Skip to main content

De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV

• January 8, 2025
  • 645 reacties
  • 25263 keer bekeken
De nieuwe KPN TV+ Smart TV app voor Android TV
Toon eerste bericht

645 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 7, 2025

Geeft deze app precies de zelfde kwaliteit als met Multicast op de KPN TV+ kastjes? (14,2mbps)

Als je verbinding dat toelaat uiteraard.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 7, 2025

Alleen op de ESPN en Ziggo Sport zenders.

De overige zenders zijn 7.2 Mb/s maximaal. De app is alleen unicast, overigens ook voor ESPN en Ziggo Sport. 

In unicast gaat het voor de veelbekeken 12 zenders op de servers een te hoge belasting vormen om die ook in 14,2 Mb/s door te gaan geven. Die zijn dat alleen in multicast. En dat kan alleen via de tv ontvangers. Via het eigen TV ‘net’ van kpn, VLAN 4. 

Unicast is via VLAN 6, het standaard internet.

Overigens is het beeld via de app best mooi. Vind ik zelf.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 22, 2025

Heb gister KPN+ Android Tv op mijn 2015 Bravia Tv installd. Helaas schokkerig beeld/nouja laten we zeggen weinig frames per seconde, voetbal kijken is niet te doen. Dat maakt het een no-go, multi media tunnelen werkt niet, dan blijft beeld zwart.

Android 7 op deze oude Tv, maar daarop werkte de app van vroeger wel goed, plus NLziet en NPOplus werkt als een tiet. 100Mbit verbinding.

Geen vastlopers, maar wel irritatie, dat je dat bevestigingschermpje als je de app verlaat, niet af kan zetten.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • September 22, 2025

Dat klinkt niet als fijn kijken inderdaad ​@Otto70! Heb je dat alleen op deze tv, of ook als je het bijvoorbeeld op een telefoon of laptop (tv.kpn.com) probeert? Het hoeft niet per se aan de app zelf te liggen, het kan ook iets in het account zijn. Door het via andere wegen te proberen kunnen we dat uitsluiten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 22, 2025

Ik hoop dat je nog een ontvanger hebt en daarmee wel ongestoord kunt kijken. 

De TV+ box (Sagemcom DIW7022) kan op een Sony Bravia via HDMI CEC zelfs met de Sony afstandsbediening gebruikt worden. Je merkt niet eens dat er een los boxje aan zit.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 22, 2025

@Jasper van KPN Heb het nu ook op mijn iPhone 12 geprobeerd, daarop loopt de app/beeld vloeiend.

Toch denk ik dat het feit dat mijn Bravia Tv 10 jaar oud is, niet het probleem is, las hier op het forum ook iemand die een 2023 Bravia had en ook geen vloeiend beeld.

@PeterG  Nee heb geen Tv+ boxje en hoef die ook niet, ga het met NPOplus maar afdoen (op deze slaapkamerTv), heb wel de gewone VIP 2952 op mijn hoofdTv (das geen smartTv).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 22, 2025

En als je het cast van de iPhone naar de Sony Bravia? Android-TV heeft ingebouwde chromecast. Wat doen de streams dan?

Heb je een abonnement op en NLZIET en NPO plus? Dat is wat betreft het laatste dubbelop.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 22, 2025

Nou ben er even mee bezig geweest, mijn 2015 Tv ondersteunt Apple’s AirPlay niet (AirPlay is in 2018 opeens ingevoerd, waarom weet ik niet). Casten met de iPhone deed die vroeger wel (voor laatst gedaan zeg 8 jaar terug), maar nu zie ik mijn Sony-Tv niet staan als ik op ‘t cast-icoon druk.

Maar goed, ik dus kijken naar al die 3rd party apps die er dan zijn voor mirroring, maar das allemaal betalen, (nouja er zit een gratis periode in...maar daarvoor ga ik me echt niet registreren), dit gaat me allemaal een brug te ver. 

Nee, abo van NLziet gaat eruit over paar dagen. Dit in antwoord op je opmerking over dubbelop.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 31, 2025

Goedemorgen, Is de KPN TV app verdwenen in de google store?

Gisteren op een nieuwe Xiaomi tv box de app proberen te installeren, helaas niet te vinden in de store?

ik hoor graag de mogelijkheden en/of ik anders moet zoeken in de store?

Gr, Sam

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Als dat apparaat draait op Android en de Google Playstore aanwezig is, dan moet het mogelijk zijn om de TV+ app daar op te zetten ​@SammyWijchen 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 31, 2025

Gebruik je alleen kpn als zoek opdracht ​@SammyWijchen ?

Zojuist:

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 31, 2025

Ja idd alleen ​@PeterG  KPN zou voldoende moeten zijn toch. 

ik zou moeten zoeken op KPN TV+ android TV?? 

Iemand ervaring met de KPN soundbox? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Vreemd Sammy, wellicht is dat een aangepaste Playstore? Je kan voor meer informatie even een kijkje nemen op onze kennisbank. En mocht je verdere vragen hebben open dan even een nieuw topic

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 31, 2025

Daarmee is ie ook te vinden 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 28, 2025

Wil nog even melden dat mijn Bravia 2015 toestel het nu weer perfect doet met mijn google Tv Streamer die ik vandaag kreeg, icm de KPN app. Dat was helaas niet zo met de smart gedeelte van de 10 jaar oude Tv. Verbaast me niet dat het nu wel goed,  beetje pecunia erin pompen werkt vaakwel he.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 28, 2025

Tja, en goedkoper dan een hele nieuwe tv, hè. ​@Otto70 

Mijn Philips smart-tv uit 2012, ja geen typfout, is weer up to date met een chromecast Google-TV 4k. Was 7 tientjes. Helaas niet meer verkrijgbaar. 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 28, 2025

tJa ik weet dat het onderwerp niet Google Tv (4k)Streamer is, maar toch denk ik, dat daar best naar toe mag verwezen worden, als iemand zoals ik of jij met een 9 tot 16 jaar oude smart komt. Ja ik snap dat dat bot kan overkomen, maar het werkt eigenlijk altijd, de streamer is van 2024 en maakt van je Tv weer een nieuwe snelle qua software, en je kan ermee prima shortcutten (lees je arris Tv-kastje opzeggen voor je 2e Tv, of zelfs je 1e). Liever hoor ik,
“luister officieel ondersteunen we jouw 10 jaar oude Tv wel, maar praktijk is dat..”

De Google Streamer is 120 euro en dat is eigenlijk vrij (te) stevig, zeker als je er voor 10 euro een hdmi en nic kabel bij moet aanschaffen (dat moest ik wel, had al dat soort zooi weggedaan met de verhuizing). Nu met Black Friday is de Google 80 euro en dan is het een no-brainer (voor mij, en voor velen, voor sommigen is het nog vrij veel). En 80 euro vind ik ook zat, Tweakers noemt de Tv Streamer goed maar de chip al redelijk bejaard, daarnaast verdient Google hartstikke veel aan de reclame die ze maken voor al die streamingfilms op het Homescherm.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • November 28, 2025

De Google TV Streamer draait ook op AndroidTV (of GoogleTV), daar is deze versie van de app ook voor bedoeld. Dus dat sluit er prima op aan ​@Otto70.

En inderdaad, bij oudere tv's die de app niet zelf kunnen installeren - of bij merken die überhaupt geen AndroidTV hebben - is zo'n Streamer een goede optie 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 29, 2025

Heb jij de streamer voor € 120 ​@Otto70 ????

Ik zie 'm al meer dan een week voor zo'n € 80 . In ieder geval bij Bol en de Mediamarkt.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 29, 2025

Nee voor 80, maar een 2 maand geleden was die overal nog 120. En vraag me af of die dat binnenkort niet weer zal zijn, afwachten.