnstalleerde App voor de update van januari werkte, gelijkaardige problemen

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dank voor de volledigheid van je bericht ​@Peter Huyb. Nemen we ook mee. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • July 7, 2025

Helaas wacht ik ook la 4 maanden om tv te kijken, blijft een zwart scherm zien